-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Закупівля робіт по об'єкту "Реставрація житлового будинку по пр. Соборний/вул. Сталеварів № 151/11 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м.Запоріжжя" (II, III черги) за ДК 021:2015-45453000-7 (Капітальний ремонт і реставрація) Єдиного закупівельного словника
Завершена
162 165 984.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 621 659.84 UAH
мін. крок: 1% або 1 621 659.84 UAH
Номер:
ee1658fcba5241629ec403563ea8e595
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-04-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.04.2024 00:00
Період моніторингу:
04.04.2024 16:43 - 26.04.2024 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.04.2024 № 72
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 09.01.2024 №003100-18/303-2024.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 04.04.2024 № 72.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2023-11-13-015245-a, 13.11.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 квітня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Управління капітального будівництва» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-11-13-007291-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 25.11.2023 №1/3; тендерну пропозицію ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ»; оприлюднене повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 01.12.2023 №014/23/23, додаткові угоди від 07.12.2024 №1 та від 23.04.2024 №2 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Період усунення порушень:
29.04.2024 17:21 - 03.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
29.04.2024 17:21
Запити/Пояснення
Номер:
9201a31545634a758f7b50e43c1e4cf5
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
17.04.2024 16:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.04.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2023-11-13-015245-a, яка проведена Комунальним підприємством «Управління капітального будівництва» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Згідно пунктів 2.1 та 2.2 частини 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*» Додатку 5 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційних вимог учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за наведеною формою.
Одночасно, за умовами тендерної документації учасник надає документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника, або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / інший документ).
Крім того, згідно пункту 2.2 частини 2 додатку 5 до тендерної документації Замовником встановлено вимоги, щодо надання до довідки (Таблиця 2.1) копії наказів про призначення наступних працівників, які мають необхідні знання і досвід, а саме: директора; головного інженера; відповідальної особи за охорону праці на підприємстві (інженера з охорони праці); виконроба; майстра дільниці; інженера з проектно-кошторисної роботи; архітектора; реставратора; головного бухгалтера; малярів-штукатурів; малярів- штукатурів, реставраторів декоративно-художніх фарбувань; монтажників; монтажників металоконструкцій; геодезистів; зварювальників та/або електрозварювальників; електриків та/або електромонтажників; будівельників-універсалів; різноробочих; будівельників на покрівлю; оздоблювальників, плиточників; арматурників; фасадників; монтажників систем вентиляції і кондиціювання; дорожніх робітників.
Так, учасником ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 16.11.2024 №21 (далі -Довідка №21); (файл «Довідка про наявність працівників.pdf»), в якій зазначені працівники відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Також, учасником ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» у складі тендерної пропозиції надано копії наказів про призначення працівників, які мають необхідні знання і досвід, а саме: Басюк Д.С. (інженер з охорони праці), Чумакова К.І. (майстер дільниці), Нечепуренко А.М. (інженер проектно-кошторисної роботи), Щебетун В.О. (головний інженер), Коновал Т.Ю. (т.в.о. головного бухгалтера) (файл «Накази на працівників.pdf»).
Проте, учасником ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» у складі тендерної пропозиції не надано копії наказів на наступних працівників, які зазначені у Довідці №21: Борисову Г.С. (архітектор), Нікітюк В.О. (виконроб), Верьовку Д.М (реставратор), Ященко П.В. (маляр-штукатур), Корненко В.О. (маляр-штукатур), Іващенко Ю.М. (реставратор декоративно-художніх фарбувань), Литвиненко О.С. (монтаджник), Обиденного Р.В. (монтажник), Литвина В.Я. (геодезист), Пушкарську А.С. (геодезист), Хорішко О.М. (електрозварник ручного зварювання), Голікова А.В. (будівельник універсальний), Кетернюка К.В. (будівельник універсальний), Ганноцького Р.Л. (різноробочий), Горовенко І.М. (різноробочий), Вакулко В.Л. (будівельник на покрівлю), Леончук О.В. (будівельник на покрівлю), Гребенюк В.О. (оздоблювальник), Попова К.О.(арматурник), Єржова Є.О. (арматурник), Чабанан М.О. (дорожній робітник), Дядю С.А. (дорожній робітник), Зв’ягінцева А.В. (дорожній робітник), Бериславського А.Л. (електромонтажник), Савченко А.О. (електромонтажник).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
2. Якими документами підтверджено наявність працівників, які мають необхідні знання і досвід, в частині надання копій наказів про призначення вищезазначених працівників.
3. Пояснити причини невідхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ», яким не підтверджено встановлений Замовником у тендерній документації кваліфікаційний критерій «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» (в частині надання копій наказів про призначення вищезазначених працівників)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
14c4b4a8029248c38d7d87d13daf8ef0
Назва:
Надання пояснення органу державного фінансового контролю Західного офісу Держаудитслужби щодо закупівлі робіт (відкриті торги з особливостями) по об’єкту “Реставрація житлового будинку по пр.Соборний/вул.Сталеварів №151/11 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м.Запоріжжя” (II, III черги) за ДК 021:2015 - 45453000-7 (Капітальний ремонт і реставрація) Єдиного закупівельного словника
Дата опублікування:
19.04.2024 19:34
Опис:
Запит про надання пояснень по першому запиту:
1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Відповідь на перший запит:
Згідно Програми відбудови житлового фонду міста Запоріжжя, зруйнованого внаслідок російської збройної агресії на 2023-2025 роки затвердженої рішенням Позачергової сесії Запорізької міської ради від 26.12.2022 року№5 головним розпорядником коштів з ліквідації наслідків руйнувань через ведення воєнних дій (реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об’єктів житлового фонду) та замовником виступав Департамент з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради.
Роботи з проектування виконувала проектна організація ТОВ «АНСТРОЙ ПРОЕКТ» (ЄДРПОУ 43377889) відповідно до договору №СС151/ПР/ВНК від22 грудня 2022 року з Департаментом управління житлово-комунального господарства Запорізької міської ради за Ідентифікатором закупівлі: UA-2022-11-30-003978-a. Документація розміщена на Порталі державної електронної системи у сфері будівництва: https://e-construction.gov.ua/(реєстраційний номер для пошуку PD01:6643-3255-7503-8736). Копія робочого проекту додається.
В рамках виконання проектних робіт розроблена документація пройшла експертизу, що засвідчується звітом, який видало ТОВ «МВК» (код ЄДРПОУ39292946 ) від 30.06.2023 року №42894. Документація розміщена на Порталі державної електронної системи у сфері будівництва: https://e-construction.gov.ua (реєстраційний номер для пошуку EX01:6799-1706-6118-9059). Копія експертного звіту додається.
Згідно рішення Запорізької міської ради №5 віл 20.04.2023 року «Про внесення змін до Програми відбудови житлового фонд міста Запоріжжя, зруйнованого внаслідок російської агресії на 2023-2025 роки, затвердженої рішенням міської ради від 26.12.2022 №5» (копія додається) головним розпорядником коштів визначено Департамент з питань ефективної роботи та розвитку комунальних підприємств Запорізької міської ради. Посилання на сайт Запорізької міської ради, що є загальнодоступним онлайн ресурсом:https://zp.gov.ua/uk/sessions/184/resolution/52132
Рішенням Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 17.05.2023 року №321 (копія додається) функції замовника по об’єкту «Реставрація житлового будинку по пр.Соборний/вул.Сталеварів №151/11 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя» були передані відповідно до акту прийому-передачі проєктно-кошторисної документації від 17.07.2023 року комунальному підприємству «Управління капітального будівництва» (далі - КП «УКБ» код ЄДРПОУ04054151 ) Посилання на сайт Запорізької міської ради, що є загальнодоступним онлайн ресурсом: https://zp.gov.ua/uk/documents/item/52378
Для приведення у відповідність інформації щодо замовника будівництва в експертному звіті та зміни статусу документації з проєктно-кошторисної на науково-проєктну документацію, ТОВ «ЕКСПЕРТИВА МВК» видано відкоригований експертний звіт №43686 від 11.08.2023 року (без зміни техніко-економічних показників). Документація розміщена на Порталі державної електронної системи у сфері будівництва: https://e-construction.gov.ua (реєстраційний номер для пошуку EX01:7034-9683-1238-3485)
Керуючись постановою КМУ №560 від 11.05.2011 року (зі змінами) та експертним звітом №43686 від 11.08.2023 року, головою Запорізької обласної державної адміністрації було переглянуто зміни і виконано затвердження робочого проекту розпорядженням №539 від 27.09.2023 року (копія додається).
На підставі розпорядження Кабінету міністрів України від 09.08.2023 року №688-р, Виконавчим комітетом Запорізької міської ради визначено, що обсяг фінансування з державного бюджету України по об’єкту «Реставрація житлового будинку по пр.Соборний/вул.Сталеварів №151/11 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя» складає 259 479 158,00 грн. Рішенням Запорізької міської ради №58 від 27.09.2023 року (копія додається) виділено кошти з місцевого бюджету на фінансування об’єкту «Реставрація житлового будинку по пр.Соборний/вул.Сталеварів №151/11 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя» в розмірі 10 000 000,00 грн. Посилання на сайт Запорізької міської ради, що є загальнодоступним онлайн ресурсом: https://zp.gov.ua/uk/sessions/184/resolution/52133
У зв’язку із необхідністю оновлення даних про обсяги робіт, а також приведення кошторисної документації до ринкових цін, Проектувальником – ФОП Коновал Тарас Юрійович проведено коригування ІІ черги науково-проєктної документації «Реставрація житлового будинку по пр.Соборний/вул.Сталеварів №151/11 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя». Документація розміщена на Порталі державної електронної системи у сфері будівництва: https://e-construction.gov.ua (реєстраційний номер для пошуку PD01:0585-4109-4194-4855)
ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» виконало експертизу відкоригованої ІІ черги науково-проєктної документації та надало звіт №361-10-23/КП від 27.10.2023р. Документація розміщена на Порталі державної електронної системи у сфері будівництва: https://e-construction.gov.ua (реєстраційний номер для пошуку EX01:7034-9683-1238-3485)
На підставі наведеного та враховуючи необхідність реалізації проекту в найкоротший термі – в 2023-2024 роках, наказ директора комунального підприємства «Управління капітального будівництва» Андреєва О.О. №46/1-ОД від 01.08.2023 про покладання обов’язків з підготовки обґрунтування підстави для проведення закупівель робіт, товарів, послуг на головного інженера Попова А.В., керуючись кошторисними нормами України, а саме: «Настанова з визначення вартості будівництва»(зі змінами), яка затверджена наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року, провідним інженером виробничого відділу КП «УКБ» Бриковою Є.С. підготовлено розрахунок очікуваної вартості (копія додається), та головним інженером КП «УКБ» Поповим А.В. затверджений розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, технічну специфікацію на закупівлю робіт по обєкту «Реставрація житлового будинку по пр.Соборний/вул.Сталеварів №151/11 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя» (ІІ,ІІІ черги) для підготовки тендерної документації на закупівлю на суму очікуваної вартості 162165984,00 грн з ПДВ, у тому числі: 2 - черга -62348461,00 грн з ПДВ, 3-га черга -99817523,00 грн з ПДВ.
До складу технічної специфікації до тендерної документації входять наступні роботи:
2-черга:
- ремонт відбудованих квартир: №54,57,60,63,64,65,66,67,68,69,70,71
- ремонт частково пошкоджених квартир: №4,8,9,19,20,43,46,52,53,55,56,59,61,62,73,74,75,77,78,79,80
- ремонт нежитлових приміщень №175, 175а
- утеплення будівлі в осях 4-70, рядах Ка-Ы (в осях 60-72) утеплення зовнішніх стін та фарбування стін фасаду, прибудови, цоколю житлового будинку, укосів, штукатурно-декоративне покриття поверхонь фасадів декоративними штукатурками.
- демонтаж/монтаж покрівлі прибудови; монтаж водосточної системи;
- вогнезахист дерев’яних конструкція покрівлі;
- демонтаж/монтаж кондиціонерів.
3-Черга:
- Реставрація фасаду будівлі з бетонними декоративними елементами (реставрація бетонних виробів, реставрація фасадної керамічної плитки);
- Монтаж металевих огороджень на покрівлю;
- Монтаж зовнішніх мереж каналізації з улаштуванням каналізаційних колодязів;
- Благоустрій території з улаштуванням водовідведних лотків, тактильних елементів, малих архітектурних форм;
- Озеленення прилеглої території;
- Улаштування входів житлового будинку в під’їздах №1-5,7
Запит про надання пояснень по другому запиту:
2. Якими документами підтверджено наявність працівників, які мають необхідні знання і досвід, в частині надання копій наказів про призначення працівників. Борисову Г.С. (архітектор), Нікітюк В.О. (виконроб), Верьовку Д.М (реставратор), Ященко П.В. (маляр-штукатур), Корненко В.О. (маляр-штукатур), Іващенко Ю.М. (реставратор декоративно-художніх фарбувань), Литвиненко О.С. (монтаджник), Обиденного Р.В. (монтажник), Литвина В.Я. (геодезист), Пушкарську А.С. (геодезист), Хорішко О.М. (електрозварник ручного зварювання), Голікова А.В. (будівельник універсальний), Кетернюка К.В. (будівельник універсальний), Ганноцького Р.Л. (різноробочий), Горовенко І.М. (різноробочий), Вакулко В.Л. (будівельник на покрівлю), Леончук О.В. (будівельник на покрівлю), Гребенюк В.О. (оздоблювальник), Попова К.О.(арматурник), Єржова Є.О. (арматурник), Чабанан М.О. (дорожній робітник), Дядю С.А. (дорожній робітник), Зв’ягінцева А.В. (дорожній робітник), Бериславського А.Л. (електромонтажник), Савченко А.О. (електромонтажник).
Відповідь на другий запит:
Умовами тендерної документації у розділі 2 Додатка 5 тендерної документації: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід* вимагалося Учаснику надати Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1. До довідки Таблиця 2.1 додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / інший документ). До довідки Таблиця 2.1 надати копії наказів про призначення наступних працівників, які мають необхідні знання і досвід, а саме: директора; головного інженера; відповідальної особи за охорону праці на підприємстві (інженера з охорони праці); виконроба; майстера дільниці; інженера з проектно-кошторисної роботи; архітектора; реставратора; головного бухгалтера; малярів-штукатурів; малярів- штукатурів, реставраторів декоративно-художніх фарбувань; монтажників; монтажників металоконструкцій; геодезистів; зварювальників та/або електрозварювальників; електриків та/або електромонтажників; будівельників-універсалів; різноробочих; будівельників на покрівлю; оздоблювальників, плиточників; арматурників; фасадників; монтажників систем вентиляції і кондиціювання; дорожніх робітників. Директор, працівник, що здійснюватиме загальне керівництво над виробничо-будівельними процесами, працівник, що здійснюватиме загальне керівництво працівниками, що виконуватимуть заявлені роботи, повинні пройти перевірку знань з охорони праці (загальний курс) і мати посвідчення та/або протокол чи витяг з протоколу. Відповідальна особа/інженер з охорони праці повинен пройти перевірку знань з охорони праці. Учаснику у складі тендерної пропозиції надати копії документів, які підтверджують проходження навчання на кожного працівника і є дійсними на 2023рік.
На підтвердження даної вимоги, яка прописана у цьому розділі, Учасником надані наступні документи:
1.Лист-роз’яснення від 16.11.2023 №22 щодо проходження навчання працівниками з охорони праці.
2. Лист-роз’яснення від 16.11.2023 №23 стосовно відсутності наказів на працівників, які прийняті на роботу за цивільно-правовими договорами з посиланням на норми чинного Цивільного кодексу України та інші правові акти.
3. Лист-роз’яснення від 16.11.2023 №35 щодо проведення перевірки знань на підприємстві.
4. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід №вих.21 від 16.11.2023
5.Накази на працівників, які прийняті на роботу на підприємство за основним місцем роботи відповідно до штатного розпису: наказ №4 від 25.08.2023 на інженера з охорони праці Басюк Денис Сергійович; наказ №5 від 25.08.2023 на майстра дільниці Чумакова Костянтина Івановича; наказ №6 від 25.08.2023 на інженера з проектно-кошторисної роботи Нечепуренко Аллу Миколаївну; наказ №16 від 08.11.2023 на головного інженера Щебетун Володимира Олексійовича; наказ №31 від 01.11.2023 на т.в.о.головного бухгалтера Коновала Тараса Юрійовича. Наданий до наказів про призначення штатний розпис, затверджений директором підприємства.
6.Договори цивільно-правового характеру на наступних працівників:
- Договір №35 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 16.11.2023 на Береславського Артема Леонідовича за кваліфікацією - електромонтажник;
- Договір № 2 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 16.11.2023 за кваліфікацією архітектора Борисову Ганну Сергійовну;
- Договір №20 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 16.11.2023 за кваліфікацією будівельника на покрівлю Вакулко Віталія Леонідовича;
- Договір №29 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 16.11.2023 за кваліфікацією фасадника Вакулко Віталія Леонідовича;
- Договір №3 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 16.11.2023 за кваліфікацією реставратора Верьовку Дениса Миколайовича;
- Договір №18 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 16.11.2023 за кваліфікацією різноробочого Ганноцького Ростислава Леонідовича;
- Договір №16 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією будівельника-універсала Голікова Андрія Володимировича;
- Договір №25 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією плиточника Горовенко Івана Миколайовича;
- Договір №19 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією різноробочого Горовенко Івана Миколайовича;
- Договір №15 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією електрозварника Горовенко Івана Миколайовича;
- Договір №23 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією оздоблювальника Гребенюка Віталія Олеговича;
- Договір №24 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією плиточника Гребенюка Віталія Олеговича;
- Договір №32 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією дорожнього робітника Дядя Сергія Анатолійовича;
-Договір №27 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією арматурника Єржова Євгенія Олександровича
- Договір №33 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією дорожнього робітника Звягінцева Андрія Валентиновича;
- Договір №7 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 16.11.2023 за кваліфікацією реставратора декоративно-художніх фарбувань Іващенко Юрія Миколайовича;
- Договір №17 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією будівельника-універсала Кетернюка Кирила Володимировича;
- Договір №5 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією маляра-штукатура Корненко Владислава Олександровича;
- Договір №6 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 16.11.2023 за кваліфікацією реставратора декоративно-художніх фарбувань Корненко Владислава Олександровича;;
- Договір №22 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією оздоблювальника Леончука Олега Володимировича;
- Договір №21 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією будівельника на покрівлю Леончука Олега Володимировича;
- Договір №12 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією геодезиста Литвина Володимира Ярославовича;
- Договір №30 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією монтажника систем вентиляції і кондиціювання Литвина Володимира Ярославовича;
-Договір №10 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією монтажника металоконструкцій Литвиненко Олега Сергійовича;
-Договір №11 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією монтажника Литвиненко Олега Сергійовича;
- Договір №1 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією виконроба Нікітюка Віктора Олеговича;
-Договір №11 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією монтажника металоконструкцій Обиденного Романа Володимировича;
-Договір №8 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією монтажника Обиденного Романа Володимировича;
-Договір №26 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією арматурника Попова Костянтина Олеговича;
- Договір №13 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією геодезиста Пушкарську Олену Сергійовну;
-Договір №34 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією електромонтажника Савченко Артема Олександровича;
-Договір №14 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією електрозварника Хорішко Олександра Миколайовича;
-Договір №28 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією фасадника Чабан Микиту Олеговича;
-Договір №4 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією штукатура Ященка Петра Віталійовича;
-Договір №31 від 15.11.2023, додаткова угода до договору про надання послуг від 15.11.2023 за кваліфікацією монтажника систем вентиляції і кондиціювання Ященка Петра Віталійовича;
Надані Учасником у складі тендерної пропозиції закупівлі вищезазначені документи відповідають вимогам, зазначених у розділі 2 Додатка 5 тендерної документації: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Учасник надав Документи на кожного працівника із зазначенням прізвища та ім’я по батькові працівника (довідка № вих.21 від 16.11.2023), а також документи – накази про прийняття на роботу, штатний розпис, договори цивільно-правового характеру, які засвідчують можливість використання праці кожного такого працівника учасником, як і прописано у вимогах Замовника: «Учаснику надати Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою Таблиці 1. До довідки Таблиця 2.1 додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / інший документ). До довідки Таблиця 2.1 надати копії наказів про призначення наступних працівників, які мають необхідні знання і досвід, а саме: директора; головного інженера; відповідальної особи за охорону праці на підприємстві (інженера з охорони праці); виконроба; майстера дільниці; інженера з проектно-кошторисної роботи; архітектора; реставратора; головного бухгалтера; малярів-штукатурів; малярів- штукатурів, реставраторів декоративно-художніх фарбувань; монтажників; монтажників металоконструкцій; геодезистів; зварювальників та/або електрозварювальників; електриків та/або електромонтажників; будівельників-універсалів; різноробочих; будівельників на покрівлю; оздоблювальників, плиточників; арматурників; фасадників; монтажників систем вентиляції і кондиціювання; дорожніх робітників»
У Листі Учасника від 16.11.2023 №23 надано роз’яснення стосовно відсутності наказів на працівників, які прийняті на роботу за цивільно-правовими договорами з посиланням на норми чинного Цивільного кодексу України та інші правові акти України.
Запит про надання пояснень по третьому запиту:
3.Пояснити причини невідхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ», яким не підтверджено встановлений Замовником у тендерній документації кваліфікаційний критерій «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» (в частині надання копій наказів про призначення вищезазначених працівників)?
Відповідь на третій запит:
Відповідно до ст.626 Цивільного кодексу України цивільно-правовий договір між виконавцем і замовником може укладатися у формі договору підряду або договору надання послуг (робіт) і включати виконання працівником роботи певного виду за професією (посадою), визначеною Національним класифікатором професій України ДК 003:2010 «Класифікатор професій». Права та обов’язки працівника регулюються ст.626 Цивільного кодексу України, ст.29 КЗпП України.
Вимогами тендерної документації до кваліфікаційних критеріїв учасника передбачалося обов’язкове підтвердження наявності у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження цієї вимоги Учаснику треба було надати документ на кожного такого працівника , який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / інший документ). Учасник надав на підтвердження цієї вимоги договори про надання послуг цивільно-правового характеру, а також накази про прийняття на роботу на працівників за основним місцем роботи відповідно до штатного розпису. У замовника відсутня вимога мати в штаті підприємства учасника усіх працівників відповідної кваліфікації, а саме за основним місцем роботи.
Тобто, документи учасника відповідають вимогам тендерної документації замовника в частині кваліфікаційних критеріїв «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» і підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника немає.
Трудові відносини працівника з роботодавцем регулюються Кодексом законів про працю України.
Кодекс законів про працю України регулює трудові відносини всіх працівників, сприяючи зростанню продуктивності праці, поліпшенню якості роботи, підвищенню ефективності суспільного виробництва і піднесенню на цій основі матеріального і культурного рівня життя працівників, зміцненню трудової дисципліни і поступовому перетворенню праці на благо суспільства в першу життєву потребу кожної працездатної людини.
Законодавство про працю регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами (ст. 3 КЗпП України).
Відповідно до статті 21 КЗпП України, трудовим договором є угода між працівником і роботодавцем (роботодавцем – фізичною особою), за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець (роботодавець – фізична особа) зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Трудовим договором можуть встановлюватися умови щодо виконання робіт, які вимагають професійної та/або часткової професійної кваліфікації, а також умови щодо виконання робіт, які не потребують наявності у особи професійної або часткової професійної кваліфікації.
Працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін.
Особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов’язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення та організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Сфера застосування контракту визначається законами України.
Згідно зі статтею 24 КЗпП України, трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Додержання письмової форми є обов'язковим:
1) при організованому наборі працівників;
2) при укладенні трудового договору про роботу в районах з особливими природними географічними і геологічними умовами та умовами підвищеного ризику для здоров'я;
3) при укладенні контракту;
4) у випадках, коли працівник наполягає на укладенні трудового договору у письмовій формі;
5) при укладенні трудового договору з неповнолітнім (стаття 187 цього Кодексу);
6) при укладенні трудового договору з фізичною особою;
6-1) при укладенні трудового договору про дистанційну роботу або про надомну роботу;
6-2) при укладенні трудового договору з нефіксованим робочим часом;
7) в інших випадках, передбачених законодавством України.
Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
До початку роботи роботодавець зобов’язаний в узгоджений із працівником спосіб поінформувати працівника про:
1) місце роботи (інформація про роботодавця, у тому числі його місцезнаходження), трудову функцію, яку зобов’язаний виконувати працівник (посада та перелік посадових обов’язків), дату початку виконання роботи;
2) визначене робоче місце, забезпечення необхідними для роботи засобами;
3) права та обов’язки, умови праці;
4) наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, а також про право на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства і колективного договору - під підпис;
5) правила внутрішнього трудового розпорядку або умови встановлення режиму роботи, тривалість робочого часу і відпочинку, а також про положення колективного договору (у разі його укладення);
6) проходження інструктажу з охорони праці, виробничої санітарії, гігієни праці і протипожежної охорони;
7) організацію професійного навчання працівників (якщо таке навчання передбачено);
8) тривалість щорічної відпустки, умови та розмір оплати праці;
9) процедуру та встановлені цим Кодексом строки попередження про припинення трудового договору, яких повинні дотримуватися працівник і роботодавець (ст. 29 КЗпП України).
Відносини, що виникають з укладенням договорів є цивільно – правовими і регулюються нормами цивільного законодавства.
Відповідно до статті 626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.
Найпоширенішими цивільними договорами, які слід відмежовувати від трудового договору є:
- договір підряду (ст. 837 ЦК України);
- договір про надання послуг (ст. 901 ЦК України);
- гіг – контракт (Закон України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні»).
Відповідно до статті 901 ЦК України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов’язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов’язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Виконавець повинен надати послугу особисто (ст. 902 ЦК України).
Отже, основним критерієм, що відрізняє цивільні договори від трудового є процес праці, який регулюється трудовим законодавством, а також те, що робота виконується працівником за певною посадою, спеціальністю, кваліфікацією, визначеною трудовою функцією.
Серед інших важливих критеріїв, які відрізняють цивільні договори від трудового договору є те, що на підрядника та виконавця послуг:
- не видається розпорядчий документ (наказ) про прийняття на роботу/переведення/звільнення, особа не зараховується до штату установи (організації), не вноситься запис до трудової книжки;
- не поширюються правила внутрішнього трудового розпорядку замовника (хоча він може бути з ними ознайомлений), особа сама організовує свою роботу і виконує її на власний ризик, на відміну від працівника, праця якого є юридично несамостійною та виконується в межах його трудової функції;
- не поширюються гарантії оплати праці, винагорода не включає надбавок, премій, інших виплат, які передбачені трудовим законодавством, праця оплачується «за її результатами», після закінчення роботи/послуги, що оформлюється актом приймання – передачі виконаних робіт чи наданих послуг;
- не застосовується дисциплінарна та матеріальна відповідальність, а юридична відповідальність підрядника чи виконавця роботи за порушення умов цивільного договору є майновою.
Враховуючи все вищевикладене можна стверджувати, що тільки на працівників, які оформлені за трудовим договором, видається наказ про прийняття їх на роботу. Працівники, які працюють за цивільно – правовим договором не оформлюються на підприємстві і на них не видається наказ про прийняття на роботу.
Таким чином, ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ», керуючись чинними нормами законодавства України, виконав вимогу тендерної документації, надавши в складі пропозиції накази про прийняття на роботу та договори про надання послуг на кожного працівника, зазначеного в довідці.
Крім того, вимога тендерної документації містить перелік документів, якими Учасник може підтвердити можливість використання праці працівників, вказаних в довідці, зокрема, штатний розпис/трудовий договір/договір про надання послуг/інший документ.
Тобто, Замовник не обмежує Учасників одним документом, який може засвідчити можливість використання праці працівників, вказаних в довідці.
Крім того, одностайною є позиція Колегії Антимонопольного комітету України та Верховного Суду: вимога щодо наявності лише штатних працівників є необґрунтованою та дискримінаційною щодо скаржника і тих суб’єктів господарювання, які відповідно до норм чинного законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та / або за сумісництвом.
Окрім того зазначаємо, що більшість працівників ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ», наведених в довідці, працюють у відповідності до цивільного законодавства, а тому на них відповідно до норм чинного законодавства не мають права оформлюватися накази про прийняття на роботу.
Таким чином, Учасником ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНВЕСТИЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» було підтверджено можливість використання праці працівників, які зазначені в довідці у відповідності до норм чинного законодавства України без порушення вимог тендерної документації.