• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

ДК 021-2015 (CPV) 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи

Місцезнаходження замовника: вул. Гоголя, 251, Черкаси, Черкаська область, Україна, 18000; Категорія замовника: відповідно до п.1 ч.4 ст.2 Закону; Вид закупівлі: договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи - з подальшим звітуванням, згідно пп.4 п.13 Особливостей (існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником)

Завершена

2 112 288.70 UAH без ПДВ
Номер: d97c05b864ff4377a875a6b61c5a5451
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-06-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.11.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 06.11.2023 10:31 - 28.11.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 06.11.2023 № 71-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 06.11.2023 № 71-З Витяг з переліку процедур закупівель Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2023-10-26-014053-a, 26.10.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Адреса: Ukraine, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 47) 263-16-14, ira_valter@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель встановлено порушення пункту 5, підпункту 4 пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; пояснення та документи Замовника, надані 10.11.2023 через електронну систему закупівель; договір про закупівлю від 23.10.2023 № 23/10-23 з додатками; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Аналізом питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель встановлено, що між Замовником та ТОВ «ЮЕЙТРАНСПОРТ» укладено договір від 23.10.2023 № 23/10-23 на загальну суму 2 112 288,70 гривень. Згідно з обґрунтуванням, що оприлюднене в електронній системі закупівель та підписане директором Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, підставою для укладення договору Замовник обрав підпункт 4 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), зі змінами, які діяли у період проведення моніторингу. Відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей придбання замовником товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, зокрема, у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, та яка документально підтверджена замовником. Однак, Замовник документально не підтвердив нагальну потребу у здійсненні закупівлі овочів та фруктів, яка унеможливила дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів. Зокрема, згідно з інформацією, наданою у листі громадської організації «Трансперенсі Інтернешнл Україна» від 30.10.2023 № 1190, та відповідно до даних електронної системи закупівель 23.10.2023 Замовником оголошено відкриті торги з особливостями ID: UA-2023-10-23-015439-a очікуваною вартістю 4 785 183,00 гривень за тим самим предметом закупівлі та за тим самим переліком овочів і фруктів. Крім того, аналізом інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, встановлено, що 20.01.2023 Замовник провів відкриті торги з особливостями ID: UA-2023-01-20-015250-a за предметом закупівлі ДК 021:2015:03220000-9: «Овочі, фрукти та горіхи» очікуваною вартістю 24 183 128,00 грн та уклав договір про закупівлю від 06.02.2023 № 04, строк дії якого до 31.12.2023. За інформацією Єдиного вебпорталу використання публічних коштів https://spending.gov.ua встановлено, що на час проведення моніторингу за договором від 06.02.2023 № 04 Замовник здійснює перерахування коштів за постачання овочів та фруктів. У поясненні, отриманому в електронній системі закупівель, Замовник не надає інформацію про події, причини, факти та не підтверджує об’єктивні обставини, які унеможливили передбачити необхідність додаткового придбання овочів, фруктів та горіхів, заздалегідь провести необхідні розрахунки і запланувати закупівлю, та, відповідно, вчасно провести відкриті торги за предметом закупівлі ДК 021:2015:03220000-9: «Овочі, фрукти та горіхи». Враховуючи зазначене вище, Замовник уклав договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель без наявних підстав та не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до пункту 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Згідно із підпунктом 1 пункту 21 Особливостей у разі, коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей, договір про закупівлю є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Період усунення порушень: 27.11.2023 14:24 - 12.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 27.11.2023 14:24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Порушення усунуто, шляхом оприлюднення Додаткової угода №2 від 01.12.2023 року, якою Сторони домовились, за взаємною згодою, достроково припинити дію Договору.
Дата публікації звіту: 04.12.2023 17:14

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • contractsWithoutProcurement: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації: 05.12.2023 12:56

Запити/Пояснення