-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
НК 024:2023 40761 – Загальноприйнята ультразвукова система візуалізації, з набором датчиків, 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Сканер ультразвуковий діагностичний V8 Samsung або еквівалент)
Завершена
6 845 220.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 226.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 34 226.10 UAH
Номер:
c12fe0ff03904c3292473fd1d8d30fe1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-16-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.02.2024 00:00
Період моніторингу:
16.02.2024 11:55 - 09.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
16.02.2024 №13-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024 почати моніторинг процедур закупівель відповідно до додатку.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
від 16 лютого 2024 року № 13-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2023-11-07-015871-a від 07.11.2023 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 12 частини першої статті 10 Закону, пункту 4 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами встановлено порушення вимог пунктів 17, 36, 41, 44, 47 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, виконання Постанови № 710, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо:
усунення порушення вимог пункту 12 частини першої статті 10 Закону, пункту 4 Особливостей № 1178 шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про виконання договору про закупівлю;
недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пунктів 17, 36, 41, 44, 47 Особливостей № 1178 із змінами (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо);
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Миколаївської міської ради «Пологовий будинок № 3» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-11-07-000919-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.11.2023 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 15.11.2023; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІВІН» (далі – ТОВ «ЛІВІН»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.11.2023; повідомлення про намір укласти договір від 30.11.2023; договір про закупівлю за Особливостями від 22.11.2023 № 385/20; пояснення (інформація та документи) Замовника, надані 01.03.2024 через електронну систему закупівель (далі – Пояснення).
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами встановлено, що при складанні тендерної документації Замовником не враховані положення Особливостей № 1178 в редакції, що діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Так, у пунктах 1, 5 розділу 3, пункті 3 розділу 5 тендерної документації та Додатку № 2 до неї зазначена інформація щодо підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі з посиланням на пункт 44 Особливостей № 1178, в той час коли такі підстави визначені у пункті 47 Особливостей № 1178 в редакції, що діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, та були змінені (оновлені).
У додатку № 2 до тендерної документації зазначено, що учасник самостійно декларує відсутність підстав, визначених пунктом 44 Особливостей (крім абзацу чотирнадцятого пункту 44 Особливостей), що порушує вимоги абзаців шістнадцятого і вісімнадцятого пункту 47 Особливостей № 1178, оскільки відсутність підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47 Особливостей № 1178 підтверджується замовником самостійно.
В порушення вимог пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник у пункті 3 розділу 5 тендерної документації зазначив випадки, за яких замовник відхиляє учасника/переможця, які не відповідають вимогам пункту 44 Особливостей № 1178 в редакції, що діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, зокрема:
до переліку випадків, за яких замовник відхиляє учасника/переможця, включив випадки, що не передбачені пунктом 44 Особливостей №1178;
зазначив випадки, за яких замовник відхиляє учасника/переможця, із посиланням на норми статей Закону (зокрема, частина 14, абзац другий частини 15 статті 29, частина 2 статті 28 Закону) та пункту 44 Особливостей № 1178, в той час, коли такі підстави відхилення передбачені Особливостями № 1178 із змінами (абзац дев’ятий пункту 37, пункту 40, абзац перший пункту 42, пункт 47 особливостей).
У пункті 4 розділу 6 тендерної документації Замовник зазначив, що договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону та Особливостей, в той час коли відповідно до пункту 17 Особливостей № 1178 не враховуються також положення частин другої і дев’ятої статті 41 Закону.
У пункті 1 розділу 5 тендерної документації Замовник зазначив, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій (в т. ч. якщо була подана одна тендерна пропозиція) відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 особливостей, чим порушив вимоги пунктів 36 і 41 Особливостей № 1178, оскільки розгляд тендерних пропозицій здійснюється з урахуванням положень пункту 43 (а не пункту 40) Особливостей № 1178, та при розгляді не застосовуються також положення абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону (при поданні однієї тендерної пропозиції – положення частин п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону).
Крім того, відповідно до пункту 37 Особливостей № 1178 за обґрунтованим рішенням замовника відкриті торги можуть бути проведені без застосування електронного аукціону. Оголошення про проведення відкритих торгів, що проводяться замовником без застосування електронного аукціону, повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону (крім інформації, визначеної пунктом 11 частини другої статті 21 Закону – про розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону), а також інформацію щодо проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону та обґрунтування проведення замовником відкритих торгів без застосування електронного аукціону.
Так, моніторингом встановлено суперечливість умов щодо проведення торгів, а саме: в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником визначено розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону; у пункті 1 розділу 5 тендерної документації зазначено, що відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону. При цьому, обґрунтування проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону в електронній системі відсутнє.
Таким чином, тендерна документація складена Замовником з порушенням вимог пунктів 17, 36, 41, 44, 47 Особливостей № 1178.
В електронній системі закупівель Замовник надав Пояснення, в якому стосовно вказаних вище порушень повідомляє про механічну помилку у тендерній документації з невірною нумерацією статей чинного законодавства.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 4 Особливостей № 1178, у разі виконання сторонами договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 цих особливостей, або закінчення строку дії такого договору про закупівлю за умови його виконання сторонами, або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю у строки, визначені пунктом 12 частини першої статті 10 Закону.
Згідно з пунктом 12 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.
Так, у пункті 10.1 розділу 10 «Строк дії договору» договору про закупівлю за Особливостями від 22.11.2023 № 385/20 (далі – Договір № 385/20) Замовник та ТОВ «ЛІВІН» погодили, що даний договір діє до 31.12.2023, а в частині розрахунків до повного їх виконання.
Моніторингом встановлено, що звіт про виконання договору Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено. З дня закінчення строку дії договору пройшло більше 20 робочих днів.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, оприлюдненого в електронній системі закупівель 28.02.2024, з питання неоприлюднення звіту про виконання договору Замовник надав Пояснення, в якому зазначив, що надає підтвердження про своєчасне виконання зобов`язань за договором та одразу після завершення моніторингу звіт буде опубліковано.
До Пояснення Замовник додав копії рахунку на оплату від 12.12.2023 № 204, видаткової накладної від 12.12.2023 № 185, платіжної інструкції від 13.12.2023 № 10 (внутрішній номер № 314542762), згідно з якою товар оплачено 14.12.2023.
З огляду на зазначене, Договір № 385/20 був виконаний 14.12.2023 та закінчив свою дію 31.12.2023.
Таким чином, в порушення вимог пункту 12 частини першої статті 10 Закону та пункту 4 Особливостей № 1178 Замовник не оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами.
Період усунення порушень:
04.03.2024 15:55 - 19.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
04.03.2024 15:55
Запити/Пояснення
Номер:
4d862d47d54441db92b9b450d165ad3b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.02.2024 10:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «НК 024:2023 40761 – Загальноприйнята ультразвукова система візуалізації, з набором датчиків, 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Сканер ультразвуковий діагностичний V8 Samsung або еквівалент)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-07-015871-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (цінові пропозиції, прайс-листи від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
2. Чому при складанні тендерної документації Вами не враховані положення Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 із змінами (далі - Особливості № 1178), в редакції, що діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, зокрема:
а) у пункті 3 розділу 5 тендерної документації зазначені випадки, за яких замовник відхиляє учасника/переможця, які не відповідають вимогам пункту 44 Особливостей № 1178 в редакції, що діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів;
б) у пункті 4 розділу 6 тендерної документації зазначено про укладення договору з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, в той час коли відповідно до пункту 17 Особливостей № 1178 не враховуються також положення частин другої і дев’ятої статті 41 Закону;
в) у пунктах 1, 5 розділу 3, пункті 3 розділу 5 тендерної документації та Додатку № 2 до неї зазначена інформація щодо підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі з посиланням на пункт 44 Особливостей № 1178, в той час коли такі підстави визначені у пункті 47 Особливостей № 1178 в редакції, що діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, та були змінені (оновлені);
г) у додатку № 2 до тендерної документації зазначено, що учасник самостійно декларує відсутність підстав, визначених пунктом 44 Особливостей (крім абзацу чотирнадцятого пункту 44 Особливостей), в той час коли відсутність підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47 Особливостей № 1178 підтверджується замовником самостійно;
д) зазначена у пункті 1 розділу 5 тендерної документації інформація щодо умов розгляду та оцінки тендерних пропозицій не відповідає положенням пунктів 36 і 41 Особливостей № 1178 в редакції, що діяла на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів?
3. У пункті 1 розділу 5 тендерної документації зазначено, що відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону. Водночас, в оголошенні про проведення відкритих торгів Вами визначено розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону.
3.1. Поясніть зміст і суперечливість таких умов щодо проведення торгів (з/без електронного аукціону).
3.2. Чим обґрунтовується рішення про проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону?
4. Чому Вами не оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
81dddb801cfe4e20913bb9f6490a1c99
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
01.03.2024 16:31
Опис:
1. Надаємо документи на підставі яких було визначено очікувану вартість та потребу згідно рапорту медичного директора. Було проведено повторний аналіз ринку до відповідного предмету закупівлі та відбувалось порівняння з апаратом Philips Affinity 70, де було визначено, що різниця між апаратами суттєва, а саме: Samsung V8 Philips Affinity 70
Кількість цифрових каналів Не менше 8 000 000 4 718 592
Характеристики датчиків
Діапазон частот конвексного монокристалічного датчику (МГц) 1 – 7 1 - 5
Наявність конвексного монокристалічного об’ємного датчику Наявний Відсутній
Діапазон частот лінейного монокристалічного датчику 1 - 14 3 – 12
Діапазон частот ендокавітального (внутрішньопорожниний) об’ємний датчик 1- 10 3 - 9
2. Надаєио підтвердження про своечасне виконання зобов`язань за договором.
3. Повідомляємо про механічну помилку у тедерній документації з невірною нумерацією Статтей чинного законодавства.
4. Замовнику відомо про настання наслідків у разі ненадання звіту про виконання договору, одразу після завершення моніторингу звіт буде опубліковано.
Гарантуємо виправлення всіх зауважень у найкоротші терміни.