-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: просп. Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва»
Завершена
2 593 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 967.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 967.50 UAH
Номер:
84fbbcaa72134226bea716bcc0b594bd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-30-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.01.2024 00:00
Період моніторингу:
30.01.2024 16:58 - 21.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
30.01.2024
№ 10-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 30.01.2024 № 10-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі / звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2023-11-02-014641-a виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 22.11.2023 № 190, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 02.11.2023 № 11/872, тендерна пропозиція переможця ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН», протокол (рішення) уповноваженої особи від 15.11.2023 № 11/949, повідомлення про намір укласти договір від 15.11.2023, договір про закупівлю від 22.11.2023 № 190, додаткова угода від 25.12.2023 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 28.12.2023, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 06.02.2024 року та 16.02.2024 року.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до підпункту 6 пункту 10 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовником встановлено імперативну умову, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копію паспорта зразка 1994 року (ст.1-2, ст. 3-6 за наявності записів) або копію ID-картки та копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду посадової особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції, договорів та актів виконаних робіт.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» відсутня копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду посадової особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції, договорів та актів виконаних робіт, а саме: директора Статкевича Я.І., чим не дотримано вимоги підпункту 6 пункту 10 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 2.1 Додатку № 4 (проєкт договору про закупівлю) до тендерної документації встановлено імперативну умову, що договірна ціна встановлена Замовником як «тверда».
Разом з тим, відповідно до пункту 1.2 розділу I Кошторисних норм України у будівництві Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова) визначено, що тверда договірна ціна - договірна ціна, визначена на основі твердого кошторису, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором.
Однак, на порушення вимог пункту 2.1 Додатку № 4 до тендерної документації, учасником ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» у складі тендерної пропозиції надано договірну ціну на розроблення проєктної документації по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: просп. Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва», в якій зазначено, що вид договірної ціни «динамічна».
При цьому, слід зазначити, що відповідно до пункту 1.2 розділу I Настанови, визначено, що динамічна договірна ціна – договірна ціна, визначена на основі кошторису, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» як такого, що не відповідав вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та, як такого, що не відповідав іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
20.02.2024 18:06 - 06.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
20.02.2024 18:06
Запити/Пояснення
Номер:
cdd00f45e498413089a02097d95b8048
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.02.2024 16:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: просп. Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-02-014641-a) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Наголошуємо, що відповідно до норм статті 3511 Кримінального кодексу України за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
c9af89b7dc274b7087ce5c0505c7f9b1
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.02.2024 11:42
Опис:
За результатом розгляду повідомляємо наступне.
Рішенням Київської міської ради від 31.08.2023 № 7094/7135 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 08 грудня 2022 року № 5828/5869 «Про бюджет міста Києва на 2023 рік»» виділено кошти на проєктування «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття» для 4 закладів освіти (СЗШ № 146, НВК № 183 «Фортуна», НВК № 209 «Сузір’я», Гімназії № 191) на загальну суму 16 768,5 тис. грн:
№ Назва об’єкту Обсяг фінансування проєктних робіт на 2023 рік (тис.грн.)
1 Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: просп. Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва 2 593,5
2 Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчально-виховного комплексу № 183 «Фортуна» з поглибленим вивченням іноземних мов (спеціалізованої школи І ступеня - гімназії) м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Юності, 5 у Дніпровському районі м. Києва 4 595,5
3 Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття гімназії № 191 ім. П. Г. Тичини з поглибленим вивченням іноземних мов м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Миколайчука Івана, 9-А у Дніпровському районі м. Києва 4 809,0
4 Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчально-виховного комплексу № 209 «Сузір'я» (початкової спеціалізованої школи-колегіума) м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Березняківська, 32 у Дніпровському районі м. Києва 4 770,5
Разом 16 768,5
З метою реалізації у 2023 році проєкту в СЗШ № 146 та для створенням належних умов для перебування людей, що підлягають укриттю, та забезпечити відповідний ступінь їх захисту від прогнозованих впливів небезпечних чинників, які можуть виникнути як складова частина небезпечних явищ надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів.
Враховуючи вищенаведене, виникла необхідність у здійснені закупівлі шляхом проведення відкритих торгів з особливостями.
Посилання на рішення Київської міської ради від 31.08.2023 № 7094/7135: https://kmr.gov.ua/uk/content/rishennya-kyyivskoyi-miskoyi-rady-8854.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника щодо розроблення проєктної документації по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: просп. Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва».
Завдання на проєктування по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: просп. Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва» було розроблено відповідно до наданого Департаментом освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) зразка (лист Департаменту освіти і науки додається).
Очікувана ціна закупівлі визначена з урахуванням середньостатистичних цін на роботи, що є предметом закупівлі та з урахуванням рішень Київської міської ради від 31.08.2023 № 7094/7135 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 08 грудня 2022 року № 5828/5869 «Про бюджет міста Києва на 2023 рік» виділено кошти на проєктування «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття» для 4 закладів освіти в тому числі на СЗШ № 146 за адресою: просп. Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва на суму 2 593 500,00 грн.
Разом з цим, для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі проведено аналізу ринку в регіоні Замовника та на території України, в тому числі через моніторинг цін на аналогічні роботи через систему електронних закупівель «PROZORRO», шляхом порівняння цін на аналогічні роботи з урахуванням обсягів, типу об’єкту, складності виконання робіт відповідно до методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 № 275, яка затверджена Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель PROZORRO тощо; 2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується один із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів:
Назва послуг Посилання на сайт Сума
Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття» https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-04-013653-a 5 726 000,00
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-09-006259-a 3 484 855,00
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-31-002427-a 3 381 000,00
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-12-008199-a 3 828 013,00
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-04-005630-a 2 768 066,30
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-27-011463-a 2 006 264,00
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-13-007254-a 2 494 085,04
Номер:
4cd43bcfa37d445b99b7dd556b87952c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.02.2024 14:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.02.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт по предмету «Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: просп. Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-11-02-014641-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з питань:
1. Відповідно до п. 6 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що під час укладання договору про закупівлю, учасником-переможцем вноситься забезпечення виконання договору про закупівлю в розмірі 5% його вартості.
На підтвердження виконання учасником вимог п.6 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» просимо надати документальне підтвердження внесення учасником-переможцем вказаного забезпечення.
2. Між Замовником та ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» до договору про закупівлю від 22.11.2023 № 190 укладено додаткову угоду від 25.12.2023 № 1, якою продовжено строки виконання робіт та термін дії договору до 01.05.2024 року.
Надайте документальне підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження (обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
3579e002fb574f9595d7c49abff8c59a
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.02.2024 11:03
Опис:
За результатом розгляду повідомляємо наступне.
Надаємо виписки щодо перерахування коштів Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» на рахунок Замовника забезпечення виконання договору (виписки додаються).
Управлінням освіти отримано лист від ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» від 22.12.2023 № 927 (лист додаємо) з повідомленням що між ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» та управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації укладено договори на виконання робіт з розроблення проєктної документації:
- договір №190 від 22.11.2023 р. по об’єкту «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: просп. Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва»;
- договір №191 від 22.11.2023 р. по об’єкту «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчально-виховного комплексу № 183 «Фортуна» з поглибленим вивченням іноземних мов (спеціалізованої школи І ступеня - гімназії) м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Юності, 5 у Дніпровському районі м. Києва»;
- договір №192 від 22.11.2023 р. по об’єкту «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття гімназії № 191 ім. П. Г. Тичини з поглибленим вивченням іноземних мов м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Миколайчука Івана, 9-А у Дніпровському районі м. Києва»;
- договір №193 від 22.11.2023 р. по об’єкту «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття навчально-виховного комплексу № 209 «Сузір'я» (початкової спеціалізованої школи-колегіума) м. Києва на земельній ділянці за адресою: вул. Березняківська, 32 у Дніпровському районі м. Києва».
Управлінням освіти на адресу ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» було надано містобудівні умови та обмеження за реєстраційними номерами №729 від 20.10.2023 р., №730 від 20.10.2023 р., №731 від 20.10.2023 р., №732 від 20.10.2023 р. Під час розробки проєктної документації по об’єктам було виявлено невідповідності у назвах об’єктів будівництва, зазначених у договорах на виконання робіт з розроблення проєктної документації та у містобудівних умовах та обмеженнях. Так, в містобудівних умовах та обмеженнях пропущено словосполучення «на земельній ділянці».
Містобудівні умови та обмеження є необхідними для розробки проєктної документації та назва об’єкта будівництва, зазначена у договорах на виконання робіт з розроблення проєктної документації та містобудівних умовах та обмеженнях має бути ідентичною.
Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 681, розроблена проєктна документація має бути завантажена до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва у повному обсязі, підписана електронним цифровим підписом розробника та передана для проходження експертизи проєктної документації з використанням Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
На підставі вищезазначеного та з метою якісного виконання взятих на себе зобов’язань щодо розробки проєктної документації по об’єктам у відповідності до завдання на проектування, вимог діючих нормативно-правових актів та будівельних норм, завантаження розробленої проєктної документації по об’єктам до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва та проходження експертизи проектної документації, ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» листом від 19.12.2023 № 103/45-3539 (лист додається) звернувся щодо вирішити питання щодо невідповідності назви об’єктів будівництва у містобудівних умовах та обмеженнях і договорах на розроблення проєктної документації, надання технічних умов на водопостачання та каналізування, а також розглянути питання щодо подовження строку виконання робіт за укладеними Договорами до 01.05.2024 р.
Відповідно до підпункту 4 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Підпунктом 3.3. пункту 3 Договору від 22.11.2023 № 190, Договору від 22.11.2023 № 191, Договору від 22.11.2023 № 192 та Договору від 22.11.2023 № 193 передбачено, що «3.3. Рішення про зміну строків, передбачених п. 2.3. та п. 3.1 діючого Договору, оформлюється Сторонами у вигляді додаткової угоди до цього Договору. Зазначена додаткова угода має бути підписана уповноваженими представниками Сторін і з моменту підписання стає невід’ємною частиною цього Договору у разі:
3.3.1. виникнення обставин непереборної сили;
3.3.2. внесення змін у Завдання на проєктування;
3.3.3. в залежності від обсягів реального фінансування;
3.3.4. дії третіх осіб, що унеможливлюють належне виконання робіт, за винятком випадків, коли ці дії зумовлені залежними від Виконавця обставинами;
3.3.5. виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт.».
Враховуючи вищезазначені обставини, виникла необхідність продовжити дії договору та строк виконання робіт.
Разом з цим, надаємо копію протоколу про прийняття рішення щодо укладання додаткових угод до Договорів від 22.11.2023 № 190, від 22.11.2023 № 191, від 22.11.2023 № 192 та від 22.11.2023 № 193.
Номер:
06c77369b8f840ebb54ddaa97dc14cc0
Назва:
Заперечення
Дата опублікування:
28.02.2024 13:04
Опис:
Державною аудиторською службою України Північного офісу держаудит служби Управління північного офісу держаудит служби в Житомирській області (надалі – ДАСУ) на підставі наказу № 10-3 від 30.01.2024 р. «Про початок моніторингу процедур закупівель» було -розпочато моніторинг.
Підставою здійснення моніторингу є виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедури закупівлі UA-2023-11-02-014641-a за предметом «Послуги з інженерного проектування» код 71320000-7 за ЄЗС ДК 021:2015 (Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: просп. Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва»).
У межах здійснення моніторингу ДАСУ було 01.02.2024 р. надано Управлінню освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – Замовник) запит про надання пояснень відповідно до о ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість?
06.02.2024р. Замовником було надано відповідні пояснення на запитувану інформацію., що відображено в електронній системі закупівель за ідентифікатором закупівлі UA-2023-11-02-014641-a.
У межах здійснення моніторингу ДАСУ 13.02.2024р. відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з питань:
1. Відповідно до п. 6 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що під час укладання договору про закупівлю, учасником-переможцем вноситься забезпечення виконання договору про закупівлю в розмірі 5% його вартості.
На підтвердження виконання учасником вимог п.6 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» просимо надати документальне підтвердження внесення учасником-переможцем вказаного забезпечення.
2. Між Замовником та ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» до договору про закупівлю від 22.11.2023 № 190 укладено додаткову угоду від 25.12.2023 № 1, якою продовжено строки виконання робіт та термін дії договору до 01.05.2024 року.
Надайте документальне підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження (обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника).
16.02.2024р. Замовником було надано відповідні пояснення на запитувану інформацію., що відображено в електронній системі закупівель за ідентифікатором закупівлі UA-2023-11-02-014641-a.
За результатами моніторингу ДАСУ складено, підписано та оприлюднено на веб- порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua (далі веб-портал Уповноваженого органу) Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-02-014641-a від 20.02.2024р, згідно якого встановлено:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 02.11.2023 № 11/872, тендерна пропозиція переможця ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН», протокол (рішення) уповноваженої особи від 15.11.2023 № 11/949, повідомлення про намір укласти договір від 15.11.2023, договір про закупівлю від 22.11.2023 № 190, додаткова угода від 25.12.2023 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 28.12.2023, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 06.02.2024 року та 16.02.2024 року. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» не відповідала умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до підпункту 6 пункту 10 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовником встановлено імперативну умову, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копію паспорта зразка 1994 року (ст.1-2, ст. 3-6 за наявності записів) або копію ID-картки та копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду посадової особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції, договорів та актів виконаних робіт. Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» відсутня копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду посадової особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції, договорів та актів виконаних робіт, а саме: директора Статкевича Я.І., чим не дотримано вимоги підпункту 6 пункту 10 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Слід відмітити, що відповідно до пункту 2.1 Додатку № 4 (проєкт договору про закупівлю) до тендерної документації встановлено імперативну умову, що договірна ціна встановлена Замовником як «тверда». Разом з тим, відповідно до пункту 1.2 розділу I Кошторисних норм України у будівництві Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова) визначено, що тверда договірна ціна - договірна ціна, визначена на основі твердого кошторису, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором. Однак, на порушення вимог пункту 2.1 Додатку № 4 до тендерної документації, учасником ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» у складі тендерної пропозиції надано договірну ціну на розроблення проєктної документації по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: просп. Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва», в якій зазначено, що вид договірної ціни «динамічна». При цьому, слід зазначити, що відповідно до пункту 1.2 розділу I Настанови, визначено, що динамічна договірна ціна – договірна ціна, визначена на основі кошторису, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» як такого, що не відповідав вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та, як такого, що не відповідав іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
У висновку містяться наступні зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 22.11.2023 № 190, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.»
Замовник не погоджується з вказаними порушенням та вважає даний висновок ДАСУ необґрунтованим та безпідставним з наступних причин:
І. Щодо першого питання:
ДАСУ вказано наступне порушення: «Відповідно до підпункту 6 пункту 10 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовником встановлено імперативну умову, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копію паспорта зразка 1994 року (ст.1-2, ст. 3-6 за наявності записів) або копію ID-картки та копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду посадової особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції, договорів та актів виконаних робіт. Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» відсутня копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду посадової особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції, договорів та актів виконаних робіт, а саме: директора Статкевича Я.І., чим не дотримано вимоги підпункту 6 пункту 10 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.»
Проте дане твердження сформоване помилково, оскільки: Відповідно до вимог тендерної документації пункту 10 «Інша інформація» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» визначено наступне:
«Додатково Учасником у складі тендерної пропозиції подається:
6) копія паспорту зразка 1994 року (ст.1-2, ст.3-6 за наявності записів) АБО копія ID-картки та копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду посадової особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції, договорів та актів виконаних робіт;»
Відповідно у складі пропозиції ТОВ «ІК «АРКОН» надано файл «25. Паспорт директора.pdf» який містить ст.1-2, ст.3-6, згідно до вимог тендерної документації.
Звертаємо увагу, що вимога щодо надання довідки про присвоєння ідентифікаційного коду посадової особи передбачено у разі надання учасником копії ID-картки, про що свідчить альтернативність вимоги (АБО) а не її імперативність як помилково зазначено у висновку.
Відповідно ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» надано документ що відповідає вимогам тендерної документації.
ІІ. Щодо другого питання:
ДАСУ вказано наступне порушення: «Слід відмітити, що відповідно до пункту 2.1 Додатку № 4 (проєкт договору про закупівлю) до тендерної документації встановлено імперативну умову, що договірна ціна встановлена Замовником як «тверда». Разом з тим, відповідно до пункту 1.2 розділу I Кошторисних норм України у будівництві Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Настанова) визначено, що тверда договірна ціна - договірна ціна, визначена на основі твердого кошторису, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором. Однак, на порушення вимог пункту 2.1 Додатку № 4 до тендерної документації, учасником ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» у складі тендерної пропозиції надано договірну ціну на розроблення проєктної документації по об’єкту: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: просп. Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва», в якій зазначено, що вид договірної ціни «динамічна». При цьому, слід зазначити, що відповідно до пункту 1.2 розділу I Настанови, визначено, що динамічна договірна ціна – договірна ціна, визначена на основі кошторису, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору.»
Проте дане твердження не відповідає дійсності, оскільки: відповідно до вимог п. 7.1 Додатку 3 до тендерної документації передбачено: Розрахунок ціни тендерної пропозиції – Кошторисна документація на проектні роботи, що розрахована відповідно до «Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затвердженої Міністерством розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281. Вартість проектних робіт повинна включати всі роботи що передбачені технічними, якісними кількісними характеристиками предмету закупівлі. Кошторисна документація подається (пропечатана та підписана організацією учасником та підписом та печаткою сертифікованого головного архітектору проекту (головного інженеру проекту) , а також в електронному вигляді у відповідному форматі). Звертаємо увагу учасників на ідентичність інформації відображеної у кошторисній документації у форматах pdf та в електронному вигляді.
Окремої вимоги, щодо виду договірної ціни яку Учасник надає на участь у закупівлі не визначено, також не визначено обов’язку Учасника розраховувати кошторис відповідно до положень проекту договору (Додаток 4).
Окрім цього, відповідно до п. 5.4 «Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затвердженої Міністерством розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281. Визначено, що:
«5.4. Ціна пропозиції переможця процедури закупівлі, є договірною ціною.
5.4.1. Договірна ціна може встановлюватися:
1) твердою — визначена на основі твердого кошторису;
2) приблизною (динамічною) ― визначена на основі приблизного кошторису.»
Відповідно до п. 35 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» : «Електронний аукціон проводиться електронною системою закупівель відповідно до статті 30 Закону.» Відповідно до ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: «Електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу. Приведені ціни визначаються з урахуванням значень інших критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною в методиці оцінки.»
Тобто, враховуючи, що при здійсненні електронного аукціону ціна Учасника (договірна ціна) що надана у складі пропозиції може змінитися, встановлення договореної ціни як динамічної відповідає п. 5.4 «Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затвердженої Міністерством розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 та не порушує вимоги тендерної документації.
Додатково зазначаємо, що відповідно до п. 2.1 Вартість робіт за Договором від 22.11.2023 № 190 є твердою та підтверджується Протоколом погодження договірної ціни (Додаток № 2) та Кошторисом (Додаток №3), що відповідає положенням тендерної документації та вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Звертаємо увагу, що зазначені вище «порушення», що лягли в основу висновку ДАСУ не уточнювалися протягом проведення моніторингу. ДАСУ не було направлено запит на отримання інформації від Замовника на противагу моніторингам, ( UA-M-2024-01-29-000061, UA-M-2024-01-29-000059), що були здійсненні по аналогічній тендерній документації Державною аудиторською службою України Північний офіс держаудит служби Управління північного офісу держаудитслужби у Вінницькій області. Під час проведення вищезазначених моніторингів, Замоник отримав запити щодо надання інформації стосовно виконання вимог ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» підпункту 6 пункту 10 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та щодо динамічної договірної ціни наданої Учасником у складі пропозиції. Відповідно Замовником було надано пояснення – як результат висновки за результатами моніторингу «порушень не виявлено», оскільки Північний офіс держаудит служби Управління північного офісу держаудитслужби у Вінницькій област володів всією інформацією щодо проведення закупівлі.
Окрім цього відсутність в України Північного офісу держаудит служби Управління північного офісу держаудит служби в Житомирській області зумовлює різні висновки у аналогічних закупівлях що підтверджує необґрунтованість висновку за результатами моніторингу по закупівлі UA-2023-11-02-014641-a.
ІІІ. Щодо виконання зобов’язань шляхом розірвання договору
Щодо виконання вимоги у висновку, яка зобов’язує припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, слід зазначити наступне:
Відповідно до «Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі» затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 08 вересня 2020 року № 552 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2020 р. за № 958/35241 у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 висновку має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Згідно з ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
У свою чергу, ані Закон України «Про публічні закупівлі», ані Постанова Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ані Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначає повноваження відповідача зобов'язувати за результатом здійсненого моніторингу закупівлі її замовника вчиняти дії по розірванню укладеного договору на закупівлю. Зокрема, такі повноваження відсутні і у статтях 5. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», на які здійснено посилання в оскаржуваному висновку.
Встановлення вимоги в оскаржуваному висновку про вчинення Замовником дій щодо розірвання укладеного договору, з огляду на наведену вище позицію, є порушенням принципу публічного інтересу. У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою про розірвання укладеного за результатами публічної закупівлі договору.
Статтею 10 Закону «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Крім того, частиною першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Визначення істотних умов договору містяться у статті 638 Цивільного кодексу України та означають умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Також за приписами статті 180 ГК України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства.
Відповідно до положень ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною. Договір за результатами процедури закупівлі було укладено між Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АРКОН» 22.11.2023, тобто до початку моніторингу та висновку Держаудитслужби.
Водночас, відповідно до статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
При цьому, Закон № 922-VIII визначає самостійні підстави недійсності договору, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, які, на думку суду є переліком порушень Закону № 922-VIII за наявності яких договір слід вважати недійсним.
Згідно з положеннями статті 43 Закону України "Про публічні закупівлі" договір про закупівлю є нікчемним у разі: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; 3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п`ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв`язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
З урахуванням наведеного вище, правові підстави для розірвання договору відсутні.
За наведених обставин, зазначаємо, що висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-02-014641-a складений без урахування обставин, які мали значення для його прийняття, а тому є необґрунтованим та підлягає скасуванню.