• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво споруди цивільного захисту, протирадіаційне укриття комунального закладу "Заклад дошкільної освіти №20 Вінницької міської ради" по вул. О. Антонова,13-А в м. Вінниці

виконання будівельних робіт

Завершена

23 538 970.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 117 694.85 UAH
Номер: 658aacf899b247cc9ec38420d4bd380e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-02-16-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.02.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 16.02.2024 11:54 - 09.03.2024 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 16.02.2024 №13-з Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186, НАКАЗУЮ: 1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024 почати моніторинг процедур закупівель відповідно до додатку. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 16 лютого 2024 року № 13-з № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 9. UA-2023-11-14-015668-a від 14.11.2023 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 37) 255-28-80, olena9407@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону, абзацу десятого пункту 19 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, виконання Постанови № 710, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, правомірності внесення змін до договору, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до Договору № 12/12-23 разом із змінами та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, правомірності внесення змін до договору, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Вінницької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (ID: UA-P-2023-11-14-008188-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.11.2023 № 427 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 22.11.2023; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» (далі – ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425»); протокол уповноваженої особи Замовника від 28.11.2023 № 445; повідомлення про намір укласти договір від 28.11.2023; договір підряду від 12.12.2023 № 12/12-23 (далі – Договір № 12/12-23); додаткова угода від 25.12.2023 № 1 до Договору № 12/12-23; повідомлення про внесення змін до договору від 25.12.2023; пояснення Замовника разом з документами, надані 27.02.2024 та 29.02.2024 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» встановлено наступне. Відповідно до пункту 1.4. розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено: «учасник у своїй пропозиції надає договірну ціну. Вид договірної ціни – тверда». Крім того, відповідно до пункту 3.1. Додатку 5 (проект договору) тендерної документації: «Договірна ціна Робіт визначається на основі Кошторису, яка є невід'ємною частиною Договору, є твердою і складає _ …», а також, пунктом 4.1. цього додатку, окрім іншого, визначено, що підрядник виконує роботи та приводить документацію щодо виконаних робіт у відповідність до вимог ДБН та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова № 281). Пунктом 5.31 «Визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт» Настанови № 281 встановлено, що кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів, зокрема, за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%. Однак, Замовник визначив переможцем учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425», тендерна пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації в частині недотримання учасником вимог Настанови № 281 та умов тендерної документації під час розрахунків у договірній ціні суми коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт. Так, в складі пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» подано договірну ціну (файл «7.Договірна ціна (20).PDF»), в якій кошти на покриття ризиків будівельних витрат визначено в сумі 325 516,84 грн, а саме 2,09 %, що перевищує 1,5% вартості будівельних робіт. Тобто, надана ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» договірна ціна розрахована не у відповідності до вимог Настанови № 281 та умов тендерної документації. Таким чином, Замовник в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей № 1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Слід зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. В ході моніторингу 27.02.2024 Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області оприлюднено запит Замовнику про надання пояснень з питання розгляду пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» та визначення його переможцем у випадку розрахунку даним учасником договірної ціни з порушенням вимог Настанови № 281. У відповідь на запит Замовник 29.02.2024 оприлюднив пояснення, в якому зазначив, що ним здійснено заходи, направлені на дотримання вимог Настанови № 281, шляхом укладання додаткової угоди про коригування договірної ціни в договорі. Разом з поясненням Замовник оприлюднив додаткову угоду від 28.02.2024 № 2, відповідно до якої Сторонами внесено зміни до Договору № 12/12-23 в частині коригування договірної ціни за рахунок приведення суми коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт до вимог Настанови № 281. Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Частиною другою статті 180 Господарського кодексу України передбачено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору (частина 3 статті 180 Господарського кодексу України). Так, договірна ціна є однією з істотних умов договору про закупівлю. Пунктом 19 Особливостей № 1178 визначено перелік випадків, за яких істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі. Абзацом десятим пункту 19 Особливостей № 1178 визначено, що у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 11 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Так, Замовником внесено зміни до істотних умов Договору № 12/12-23, укладеного із ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425», шляхом укладення додаткової угоди від 28.02.2024 № 2. Проте, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня внесення змін (28.02.2024) не оприлюднив, чим порушив вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону, абзацу десятого пункту 19 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень: 07.03.2024 12:21 - 22.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 07.03.2024 12:21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Виконано зобов'язувальну частину висновку - оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору.
Дата публікації звіту: 08.03.2024 12:50

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionPublicDisclosure: Так
  • corruptionAwarded: Так
Опис: -
Дата публікації: 11.03.2024 10:36

Запити/Пояснення