• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт житлових приміщень для покращення житлово-побутових умов внутрішньо переміщених осіб за адресою: Чернівецька область, Чернівецький район, с. Череш, вул. Банилівська, 5 Код ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи

Торги відмінено

633 633.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 168.17 UAH
Номер: 33ecf059ebfb4496b74818a61c6b6796
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-03-11-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.03.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 11.03.2024 16:12 - 02.04.2024 01:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 11.03.2024 № 21-З Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 11 березня 2024 року № 21-З № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 4. UA-2023-10-28-000413-a від 28.10.2023 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 693-73-06, b.h.yastremska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання виконання Постанови № 710 встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено порушення вимог пункту 44 Особливостей № 1178, статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлені порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2024 року. Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Черешського психоневрологічного будинку-інтернату (далі – Замовник) на 2023 рік (ID UA-P-2023-10-28-000152-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.10.2023, із змінами, внесеними 01.11.2023 та 03.11.2023 (далі – тендерна документація); перелік змін до тендерної документації, оприлюднений 01.11.2023 та 03.11.2023; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 08.11.2023; тендерну пропозицію учасника Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Надія» (далі – СГТОВ «Надія»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 14.11.2023; повідомлення про намір укласти договір від 15.11.2023; пояснення Замовника, надане 26.03.2024 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання виконання Постанови № 710 встановлено наступне. Відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови № 710 головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (Обґрунтування) та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб сайті (або на офіційному веб сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Слід зазначити, що 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення Обґрунтування шляхом розміщення на власному веб сайті (або на офіційному веб сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Тобто, Кабінетом Міністрів України з 19.12.2020 року органам місцевого самоврядування рекомендовано забезпечити, а головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення Обґрунтування на власному веб сайті. Згідно з Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Відповідно до державного веб-порталу бюджету для громадян Open Budget (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/03190001/profile) Замовник є розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету. Зважаючи на те, що Замовник є розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету, до нього як до розпорядника бюджетних коштів застосовується пункт 4-1 Постанови № 710, що носить імперативний (обов`язковий) характер. На запит про надання пояснень щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник у поясненні зазначив, що Обґрунтування не оприлюднено. Отже, на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 Замовником (як розпорядником нижчого рівня коштів місцевого бюджету) не забезпечено оприлюднення на відповідному вебсайті (зокрема, і вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Статтею 22 Закону визначений перелік відомостей, які повинна містити тендерна документація. Крім того, частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так, у пункті 5 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу VI «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації Замовник зазначив перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції, які не відповідають таким підставам відхилення, визначеним у пункті 44 Особливостей № 1178 із змінами, чинними на дату оприлюднення оголошення про проведення даної процедури закупівлі, чим не дотримав вимог пункту 44 Особливостей № 1178, статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник визначив переможцем торгів учасника СГТОВ «Надія», тендерна пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації, виходячи з наступного. Відповідно до підпунктів 2.1 та 2.2 Додатку 2 тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Замовником встановлена вимога про надання учасником у складі тендерної пропозиції: довідки у довільній формі, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. У довідці має бути вказана наступна інформація: ПІБ працівника, посада, форма використання праці (штатний працівник або залучений на договірних умовах), досвід роботи. Обов’язкова наявність в учасника інженерно-технічного персоналу у складі: 1. Головний інженер, для підтвердження надати скан-копію диплому про здобуття вищої освіти; 2. Інженер з охорони праці, для підтвердження надати скан-копії диплому про здобуття вищої освіти та посвідчення інженера з охорони праці; 3. Інженер-проектувальник в частині кошторисної документації, для підтвердження надати скан-копії кваліфікаційного сертифіката інженера проектно-кошторисних робіт та диплома про здобуття вищої будівельної освіти. Учасник СГТОВ «Надія» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 07.11.2023 № 219 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл «14 довідка працівники.PDF») (далі – Довідка № 219). Так, у Довідці № 219 учасник СГТОВ «Надія» зазначив, що: - Гущуляк Олександр Сергійович займає посаду інженера–проектувальника та інженера з охорони праці, проте у складі пропозиції надав наказ про призначення даного працівника на посаду лише інженера-проектувальника, чим не підтвердив факт наявності у складі працівників інженера з охорони праці; - Лічман Іван Миколайович займає посади механізатора (докер-механізатора) комплексної бригади на навантажувально-розвантажувальних роботах, кранівника та водія автотранспортного засобу, проте у складі пропозиції надав наказ про призначення даного працівника на посаду лише механізатора (докер-механізатора) комплексної бригади на навантажувально-розвантажувальних роботах; - Бічер Петро Костянтинович займає посади головного механіка та водія автотранспортного засобу, проте у складі пропозиції надав наказ про призначення даного працівника на посаду лише головного механіка. Крім того, учасник СГТОВ «Надія» не надав диплом про здобуття вищої освіти інженером з охорони праці та посвідчення інженера з охорони праці для підтвердження наявності у складі працівників інженера з охорони праці (вимога встановлена у підпункті 2.2 Додатку 2 тендерної документації). Отже, учасник СГТОВ «Надія» не підтвердив кваліфікаційного критерію, встановленого Замовником у тендерній документації, щодо наявності у нього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, чим не дотримав вимог підпунктів 2.1 та 2.2 Додатку 2 тендерної документації, абзацу другого пункту 31 Особливостей № 1178, пункту 2 частини другої статті 16 Закону. Таким чином, Замовник в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника СГТОВ «Надія» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. Так, Замовником 15.11.2023 в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з учасником СГТОВ «Надія». Та, на дату оприлюднення (11.03.2024) повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі договір про закупівлю не оприлюднено. Тому, Замовнику 21.03.2024 оприлюднено запит про надання пояснень з питань наявності факту укладення договору про закупівлю із учасником СГТОВ «Надія», а також з питання причин не відхилення зазначеного учасника у зв’язку з невідповідністю його тендерної пропозиції умовам тендерної документації. Слід зазначити, що від дати оприлюднення (15.11.2023) Замовником повідомлення про намір укласти договір до дати оприлюднення (21.03.2024) органом державного фінансового контролю запиту про надання пояснень щодо питань, які були предметом дослідження під час моніторингу, сплинув час, строком у 127 днів, що значно перевищує період часу, визначений законодавством про закупівлі для укладення договору про закупівлю (відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178). У відповідь на запит Замовник 26.03.2024 в електронній системі закупівель надав пояснення, в якому зазначив, що договір про закупівлю не укладався. Також, з метою усунення порушень у сфері публічних закупівель, Замовником згідно з протоколом уповноваженої особи від 25.03.2024 прийнято рішення про відміну відкритих торгів відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей № 1178 (неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель) та 25.03.2024 Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель інформацію про відміну торгів. Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Так, Замовнику оприлюднено запит про надання пояснень та документів, на підставі яких здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Проте, на оприлюднений запит Замовник надав пояснення, в якому зазначив, що розрахунок здійснювався на підставі кошторисної документації. Однак, жодних документів до пояснення не надав, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 27.03.2024 16:39 - 11.04.2024 01:00
Дата публікації висновку: 27.03.2024 16:39

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник відмінив дану закупівлю, щоб виправити порушення по даній закупівлі і у подальшому зобов'язується дотримуватись і виконувати вимоги Постанови № 710 пункту 4-1, вимоги пункту 44 Особливостей № 1178, статті 22 Закону, вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178, вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. З побажанням миру та добра!
Дата публікації звіту: 03.04.2024 18:00

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
  • corruptionFailureDocuments: Так
Опис: -
Дата публікації: 04.04.2024 14:36

Запити/Пояснення