- 
                    Відкриті торги з особливостями
 - 
                        Однолотова
 - 
                        КЕП
 
Ноутбуки за кодом ДК 021:2015 - 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)»
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                22 176 936.00
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 0.5% або 110 884.68 UAH
        мін. крок: 0.5% або 110 884.68 UAH
                    Номер:
                    a6001a94471644b8b5e26399beea4f33
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2023-12-22-000067
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    22.12.2023 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    22.12.2023 13:36 - 13.01.2024 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.12.2023		№	362
			
Київ
Про початок моніторингу 
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ: 
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
 
Голова 	  						                    Алла БАСАЛАЄВА
Додаток 
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур 
                                                                                                                                                  закупівель / закупівель»
		
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
	Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу	Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
	унікальний номер 	дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу	
44	UA-2023-11-08-015016-a	08.11.2023	виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту 
моніторингу та перевірок закупівель                                                                                                   Олексій АЛЕКСАНДРОВ
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
 - Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
 - Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
 
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
 
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
 
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, Особливостям № 1275 та Особливостям, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності винних осіб та не допускати установлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 12 січня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостям здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості № 1275) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, Особливостям № 1275 та Особливостям, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Міністерства оборони України (Центральне управління забезпечення технікою та майном зв’язку Командування Військ зв’язку та кібербезпеки Збройних Сил України) (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 08.11.2023 № 48/15/116, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» (далі – ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» до 18.11.2023, протокол розкриття тендерних пропозицій, витяг протоколу уповноваженої особи Замовника від 20.11.2023 № 48/15/120, повідомлення про намір укласти договір від 20.11.2023, договір про закупівлю за державні кошти від 01.12.2023 № 308/23/16 на суму 19 008 000,00 грн з урахуванням ПДВ (далі – договір), додаткову угоду від 19.12.2023 № 2 до Договору, пояснення та документи Замовника надані 29.12.2023 та 08.01.2024 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 додатку 1 до тендерної документації Учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій надає перелік документів та інформації, а саме: довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності / володіння / користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
Учасник ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» у складі тендерної пропозиції надав довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій б/д б/н, в якій зазначив інформацію про наявність майна: приміщення яке використовує на праві користування.
Учасник ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» у складі тендерної пропозиції надав копію договору оренди приміщення від 03.10.2023 № 02/09-01, пунктом 4.1 розділу 4 та пунктом 10.3 розділу 10 якого, зокрема, зазначено, що строк оренди приміщення, що орендується, складається 36 місяців з моменту прийняття приміщення, що орендується, за актом прийому-передачі, а строк договору починає свій перебіг з 03.10.2023 року та закінчується 30.10.2026 (більше 3 років).
Водночас, договір від 03.10.2023 № 02/09-01 про оренду приміщення (строком більше ніж на три роки), зазначеного у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, нотаріально незасвідчений, чим не дотримано вимоги підпункту 1.1 пункту 1 додатку 1 тендерної документації.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Держаудитслужба 03.01.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень на підставі яких документів (із наданням посилання на відповідний файл тендерної пропозиції учасника торгів) визначив відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» вимогам підпункту 1.1 пункту 1 додатку 1 тендерної документації в частині підтвердження права користування приміщення (строком на три роки і більше).
На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 08.01.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зокрема, зазначив, що «Учасником було надано копію Договору оренди приміщення № 02/09-01, що завірена директором товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» Комарницькою А.О. 
У зв’язку з технічною опискою у договорі оренди Учасником було надано завірену копію Додаткової угоди до Договору оренди приміщення № 02/09-01 (додається), відповідно до якої строк оренди приміщення (приміщень), що орендується, складає 35 місяців.
Крім того, разом із поясненням Замовник в електронній системі закупівель 08.01.2024 оприлюднив додаткову угоду до договору оренди приміщення від 03.10.2023 № 02/09-01 від 03.10.2023 б/н. 
При цьому, учасником ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» у складі тендерної пропозиції додаткової угоди до договору оренди приміщення від 03.10.2023 № 02/09-01 від 03.10.2023 б/н не було завантажено.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    12.01.2024 11:23 - 27.01.2024 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    12.01.2024 11:23
                
                        Інформація про усунення порушення
                    Опис звіту:
                            Відповідно до наказу командувача Військ зв’язку та кібербезпеки Збройних Сил України від 15.01.2024 № 15/нагд “Про призначення  службового розслідування” проведено службове розслідування з метою уточнення причин і умов, що призвели до порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення закупівлі “Ноутбуки за кодом ДК 021:2015 - 30210000-4 “Машини для обробки даних (апаратна частина)” (ідентифікатор закупівлі у системі Прозоро –  UA-2023-11-08-015016-a).
	Відповідно до наказу командувача Військ зв’язку та кібербезпеки Збройних Сил України від 17.01.2024 № 18/нагд “Про результати службового розслідування” за порушення пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) заступника начальника Центрального управління забезпечення технікою та майном зв’язку Командування Військ зв’язку та кібербезпеки Збройних Сил України полковника Сергія Матюху (уповноважена особа) притягнуто до дисциплінарної відповідальності та накладено дисциплінарне стягнення у вигляді “зауваження”.
	З метою запобігання в подальшому порушень при проведенні закупівель та дотримання норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель вжито заходи щодо вдосконалення професійних навичок службових осіб, причетних до проведення закупівель.
                
                                                                        
                    Дата публікації звіту:
                    17.01.2024 15:35
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    c703db2754bd474185f928b74b37dd81
                
                                                                        
                    Назва:
                    Про надання пояснень
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    26.12.2023 17:40
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    30.12.2023 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу процедури закупівлі                                      «Ноутбуки за кодом ДК 021:2015 - 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-08-015016-a)  та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Інформації та розрахунків з підтвердними документами на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість;
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яке буде доступне для перегляду.
3. Надати інформацію з посиланням на нормативно-правові документи, у відповідності до яких вами не оприлюднено в електронній системі закупівель річний план закупівель.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. 
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їхній роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
                
                        
                    Номер:
                    59aebe66a7df48d3ad13b9dac1ef2df0
                
                                                                        
                    Назва:
                    Щодо надання пояснень до моніторингу. ID моніторингу: UA-M-2023-12-22-000067
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    29.12.2023 17:14
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Щодо пункту першого запиту на пояснення.
	Відповідно до рішення Міністра оборони України від 02.08.2023 № 22206/з проводиться робота щодо розгортання медичної інформаційної системи ЗС України. Відповідальним за цей захід є Командування Медичних сил Збройних Сил України. 
	Таким чином, Командуванням Медичних сил Збройних Сил України були розроблені технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, обсяг продукції та як наслідок визначено розмір бюджетних призначень про що сповіщено Замовника листами від 25.10.2023 № 510/6/13131 та від 01.11.2023 № 510/6/13490.
	З метою здійснення розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було підготовлено відповідний запит в якому нараховувалося 97 адресатів можливих постачальників продукції. Разом з тим, моніторинг цін здійснено шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі), а також враховуючи рекомендації наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Очікувану вартість даної закупівлі розраховано в межах показників середньої вартості на момент оголошення процедури закупівлі (Результати цінового моніторингу та розрахунок очікуваної вартості Товарів - додається).
Щодо пункту другого запиту на пояснення.
	Щодо розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляється наступне.
        На виконання вимог розпорядження заступника Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації від 30.05.2022 № 1086/з, розділи які містять інформацію з питань закупівель закриті.
        Разом з тим, інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі має оприлюднюватись замовником відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року 
№ 710 «Про ефективне використання державних коштів» прийнята з метою забезпечення ефективного використання державних коштів, про що йдеться в преамбулі зазначеної постанови, і ніяким чином не стосується дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно ст. 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Відповідно п.14 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно ч.5 ст.8 Закону, протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Так як приписи Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 стосуються лише ефективності використання державних коштів, що не може бути предметом дослідження моніторингу процедури закупівлі відповідно до норм Закону, у Замовника відсутній обов’язок надавати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. 
	
Щодо пункту третього запиту на пояснення.
	Зазначена закупівля проведена відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (зі змінами) (далі – Особливості).
Водночас, пунктом 10 Особливостей встановлено, що закупівлі, визначені пунктами 8 та 9 цих Особливостей, не включаються до річного плану закупівель.
                
                        
                    Номер:
                    6b4a0e6430274b92895e1c571b7c1d72
                
                                                                        
                    Назва:
                    Про надання пояснень
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    03.01.2024 11:07
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    09.01.2024 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу процедури закупівлі                                      «Ноутбуки за кодом ДК 021:2015 - 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-08-015016-a)  та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень  на підставі яких документів (із наданням посилання на відповідний файл тендерної пропозиції учасника торгів) визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» вимогам підпункту 1.1 пункту 1 додатку 1 тендерної документації в частині підтвердження права користування приміщення (строком на три роки і більше) та транспортного засобу шляхом надання нотаріально засвідчених договорів найму (оренди).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. 
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їхній роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
                
                        
                    Номер:
                    c9e70dfb6ebb47018563aae9536f4412
                
                                                                        
                    Назва:
                    Щодо надання пояснень до моніторингу. ID моніторингу: UA-M-2023-12-22-000067
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    08.01.2024 17:13
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    	Відповідно до п. 48 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто не застосовувати кваліфікаційні критерії можна щодо будь-якого виду товару.
	Замовником встановлено, що відповідно до вимог підпункту 1.1 пункту 1 додатку 1 тендерної документації договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше та договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально.
Щодо підтвердження права користування приміщенням. 
	Учасником було надано копію Договору оренди приміщення № 02/09-01, що завірена директором товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» Комарницькою А.О.
	У зв’язку з технічною опискою у договорі оренди Учасником було надано завірену копію Додаткової угоди до Договору оренди приміщення № 02/09-01 (додається), відповідно до якої строк оренди приміщення (приміщень), що орендується, складає 35 місяців.
	Відповідно до ч.2 ст.793 Цивільного кодексу України нотаріальному посвідченню підлягає договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше.
	Щодо підтвердження права користування транспортного засобу.
Учасником було надано копію Договору оренди транспортного засобу № 02/09-02, що завірена директором товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» Комарницькою А.О.
Відповідно до ч.2 ст.799 Цивільного кодексу України нотаріальному посвідченню підлягає договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи.