-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Будівництво захисної споруди цивільного захисту на території Черкаської загальноосвітньої школи I-III ступенів №21 ім. Ю.Г. Іллєнка Черкаської міської ради Черкаської області по вул. Нижня Горова, 82, в м. Черкаси (Код за ДК 021:2015 45210000-2 Будівництво будівель)»
Завершена
22 757 143.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 113 785.72 UAH
мін. крок: 0.5% або 113 785.72 UAH
Номер:
ce8132e2a2b04c11bf451295e0978742
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-29-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.02.2024 00:00
Період моніторингу:
29.02.2024 17:30 - 22.03.2024 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
29.02.2024 № 17-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами), доручення Держаудитслужби України від 09.01.2024 № 003100-18/303-2024.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у галузі освіти, науки, спорту та інформації забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА
Додаток
до наказу №17-з від 29.02.2024
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №21 ім.Ю.Г.Іллєнка Черкаської міської ради Черкаської області UA-2023-11-03-006763-a
03.11.2023 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу з питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам законодавства, відповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання пояснень у випадках передбачених законодавством – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 березня 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (Додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам законодавства, відповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання пояснень у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №21 ім. Ю.Г. Іллєнка Черкаської міської ради Черкаської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи б/н від 03.11.2023 року, реєстр пропозицій від 11.11.2023, протокол розкриття, вимоги про усунення невідповідностей, протокольне рішення Уповноваженої особи від 24.11.2023, тендерну пропозицію учасника-переможця Приватного підприємства «Ріалбуд» (ПП «Ріалбуд»), повідомлення про намір укласти договір, договір від 08.12.2023 № 06 на загальну суму 22 731 121,20 грн. з ПДВ, додаткові угоди від 14.12.2023 № 1 та від 29.12.2023 № 2, пояснення надане замовникам через електронну систему закупівель від 06.03.2024.
Період усунення порушень:
20.03.2024 16:28 - 26.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
20.03.2024 16:28
Запити/Пояснення
Номер:
cf18c2eceebb45f8b836501f2e9c38f7
Назва:
Питання для надання пояснень
Дата опублікування:
04.03.2024 15:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:45210000-2 Будівництво будівель (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-03-006763-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
2. Поясніть позицію Замовника стосовно не надання учасником ПП "Ріалбуд" в складі тендерної пропозиції та під час виправлення невідповідностей, встановлених Замовником до п. 5.1.1. частини 5 розділу ІІІ тендерної документації, копій правовстановлюючих документів договірного характеру на автогрейдер SDIG G 9220 .
3. Поясність позицію Замовника стосовно, прийняття на усунення невідповідності договору № 07/560 від 20.11.2023 на надання послуг з гамма-спектрометричні (радіаційні) дослідження будівельних матеріалів, укладеного учасником ПП "Ріалбуд" з Державною установою «Сумський обласний центр контролю та профілактики охорони Міністерства охорони здоров’я України» після кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Номер:
e98d0285f11142a7b49472766d2eae8a
Назва:
Пояснення замовника
Дата опублікування:
06.03.2024 23:52
Опис:
На Ваш запит у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Будівництво захисної споруди цивільного захисту на території Черкаської загальноосвітньої школи I-III ступенів №21 ім. Ю.Г. Іллєнка Черкаської міської ради Черкаської області по вул. Нижня Горова, 82, в м. Черкаси (Код за ДК 021:2015 45210000-2 Будівництво будівель), інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-03-006763-a, надаємо наступні пояснення:
1) Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі». При цьому, відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» роботи — розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. У пункті 4 Розділу I Порядку визначення предмета закупівлі (затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 ) встановлено, що визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини 1 статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281. Роботами у розумінні Закону зі змінами від 26.06.2021 можуть вважатися: окремо розроблення проєктної документації на об’єкти будівництва; будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд; роботи з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації разом. У розумінні зміненого Закону окремими предметами закупівель робіт можуть виступати: придбання розроблення проєктної документації на об’єкт; безпосередньо закупівля будівництва об’єкта; будь-які супутні будівництву послуги, що включені до його кошторисної вартості, якщо їхня вартість не перевищує вартості будівництва; роботи з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації. Разом з тим, Законом України від 16.08.2022 № 2526-IX «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законодавчих актів України щодо здійснення оборонних та публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» внесено зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» та Розділ X «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 37. Відповідно до пункту 37 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. У відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Отже, в сфері публічних закупівель товарів, робіт і послуг на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Закон України «Про публічні закупівлі» є загальним нормативно-правовим актом, а Особливості – спеціальним. Відповідно до пункту 2 Особливостей терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про публічні закупівлі», постановах Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 «Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків» та від 14.09.2020 № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу».
Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник керувався наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», і у відповідності до «Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281, що встановлюють порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: очікувана вартість предмета закупівлі розрахована за допомогою програмного комплексу АВК-5, з урахуванням вимог нормативних документів у сфері будівництва, з урахуванням ринкових цін на якісні будівельні матеріали, що можуть застосовуватися при виконанні будівельних робіт та відповідно до проектної документації за робочим проектом «Будівництво захисної споруди цивільного захисту на території Черкаської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 21 ім.Ю.Г.Іллєнка Черкаської міської ради Черкаської області по вул. Нижня Горова, 82 в м. Черкаси», а також даними експертного звіту (позитивного) № 0246-4299-23/УЕГ/А від 08 вересня 2023 та зведеним кошторисним розрахунком на роботи, які і є предметом даної закупівлі. Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники мають керуватися даними кошторисного розрахунку на об’єкт будівництва. Зведений кошторисний розрахунок – це кошторисний документ, який визначає повну вартість будівництва, враховуючи кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати.
Зведений кошторисний розрахунок – це кошторисний документ, який визначає повну вартість будівництва, враховуючи кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати. Очікувана вартість робіт розрахована шляхом використання зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, згідно якого загальна кошторисна вартість будівництва склала 23 855 583,00 грн. за виключенням суми глави 10 та глави 12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва з урахуванням ПДВ і склала таким чином 22 757 143,20грн.
2) Звертаємо увагу, що запитувана Вами інформація щодо автогрейдера SDIG G9220 відсутня в складі тендерної пропозиції ПП «Ріалбуд». Разом з тим, у довідці про наявність будівельних машин і механізмів ПП «Ріалбуд» від 23.11.2023 року №133/11 (файл «Довідка про наявність будівельних машин та мехінізмів.pdf») міститься інформація про автогрейдер SDLG G9220. Крім того, у складі тендерної пропозиції ПП «Ріалбуд» міститься договір надання послуг №07/11 від 07.11.2023 року (файл «Договір надання послуг грейдера та бульдозера.pdf»), укладений з ПП «ЕФЕКТ», щодо надання послуг технікою, зокрема автогрейдер SDLG G9220, реєстр .номер 34037 ВА (св. про реєстр. ОМ №143111) та відповідне свідоцтво про реєстрацію машини (файл «Реєстраційні документи на техніку ПП ЕФЕКТ.pdf») на автогрейдер SDLG G9220 серії ОМ №143111 ПП «ЕФЕКТ».
3) Відповідно абз.3 п.6.3 частини 6 розділу ІІІ тендерної документації, Учасник повинен мати власну чи залучену випробовувальну лабораторію контролю, що є упоноважною на провдення досліджень будівельних матеріалів за показниками радіаційної безпеки. Учасник має надати: - довiдку в довiльнiй формi про наявнiсть випробовувальної лабораторії в учасника в якій зазначити її назву та адресу (компетентність випробовувальної лабораторії має бути підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством); - надати документ, що підтверджує право власності випробовувальною лабраторією, або копію договору на надання послуг з раділогічних дослуджень будівельних матеріалів випробовувальною лабраторією;
У зв’язку з чим, ПП «Ріалбуд» надано довідку від 23.11.2023 року №134/11 (файл «Довідка про наявність виролбовувальної лабораторії.pdf») про наявність залученої випробувальної лабораторії ДУ «СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР КОНТРОЛЮ ТА ПРОФ1ЛАКТИКИ ХВОРОБ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ», яка компетентна у сфері радіологічних випробувань будівельних матеріалів згідно атестата про акредитацію, який зареєстрований у Реєстрі 19 жовтня 2021 року за №20627. А також, надано документ, що підтверджує надання відповідних послуг цією ж лабораторією, а саме - договір на надання послуг від 20.11.2023 року №07/560 (файл «договір лабораторія.pdf»), укладений з ДУ «СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР КОНТРОЛЮ ТА ПРОФ1ЛАКТИКИ ХВОРОБ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ» на виконання гамма-спектрометричних (радіаційних) досліджень будівельних матеріалів. Тобто, надані ПП «Ріалбуд» документи повністю відповідають вимогам тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, 6 повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Зазначена невідповідність (відповідно абз.3 п.6.3 частини 6 розділу ІІІ тендерної документації – інформація про наявність власної чи залученої випробовувальної лабораторії контролю, що є упоноважною на проведення досліджень будівельних матеріалів за показниками радіаційної безпеки з наданням документа (-тів) про відповідність випробовувальної лабораторії вимогам чинного законодавства України, що підтверджує сферу акредитації/атестації випробовувальної лабораторії на провдення досліджень будівельних матеріалів за показниками радіаційної безпеки) не є інформацією (та/або документом) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції та помилкою, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, відповідно до п.43 Особливостей, підлягає усуненню.
Аналогічної правової позиції дотримується Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яка неодноразово своїми рішеннями встановлювала, що ненадання учасниками на виконання вимог тендерної документації відповідних сертифікатів (документів) є помилками, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, а отже є невідповідністю, в зв’язку з чим замовники зобов’язані були надавати учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. При цьому, ненадання можливості виправити наведені вище невідповідності протягом 24 годин Комісією кваліфікувалося як порушення чинного законодавства замовниками, а саме вимоги пункту 43 чинної редакції Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону (аналогічне рішення № 6207-р/пк-пз від 09.05.2023, аналогічне рішення № 7364-р/пк-пз від 25.05.2023).
Таким чином Замовником, у випадку ненадання учаснику здійснити усунення невідповідностей, мало б місце порушення вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право відповідного учасника закупівлі виправити невідповідності у своїй тендерній документації шляхом завантаження відповідних документів.
З урахуванням зазначеного вище, керуючись п.43 ОСОБЛИВОСТЕЙ, Замовником 22.11.2023 року було правомірно надано можливість ПП «Ріалбуд» на усунення невідповідностей до 23 листопада 2023 17:50.