-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Реконструкція 2-го поверху головного корпусу Блок В КНП “Павлоградська лікарня інтенсивного лікування” Павлоградської міської ради під реабілітаційне відділення за адресою: Дніпропетровська область, м. Павлоград, вул. Дніпровська, 541 (ДК 021:2015: 45454000-4 - Реконструкція)
Завершена
15 599 963.20
UAH з ПДВ
Номер:
e319bc6151d54e69bf692ef892de066f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-23-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.01.2024 00:00
Період моніторингу:
23.01.2024 11:53 - 14.02.2024 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
22.01.2024 № 8
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами та доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 №003100-18/303-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 22.01.2024 № 8
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
32 UA-2023-11-06-004315-a 06.11.2023 Департамент капітального будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань: наявність підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом № 922, – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для проведення закупівлі без використання електронної системи, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом №922.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Дніпропетровської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей, протокол розкриття, договір від 06.11.2023 № 102/11-23, укладений Замовником з ПП "СПЕЦБУДМОНТАЖ-21" (код ЄДРПОУ 32417358), додаткову угоду від 18.12.2023 №1, пояснення Замовника, отримані 07.02.2024 та 13.02.2024 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби від 02.02.2024 та 08.02.2024.
Період усунення порушень:
15.02.2024 11:54 - 21.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
15.02.2024 11:54
Запити/Пояснення
Номер:
ec1b5f4c2d674f80917b85b2595f5688
Назва:
Запит на надання пояснення
Дата опублікування:
02.02.2024 16:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.02.2024 00:00
Опис:
Питання в файлі
Номер:
3cff10a084bf4a238ed3a3eedf162d04
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
07.02.2024 09:46
Опис:
Відповідно до отриманих питань за предметом закупівлі: «Реконструкція 2-го поверху головного корпусу Блок В КНП “Павлоградська лікарня інтенсивного лікування” Павлоградської міської ради під реабілітаційне відділення за адресою: Дніпропетровська область, м. Павлоград, вул. Дніпровська, 541 (ДК 021:2015: 45454000-4 - Реконструкція)» повідомляємо наступне:
1. Видатки бюджетних коштів здійснюються за відповідним кодом економічної класифікації видатків (КЕКВ) згідно з розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі відповідають рішенням проектно-кошторисної документації, розробленій відповідно до чинного законодавства, за результатами розгляду якої отримано позитивний експертний звіт.
Очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва визначена з урахуванням Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 відповідно до розробленої проектно-кошторисної документації на підставі вартісних даних зведеного кошторисного розрахунку за весь комплекс будівельно-монтажних робіт з ПДВ.
Разом з тим повідомляємо, відповідно до статті 29 Закону України “Про архітектурну діяльність” та статті 6 Закону України “Про авторське право і суміжні права” об’єктами авторського права в галузі архітектури є твори архітектури, містобудування і садово-паркового мистецтва, а також плани, креслення, пластичні твори, ілюстрації, карти та ескізи, що стосуються архітектури.
Статтею 12 Закону України “Про авторське право і суміжні права” визначено, що до майнових прав автора (чи іншої особи, яка має авторське право) належать виключне право на використання твору та виключне право на дозвіл або заборону використання твору іншими особами.
Запитувана проектно-кошторисна документація була розроблена Приватним підприємством «НОВ-ПРОЕКТ» відповідно до умов договору №79 від 13.10.2023.
Відповідно до п.11.1 вищезазначеного договору виконавець є власником усіх виключних майнових прав на виконання робіт, що існують та/або виникнуть у майбутньому під час виконання сторонами даного договору.
Департамент у відповідності до вимог чинного законодавства звернувся листом до власника проектно-кошторисної документації щодо надання згоди на розповсюдження інформації шляхом її розміщення на майданчику публічних закупівель Prozorro.
У свою чергу Приватне підприємство «НОВ-ПРОЕКТ» не надало згоди на розповсюдження копії проекту та кошторисної документації по об’єкту.
Згідно п.2 ст. 53 Закону України “Про авторське право і суміжні права” порушенням особистих немайнових та/або майнових авторських і суміжних прав є, зокрема:
використання об'єкта авторського права або об'єкта суміжних прав, якщо такі дії не підпадають під передбачені цим Законом випадки вільного використання об'єктів авторського права або об'єктів суміжних прав, без дозволу суб'єкта таких прав, у тому числі:
піратство у сфері авторського права і суміжних прав - відтворення, ввезення на митну територію України, вивезення з митної території України і розповсюдження піратських примірників творів (у тому числі комп'ютерних програм і баз даних), фонограм, відеограм, незаконне використання програм організації мовлення, камкординг, а також Інтернет-піратство, тобто незаконне використання об'єктів авторського права та/або об'єктів суміжних прав із застосуванням мережі Інтернет.
Враховуючи, що інформація, яка розміщується на електронному майданчику публічних закупівель Prozorro, знаходиться у вільному доступі для будь-якого користувача мережі інтернет та може бути скопійована, публікація проектно-кошторисної документації буде порушенням прав автора проекту.
Водночас, діючи на засадах законності та верховенства права, усвідомлюючи всю важливість функцій та завдань, які покладаються на Східний офіс Держаудитслужби, зазначаємо.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі (частина 2 статті 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - Закон № 2939-ХІІ).
Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України (частина 2 статті 5 Закону № 2939-ХІІ).
Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель (частина 3 статті 5 Закону № 2939-ХІІ).
Основним документом, який регламентує цей захід державного фінансового контролю є Порядок проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 631 (далі - Порядок).
Відповідно до абзацу першого підпункту 1 пункту 4 розділу «Організація і проведення перевірок закупівель» Порядку перевірки закупівель проводяться за письмовим рішенням керівника органу державного фінансового контролю або його заступника за наявності однієї з таких підстав: виникнення потреби у документальній та фактичній перевірці питань, які не можуть бути перевірені під час моніторингу процедури закупівлі.
Отже, запитувані документи, а саме проектно-кошторисна документація, повинні надаватися Замовником під час проведення перевірки закупівель відповідно до положень Порядку, а не в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі відповідно до Закону № 922-VIII.
Відповідний правовий висновок сформований Чернігівським окружним адміністративним судом у справі № 620/16013/23 від 18.12.2023.
З урахуванням вищевикладеного, доводиться констатувати про відсутність достатніх правових підстав для оприлюднення в загальному доступі проектно-кошторисної документації,
Однак, зазначена документація беззаперечно може бути надана органу державного фінансового контролю під час перевірки відповідної закупівлі.
Водночас, департамент надає копію листа до проектувальника від 05.02.2024 за №229/0/174-24 щодо надання дозволу на розповсюдження проектно-кошторисної документації на майданчику публічних закупівель Prozorro, а також копію листа-відповіді Приватного підприємства «Нов – проект» від 06.02.2024 за № 2, зареєстрованого в департаменті 06.02.2024 за №90/0/173-24 щодо відмови в розповсюджені вищезазначених документів та експертний звіт (Позитивний) щодо розгляду проектної документації по вказаному об’єкту.
Номер:
281dc1920eaf4906bc1be075537f9f7b
Назва:
Запит на надання пояснення
Дата опублікування:
08.02.2024 11:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.02.2024 00:00
Опис:
Питання в файлі
Номер:
8e931ad27536457898771ac7698b7c35
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
13.02.2024 10:49
Опис:
1. Закупівля будівельно-монтажних робіт по об’єкту: Реконструкція 2-го поверху головного корпусу Блок В КНП “Павлоградська лікарня інтенсивного лікування” Павлоградської міської ради під реабілітаційне відділення за адресою: Дніпропетровська область, м. Павлоград, вул. Дніпровська, 541 (ДК 021:2015: 45454000-4 - Реконструкція) здійснена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості).
Відповідно до п.19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Розпорядженням начальника Дніпропетровської обласної військової адміністрації від 28.11.2022 № 853/0/527-22 “Про обласний бюджет на 2023 рік” (із змінами) фінансування зазначеного об’єкту передбачено не в повному обсязі.
Таким чином, у зв’язку з затримкою фінансування та відповідно необхідністю продовження строку дії договору, замовник та підрядник уклали додаткову угоду №1 від 18 грудня 2023 до договору № 102/11-23 від 06 листопада 2023.
2. Додатковою угодою №1 від 18 грудня 2023 р. до договору № 102/11-23 від 06 листопада 2023 р. складання додатків не було передбачено.
При визначенні обсягів та темпів фінансування об’єкта в 2024 році буде складено додаткову угоду поточного року з відповідними додатками, а саме договірною ціною на 2024 рік, календарним графіком робіт та планом фінансування.