-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021-2015 (CPV) 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи
Місцезнаходження замовника: вул. Гоголя, 251, Черкаси, Черкаська область, Україна, 18000; Категорія замовника: відповідно до п.1 ч.4 ст.2 Закону; Вид закупівлі: договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи - з подальшим звітуванням, згідно пп.4 п.13 Особливостей (існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником)
Завершена
2 112 288.70
UAH без ПДВ
Номер:
d97c05b864ff4377a875a6b61c5a5451
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-06-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.11.2023 00:00
Період моніторингу:
06.11.2023 10:31 - 28.11.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
06.11.2023 № 71-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 06.11.2023 № 71-З
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-10-26-014053-a, 26.10.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель встановлено порушення пункту 5, підпункту 4 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; пояснення та документи Замовника, надані 10.11.2023 через електронну систему закупівель; договір про закупівлю від 23.10.2023 № 23/10-23 з додатками; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Аналізом питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель встановлено, що між Замовником та ТОВ «ЮЕЙТРАНСПОРТ» укладено договір від 23.10.2023 № 23/10-23 на загальну суму 2 112 288,70 гривень.
Згідно з обґрунтуванням, що оприлюднене в електронній системі закупівель та підписане директором Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, підставою для укладення договору Замовник обрав підпункт 4 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), зі змінами, які діяли у період проведення моніторингу.
Відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей придбання замовником товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, зокрема, у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, та яка документально підтверджена замовником. Однак, Замовник документально не підтвердив нагальну потребу у здійсненні закупівлі овочів та фруктів, яка унеможливила дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів.
Зокрема, згідно з інформацією, наданою у листі громадської організації «Трансперенсі Інтернешнл Україна» від 30.10.2023 № 1190, та відповідно до даних електронної системи закупівель 23.10.2023 Замовником оголошено відкриті торги з особливостями ID: UA-2023-10-23-015439-a очікуваною вартістю 4 785 183,00 гривень за тим самим предметом закупівлі та за тим самим переліком овочів і фруктів.
Крім того, аналізом інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, встановлено, що 20.01.2023 Замовник провів відкриті торги з особливостями ID: UA-2023-01-20-015250-a за предметом закупівлі ДК 021:2015:03220000-9: «Овочі, фрукти та горіхи» очікуваною вартістю 24 183 128,00 грн та уклав договір про закупівлю від 06.02.2023 № 04, строк дії якого до 31.12.2023. За інформацією Єдиного вебпорталу використання публічних коштів https://spending.gov.ua встановлено, що на час проведення моніторингу за договором від 06.02.2023 № 04 Замовник здійснює перерахування коштів за постачання овочів та фруктів.
У поясненні, отриманому в електронній системі закупівель, Замовник не надає інформацію про події, причини, факти та не підтверджує об’єктивні обставини, які унеможливили передбачити необхідність додаткового придбання овочів, фруктів та горіхів, заздалегідь провести необхідні розрахунки і запланувати закупівлю, та, відповідно, вчасно провести відкриті торги за предметом закупівлі ДК 021:2015:03220000-9: «Овочі, фрукти та горіхи».
Враховуючи зазначене вище, Замовник уклав договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель без наявних підстав та не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Згідно із підпунктом 1 пункту 21 Особливостей у разі, коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей, договір про закупівлю є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Період усунення порушень:
27.11.2023 14:24 - 12.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.11.2023 14:24
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунуто, шляхом оприлюднення Додаткової угода №2 від 01.12.2023 року, якою Сторони домовились, за взаємною згодою, достроково припинити дію Договору.
Дата публікації звіту:
04.12.2023 17:14
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- contractsWithoutProcurement: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації:
05.12.2023 12:56
Запити/Пояснення
Номер:
77947589f0ba4deb91267b32a69297d1
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
08.11.2023 14:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі без використання електронної системи за предметом «ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-10-26-014053-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по цій закупівлі?
- які виникли об’єктивні обставини, що унеможливили дотримання строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, якщо 23.10.2023 оголошено закупівлю відкритих торгів UA-2023-10-23-015439-a за тим самим ДК «Овочі, фрукти та горіхи», очікуваною вартістю 4 785 183,00 грн?
- яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ТОВ «ЮЕЙТРАНСПОР» (код ЄДРПОУ 38228508), з яким укладений договір від 23.10.2023 № 23/10-23 без використання електронної системи закупівель?
Просимо надати документальне підтвердження щодо наявності законних підстав, що обґрунтовують проведення закупівлі UA-2023-10-26-014053-a шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідома неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
2ddc3be7814e437b824eb9ef05c6d3a6
Назва:
ПОЯСНЕННЯ
Дата опублікування:
10.11.2023 18:34
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі без використання електронної системи за предметом «ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-10-26-014053-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі: - яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по цій закупівлі? - які виникли об’єктивні обставини, що унеможливили дотримання строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, якщо 23.10.2023 оголошено закупівлю відкритих торгів UA-2023-10-23-015439-a за тим самим ДК «Овочі, фрукти та горіхи», очікуваною вартістю 4 785 183,00 грн? - яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ТОВ «ЮЕЙТРАНСПОРТ» (код ЄДРПОУ 38228508), з яким укладений договір від 23.10.2023 № 23/10-23 без використання електронної системи закупівель? Просимо надати документальне підтвердження щодо наявності законних підстав, що обґрунтовують проведення закупівлі UA-2023-10-26-014053-a шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів. Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідома неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність. Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
На Ваш У межах проведення моніторингу закупівлі без використання електронної системи за предметом «ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-10-26-014053-a) щодо надання пояснень (інформації, документів) повідомляємо:
1) З метою обґрунтування розміру витрат та визначення очікуваної вартості було проаналізовано ціновий ринок із застосуванням методу порівняння ринкових цін, що базується на зборі і аналізі цінової інформації з реального ринку товару, а саме за результатами визначення середнього діапазону вартості продуктів харчування в роздрібній торгівлі відповідно до експертних висновків.
2) Станом на 22.10.2023 року у дошкільних навчальних закладах міста Черкаси були відсутні овочі та фрукти, що не забезпечувало необхідну потребу відповідно до встановлених норм Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», затвердженій 24.03.2021 року №305, також, при виконанні послуг з організації харчування, з урахуванням наступних документів та законодавчих актів: Наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 15.08.2006 № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах», Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР, Положення про заклад дошкільної освіти, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305, Методичний посібник «Організація харчування у дошкільних навчальних закладах», 2014 р.; «Харчування дітей» М. І. Снігур, 1988р.; Від повноцінного та якісного харчування залежить здоров’я та життя дітей, вікової групи (яслі) від 1 до 3(років), та дітей, вікової групи (садок) від 3 до 6 (7) (років).
Процедура закупівлі ДК 021-2015 (CPV) 03220000-9 – Овочі, фрукти та горіхи (Груша, Слива, Перець, Огірок, Виноград, Цибуля Зелена, Помідори, Баклажани, Банани, Яблука, Мандарини, Лимони, Апельсини, Цибуля ріпчаста, Морква, Часник, Петрушка зелень, Кріп зелень, Капуста білокачанна, Гарбуз свіжий, Буряк свіжий, Капуста цвітна, Капуста червонокачанна), ідентифікатор закупівлі № UA-2023-10-23-015439-a, рішенням уповноваженої особи була оголошена 23.10.2023 року, що оприлюднене на веб – порталі Prozorro, кінцевим строком подання тендерних пропозицій, визначено 31.10.2023 року до 00:00 год. З урахуванням всіх встановлених строків для проведення процедури відкритих торгів з особливостями (подання пропозицій, аукціонів, розгляду пропозицій, періоду оскарження) договір про закупівлю укладено 09.11.2023 року.
Задля недопущення реальної загрози зриву процесу забезпечення безперервного щоденного та повноцінного харчування дітей та роботи дошкільних навчальних закладів міста в зв’язку з відсутністю на вказану дату необхідних за нормами продуктів харчування, для дотримання діючих норм та порядку організації харчування у закладах освіти, та з урахуванням службової записки від ГО «Асоціація керівників дошкільних навчальних закладів м. Черкаси», керівників дошкільних навчальних закладів м. Черкаси до Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради із вимогами сприяння у невідкладній організації поставок продуктів харчування, в тому числі Овочів та фруктів, для відповідного забезпечення харчування дітей дошкільних навчальних закладів міста.
Зважаючи на вищевикладене і наявність нагальної потреби, з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», за наявності нагальної потреби у здійсненні закупівель продуктів харчування у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів (суттєве збільшення цін за одиницю товару у договорах, укладених на початку року, нагальна потреба продуктів харчування «сьогодні-на-сьогодні», тощо), ситуація складалась критичною, існувала наявна реальна загроза зриву процесу забезпечення безперервного щоденного та повноцінного харчування дітей та роботи дошкільних навчальних закладів міста взагалі.
На підставі вищевикладеного, було укладено Договір №23/10-23 від 23.10.2023 року, предметом якого є постачання у дошкільні навчальні заклади міста Черкаси Овочів та фруктів, без використання електронної системи - з подальшим звітуванням (відповідно до ст.64 Конституції України, Указу Президента України від 24.02.2022 №64 № «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), ЗУ «Про правовий режим воєнного стану», ЗУ «Про Кабінет Міністрів України», керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а саме в зв’язку з нагальною потребою існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, та яка документально підтверджена замовником.
3) Оцінку можливих потенційних постачальників товарів, що є предметом закупівлі, Замовником було здійснено на підставі трьох комерційних пропозицій, з яких Замовником було визначено найбільш економічно вигідну, а саме від ТОВ «ЮЕЙТРАНСПОРТ» та враховуючи позитивну співпрацю з даним постачальником з поставки аналогічних товарів.