-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
33600000-6: Фармацевтична продукція (Лабораторні реактиви)
Завершена
2 737 827.13
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 689.14 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 689.14 UAH
Номер:
20c138605768448cbfd71fd7dbefe737
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-12-000074
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.02.2024 00:00
Період моніторингу:
12.02.2024 23:16 - 05.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
12.02.2024 № 21
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, на виконання доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 12.02.2024 року
В.о начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 12.02.2024 № 21
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
5. UA-2023-11-03-008142-a 03.11.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям встановлено порушенням вимог пункту 7 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ СВЯТОГО ПАНТЕЛЕЙМОНА» Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-11-03-008142-a, тендерну документацію Замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 03.11.2023, протокол розкриття від 17.11.2023, тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ОМЕД» (далі – ТОВ «ОМЕД», учасник, переможець); повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 17.11.2023, договір про закупівлю від 24.11.2023 № 448-П на загальну суму 2 737 433,34 грн (далі – Договір); додаткові угоди від 21.12.2023 № та від 12.02.2024 №2; пояснення Замовника, отримані 19.02.2024 та 01.03.2024 через електронну систему закупівель на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям встановлено, що в оголошенні строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 квітня 2024, при цьому підпунктом 4.4 тендерної документації обумовлено, що строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг до 31 грудня 2023 року включно. Вимогами пункту 10.1 проєкту договору передбачено: «Цей Договір діє з моменту підписання та скріплення печатками Сторін до 31.12.2023 року, а в частині оплати до повного виконання зобов’язань», що є порушенням вимог пункту 7 частини 2 статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
05.03.2024 16:44 - 20.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
05.03.2024 16:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання Висновку від 05.03.2024 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-03-008142-a, Комунальне некомерційне підприємство «Клінічна лікарня Святого Пантелеймона» Сумської міської ради повідомляє, що з уповноваженими особами проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 7 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та вказано на недостатнє виконання ними своїх посадових обов’язків.
Разом з тим, розглянуто питання щодо виділення коштів на проведення очного навчання уповноважених осіб в м. Суми в найближчий термін.
Дата публікації звіту:
11.03.2024 15:13
Запити/Пояснення
Номер:
38c99bb76e5743ddb17fd44ffa8e0124
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.02.2024 14:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «33600000-6: Фармацевтична продукція (Лабораторні реактиви)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-03-008142-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Замовником укладено договір з переможцем ТОВ «ОМЕД» (код ЄДРПОУ 22922786) від 24.11.2023 №448-П на загальну суму 2 737 433,34 грн, додаткові угоди від 21.12.2023 №1 та від 12.02.2024 №2.
Замовнику необхідно підтвердити наявність документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили потребу в укладанні вищевказаних додаткових угод.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
7e790b04b92440cb91b3e3b3b5cf3cfb
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
19.02.2024 14:29
Опис:
У відповідь на запит від 14.02.2024 року щодо надання інформації щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу UA-M-2024-02-12-000074 процедури закупівлі, на виконання ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», КНП «КЛ Святого Пантелеймона» СМР повідомляє наступне.
1. Закупівля здійснювалася на підставі Рапорту заступника директора з медсестринства від 26.10.2023 року № б/н (вх..435/р) (додається).
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до бюджетної програми КПКВК 0712010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню» на 2023 рік.
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначалися з врахуванням потреб структурних підрозділів лікарні, шляхом опитування лікарів, які призначають проведення відповідних лабораторних досліджень пацієнтам. Щодо найменувань лабораторних реактивів, їх кількості, дозування, форми випуску, тощо, також проводилися консультації з виробниками та постачальниками щодо вартості лабораторних реактивів, умов зберігання та термінів придатності, основної діючої речовини, з врахуванням того, що лабораторні реактиви обов’язково мають бути зареєстровані та дозволені до застосування в Україні (надається Свідоцтво про Державну реєстрацію Міністерства охорони здоров’я України).
Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначався на підставі п. 1 розділу 3 Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275, методом порівняння ринкових цін. Розрахунок та копії цінових пропозицій додаються.
2. На виконання п. 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», 24.03.2023 року оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб - сайті www.sumy.hospital в розділі «Публічні закупівлі».
Переглянути наявність можливо за посиланням -
https://www.sumy.hospital/%D0%BF%D1%83%D0%B1%D0%BB%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BF%D1%96%D0%B2%D0%BB%D1%96 (скрін-шот додається).
3. Закон не містить визначення поняття «документально підтверджених об’єктивних обставин» та переліку документів, що їх підтверджують. Таким чином, під час продовження строку дії Договору та виконання зобов’язань Замовником у повному обсязі дотримано вимоги Закону та принципи здійснення публічних закупівель, особливо принцип максимальної економії та ефективності.
Зазначена позиція Замовника підтверджується листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю», в якому зазначено, що «…форма документального підтвердження об’єктивних обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства.
Внесення змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим в кожному окремому випадку».
Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною першою статті 626 Цивільного кодексу України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Згідно з частиною першою статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Відповідно до положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Бюджетного кодексу України, частиною першою статті 627 Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості; частиною першою статті 6 Господарського кодексу України передбачена заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини; частиною п’ятою статті 19 Господарського кодексу України передбачена заборона незаконного втручання та перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду; частиною шостою статті 22 Бюджетного кодексу України передбачено, що розпорядник бюджетних коштів може уповноважити одержувача бюджетних коштів на виконання заходів, передбачених бюджетною програмою, шляхом доведення йому бюджетних асигнувань та надання відповідних коштів бюджету (на безповоротній чи поворотній основі). Одержувач бюджетних коштів використовує такі кошти відповідно до вимог бюджетного законодавства на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно зі статтею 96 Цивільного кодексу України юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини, які спричинили необхідність продовження строків поставки товару та дії Договору, є об’єктивними та документально підтвердженими, що відповідає всім вимогам законодавства в сфері публічних закупівель та інших сферах, дія яких застосовується в рамках цієї Процедури закупівлі.
Додатки:
1. Копія Рапорту від 26.10.2023 року № б/н (вх..435/р) на 2 арк. в 1 прим.
2. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі на 5 арк. в 1 прим.
3. Копія Комерційної пропозиції ТОВ «ОМЕД» від 19.10.2023 року № б/н на 3 арк. в 1 прим.
4. Копія Цінової пропозиції ТОВ «Пінол Україна» від б/д року № б/н на 6 арк. в 1 прим.
5. Копія Комерційної пропозиції ТОВ «ЛОГІКЛАБГРУПА» від б/д року № б/н на 11 арк. в 1 прим.
6. Скрін – шот с сайту Замовника на 1 арк.
Номер:
c4ec25212e534ac79fa80c055a8793ac
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.02.2024 12:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «33600000-6: Фармацевтична продукція (Лабораторні реактиви)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-11-03-008142-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Відповідно до п.п.4 п19 ПКМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі- Особливості) Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Одночасно, відповідно до п.п.8 п.19 Особливостей Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. При цьому, частиною шостою статті 41 передбачено, що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. Відповідно до плану досліджувана закупівля передбачена на 2023 рік Додаткова угода від 21.12.2023 №1 укладена на підставі частини 6 статті 41.
Необхіно надати документи, що підтверджують наявність видатків на 2024 рік для досягнення цієї цілі, а також надати документальне підтвердження факту проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року (що стала підставою для продовження дії договору в порядку, передбаченому частиною 6 статті 41).
2. Підпунктом 4.4 тендерної документації обумовлено, що строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг до 31 грудня 2023 року включно. Вимогами пункту 10.1 проєкту договору передбачено: «Цей Договір діє з моменту підписання та скріплення печатками Сторін до 31.12.2023 року, а в частині оплати до повного виконання зобов’язань».
Прицьому, в оголошенні строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 квітня 2024.
Чому в оголошенні внесена не достовірна інформація щодо строку поставки товару?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
c1ffcefc588d452dbdae13921cbe0440
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
01.03.2024 15:49
Опис:
Комунальне некомерційне підприємство «Клінічна лікарня Святого Пантелеймона» СМР надає пояснення щодо моніторингу закупівлі код ДК 021:2015 - 33600000-6: Фармацевтична продукція (Лабораторні реактиви) за номером ID: UA-2023-11-03-008142-a та в межах своєї компетенції надає наступні пояснення.
1. З метою підтвердження наявності видатків на 2024 рік для досягнення цілі на закупівлю лабораторних реактивів у 2024 році надаємо проект Фінансового плану підприємства на 2024 рік, погоджений з Управлінням охорони здоров’я Сумської міської ради та затверджений Сумською міською радою (Додається).
2. Стосовно проведення процедури закупівлі повідомляємо, що на станом на сьогодні, процедуру закупівлі з придбання вищезазначеного предмету закупівлі лікарня не оголошувала. Після узагальнення потреби на лабораторні реактиви від структурних підрозділів підприємства та підготовки тендерної документації, процедура закупівлі буде оголошена з урахуванням строків, на які продовжено термін дії договору укладеного в попередньому році.
3. Під час оприлюднення додаткової угоди від 12.02.2024 року № 2 було допущено механічну помилку, а саме невірно зазначено кінцевий строк постачання товару. На даному етапі виправити порушення функціонал майданчика не дозволяє. Протоколом уповноваженої особи від 01.03.2024 року № 107 (Додається), прийнято рішення вважати кінцевий строк постачання товарів 31.03.2024 року.