-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нове будівництво споруди цивільного захисту, протирадіаційне укриття комунального закладу "Заклад дошкільної освіти №20 Вінницької міської ради" по вул. О. Антонова,13-А в м. Вінниці
виконання будівельних робіт
Завершена
23 538 970.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 117 694.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 117 694.85 UAH
Номер:
658aacf899b247cc9ec38420d4bd380e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-16-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.02.2024 00:00
Період моніторингу:
16.02.2024 11:54 - 09.03.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
16.02.2024 №13-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024 почати моніторинг процедур закупівель відповідно до додатку.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
від 16 лютого 2024 року № 13-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
9. UA-2023-11-14-015668-a від 14.11.2023 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону, абзацу десятого пункту 19 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, виконання Постанови № 710, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, правомірності внесення змін до договору, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до Договору № 12/12-23 разом із змінами та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, правомірності внесення змін до договору, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Вінницької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (ID: UA-P-2023-11-14-008188-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.11.2023 № 427 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 22.11.2023; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» (далі – ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425»); протокол уповноваженої особи Замовника від 28.11.2023 № 445; повідомлення про намір укласти договір від 28.11.2023; договір підряду від 12.12.2023 № 12/12-23 (далі – Договір № 12/12-23); додаткова угода від 25.12.2023 № 1 до Договору № 12/12-23; повідомлення про внесення змін до договору від 25.12.2023; пояснення Замовника разом з документами, надані 27.02.2024 та 29.02.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1.4. розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено: «учасник у своїй пропозиції надає договірну ціну. Вид договірної ціни – тверда».
Крім того, відповідно до пункту 3.1. Додатку 5 (проект договору) тендерної документації: «Договірна ціна Робіт визначається на основі Кошторису, яка є невід'ємною частиною Договору, є твердою і складає _ …», а також, пунктом 4.1. цього додатку, окрім іншого, визначено, що підрядник виконує роботи та приводить документацію щодо виконаних робіт у відповідність до вимог ДБН та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова № 281).
Пунктом 5.31 «Визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт» Настанови № 281 встановлено, що кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів, зокрема, за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%.
Однак, Замовник визначив переможцем учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425», тендерна пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації в частині недотримання учасником вимог Настанови № 281 та умов тендерної документації під час розрахунків у договірній ціні суми коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт.
Так, в складі пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» подано договірну ціну (файл «7.Договірна ціна (20).PDF»), в якій кошти на покриття ризиків будівельних витрат визначено в сумі 325 516,84 грн, а саме 2,09 %, що перевищує 1,5% вартості будівельних робіт.
Тобто, надана ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» договірна ціна розрахована не у відповідності до вимог Настанови № 281 та умов тендерної документації.
Таким чином, Замовник в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей № 1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В ході моніторингу 27.02.2024 Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області оприлюднено запит Замовнику про надання пояснень з питання розгляду пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» та визначення його переможцем у випадку розрахунку даним учасником договірної ціни з порушенням вимог Настанови № 281.
У відповідь на запит Замовник 29.02.2024 оприлюднив пояснення, в якому зазначив, що ним здійснено заходи, направлені на дотримання вимог Настанови № 281, шляхом укладання додаткової угоди про коригування договірної ціни в договорі. Разом з поясненням Замовник оприлюднив додаткову угоду від 28.02.2024 № 2, відповідно до якої Сторонами внесено зміни до Договору № 12/12-23 в частині коригування договірної ціни за рахунок приведення суми коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт до вимог Настанови № 281.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Частиною другою статті 180 Господарського кодексу України передбачено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору (частина 3 статті 180 Господарського кодексу України).
Так, договірна ціна є однією з істотних умов договору про закупівлю.
Пунктом 19 Особливостей № 1178 визначено перелік випадків, за яких істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.
Абзацом десятим пункту 19 Особливостей № 1178 визначено, що у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 11 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Так, Замовником внесено зміни до істотних умов Договору № 12/12-23, укладеного із ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425», шляхом укладення додаткової угоди від 28.02.2024 № 2.
Проте, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня внесення змін (28.02.2024) не оприлюднив, чим порушив вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону, абзацу десятого пункту 19 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
07.03.2024 12:21 - 22.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
07.03.2024 12:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Виконано зобов'язувальну частину висновку - оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору.
Дата публікації звіту:
08.03.2024 12:50
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
-
Дата публікації:
11.03.2024 10:36
Запити/Пояснення
Номер:
d8ed6447498f48918b10ab5b14de6f7d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
22.02.2024 15:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Нове будівництво споруди цивільного захисту, протирадіаційне укриття комунального закладу "Заклад дошкільної освіти №20 Вінницької міської ради" по вул. О. Антонова,13-А в м. Вінниці» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-14-015668-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Надайте такі документи.
2. Надайте інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на власному вебсайті. Якщо так, то надайте посилання, яке буде доступне для перегляду.
3. Відповідно до пункту 1.3 договору підряду від 12.12.2023 №12/12-23 склад та обсяги робіт, що виконуються підрядником, визначені проектною документацією, яка є невід’ємною частиною цього договору. Чому Вами не оприлюднено проектну документацію разом із договором підряду від 12.12.2023 №12/12-23?
4. Чи надав переможець процедури закупівлі ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» під час укладення договору про закупівлю документи, перелік яких наведений у підпункті 3.3 пункту 3 «Проект договору про закупівлю» розділу VI «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації? Якщо так, то надайте такі документи.
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e484084a341449fc8193633dc3556a26
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
27.02.2024 15:22
Опис:
Розглянувши запит щодо отриманні пояснень, повідомляємо наступне:
Розмір бюджетного призначення визначається на основі проектної документації, яка пройшла державну експертизу та затверджена в установленому порядку (висновок експертизи додається). Відповідно розмір очікуваної вартості предмету закупівлі визначається кошторисною документацією, яка є частиною проектної документації, додаванням таких глав зведеного кошторисного розрахунку: - вартість будівельних робіт; - вартість устаткування, меблів та інвентарю; - кошторисний прибуток; - кошти на покриття адміністративних витрат; - кошти на покриття ризиків будівельних робіт та устаткування; - кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами для будівельних робіт та устаткування; - ПДВ. Враховуючи великий об'єм, завантажити проектну документацію разом із договором та відповіддю на запит неможливо. Однак ознайомитись з проектом можна в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва - реєстраційний номер PD01:1350-2520-4933-5638.
Посилання на сторінку вебсайту - https://www.vmr.gov.ua/departament-kapitalnoho-budivnytstva#parentHorizontalTab8.
ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» під час укладення договору про закупівлю надав документи, перелік яких наведений у підпункті 3.3 пункту 3 «Проект договору про закупівлю» розділу VI «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації:
- право підпису підтверджено документом, який надано у складі пропозиції та пред’явлено при підписанні;
- перевірено ліцензію, що дає право виконання будівельних робіт (додається до відповіді на запит);
- щодо п.п. 3 – підписано разом із договором підряду. Враховуючи великий об’єм (275 сторінок), завантажити інформацію неможливо (додаємо фотопідтвердження);
- календарний графік виконання робіт оприлюднено з договором підряду.
Номер:
e5ed67c83a5b476da43d0b08152e8267
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.02.2024 17:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Нове будівництво споруди цивільного захисту, протирадіаційне укриття комунального закладу "Заклад дошкільної освіти №20 Вінницької міської ради" по вул. О. Антонова,13-А в м. Вінниці» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-14-015668-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступного питання:
1. Відповідно до пункту 1.4. розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «учасник у своїй пропозиції надає договірну ціну. Вид договірної ціни – тверда».
Крім того, відповідно до пункту 3.1. Додатку 5 «Договір підряду №___» тендерної документації: «Договірна ціна Робіт визначається на основі Кошторису, яка є невід'ємною частиною Договору, є твердою і складає _ …», а також, пунктом 4.1. цього додатку, окрім іншого, визначено, що підрядник виконує роботи та документацію щодо виконаних робіт у відповідність до вимог ДБН та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова № 281).
Пунктом 5.31 Настанови №281 встановлено, що кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів, зокрема, за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%.
Чи враховувалося Вами під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» та прийняття рішення про визначення його переможцем факт включення до розрахунку коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, що пропонуються, в пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРОМОНТАЖ-425» у розмірі 2,09 %, в той час як відповідно до пункту 5.31 розділу Настанови № 281 зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, за твердої договірної ціни - у розмірі до 1,5%?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
4d36d38c86654a55b541efaa5ef2f4f0
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
29.02.2024 15:48
Опис:
Розглянувши Ваш запит, повідомляю наступне.
Здійснено заходи, направлені на дотримання вимог Настанови, шляхом укладання додаткової угоди про коригування договірної ціни в договорі (додається).