-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кейтерингові послуги (послуги постачання готової їжі для харчування пацієнтів)
Завершена
1 275 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 375.00 UAH
Номер:
c6cb229ed2954943b0e5153fdfe6b6ba
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-12-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.01.2024 00:00
Період моніторингу:
12.01.2024 21:21 - 03.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
12.01.2024 № 3
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 12.01.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 12.10.2024 № 3
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
17. UA-2023-11-08-000643-a 08.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей установлено порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції учасника КП Володимирецький комбінат громадського харчування; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує внести відповідні зміни до умов Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Вараської міської ради «Вараська багатопрофільна лікарня» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-11-08-000643-a, тендерну документацію Замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 08.11.2023 №161; тендерну пропозицію КП Володимирецький комбінат громадського харчування (далі – учасник, учасник - переможець); повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 16.11.2023; договір про закупівлю від 22.11.2023 №517 на загальну суму 1 275 000,00 грн (далі – Договір); додаткова угода від 29.12.2023 №1; пояснення Замовника, отримані 16.01.2024 та 31.01.2024 через електронну систему закупівель на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник у тендерній документації установив інші вимоги крім вимог, передбачених частиною другою статті 22 Закону, а саме у проєкті договору про закупівлю (додаток № 3 до тендерної документації) зазначив таке: (Істотні умови Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків:) «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення - пп.2 п.19 Постанови № 1178 від 12.10.22» (підпункті 12.2.2 пункту 12.2.).
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Згідно з умовами частини першої статті 180 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства.
Відповідно до частини другої статті 180 ГКУ господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
Згідно з умовами частини третьої статті 180 ГКУ при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі предметом закупівлі та відповідно предметом договору про закупівлю є «Кейтерингові послуги (послуги постачання готової їжі для харчування пацієнтів)».
Таким чином, умови підпункту 2 пункту 11.2. проєкту договору про закупівлю не відповідають предмету закупівлі, яким є закупівля послуг, та застосовуються згідно з підпунктом 2 пункту 19 Особливостей, якщо предметом закупівлі є товар.
Отже, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник на порушення пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону включив до тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Як наслідок, укладений Договір також містить підпункт 2 пункту 11.2., умови якого не відповідають предмету закупівлі.
Період усунення порушень:
05.02.2024 22:07 - 20.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
05.02.2024 22:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері публічних закупівель встановлених в ході проведення моніторингу закупівлі за предметом: Кейтерингові послуги (послуги постачання готової їжі для харчування пацієнтів) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-08-000643-a) повідомляємо наступне: Статтею 631 Цивільного кодексу України та частиною 7 ст. 180 Господарського кодексу України передбачено, що строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору, виходячи з вищевикладеного повідомляємо, що строк дії договору закінчився 31.01.2024року і виконати зобов’язання внести відповідні зміни до умов Договору не є можливим. Замовником здійснені заходи, направлені на недопущення встановлених помилок у подальшому, враховуючи, що законодавством у сфері закупівель не передбачено, що перелік підстав для змін істотних умов договору залежить від виду закупівлі - закуповуються товари, роботи чи послуги. Жодним нормативно-правовим актом замовнику не надано повноваження при створенні проекту договору самостійно обирати, які підстави для внесення змін до істотних умов включати, а які ні. Враховуючи те, що при виконанні кейтерингових послуг підстава пп.2 пункту 11.2. Договору не застосовувалась, адміністрацією закладу було проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою щодо недопущення порушень норм чинного законодавства з питань проведення публічних закупівель, також додатково прийнято рішення про проходження відповідних навчань, семінарів та тренінгів, щодо проведення публічних закупівель. Надалі зобов’язуємось дотримуватись законодавства у сфері публічних закупівель і не допускати подібних помилок в майбутньому.
Дата публікації звіту:
08.02.2024 15:57
Запити/Пояснення
Номер:
9fbf9adb068b41b78c645ea0302ac630
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.01.2024 10:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Кейтерингові послуги (послуги постачання готової їжі для харчування пацієнтів)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-08-000643-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b5894cfe48e44cffb2a650689453b079
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
16.01.2024 10:36
Опис:
На Ваш запит, щодо надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі «Кейтерингові послуги (послуги постачання готової їжі для харчування пацієнтів)» опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-11-08-000643-a надаю наступну інформацію: 1) На етапі організації закупівлі з метою визначення розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі потреба була визначена на підставі середньостатистичних даних, щодо перебування пацієнтів на стаціонарному лікуванню в медзакладі. Очікувана вартість по даній закупівлі сформована на підставі Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі та затвердженою наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275, використано розрахунок очікуваної вартості послуги на підставі закупівельних цін попередніх закупівель, а саме: для формування очікуваної вартості даної закупівлі було використано ціну попередньої власної закупівлі аналогічної послуги. 2) Згідно з даними Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів КНП ВМР "ВБЛ" є одержувачем коштів міського бюджету. Вимога щодо обов’язкового оприлюднення обґрунтування стосується головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників нижчого рівня, а також суб’єктів господарювання державного сектору економіки. Так як джерело фінансування даної закупівлі - Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства), тому обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) не розміщувалось.
Номер:
1eb1693bd08a48c18aa4d07fe00b2a0e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.01.2024 09:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Кейтерингові послуги (послуги постачання готової їжі для харчування пацієнтів)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-08-000643-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Замовником укладено договір з переможцем КП Володимирецький комбінат громадського харчування від 22.11.2023 №517 на загальну суму 1 275 000,00 грн, строк дії якого до 31.12.2023. Поряд з цим, Замовником та КП Володимирецький комбінат громадського харчування укладається додаткова угода від 29.12.2023 №1/611 про зміну терміну дії договору до 31.01.2024 року.
Замовнику необхідно підтвердити наявність документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
7706ff1a94444ea7b4333dec1e5c14ba
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
31.01.2024 13:25
Опис:
На Ваш запит, щодо надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі «Кейтерингові послуги (послуги постачання готової їжі для харчування пацієнтів)» опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-11-08-000643-a надаю наступну інформацію: 1) На підставі пункту 4.1 Договору розрахунок за надані послуги здійснюється за фактично надані послуги на підставі, акту приймання - передачі наданих послуг. Так як послуги з харчування пацієнтів надаються щодня, а 30 та 31 грудня 2023 року припали на вихідні дні і відповідно акт приймання –передачі наданих послуг, враховуючи вимоги чинного законодавства, був складений 02 січня 2024 року тому було прийнято рішення про продовження договору по пп.4 п.19 Особливостей, щоб провести оплату послуг, що були надані в грудні 2023 року в повному обсязі. Спрогнозувати наперед кількість фактично наданих послуг не можливо, так як порційні вимоги надаються щоденно до 09.00 годин поточного дня. (Скан копія акту №3 додається). 2) Так як джерело фінансування даної закупівлі - Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства), тому обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) не розміщувалось (https://varash-knp.lic.org.ua/).