• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація "Капітальний ремонт даху Свалявського закладу дошкільної освіти №6 Свалявської міської ради в м.Свалява по вул. Київській, 6. Коригування"

Завершена

5 306 966.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 534.83 UAH
Номер: 4de9e7837ad24eddaa8a955b8869bdfa
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-12-18-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.12.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 18.12.2023 14:04 - 09.01.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 18.12.2023 № 42-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника Світлана МИГОЛИНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 18.12.2023 № 42-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2023-11-02-013972-a 02.11.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» та визначення його переможцем торгів встановлено порушення абзацу першого пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором з ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» від 24.11.2023 № 230, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 05 січня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2023 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 02.11.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді, спорту та культури Свалявської міської ради Закарпатської області (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 02.11.2023; тендерну пропозицію Приватного підприємства «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» (далі – ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М»); вимога про усунення невідповідностей до 17 листопада 2023; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця та намір укласти договір з ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» від 17.11.2023; повідомлення про намір укласти договір від 17.11.2023; договір від 24.11.2023 № 230; додаткову угоду від 29.11.2023 № 1; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 18, 19 та 22 грудня 2023 року. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Під час аналізу інформації, наявної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» 16.11.2023 розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених в інформації та документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, що є меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій. Абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Разом з тим, згідно пункту 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону № 922-VIII (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону № 922-VIII не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Так, частиною десятою статті 29 Закону № 922-VIII, встановлено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. При цьому, у відповідності до частини десятої статті 11 Закону № 922-VIII - рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Однак, під час аналізу наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», яка є найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією, Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднене, відповідно, строк розгляду тендерної пропозиції не продовжено. З огляду на вищеописане, в ході проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба в отриманні пояснень з приводу застосування механізму 24 годин на усунення невідповідностей, продовження/не продовження строку розгляду тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», проте пояснення, надані Уповноваженою особою Замовника, не спростовують виявлене порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у строк, менший ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, а саме: за один робочий день до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій. Окрім того, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» та визначення його переможцем торгів встановлено наступне. Відповідно до абзацу другого пункту 1.1 Кошторисних Норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі - Настанова) затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами): ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. Під час моніторингу процедури закупівлі установлено, що джерелом фінансування закупівлі «ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація «Капітальний ремонт даху Свалявського закладу дошкільної освіти №6 Свалявської міської ради в м.Свалява по вул. Київській, 6. Коригування» є місцевий бюджет. Замовником у пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної документації» тендерної документації визначено, що ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно КНУ «Настанови з визначення вартості будівництва» з урахуванням змін та доповнень. Також, Замовником зазначено, що ціну тендерної пропозиції слід визначати відповідно до вимог проекту щодо термінів закінчення капітального ремонту, технології виконання, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості послуг капітального ремонту, а також з дотриманням діючих норм і правил його виконання, технічною експлуатацією будівельної техніки і безпечних умов праці. Відповідно до пункту 3.23 розділу ІІІ Настанови, при визначенні кошторисної вартості будівельних робіт загальновиробничі витрати, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій та прибуток визначаються відповідно до положень, встановлених розділом IV цієї Настанови. Згідно з пунктом 5.30 Настанови - у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований прибуток, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15% від суми прямих і загальновиробничих витрат. На розмір прибутку впливає значна кількість факторів, у тому числі такі: 1) вид будівництва; 2) технічна та технологічна складність об’єкта будівництва, складність виконаннябудівельних робіт; 3) тривалість будівництва; 4) спосіб фінансування об’єкта будівництва; 5) кон’юнктура ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати роботи по об’єкту будівництва в даному регіоні тощо, що відповідає пункту 4.38 розділу IV Настанови. Відповідно, розмір кошторисного прибутку повинен визначатися на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови) У пункті 4 додатку 25 Настанови зазначено, що для ремонту житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою та реставраційно – відновлювальні роботи на пам’ятках архітектури та містобудування, вартість яких визначається за збірниками КНУ РЕКНрв №№4,6,7,10,11,16,19,21 показник для визначення розміру кошторисного прибутку складає - 7,65 грн./люд.год. Слід зауважити, що Замовником здійснюється капітальний ремонт даху Свалявського закладу дошкільної освіти, який є об’єктом соціальної сфери. Отже, у відповідності до пункту 4 додатку 25 Настанови показник кошторисного прибутку для такого об’єкту складає – 7,65 грн./люд.год. Однак, в поданій у складі тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» пояснювальній записці (файл 3.2 Договірна з розрахунками.pdf) такий показник для визначення прибутку складає – 18,11 грн./люд.год. Аналогічно ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» здійснило розрахунок для адміністративних витрат. Так, відповідно до пункту 4.39 розділу IV Настанови в інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначаються на підставі рекомендованих показників, виражених у гривнях в розрахунку на одну людино-годину загальної кошторисної трудомісткості, які наведені в додатку 27 цієї Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови, для яких адміністративні витрати визначаються на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір адміністративних витрат визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4 та 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови). Пункт 4 (види робіт) додатку 27 Настанови застосовується при ремонті житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою та реставраційно – відновлювальні роботи на пам’ятках архітектури та містобудування, згідно якого показник для визначення розміру адміністративних витрат для об’єкту соціальної сфери складає – 3,89 грн./люд.год. Проте, в поданій у складі тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» пояснювальній записці (файл 3.2 Договірна з розрахунками.pdf) показник для визначення розміру адміністративних витрат складає 5,06 грн./люд.год. Так, у відповідності до пункту 5.17 Настанови - адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 27 цієї Настанови. Слід зауважити, що відповідно до поданих у складі тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» документів (файл «3.2 Договірна з розрахунками.pdf» - розрахунок №10. Кошти на покриття адміністративних витрат. тис.грн.) встановлено, що розрахунки адміністративних витрат здійснено за показниками, наведеними в Додатку 27 Настанови, а саме згідно пункту 2 цього Додатку. При цьому, будь-яких інших розрахунків, які б підтверджували правомірність застосування показника для визначення розміру адміністративних витрат саме як 5,06 грн./люд.год. у складі тендерної пропозиції не надано. Таким чином, ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» застосовувало показники, які передбачені для об’єктів нового будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2) – пункт 2 Додатків 25 та 27 Настанови, в той час, як необхідно було застосовувати пункт 4 Додатків 25 та 27 Настанови, як до ремонту житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою та реставраційно – відновлювальні роботи на пам’ятках архітектури та містобудування. Також, відповідно до проектно-кошторисної документації, відповідно до якої визначалась очікувана вартість закупівлі, яка пройшла відповідну експертизу та яка була подана Замовником на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області - показник для визначення прибутку складає – 7,65 грн./люд.год., показник для визначення розміру адміністративних витрат складає 3,89 грн./люд.год. Враховуючи викладене, пропозиція ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, проектно-кошторисній документації та Настанові. З огляду на вищезазначене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 18 та 22 грудня 2023 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з приводу оцінки та розгляду тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», в тому числі, яким чином встановлена відповідність застосованих вказаним учасником показників для визначення розміру кошторисного прибутку та адміністративних витрат при розрахунку договірної ціни вимогам тендерної документації та Настанові. Однак, надані Замовником пояснення на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області з приводу розгляду та оцінки тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» не спростовують виявлених під час проведення моніторингу порушень. Як наслідок, тендерна пропозиція учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» не відповідає встановленим технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Замовника, визначених в пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» та пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної документації» тендерної документації та підлягає відхиленню, відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Проте, за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі в частині дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» встановлено, що на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», а укладено з ним договір на закупівлю робіт: «ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація «Капітальний ремонт даху Свалявського закладу дошкільної освіти №6 Свалявської міської ради в м.Свалява по вул. Київській, 6. Коригування» від 24.11.2023 № 230 на суму 4 817 339,00 гривень.
Період усунення порушень: 09.01.2024 13:31 - 24.01.2024 00:00
Дата публікації висновку: 09.01.2024 13:31

Оскарження висновку в суді

Опис: 22.01.2024 року Замовником було направлено позовну заяву до Закарпатського окружного адміністративного суду.
Дата публікації: 23.01.2024 16:06
Дата відкриття провадження: 31.01.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 260/386/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку від 09.01.2024 року про результати моніторингу процедури закупівлі Згідно висновку про результати моніторингу, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором з ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» від 24.11.2023 № 230, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України. Статтею 10 Закону №2939-ХІІ передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте, ні вказаним Законом, ні іншими нормативно-правовими актами безпосередньо не встановлено право суб’єкта владних повноважень Держаудитслужбою вимагати розірвання договорів. Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або Законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін уразі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або Законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завдано цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або Законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. До того ж, у висновку взагалі не йдеться про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Держаудитслужби про розірвання укладеного за результатами проведеного тендеру договору. Спонукання до розірвання договору є виходом за межі повноважень та може призвести до порушення Замовником чинного законодавства і майнових прав господарюючих суб’єктів; такий захід є надмірним та непропорційним. Зазначене, в світлі обов’язкового характеру вимог органу державного фінансового контролю, є порушенням вимог Закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. Усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків у визначений висновком спосіб – розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів Учасника та матиме негативні наслідки, оскільки дані види робіт несуть важливий характер для життєдіяльності громади та функціонування закладу дошкільної освіти та перебуваючих в ньому працівників і вихованців закладу. Таким чином, вимога щодо розірвання договору, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів – сторін договору. У зв’язку з вищенаведеним, Замовник не погоджується з висновком від 09.01.2024 р. про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-02-013972-a та оскаржуватиме даний висновок до суду, про що буде зазначено в електронній системі закупівлі у встановлений чинним законодавством України спосіб.
Дата публікації звіту: 16.01.2024 15:32

Запити/Пояснення