• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дрова паливні твердих порід (бук, граб)

Завершена

475 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 375.00 UAH
Номер: c5c7473c402e4a908bbb4e0418e35855
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-12-05-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.12.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 05.12.2023 16:59 - 27.12.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.12.2023 № 306 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 05.12.2023 № 306. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-11-09-002963-a, 09.11.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції Жидачівське ДЛГП ЛГП «Галсільліс», визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог пункту 3, пункту 43, а також підпунктів 2 та 3 пункту 44 Особливостей №1178. Крім того, Замовником допущено порушення частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлення порушень законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 3, пункту 43, а також підпунктів 2 та 3 пункту 44 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до Жидачівське ДЛГП ЛГП «Галсільліс» щодо розірвання договору. Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації та вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 грудня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Ходорівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-11-09-001629-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Жидачівського дочірнього лісогосподарського підприємства ЛГП «Галсільліс» (далі – Жидачівське ДЛГП ЛГП «Галсільліс»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 20.11.2023 №ВО/РВТ-12/11-2023; повідомлення про намір укласти договір; договір від 30.11.2023 №ВО-217/23; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. За нормою частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу 06.12.2023 Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит, зокрема, про надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Замовником 07.12.2023 у наданому поясненні зазначено, що шляхом моніторингу середньо ринкових цін на деревину, актуальних на момент моніторингу. Замовником здійснювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації про ціни товарів, що містить в мережі Інтернет у відкритому доступі на сайтах постачальників, в електронному каталозі, в електронній системі закупівель «Prozorro» щодо аналогічних закупівель, проводились ринкові консультації, проаналізовано договори закупівель минулого фінансового періоду відділом освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Ходорівської міської ради. Проте, документальне підтвердження наведеної у поясненні інформації Замовником не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником у частині 4 розділу 5 тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі наведено перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції, що не відповідає нормам пункту 44 Особливостей №1178. Так, наприклдал, у частині 4 розділу 5 тендерної документації визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону та переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону. Водночас, згідно з пунктом 44 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію, коли, зокрема, учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей, а також коли переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Також, у частині 4 розділу 5 тендерної документації визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо учасник не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону, тоді як пунктом 44 Особливостей №1178 визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію, коли, учасник не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей. Крім того, у частині 4 розділу 5 тендерної документації зазначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Водночас, пунктом 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію, коли, вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Одночасно, визначена у підпункті 1 пункту 44 Особливостей №1178 підстава для відхилення тендерної пропозиції «учасник процедури закупівлі підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей» у тендерній документації Замовника відсутня. Також, у тендерній документації вказано підстави для відхилення тендерної пропозиції, які не передбачені пунктом 44 Особливостей №1178 (тендерна пропозиція учасника викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; переможець процедури закупівлі не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону). У частині 3 розділу 6 тендерної документації Замовника вказано, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: інформацію про право підписання договору про закупівлю; достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного на провадження певного виду господарської діяльності. Якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, то переможець повинен надати лист -роз’яснення у довільній формі про те, що даний вид діяльності не передбачає отримання ліцензії або документа дозвільного характеру. Проте, за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, за винятком окремих її частин, зокрема частини другої, якою саме передбачено надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю у відповідних випадках копії ліцензії або документа дозвільного характеру. Таким чином, норми частини другої статті 41 Закону під час проведення закупівлі UA-2023-11-09-002963-a не застосовуються та вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі Замовнику під час укладення договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, у пункті 17 Особливостей №1178, відсутня. Також, у частині 3 розділу 6 тендерної документації Замовника зазначено, що у випадку ненадання переможцем інформації про право підписання договору про закупівлю переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та підлягає відхиленню на підставі ч. 1 ст. 31 Закону, а у Додатку 1 до тендерної документації здійснено посилання на норми статті 17 Закону. Водночас, перелік підстав, за яких замовник відхиляє тендерну пропозицію, наведений у пунктах 44, 45 та 47 Особливостей №1178. Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За вимогою розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційному критерію учасник повинен надати довідку про досвід виконання аналогічного договору в довільній формі та скановані копії аналогічного(их) договору(ів) за 2021-2023 роки з документами, що підтверджують виконання договору(ів) в повному обсязі (скановані копії актів приймання-передачі, актів виконаних робіт, видаткових накладних або інших підтверджуючих документів). Моніторингом встановлено, що учасником - Жидачівське ДЛГП ЛГП «Галсільліс» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 15.11.2023 №119 про наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (файл «Довідка про виконання аналогічного договора.pdf.»), у якій як аналогічний вказано укладений з ТОВ «Європейська енергетична компанія» договір від 11.01.2023 №4 (предмет договору – дрова паливні, інформація про виконання договору – виконаний повністю на 13.06.2023). Однак, учасником в складі тендерної пропозиції договір від 11.01.2023 №4, укладений учасником з ТОВ «Європейська енергетична компанія», а також документи, що підтверджують виконання цього договору в повному обсязі, не надано. Натомість учасником надано договір про постачання продукції від 21.06.2022 №2106, укладений з відділом освіти, молоді і спорту виконавчого комітету Ходорівської міської ради щодо поставки дров паливних в кількості 100 м.куб на суму 150 000,00 грн та товарно-транспортну накладну (ЛІС) від 21.07.2022 серії ГЛА №880007 (файл «Аналогічний договір і ТТН.pdf»). Проте, відповідно до вищевказаної товарно-транспортної накладної (ЛІС) від 21.07.2022 серії ГЛА №880007 учасником здійснено поставку в кількості 12,1440 м.куб. на суму 18 216,00 грн. Відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. При цьому, відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей №1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Таким чином, наявною є невідповідність в інформації та документах, що подані Жидачівським ДЛГП ЛГП «Галсільліс» у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією в частині підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів. Проте, на порушення пунктів 3 та 43 Особливостей №1178, Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до учасника про усунення вищевказаної невідповідності. Крім того, як зазначено вище, учасником не підтверджено документально виконання договору про постачання продукції від 21.06.2022 №2106 в повному обсязі (не надано скановані копії актів приймання-передачі, актів виконаних робіт, видаткових накладних або інших підтверджуючих документів). Отже, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Веллум-Буд», яким не підтверджено наявності досвіду виконання аналогічного договору, а визначено переможцем тендеру. Відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. У Додатку 1 до тендерної документації Замовником визначено спосіб для підтвердження переможцем тендеру відсутності відповідних підстав. Однак, проведеним моніторингом встановлено, що переможцем тендеру Жидачівським ДЛГП ЛГП «Галсільліс» не надано у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178. Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. Проте, на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію Жидачівського ДЛГП ЛГП «Галсільліс», а укладено з ним договір від від 30.11.2023 №ВО-217/23.
Період усунення порушень: 19.12.2023 15:16 - 03.01.2024 00:00
Дата публікації висновку: 19.12.2023 15:16

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Договір розірвано
Дата публікації звіту: 26.12.2023 15:45

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionFailureDocuments: Відсутній механізм
Опис: Замовником усунено порушення шляхом розірвання договору.
Дата публікації: 16.01.2024 11:46

Запити/Пояснення