-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Покращення екологічного стану та умов експлуатації існуючого водоймища по вул. Садовій в с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області» (Капітальний ремонт) Коригування (Код ДК 021:2015 – 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»)
Завершена
21 381 006.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 106 905.03 UAH
мін. крок: 0.5% або 106 905.03 UAH
Номер:
a4e794f4b8554d58bb083e5eabbfbad2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-29-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.11.2023 00:00
Період моніторингу:
29.11.2023 16:15 - 21.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.11.2023 № 303
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 29.11.2023 № 303.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-11-03-010112-a, 03.11.2023. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника КП «ВЕКТОР» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 3, підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, - шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до КП «ВЕКТОР» щодо розірвання договору.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому вищевказаного порушення.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 19 грудня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; розгляду тендерної пропозиції; відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сокільницької сільської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-11-03-003383-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді Замовника на вказані звернення; опубліковану вимогу про усунення порушення та відповідне рішення Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію колективного підприємства «Вектор» (далі - КП «ВЕКТОР»); опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції КП «ВЕКТОР» та опубліковані цим учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокол розгляду тендерних пропозицій від 16.11.2023; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані КП «ВЕКТОР» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 01.12.2023 №03-САД/1223; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Умовами тендерної документації Замовника (пункт 5 таблиці 4 «Інші вимоги до учасника» Додатку 1) встановлено, що на підтвердження наявності в учасника ліцензії, яка дає право виконувати роботи, які є предметом закупівлі учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати скан-копію ліцензії з додатком або лист з посиланням на сайт, де можна перевірити наявність в учасника ліцензії.
Проведеним моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником КП «ВЕКТОР» надано ліцензію на ведення господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками, видану Державною архітектурно-будівельною інспекцією України (№26-Л від 14.05.2019, файл «17.Ліцензія.pdf»), відповідно до якої КП «ВЕКТОР» надано дозвіл на виконання робіт з будівництва об’єктів з середніми наслідками (СС2), на будівельні та монтажні роботи загального призначення (1.00.00), а саме: улаштування основ та фундаментів збірних та монолітніх (1.01.00), зведення металевих конструкцій (1.04.00), зведення збірних бетонних та залізобетонних конструкцій (1.05.00), зведення монолітних бетонних, залізобетонних та армоцементних конструкцій (1.06.00), зведення кам’яних та армокам’яних конструкцій (1.07.00), зведення дерев’яних конструкцій (1.08.00), будівництво гідротехнічних споруд та комплексів (1.09.00) та розробка гірничих споруд та комплексів (1.10.00).
На запит органу державного фінансового контролю, щодо обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик Замовником надано Експертний (позитивний) звіт від 18.10.2023 №1061/23-БК/ЕЗ щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом «Покращення екологічного стану та умов експлуатації існуючого водоймища по вул.Садовій в с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області» (Капітальний ремонт) Коригування», виданого ТОВ «Рембудконсалтінг», відповідно до якого, за результатами розгляду кошторисної документації застосовано розрахунок класу наслідків (відповідності) для об’єктів будівництва СС2.
Проведеним аналізом Технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації) встановлено, що до переліку видів робіт за предметом закупівлі віднесено, зокрема, освітлення (наприклад: прожектор, що установлюється окремо, на сталевій конструкції на землі з лампою потужністю 500 Вт; шафа [пульт] керування навісна, висота, ширина і глибина до 600х600х350 мм; вимикач автоматичний [автомат] одно-, дво-,триполюсний, що установлюється на конструкції на стіні або колоні, струм до 25 А; запобіжник, що установлюється на ізоляційній основі, струм до 100 А; провідник заземлюючий відкрито по будівельних основах з круглої сталі діаметром 8 мм; забивання заземлювачів вертикальних з мідним покриттям з круглої сталi дiаметром 14,2 мм; лоток по установлених конструкціях, ширина лотка до 200 мм; улаштування постелі при одному кабелі у траншеї; кабель до 35 кВ, що прокладається по дну каналу без кріплення, маса 1 м до 1 кг; покривання 1-2 кабелів, прокладених у траншеї, сигнальною стрічкою).
Згідно з статтею 7 Закону України від 02.03.2015 № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягають, зокрема, будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Крім того, відповідно до статті 37-1 Закону України від 17.02.2011 № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Так, відповідно до Переліку видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.2016 №256 (скасований постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 №219) у розділі «2.00.00 БУДІВНИЦТВО ОБ’ЄКТІВ ІНЖЕНЕРНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ» серед переліку видів робіт, які підлягають ліцензуванню, зазначено «електропостачання і електроосвітлення» (коди 2.01.06 та 2.02.05).
Разом з тим, у зв’язку із запровадженням воєнного стану в Україні Кабінетом Міністрів України затверджено постанову від 18.03.2022 №314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі – Постанова КМУ №314), відповідно до пункту 1 якої у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Зокрема, відповідно до додатку 1 Постанови КМУ №314 декларація повинна містити, зокрема, наступні відомості про суб’єкта господарювання: для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження, контактний номер телефону, адреса електронної пошти, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або його уповноваженого представника; відомості про фактичну адресу (адреси) провадження господарської діяльності; назва виду господарської діяльності/частини виду господарської діяльності, який провадиться суб’єктом господарювання, або інформація щодо змін, які вносяться до дозвільного документа; назва дозвільного документа (назви дозвільних документів) на заміну якого (яких) подана декларація або до якого (яких) декларацією вносяться зміни; відмітка про те, що суб’єкт господарювання ознайомлений з вимогами законодавства, якими встановлено вичерпний перелік вимог до провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, отриманню документа дозвільного характеру, іншого результату надання публічної послуги, на заміну якого подана декларація, та зобов’язується їх виконувати.
Крім того, згідно з додатком 2 до вищевказаної Постанови КМУ №314 до переліку видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану віднесено виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Слід вказати, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасником КП «ВЕКТОР» довідки від 10.11.2023 Вих.№12/11/23 (файл «2. Довідка про залучення субпідрядників.jpg») субпідрядники для виконання робіт передбачених предметом закупівлі залучатись не будуть.
Таким чином, учасником КП «ВЕКТОР» не підтверджено наявність ліцензії, яка дає право виконувати роботи, які є предметом закупівлі (в частині робіт з освітлення), а також не надано декларацію про провадження господарської діяльності, чим недотримано вимог пункту 5 таблиці 4 «Інші вимоги до учасника» Додатку 1 до тендерної документації
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника КП «ВЕКТОР», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю.
Період усунення порушень:
19.12.2023 15:14 - 03.01.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.12.2023 15:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог, які викладені у Висновку моніторингу за результатами закупівлі «Покращення екологічного стану та умов експлуатації існуючого водоймища по вул. Садовій в с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області» (Капітальний ремонт) Коригування (Код ДК 021:2015 – 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація») (UA-2023-11-03-010112-a) повідомляємо, що Сокільницькою сільською радою було вжито наступні заходи для усунення порушень:
1. Вчинено відповідні дії щодо розірвання Договору №ОЗ-САД/1223 від 01.12.2023 року з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України. На підтвердження надаємо вам скан-копію листа-звернення, який ми направили підряднику КП «ВЕКТОР» щодо дострокового розірвання договору.
Повідомляємо, що станом на 26.12.2023 року замовник ще не отримав відповіді від КП «ВЕКТОР» стосовно розірвання договору. Інформація про припинення зобов’язань за Договором №ОЗ-САД/1223 від 01.12.2023 року буде оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу згідно із вимогами чинного законодавства.
2. Уповноваженій особі проведено роз’яснювальну роботу з приводу порядку розгляду тендерних пропозицій та прийняття рішення щодо їх кваліфікації з метою недопущення в подальшому потенційних помилок.
Дата публікації звіту:
26.12.2023 16:30
Запити/Пояснення
Номер:
7cbd06e5d57442db9b52c6e52515cae8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.12.2023 15:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.12.2023 00:00
Опис:
Дата: 06.12.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2023-11-03-010112-a, яка проводилась Сокільницькою сільською радою (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
За нормами пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178) договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Так, відповідно до норм вищевказаного пункту Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
25a116117f784f479a350185c507daad
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
11.12.2023 10:26
Опис:
1. ОЧІКУВАНА ВАРТІСТЬ визначена відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі проектної документації, визначеної з урахуванням КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» та затвердженого Експертного звіту щодо розгляду проєктної документації на будівництво за робочим проєктом ««Покращення екологічного стану та умов експлуатації існуючого водоймища по вул. Садовій в с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області» (Капітальний ремонт) Коригування».
ОБГРУНТУВАННЯ РОЗМІРУ ВИТРАТ ТА БЮДЖЕТНИХ ПРИЗНАЧЕНЬ: розмір витрат залежить від вартості об’єкта будівництва, яка зазначена в Експертному звіті. При цьому, усіх коштів для оплати робіт у замовника немає. Об’єкт перехідний. Також замовник не планує найближчим часом виконувати роботи з благоустрою, які передбачені проектною документацією по цьому об’єкту.
ОБГРУНТУВАННЯ ТЕХНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК: технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до господарських потреб замовника, з огляду на специфіку предмета закупівлі та зазначені в тендерній документації. Обов’язком замовника є утримання в належному стані інфраструктури населеного пункту. Водночас, цей обов’язок виконується з урахуванням того, що в державі запроваджено воєнний стан. Частина робіт, які виконувати фінансово недоцільно – не виконуватимуться. Технічне завдання на закупівлю розроблене на основі затвердженої проектної документації на будівництво. Відповідно до п.5.1. КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» встановлено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Замовник на виконання зазначеної норми надав відомість обсягів робіт та відомість ресурсів до неї без цін.
2. ПОСИЛАННЯ НА САЙТ: https://sokilnyky-rada.gov.ua/news/1699861094/
3. ДОКУМЕНТИ УЧАСНИКА-ПЕРЕМОЖЦЯ ПІД ЧАС УКЛАДЕННЯ ДОГОВОРУ: На виконання вимог пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178) учасник-переможець, КП «ВЕКТОР», під час укладення договору про закупівлю надав копію та скан-копію наказу № 1/12 від 27.12.2018р. про призначення директора.
Додатки:
- Експертний звіт
- Відомість обсягів робіт
- Відомість ресурсів
- Зведений кошторисний розрахунок
- Копія Наказу № 1/12 від 27.12.2018р. про призначення директора КП «ВЕКТОР».