• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

33140000-3 Медичні матеріали(фільтри, медичні комплекти,медичні голки,приладдя до катетерів,скальпелі та леза,набори для введення лікарських засобів, затискачі,катетер для гемодіалізу імплантований)

Завершена

2 402 411.96 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 012.06 UAH
Номер: 2cd4f0cb491741b48b9f699bc23b083a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-29-000103
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.01.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 30.01.2024 13:26 - 21.02.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.01.2024 № 12 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 29.01.2024 року Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 29.01.2024 № 12 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 30 UA-2023-11-14-006702-a 14.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 292-78-60, ot_pohta@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до умов договору та їх оприлюднення встановлено порушення вимог частини шостої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення установлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, Тендерну документацію на закупівлю згідно основного словника національного класифікатора України "Єдиний закупівельний словник" ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали(фільтри, медичні комплекти, медичні голки, приладдя до катетерів, скальпелі та леза, набори для введення лікарських засобів, затискачі, катетер для гемодіалізу імплантований) (далі- Тендерна документація), затверджену Уповноваженою особою КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ОДЕСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (далі – Замовник) від 14.11.2023 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 22 листопада 2023 року, тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРАЇНСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ДІМ" (далі – ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ДІМ", Учасник, Переможець), Вимога про усунення невідповідностей до 06 грудня 2023, Аргументоване повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції. Вих 01 від 29.11.2023 , ПРОТОКОЛ щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.12.2023 року №03/117, договір від 13 грудня 2023 року №230/12 (далі – Договір), додаткова угода №1 від 21 грудня 2023 року до Договору, додаткова угода №2 від 29 грудня 2023 року до Договору, додаткова угода №3 від 29 грудня 2023 року до Договору, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 06.02.2024 року, від 13.02.2024 року та від 15.02.2024 року та від 20.02.2024 року. Моніторингом установлено, що Замовник уклав з ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ДІМ" додаткову угоду №3 від 29 грудня 2023 року до Договору керуючись частиною шостою статті 41 Закону, а саме що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено у встановленому порядку. Водночас, відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, станом на дату оприлюднення повідомлення про початок здійснення моніторингу зазначеної процедури закупівлі (30.01.2024) Замовник не оголосив (не провів) відповідну процедуру закупівлі за аналогічним предметом закупівлі, а саме: за ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали (фільтри, медичні комплекти, медичні голки, приладдя до катетерів, скальпелі та леза, набори для введення лікарських засобів, затискачі, катетер для гемодіалізу імплантований). Поряд з цим, в річному плані на 2024 рік, оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель, відсутня інформація щодо планування проведення такої закупівлі. Отже, Замовник уклав додаткову угоду №3 від 29 грудня 2023 року до Договору за відсутності умов, визначених частиною шостою статті 41 Закону. На запит щодо документального підтвердження об’єктивних обставин щодо продовження строку дії договору від 13 грудня 2023 року №230/12 до 30.06.2024 додатковою угодою № 3 від 29 грудня 2023 року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено у встановленому порядку надано пояснення наступного змісту: «.. . Також, слід зауважити, що регламент взаємодії між Замовником та закупівельною централізованою організацією, доведено закладам охорони здоров’я Одеської області до врахування в роботі 31.01.2024 року. Тобто, в період з 01.01.2024 по 31.01.2024 року, Замовник не мав законних підстав оголосити процедуру закупівлі. …..Проведення процедур закупівель законодавчо чітко не обмежується в часі, оскільки існує ряд процедур закупівель, які потрібно провести першочергово, саме тому пунктом 6 статті 41 Закону передбачено, що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року. Тому, інформація та посилання в електронній системі закупівель, щодо проведення Замовником процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали (фільтри, медичні комплекти, медичні голки, приладдя до катетерів, скальпелі та леза, набори для введення лікарських засобів, затискачі, катетер для гемодіалізу імплантований) відсутня. Оголошення процедури закупівлі витратних матеріалів для анестезії на 2024 рік розпочато та триває відповідно до затвердженого в Одеській області регламенту з дотриманням чинного законодавства». Однак зазначене пояснення не спростовує факт порушення частини шостої статті 41 Закону. За результатами моніторингу повноти та своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено, що на запит Північно - східного офісу Держаудитслужби від 13.02.2024 року щодо надання інформації та документального підтвердження стану виконання сторонами договірних зобов’язань по Договору, Замовник документального підтвердження стану виконання сторонами договірних зобов’язань не надав, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 22.02.2024 14:56 - 08.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 22.02.2024 14:56

Оскарження висновку в суді

Опис: Комунальне некомерційне підприємство «Одеська обласна клінічна лікарня» Одеської обласної ради» (далі - КНП «ООКЛ» ООР», Підприємство, Замовник) звертається за захистом своїх прав до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Північно - східного офісу Держаудитслужби з наступних підстав. Обставини справи. 22.02.2024 р. Північно - східним офісом Держаудитслужби за результатами моніторингу процедури закупівлі № ПА-2023-11-14-006702-а оприлюднено відповідний висновок в електронній системі закупівель (додається), згідно якого виявлені порушення (II. Констатуюча частина: п. 2 Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені; або відсутність порушення (порушень) законодавства), а саме: 1. «За результатами аналізу питання внесення змін до умов договору та їх оприлюднення встановлено порушення вимог частини шостої статті 41 Закону; 2. За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону». КНП «ООКЛ» ООР» заперечує факт наявності порушень вимог Закону під час здійснення закупівлі, зазначених Північно - східним офісом Держаудитслужби у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № ПА-2023-11-14- 006702-а від 22.02.2024 р. з наступних причин. По-перше, на думку позивача, твердження Північно - східного офісу Держаудитслужби у своєму Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № ПА-2023-11-14-006702-а про порушення вимог частини шостої статті 41 Закону не має під собою юридичних підстав у зв’язку із тим, що частина шоста ст. 41 Закону не містить вимог, а лише передбачає та надає Замовнику можливість продовження договору на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, за такої умови: «...якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку». Але, стосовно “видатків, затверджених в установленому порядку” нами були надані наступні пояснення від 13.02.2024 р. (додаються): “«КНП «ООКЛ» ООР», в ході реформування системи охорони здоров’я, реорганізовано з бюджетної установи в комунальне некомерційне підприємство. Бюджет КНП складається з власних надходжень, в т.ч. коштів НСЗУ та місцевого бюджету, в частині оплати комунальних послуг. З огляду на те, що заплановані видатки на досягнення вищезазначеної цілі не є за рахунок бюджетних коштів, вони не підлягають відображенню Довідками планових показників бюджетних установ, а входять до загального складу запланованих витрат затвердженого фінансового плану на 2024 рік. КНП «ООКЛ» ООР» здійснює свою фінансову діяльність відповідно до затвердженого фінансового плану (копію додатку до фінансового плану, що характеризує наявність законних підстав для укладання додаткової угоди №3 від 29 грудня 2023 року до Договору №230/12 від 13 грудня 2023 року додаємо)”. Так дійсно, частиною першою ст. 4 Закону передбачено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель, річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. У відповіді Північно - східного офісу Держаудитслужби на звернення щодо висновку від 26.02.2024 р. зазначено наступне: «Поряд з цим, в річному плані на 2024 рік, оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель, відсутня інформація щодо планування проведення такої закупівлі» (додається). Але, як нами зазначалось у відповіді від 20.02.2024 р., річний план закупівлі товарів за ДК 021:2015: 33140000-3 підприємством станом на теперішній час ще не затверджений з причини того, що триває збір інформації про потребу таких товарів, а відтак не міг бути оприлюдненим в електронній системі закупівель, тому і відсутня інформація щодо планування проведення цієї закупівлі (додається). Річний план закупівель це першочерговий документ уповноваженої особи підприємства з публічних закупівель, затвердження якого передує безпосередньому здійсненню закупівлі в електронній системі. Отже, з вищевикладеного вбачається, що після збору повної інформації по підприємству про потребу у закупівлі товарів за ДК 021:2015: 33140000-3, до загального річного плану закупівель підприємства, який оприлюднений в електронній системі закупівель та до якого постійно включаються нові річні плани інших закупівель підприємства за відповідними ДК 021:2015, обов’язково буде включена ця закупівля, а зміни до загального річного плану будуть оприлюднені замовником протягом п’яти робочих днів в електронній системі закупівель, як то передбачено чинним законодавством України, з урахуванням технічних можливостей електронної системи закупівель. При цьому зазначаємо, що у Фінансовому плані підприємства на 2024 рік передбачені видатки на закупівлю товарів за ДК 021:2015: 33140000-3. До того ж, наприклад моніторинг закупівлі иА-2023-12-05-012265-а, який здійснювався Північно - східним офісом Держаудитслужби у період з 29.01.2024 р. по 21.02.2024 р., при наявності Додаткових угод № 1 від 29.01.2023 р. та № 2 від 30.01.2023 р., винесених відповідно до п.п. 8 п. 19 Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 р., а саме: «зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону», порушень не виявив. По-друге, заперечуємо також стосовно того, що “за результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону”, тому що на усі запити Північно - східного офісу Держаудитслужби від 01.02.2024 р., 08.02.2024 р., 13.02.2024 р., 15.02.2024 р. нами були надані обґрунтовані відповіді від 06.02.2024 р., 13.02.2024 р., 15.02.2024 р., 20.02.2024 р. разом із документами у строк, який не перевищував 3 робочих дні. Документальним підтвердженням стану виконання сторонами договірних зобов’язань є Додаткова угода № 2 від 29.12.2023 р. до Договору № 230/12 від 13.12.2023 р., яка оприлюднена на сайті «Ргогогго», про що нами було згадано у відповіді від 15.02.2024 р. вих. № 01/01-07/525. Згідно пункту чотирнадцятому частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»: «14) моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель». Тобто, головною особливістю моніторингу закупівлі є відкритість і прозорість, адже основні дії насамперед замовників відображаються публічно в електронній системі закупівель. У зв’язку із тим, що Північно - східним офісом Держаудитслужби не було чітко визначено перелік та найменування запитуваних документів щодо підтвердження стану виконання сторонами договірних зобов’язань до Договору № 230/12 від 13.12.2023 р., нами було вказано у відповіді на запит про надання інформації, що підтвердженням стану виконання сторонами договірних зобов’язань є Додаткова угода № 2 від 29.12.2023 р. до Договору № 230/12 від 13.12.2023 р., яка оприлюднена на сайті «Ргогогго». Звертаємо увагу шановного суду на той факт, що станом на теперішній час підприємство не здійснило розрахунок за поставлений товар у зв’язку із відсутністю грошових коштів на рахунках підприємства. Але, разом з тим, підпунктом 3.2 пункту 3 Договору № 230/12 від 13.12.2023 р. передбачено наступне: «Розрахунки проводяться шляхом поетапної оплати Замовником отриманого товару на підставі ст. 49 Бюджетного кодексу України згідно рахунків та накладних, на умовах відстрочки платежу до 30 банківських днів з дня отримання Замовником належним чином оформлених документів (накладних, рахунків, актів тощо). У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом ЗО банківських днів з дати отримання Замовником бюджетних коштів (НСЗУ), інших коштів на фінансування закупівлі на свій розрахунковий рахунок» (додається). Конституцією України (стаття 19) гарантується: «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України». Частиною першою статті 12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контрою в Україні» встановлено: «Службові особи органів державного фінансового контролю зобов'язані суворо додержувати Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом. За невиконання або неналежне виконання службовими особами органів державного фінансового контролю своїх обов'язків вони притягаються до дисциплінарної та кримінальної відповідальності відповідно до чинного законодавства». На підставі викладеного, позивач вважає, що Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № ПА-2023-11 -14-006702-а від 22.02.2024 р. Північно-східного офісу Держаудитслужби про зобов'язання позивача здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законом порядку, шляхом недопущення установлених порушень у подальшому, зокрема забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, складений без додержання вимог Конституції України, законів України, прав та інтересів підприємства, а реалізація дискреції посадовими особами Північно-східного офісу Держаудитслужби, на думку позивача, здійснена із зловживанням та перевищенням повноважень на її застосування з огляду на той факт, що при застосуванні замовником положень частини шостої статті 41 Закону, органи державного фінансового контролю з незрозумілих причин виявляють або не виявляють порушень. Кодекс адміністративного судочинства України визначає (частина перша ст. 5): «Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси». Юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічноправових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження (пункт перший частини першої ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України). Адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об’єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом (частина перша ст. 25 Кодексу адміністративного судочинства України). Оскільки висновок винесений Північно-східним офісом Держаудитслужби відносно КНП «ООКЛ» ООР», що розташоване за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Заболотного, 26, то справа підсудна за вибором позивача - Одеському окружному адміністративному суду. Відповідно до положень пункту одинадцятого частини п’ятої ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України позивач підтверджує, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Відповідно до положень пункту восьмого частини п’ятої ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України КНП «ООКЛ» ООР» повідомляє інформацію щодо наявності у сторін оригіналів доказів, копії яких додано до заяви, перебувають у позивача, відповідача та розміщені на сайті «Ргогогго», закупівля № ПА-2023-11-14-006702-а. Враховуючи постанову Пленуму Вищого адміністративного суду України від 05.02.2016 № 2 «Про судову практику застосування адміністративними судами окремих положень Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-УІ «Про судовий збір» у редакції Закону України від 22 травня 2015 року 484-УІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» вимога про визнання протиправними акту, дії чи бездіяльності як передумови для застосування інших способів захисту порушеного права (скасувати або визнати нечинним рішення чи окремі його положення, зобов’язати прийняти рішення, вчинити дії чи утриматися від їх вчинення тощо) як наслідків протиправності акту, дій чи бездіяльності є однією вимогою. Тому, позивач оплачує судовий збір у розмірі одного прожиткового мінімуму на одну працездатну особу - 3028,00 грн. Відповідно до частини першої ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб’єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб’єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. На підставі викладеного, керуючись ст. 2, п. 1-2, 7 ч. 1 ст. 4, ч. 1 ст. 5, ст. 12, п. 1 ч. 1 ст. 19, ч. 1 ст. 25, ст. 139, п. 11 ч. 5 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», Комунальне некомерційне підприємство «Одеська обласна клінічна лікарня» Одеської обласної ради».ПРОСИТЬ:1. Визнати протиправним та скасувати висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби від 22.02.2024 р. про результати моніторингу закупівлі № ІІА2023-11-14-006702-а. 2. Витрати у справі стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Північно - східного офісу Держаудитслужби. 3. Розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Дата публікації: 04.03.2024 16:10
Дата відкриття провадження: 13.03.2024 00:00
Номер відкриття провадження: П/420/7739/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): «Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень». Керуючись вищевикладеною нормою Закону, Комунальне некомерційне підприємство «Одеська обласна клінічна лікарня» Одеської обласної ради» (далі – Підприємство, КНП «ООКЛ» ООР») заперечує факт наявності порушень вимог Закону під час здійснення закупівлі, зазначених Північно - східним офісом Держаудитслужби у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-11-14-006702-а від 22.02.2024 р. з наступних причин. На нашу думку, твердження Північно - східного офісу Держаудитслужби у своєму Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-11-14-006702-а про порушення вимог частини шостої статті 41 Закону не має під собою юридичних підстав у зв’язку із тим, що частина шоста ст. 41 Закону не містить вимог, а лише передбачає та надає Замовнику можливість продовження договору на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, за такої умови: «…якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку». Але, стосовно “видатків, затверджених в установленому порядку” нами були надані наступні пояснення від 13.02.2024 р.: “«КНП «ООКЛ» ООР», в ході реформування системи охорони здоров’я, реорганізовано з бюджетної установи в комунальне некомерційне підприємство. Бюджет КНП складається з власних надходжень, в т.ч. коштів НСЗУ та місцевого бюджету, в частині оплати комунальних послуг. З огляду на те, що заплановані видатки на досягнення вищезазначеної цілі не є за рахунок бюджетних коштів, вони не підлягають відображенню Довідками планових показників бюджетних установ, а входять до загального складу запланованих витрат затвердженого фінансового плану на 2024 рік. КНП «ООКЛ» ООР» здійснює свою фінансову діяльність відповідно до затвердженого фінансового плану (копію додатку до фінансового плану, що характеризує наявність законних підстав для укладання додаткової угоди №3 від 29 грудня 2023 року до Договору №230/12 від 13 грудня 2023 року додаємо)”. Так дійсно, частиною першою ст. 4 Закону передбачено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель, річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Як нами зазначалось у відповіді від 20.02.2024 р., станом на теперішній час на підприємстві триває збір інформації про потребу в закупівлі товарів у 2024 р. за ДК 021:2015: 33140000-3. Отже, з вищевикладеного вбачається, що після збору повної інформації по підприємству про потребу у закупівлі товарів за ДК 021:2015: 33140000-3, річний план закупівель обов’язково буде оприлюднений замовником протягом п’яти робочих днів в електронній системі закупівель, як то передбачено чинним законодавством України, з урахуванням технічних можливостей електронної системи закупівель. У відповіді Північно - східного офісу Держаудитслужби на звернення щодо висновку від 26.02.2024 р. зазначено наступне: «Поряд з цим, в річному плані на 2024 рік, оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель, відсутня інформація щодо планування проведення такої закупівлі». Але, як нами зазначено вище, річний план закупівлі товарів за ДК 021:2015: 33140000-3 підприємством станом на теперішній час ще не затверджений з причини того, що триває збір інформації про потребу таких товарів, а відтак не міг бути оприлюдненим в електронній системі закупівель, тому і відсутня інформація щодо планування проведення цієї закупівлі. Тобто, річний план закупівель це першочерговий документ уповноваженої особи підприємства з публічних закупівель, затвердження якого передує безпосередньому здійсненню закупівлі в електронній системі. При цьому зазначаємо, що у Фінансовому плані підприємства на 2024 рік передбачені видатки на закупівлю товарів за ДК 021:2015: 33140000-3. До того ж, наприклад моніторинг закупівлі UA-2023-12-05-012265-a, який здійснювався Північно - східним офісом Держаудитслужби у період з 29.01.2024 р. по 21.02.2024 р., при наявності Додаткових угод № 1 від 29.01.2023 р. та № 2 від 30.01.2023 р., винесених відповідно до п.п. 8 п. 19 Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 р., а саме: «зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону», порушень не виявив. Підсумовуючи викладене вище, наполягаємо на тому, що на початку 2024 року відсутні порушення з боку підприємства у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. Заперечуємо також стосовно того, що “за результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону”, тому що на усі запити Північно - східного офісу Держаудитслужби від 01.02.2024 р., 08.02.2024 р., 13.02.2024 р., 15.02.2024 р. нами були надані обґрунтовані відповіді від 06.02.2024 р., 13.02.2024 р., 15.02.2024 р., 20.02.2024 р. разом із документами у строк, який не перевищував 3 робочих дні. Документальним підтвердженням стану виконання сторонами договірних зобов’язань є Додаткова угода № 2 від 29.12.2023 р. до Договору № 230/12 від 13.12.2023 р., яка оприлюднена на сайті «Prozorro», про що нами було згадано у відповіді від 15.02.2024 р. вих. № 01/01-07/525. У зв’язку із тим, що Північно - східним офісом Держаудитслужби не було чітко визначено перелік та найменування запитуваних документів щодо підтвердження стану виконання сторонами договірних зобов’язань до Договору № 230/12 від 13.12.2023 р., нами було вказано у відповіді на запит про надання інформації, що підтвердженням стану виконання сторонами договірних зобов’язань є Додаткова угода № 2 від 29.12.2023 р. до Договору № 230/12 від 13.12.2023 р., яка оприлюднена на сайті «Prozorro». До речі, станом на теперішній час підприємство не здійснило розрахунок за поставлений товар у зв’язку із відсутністю грошових коштів на рахунках. Підпунктом 3.2 пункту 3 Договору № 230/12 від 13.12.2023 р. передбачено наступне: «Розрахунки проводяться шляхом поетапної оплати Замовником отриманого товару на підставі ст. 49 Бюджетного кодексу України згідно рахунків та накладних, на умовах відстрочки платежу до 30 банківських днів з дня отримання Замовником належним чином оформлених документів (накладних, рахунків, актів тощо). У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом 30 банківських днів з дати отримання Замовником бюджетних коштів /НСЗУ/, інших коштів на фінансування закупівлі на свій розрахунковий рахунок». Конституцією України (стаття 19) гарантується: «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України». Частиною першою статті 12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контрою в Україні» встановлено: «Службові особи органів державного фінансового контролю зобов'язані суворо додержувати Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом. За невиконання або неналежне виконання службовими особами органів державного фінансового контролю своїх обов'язків вони притягаються до дисциплінарної та кримінальної відповідальності відповідно до чинного законодавства». Враховуючи вищевикладене, просимо Вас своєчасно та об’єктивно розглянути наші заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-11-14-006702-а від 22.02.2024 р., та за результатами розгляду цих заперечень прийняти обґрунтоване рішення, про що повідомити на нашу адресу у строк встановлений чинним законодавством України. При цьому залишаємо за собою право у відповідності до ст. 13 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контрою в Україні» та частини десятої ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» на оскарження дій посадових осіб Північно - східного офісу Держаудитслужби в адміністративному та судовому порядках.
Дата публікації звіту: 28.02.2024 15:24

Запити/Пояснення