-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція
Завершена
4 585 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45 850.00 UAH
мін. крок: 1% або 45 850.00 UAH
Номер:
9d143441e58b429b828209dfdd2f825e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-23-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.01.2024 00:00
Період моніторингу:
23.01.2024 11:51 - 14.02.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
22.01.2024 № 8
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами та доручення Держаудитслужби від 09.01.2024 №003100-18/303-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 22.01.2024 № 8
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
11 UA-2023-11-01-008963-a 01.11.2023 ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БУКОВИНСЬКИЙ КЛІНІЧНИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР" Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону №922, Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом розірвання договору від 21.11.2023 №513 через укладання додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ОБЛАСНОГО КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "БУКОВИНСЬКИЙ КЛІНІЧНИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР", (далі – Замовник) UA-P-2023-11-01-003120-b, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.11.2023 №129/П, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.11.2023 №131/1, тендерну пропозицію Приватне підприємство "Інфузія" (далі – ПП «Інфузія»), повідомлення про намір укласти договір від 13.11.2023, договір від 21.11.2023 №513 на суму 4 583 352,00 грн з ПДВ.
Відповідно до пункту 2 медико-технічних вимог щодо предмета закупівлі, які викладено у Додатку 3 до тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати гарантійний лист виробника або заявника згідно реєстраційного посвідчення лікарського засобу (представника, представництва, дистриб’ютора, філії виробника або заявника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується що термін придатності товару на момент постачання буде складати не менше 75% від терміну придатності. Якщо гарантійний лист видається не виробником або заявником реєстраційного посвідчення лікарського засобу, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, дистриб’ютора, філії виробника чи заявника.
Моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції на стор.69 файлу пропозиція ПП «Інфузія».pdf надано гарантійний лист самого учасника про те, що учасник гарантує поставку товару власного виробництва у необхідній кількості не менше 75% від терміну придатності.
Разом з тим, у складі тендерної пропозиції учасника ПП «Інфузія» надані витяги з реєстру лікарських засобів України, згідно з якими виробником Гемцитабіну (Gemcitabin) є Китай (стор.65 тендерної пропозиції), Доцетакселу (Docetaxel) виробництво Італія (стор. 66) Іринотекану (Irinotecan) – Фінляндія (стор. 67), Кальцію фолінат (Calcium folinate) – Швейцарія (стор.68).
Таким чином, ПП «Інфузія» не є виробником товару, що є предметом закупівлі. Також, у складі тендерної пропозиції Учасник не надав документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, дистриб’ютора, філії виробника чи заявника.
Отже, тендерна пропозиція не відповідає медико-технічним вимогам щодо предмета закупівлі та на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей підлягає відхиленню.
Однак, з ПП «Інфузія» укладено договір від 21.11.2023 №513 на суму 4 583 352,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень:
13.02.2024 15:12 - 28.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
13.02.2024 15:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Беручи до уваги, що термін дії Договору №513 від 21.11.2023 року завершується 30 березня 2024 року, а також відсутня потреба у постачанні препаратів зазначених в специфікації, тому обласне комунальне некомерційне підприємство «БУКОВИНСЬКИЙ КЛІНІЧНИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не буде звертатися для оскарження в суд, а за взаємною згодою з ПП «Інфузія» прийняло рішення про розірвання договору.
Дата публікації звіту:
20.02.2024 16:21
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Згідно з додатковою угодою від 20.02.2024 №2 сторонами прийнято рішення про розірвання договору №513 від 21.11.2023 .
Дата публікації:
21.02.2024 14:58
Запити/Пояснення
Номер:
08fc62516cdb4757bac700126986a42f
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
05.02.2024 16:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.02.2024 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
677e25e638af4f139ec35b0ec9b06f1e
Назва:
Надання відповідних пояснень (інформації, документів) органу державного фінансового контролю
Дата опублікування:
08.02.2024 18:03
Опис:
1. Керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (надалі – Закон), з урахуванням особливостей визначених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022р. (надалі – Постанова №1178), обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір витрат та очікувана вартість були сформовані на підставі наказів ОКНП «БКОЦ» від 03.10.2023 р. №147 «Про створення робочої групи», клопотання начальника структурного підрозділу клінічної онкології Харюка Т.Г. №112 (копії додаються) та з урахуванням наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (далі — Наказ № 275), яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, де очікувана вартість є добутком середньоарифметичної ціни із отриманих даних та необхідної кількості товару. При проведенні закупівлі за предметом «ДК 021:2015 – 33600000-6 ФАРМАЦЕВТИЧНА ПРОДУКЦІЯ», уповноваженою особою при обґрунтуванні розміру, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та визначенні його вартості були враховані положення нижченаведених нормативних актів: 1. Постанови КМУ № 333 від 25.03.2009р. «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення»; 2. Постанови КМУ № 426 від 03.04.2019р. «Про референтне ціноутворення на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти»; 3. Постанови КМУ №240 від 02.07.2014р. «Питання декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби; 4. Постанови КМУ №955 від 17.12.2008р. «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення».
Засіданням робочої групи було проаналізовано інформацію про ціни на товар, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та постачальників відповідного товару, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель. Вимоги щодо якості предмета закупівлі прописані в тендерній документації та якість товару повинна відповідати діючим на території України державним стандартам, вимогам до даного типу товару та умовам договору. Запропонована учасником фармацевтична продукція повинна бути зареєстрована в Україні у встановленому законодавством порядку. Оскільки лікарські засоби відносять до такої групи товарів, щодо яких проводиться державне регулювання цін, відповідно розрахунки відбувалися з урахуванням чинного законодавства щодо закупівлі фармацевтичної продукції. Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 р. № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» (зі змінами та доповненнями) (далі – Постанова) затверджені Національний перелік основних лікарських засобів та Порядок формування цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення, щодо яких запроваджено державне регулювання. Відповідно до приписів абзацу 1 п. 1-1 Постанови з 1 вересня 2017 р. лікарські засоби, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та включені до Національного переліку основних лікарських засобів, затвердженого цією Постановою, підлягають закупівлі закладами і установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів. Саме тому переважна частина лікарських засобів, які купує Замовник, включені до Національного переліку основних лікарських засобів. При закупівлі медикаментів, які включені до Національного переліку основних лікарських засобів, Замовник керується Реєстром відомостей щодо граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти та підлягають референтному ціноутворенню, (Витяг з реєстру додається). В той же час абзац 3 п. 1-1 Постанови дозволяє замовникам за наявності бюджетних асигнувань, що залишаються після визначення повного обсягу потреби в лікарських засобах, включених до Національного переліку основних лікарських засобів, також здійснювати закупівлі лікарських засобів, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та не включені до зазначеного Національного переліку. При цьому закупівля лікарських засобів здійснюється за принципом максимальної економії та ефективності із застосуванням галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. (Витяг з реєстру додається). Крім того, розрахунок очікуваної вартості формувався у відповідності до наступних вимог: 1) на лікарські засоби (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів, а також лікарських засобів, що підлягають закупівлі відповідно до договорів керованого доступу), які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків (згідно Постанови КМУ від 17.10.2008р. № 955); 2) податок на додану вартість 7 відсотків додається до бази оподаткування, яка визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості лікарського засобу, до якої включається гранична торговельна (роздрібна) надбавка до закупівельної ціни (згідно Листа МЕРТ 0.04.2014 № 3721-08/11000-12 «Щодо порядку розрахунку визначення вартості лікарських засобів та виробів медичного призначення з урахуванням податку на додану вартість та існуючих надбавок»). Таким чином, при здійсненні закупівлі фармацевтичної продукції в процедурі закупівлі за номером UA-2023-11-01-008963-a Замовник дотримувався всіх вимог діючого законодавства України та підзаконних нормативно-правових актів щодо обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартість».
2. Відповідно до пп.4 п.19 Особливостей - строк дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника може бути продовжено за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Беручи до уваги клопотання начальника структурного підрозділу клінічної онкології Харюка А.Т. (додається) щодо укладання додаткової угоди, у зв’язку з тим, що постала потреба в препаратах доцетаксел, гемцитабін, іринотекан, у зв’язку із поступленням великої кількості пацієнтів, що потребують зазначених препаратів та зважаючи на те, що договір не виконаний в повному обсязі ( у зв’язку із коротким терміном дії договору) – укладено додаткову угоду на продовження договору для виконання постачальником зобов’язань щодо передачі товару.