-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Технічне переоснащення опалювального пункту Березівського ліцею Чернівецької селищної ради по вулиці Центральна, будинок 7, село Березівка Могилів – Подільського району Вінницької області
Завершена
3 962 837.28
UAH без ПДВ
Номер:
a623fbff1c5149a2b7f7a5508251e6af
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-12-11-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.12.2023 00:00
Період моніторингу:
11.12.2023 17:11 - 02.01.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
11.12.2023 №89-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 11.12.2023 №89-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2. UA-2023-11-16-013896-a, 16.11.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання наявності підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Відділу освіти Чернівецької селищної ради (далі – Замовник), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 16 листопада 2023 року, протокол уповноваженої особи від 16 листопада 2023 року №69, договір - підряду від 16 листопада 2023 року №347 (далі – Договір №347), оголошення про проведення відкритих торгів ID: UA-2023-10-26-012183-a, звіт про результати проведення процедури закупівлі ID: UA-2023-10-26-012183-a, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 26 жовтня 2023 року, пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримане 14 грудня 2023 року через електронну систему закупівель.
Згідно з пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі - Постанова №1178) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У пункті 13 Постанови №1178 визначено виключний перелік підстав, за яких придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Моніторингом установлено, що Замовником здійснено закупівлю робіт з технічного переоснащення опалювального пункту Березівського ліцею Чернівецької селищної ради по вулиці Центральна, будинок 7, село Березівка Могилів – Подільського району Вінницької області (далі – роботи з технічного переоснащення опалювального пункту), очікуваною вартістю 3 962 837,28 грн, шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Згідно з пунктом 13 Постанови №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Однак, Замовником під час оприлюднення звіту про укладання договору без електронної системи закупівель, уповноваженою особою Замовника оприлюднено протокольне рішення повноваженої особи від 16 листопада 2023 року №69, яке не погоджене (затверджене) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, чим не дотримано вимог пункту 13 Постанови №1178.
Водночас, згідно з протоколом уповноваженої особи від 16 листопада 2023 року №69, рішення щодо проведення закупівлі робіт з технічного переоснащення опалювального пункту без використання електронної системи закупівель прийнято на підставі підпункту 6 пункту 13 Постанови №1178, а саме: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Постанови №1178), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації;
При цьому, відповідно до звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель та пункту 2.1 Договору №347 строк завершення робіт визначено до 31 грудня 2024 року.
Поряд із цим, установлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів ID:UA-2023-10-26-012183-a, в тендерній документації та в проєкті договору, який є додатком №4 до тендерної документації, визначено строк виконання робіт до 29 грудня 2023 року.
Отже, вимоги до ТОВ «Ямпільська Будівельна Компанія», з яким укладено Договір №347 про закупівлю, відрізняються від вимог, що були визначені Замовником у тендерній документації та в оголошенні про проведення відкритих торгів ID:UA-2023-10-26-012183-a, а саме: строк виконання робіт визначений Замовником у звіті про договір про закупівлю та у Договорі №347 не відповідає строку зазначеному в оголошенні про проведення відкритих торгів ID: UA-2023-10-26-012183-a, а також, в тендерній документації та у проєкті договору.
Виходячи із вищевикладеного, Замовником проведено закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів з порушенням вимог, встановлених підпунктом 6 пункту 13 Постанови №1178.
Період усунення порушень:
01.01.2024 15:22 - 16.01.2024 00:00
Дата публікації висновку:
01.01.2024 15:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник здійсних заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов"язань за договором.
Дата публікації звіту:
02.01.2024 15:40
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
- corruptionPublicDisclosure: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
03.01.2024 10:11
Запити/Пояснення
Номер:
4cc11dbc4b3e4ba8a52b2a1119310ba7
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
12.12.2023 17:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з технічного переоснащення опалювального пункту Березівського ліцею Чернівецької селищної ради по вулиці Центральна, будинок 7, село Березівка Могилів – Подільського району Вінницької області (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-11-16-013896-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання, саме ТОВ «Ямпільська Будівельна Компанія».
3. Яким чином Відділом освіти Чернівецької селищної ради дотримано норми підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в частині відповідності технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, проекту договору про закупівлю, а також вимог до ТОВ «Ямпільська Будівельна Компанія», з яким укладено договір про закупівлю, вимогам, визначеним у тендерній документації, яка оприлюднена в електронній системі закупівель під час проведення відкритих торгів за номером UA-2023-10-26-012183-a?
4. З яких підстав строк виконання робіт в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, визначений по 31 грудня 2024 року, тоді як вимогами тендерної документації, затвердженої протокольним рішенням уповноваженої особи від 26 жовтня 2023 року №51 та оприлюдненої для закупівлі робіт із застосуванням процедури відкритих торгів за номером UA-2023-10-26-012183-a, строк виконання робіт визначений до 29 грудня 2023 року?
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c4c8aec22d414eb2a08d02a10d65ae28
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
14.12.2023 15:15
Опис:
ПРОТОКОЛ-ОБҐРУНТУВАННЯ
ЩОДО НАДАННЯ ПОЯСНЕНЬ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ
ВІДДІЛУ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
НА ЗАПИТ ДЕРЖВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Розгляд запиту замовнику на пояснення, отриманого під час моніторингу закупівлі робіт з технічного переоснащення опалювального пункту Березівського ліцею Чернівецької селищної ради по вулиці Центральна , будинок 7, село Березівка Могилів Подільського району Вінницької області ( ДК 021:2015:45450000-6 – інші завершальні будівельні роботи) у встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України « Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування , затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливостей).
Відповідь на питання №1 запиту:
Обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість було здійснено на підставі проектно-кошторисної документації, експертного звіту.
Документи додаються.
Відповідь на питання №2 запиту :
При здійсненні пошуку можливих потенційних виконавців робіт і надсилання запиту пропозиції будівельним компаніям, щодо виконання таких робіт та отримавши відповідь про неможливість виконання будівельних робіт , було прийнято рішення укласти договір із підрядником, який запропонував найбільш економічно вигідну (обґрунтовану) пропозицію.
Відповідь на питання № 3 запиту:
Проведення відкритих торгів з особливостями за номером UA-2023-10-26-012183-a було здійснено згідно Закону України « Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування від 12.10.2022 р. № 1178. Після того, як закупівля не відбулася тому, що не було подано жодної тендерної документації , замовником було прийняте рішення укласти прямий договір згідно підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» Відповідності технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, проект договору про закупівлю, а також вимоги до ТОВ «Ямпільська Будівельна Компанія відповідали вимогам, які були затверджені у тендерній документації Замовника.
Відповідь на питання №4 запиту:
Закупівля здійснювалася в умовах воєнного стану та регулярних повітряних тривог , через які працівники змушені залишати свої робочі місця і спускатись в укриття. І саме на етапі підписання договору не сконцентровано увагу на строках виконання робіт, через що і допущено не співпадіння в термінах з тендерною документацією.