-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Комплект комп’ютерної техніки)
Завершена
1 992 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 960.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 960.00 UAH
Номер:
1a621a6968824c52836e36e05725143e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-23-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.01.2024 00:00
Період моніторингу:
23.01.2024 14:30 - 14.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
23.01.2024 № 6-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 11.UA-2023-11-08-014324-a 08.11.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, законодавства: розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови № 710.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», у редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської рад (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 08.11.2023 № б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП «Оксеніч Володимир Якович», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.11.2023 № б/н, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 17.11.2023, договір від 01.12.2023 № 42, укладений Замовником з ФОП «Оксеніч Володимир Якович» (далі – Договір), додаткові угоди від 01.12.2023 № 1, від 29.12.2023 № 2, звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 01.12.2023, пояснення та документи Замовника, оприлюднені в електронній системі закупівель 05.02.2024 на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області.
В ході моніторингу встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року № 610/34893, зі змінами (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не зазначено інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів Замовником визначено предмет закупівлі як ДК 021:2015:30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина), а в пункті 4.1 Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації, додатку 1 «Інформація про технічні (якісні) та кількісні вимоги до предмету закупівлі» до тендерної документації Замовника та в назві номенклатурної позиції предмета закупівлі оголошення передбачено закупівлю «Комплект комп’ютерної техніки».
При цьому, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015:30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина) та не зазначено в окремому електронному полі інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі (слід зазначити, що Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить позицію, що найбільше відповідає товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 30230000-0 – Комп’ютерне обладнання; 30236000-2 – Комп’ютерне обладнання різне).
Період усунення порушень:
13.02.2024 17:52 - 28.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
13.02.2024 17:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На вимогу здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, викладену у висновку про результати моніторингу, повідомляємо наступне. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (далі - Наказ №708), згідно з яким встановлені правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Пунктом 3 Наказу № 708 визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 вказаного вище Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Отже, предметом цієї процедури закупівлі є три комплекти комп’ютерної техніки, в які входять системні блоки персонального комп’ютера, тип 1; системні блоки персонального комп’ютера, тип 2; монітори, тип 1; монітори, тип 2; комплекти клавіатури та маніпулятори «миша»; інтерактивні дошки; спеціалізоване програмне забезпечення; проектори; монтажні комплекти; ноутбуки; монітори, тип 2; спеціалізоване програмне забезпечення; багатофункціональний пристрій; маршрутизатор, тому найбільш підходящим кодом згідно основного словника національного класифікатора України, Замовником було визначено саме ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина), в той час як вказаний у Вашому висновку код 30230000-0 – Комп’ютерне обладнання; 30236000-2 – Комп’ютерне обладнання різне не містить того переліку комп’ютерної техніки, що закуповувався, тому Ваше твердження є помилковим. З урахуванням вищевикладеного, Замовником прийнято до уваги рекомендації, викладені у висновку про результати моніторингу, також будуть вжиті заходи шляхом проведення роз’яснювальної роботи та/або економічних навчань.
Дата публікації звіту:
14.02.2024 16:40
Запити/Пояснення
Номер:
c2a341b2e8054755bdbaa5db857e6405
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
31.01.2024 10:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Комплект комп’ютерної техніки» за кодом ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина), очікуваною вартістю 1 992 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-08-014324-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень та документів.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Просимо надати інформацію та підтверджуючі документи щодо фактичного стану виконання укладеного Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради з ФОП Оксеніч В.Я. договору від 01.12.2023 № 42.
4. Абзацом десятим пункту 5 додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлена вимога надати учасником: «сертифікат відповідності (якості), виданий уповноваженим державою органом сертифікації, на системний блок (персональний комп’ютер), монітор, чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій».
При цьому, в тендерній пропозиції ФОП Оксеніч В.Я. відсутній вищезазначений сертифікат.
У зв’язку з чим Замовником не відхилено Учасника ФОП Оксеніч В.Я.?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b61920d8d48f48dcaf92e27b459fc910
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
05.02.2024 19:19
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Комплект комп’ютерної техніки) (UA-2023-11-08-014324-a) щодо надання пояснень (інформації та документів) з наступних питань: 1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? 2. Надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). 3. Надання інформації та підтверджуючих документів щодо фактичного стану виконання укладеного Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради з ФОП Оксеніч В.Я. договору від 01.12.2023 № 42. 4. Абзацом десятим пункту 5 додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлена вимога надати учасником: «сертифікат відповідності (якості), виданий уповноваженим державою органом сертифікації, на системний блок (персональний комп’ютер), монітор, чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій». При цьому, в тендерній пропозиції ФОП Оксеніч В.Я. відсутній вищезазначений сертифікат. У зв’язку з чим Замовником не відхилено Учасника ФОП Оксеніч В.Я.?, повідомляємо наступне:
По першому питанню:
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro", а також Замовник отримав дві комерційні пропозиції щодо товарів, які є предметом закупівлі, відповідно до визначених технічних, якісних та кількісних вимог, з яких Замовником було визначено очікувану вартість закупівлі.
По другому питанню:
Постановою Кабінету міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зокрема передбачено, РЕКОМЕНДУВАТИ з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Крім того, статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, водночас, частиною четвертою даної статті вказано, що інформація про закупівлі може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Тобто, вказаними нормами чинного законодавства, якими визначені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, а також затверджені заходи для ефективного використання державних коштів, передбачається додаткове право та рекомендація для Замовників процедур закупівель, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, додатково оприлюднювати інформацію про такі закупівлі, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування в тому числі обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення.
На разі питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту.
По третьому питанню:
Відповідно до ч.1 ст.651 і ст.652, 653, 654 Цивільного кодексу України, ст.188 Господарського кодексу України, пп.4 п.19 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022р., у зв’язку із затримкою фінансування витрат Замовника, сторони уклали Додаткову угоду №2 від 29.12.2023 року (додається), якою перенесено фінансування з 2023 року на 2024 рік, а також термін дії договору продовжено до 31.12.2024 року.
По четвертому питанню:
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "ОКСЕНІЧ ВОЛОДИМИР ЯКОВИЧ" було виявлено повну відповідність інформації та документів, поданих у складі тендерної пропозиції учасника, умовам тендерної документації, в тому числі і вимога визначена Абзацом десятим пункту 5 додатку 1 до тендерної документації, щодо надання Сертифікату відповідності (якості), виданий уповноваженим державою органом сертифікації, на системний блок (персональний комп’ютер), монітор, чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, які містяться у файлі «пропозиція 3 к_compressed» на сторінках 83-86.