• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 1

Електрична енергія

Завершена

3 505 500.00 UAH з ПДВ
Номер: f52d25bcaeb342a18ddba0c30ba517b9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-13-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.11.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 13.11.2023 17:19 - 05.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.11.2023 Одеса № 278 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 13.11.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 13.11.2023. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 13.11.2023 № 278 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 5 14 UA-2023-11-02-005979-a 02.11.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 66) 719-35-16, d.o.morozov@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 листопада 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного університету «Одеська політехніка» (далі – Замовник) на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднений 02.11.2023, обґрунтування закупівлі без використання електронної системи б/д б/н (далі – Обґрунтування), договір про закупівлю електричної енергії у постачальника від 31.10.2023 № 077 (далі – Договір), додаткову угоду до Договору від 01.11.2023 № 1, додаткову угоду до Договору від 17.11.2023 № 2, повідомлення про внесення змін до договору, оприлюднені в електронній системі закупівель 02.11.2023 та 17.11.2023, пояснення та документи Замовника, отримані 20.11.2023 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено. Відповідно до підпункту 6 пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості) придбання замовниками, товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Особливостями, у тому числі за лотом. Відповідно до Обґрунтування, завантаженого Замовником до електронної системи закупівель, 13.09.2023 відбувся електронний аукціон відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія згідно з оголошенням Замовника про проведення відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі ID: UA-2023-09-04-003919-a). Під час проведення даної процедури відкритих торгів з особливостями Замовником були відхилені тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпровські енергетичні послуги», товариства з обмеженою відповідальністю «Твій Газзбут», товариства з обмеженою відповідальністю «Енергетична компанія «Інсол». В Обґрунтуванні Замовник визначає підпункт 6 пункту 13 Особливостей як підставу для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару. У межах проведення моніторингу Замовнику було надано запит від 15.11.2023 про надання пояснень (інформації, документів) стосовно обґрунтування застосування підстави для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, на який Замовник 20.11.2023 надав пояснення, що при укладенні договору без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару Замовник керувався підпунктом 4 пункту 13 Особливостей, а саме через те, що закінчувався строк дії договору від 28.05.2023 № 44 з товариством з обмеженою відповідальністю «Енергетична компанія «Інсол», зміни до якого були внесені Додатковою угодою від 20.10.2023 № 6, в якій зазначено, що кінцевий строк постачання електричної енергії 05.11.2023. Дане пояснення не спростовує факту виявленої невідповідності, оскільки Замовник у відповіді на запит про надання пояснень визначив іншу підставу для проведення закупівлі без використання електронної системи, ніж наведену в Обґрунтуванні. Отже, на порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей Замовник уклав Договір без використання електронної системи закупівель за відсутності підстав, визначених у підпункті 6 пункту 13 Особливостей, оскільки відкриті торги з особливостями (ідентифікатор закупівлі ID: UA-2023-09-04-003919-a) були відмінені через відхилення всіх тендерних пропозицій. За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі встановлено. Відповідно до пункту 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Крім того, відповідно до вимоги абзацу двадцять дев’ятого пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. У межах проведення моніторингу Замовнику було надано запит від 15.11.2023 про надання пояснень (інформації, документів) щодо погодження (затвердження) Обґрунтування керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, на яке Замовник не надав відповідь. Отже, на запит від 15.11.2023 про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, Замовник не надав відповідь на питання щодо погодження (затвердження) Обґрунтування керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 28.11.2023 15:50 - 13.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 28.11.2023 15:50

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 30 листопада 2023 року ТОВ "Юг Газ" було направлено Додаткову угоду №4 про розірвання Договору №077 від 30.10.2023р. Очікуєм підписання Додаткової угоди.
Дата публікації звіту: 06.12.2023 16:58

Запити/Пояснення