-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт вул. Гірка в м. Сколе Львівської області. Коригування
Завершена
10 375 446.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 103 754.46 UAH
мін. крок: 1% або 103 754.46 UAH
Номер:
2d230a4871fc45ec9df4de5bf95471be
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-12-19-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.12.2023 00:00
Період моніторингу:
19.12.2023 15:23 - 10.01.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.12.2023 № 317
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 19.12.2023 № 317.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-10-26-013932-a, 26.10.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Іванишина І.С. встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі встановлено порушення вимог пунктів 3, 18 та 49 Особливостей №1178.
Крім того, укладений договір про закупівлю не відповідає нормам пунктів 83 та 84 Постанови КМУ № 668 та, відповідно, не відповідає нормам пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини 1 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі, надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 44, а також пунктів 18 та 49 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Іванишин І.С. щодо розірвання договору.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, а також пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668, пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини 1 статті 41 Закону при укладенні договорів про закупівлі.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 04 січня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сколівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-10-26-006810-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Іванишина Ігоря Сергійовича (далі – ФОП Іванишин І.С.); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 08.11.2023 №221/2023; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Іванишиним І.С. як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 23.11.2023 №315/2023; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Згідно з пунктом 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
За нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Так, у підпункті 2.4 «Прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками» пункту 2 «Інформація про замовника торгів» розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовника зазначено: «Уповноважена особа з питань проведення закупівлі Кравчук Віра Олегівна; Тел. +380636068860; e-mail: smiskrada@ukr.net».
Слід зазначити, що згідно з пунктом 35 частини першої статті 1 Закону уповноважена особа (особи) – службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).
Замовник має право визначати уповноважену особу (осіб) для організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель як серед наявних працівників організації, так і шляхом введення нових посад або укладення трудового контракту з дотриманням вимог статті 11 Закону, Кодексу законів про працю України та законодавства в цілому (роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 10.04.2020 №3304-04/24218-06).
Національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010 (затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327) посади «уповноважена особа з публічних закупівель» не визначено, натомість зазначений Класифікатор містить посаду «фахівець з публічних закупівель» (код 2419.2, належить до класифікаційного розділу «Професіонали»).
На запит Західного офісу Держаудитслужби про надання інформації щодо посади уповноваженої особи Замовника, яку уповноважену здійснювати зв’язок з учасниками процедури закупівлі UA-2023-10-26-013932-a, Замовником у наданій під час моніторингу відповіді вказано, що уповноважена особа (Кравчук Віра Олегівна) обіймає посаду провідного спеціаліста юридичного відділу апарату Замовника.
Таким чином, у тендерній документації Замовника не вказано посади посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, що є порушенням вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За нормою пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Проте, моніторингом встановлено, що у частинах 3 та 4 розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника зазначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей, не врахувавши, що норми частини другої статті 41 Закону теж не застосовуються.
Отже, при складанні тендерної документації Замовником не враховано норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Умовами тендерної документації Замовника (частина 1 розділу ІІІ) визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема, з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно з Додатком №1 до тендерної документації.
Аналогічно, у частині 8 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (Додаток 1 до тендерної документації на цю закупівлю).
Так, відповідно до пункту 12 Додатку №1 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен, зокрема, надати: розрахунок договірної ціни відповідно до чинних кошторисних норм України; пояснювальну записку; локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат; проект календарного графіку виконання робіт.
При цьому зазначено, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена та розрахована за твердою договірною ціною (клас наслідків - СС2) відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова №281).
Учасником ФОП Іванишиним І.С. у складі тендерної пропозиції, зокрема, надано Договірну ціну за предметом закупівлі, Пояснювальну записку до договірної ціни, Локальні кошториси на будівельні роботи та Підсумкову відомість ресурсів (архівована папка з документами «Гірка 1.11.rar»).
Так, аналізом вищевказаних кошторисних розрахунків встановлено, що учасником ФОП Іванишиним І.С. до Локальних кошторисів №№ 02-01-01, 02-01-02, 02-01-03 та 02-01-04 включено вартість перевезення будівельного сміття до 5 км (без урахування вартості навантажувальних робіт) та перевезення ґрунту до 5 км (без урахування вартості навантажувальних робіт) із врахуванням у таких локальних кошторисах трудовитрат робітників, які обслуговують машини, в загальній кількості 260,53 люд.-год. (перевезення будівельного сміття – 19,91 люд.-год., перевезення ґрунту – 240,62 люд.-год.).
Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови №281 (з врахуванням Змін №1, №2 та №3).
Відповідно до пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови.
Вартість машино-години власної будівельної техніки учасника процедури закупівлі (підрядника) визначається на підставі КНУ РКНЕМ, і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов’язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат.
Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Одночасно, за нормами пункту 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Моніторингом встановлено, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Іванишиним І.С. Довідки від 01.11.2023 № 01-11-23Тд/14 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази й технологій (файл «Довідка про техніку.doc») будівельну техніку, зокрема: спеціалізований вантажний сідловий тягач DAF 95 XF-430, загальний напівпричіп-бортовий марка TRAILOR SYY 3 CP, спеціалізований вантажний сідловий тягач DAF XF-95-380, спеціалізований напівпричіп-самоскид WISMUT S 10, бульдозер ДТ 75 буде залучено відповідно до договорів надання послуг від 01.04.2020 №5 та від 01.06.2023 №01/06-23, укладених учасником з ФОП Шимко І.І. та ТОВ «Агрошляхбудсервіс-Стрий», відповідно.
У складі тендерної пропозиції учасником ФОП Іванишиним І.С. також надано скан-копії вищевказаних договорів надання послуг.
Зокрема, за договором від 01.04.2020 №5 передбачено що виконавець (ФОП Шимко І.І.) зобов’язується надати послуги спецтехнікою замовнику (ФОП Іванишин І.С.), а замовник зобов’язується оплатити вартість наданих послуг на умовах цього договору. При цьому, відповідно до умов пункту 2.1. згаданого договору виконавець повинен повністю виконати роботи з надання послуг спецтехнікою протягом 30 днів з моменту попередньої оплати, згідно з рахунком-фактурою та, відповідно до пункту 2.2. – надані послуги спецтехнікою виконавцем оформляються актом виконаних робіт.
Також, за договором від 01.06.2023 №01/06-23 (укладений ФОП Іванишиним І.С. з ТОВ «Агрошляхбудсервіс-Стрий) виконавець зобов’язується надати замовникові послуги бульдозером ДТ 75, а замовник – прийняти і поплатити надані послуги. За умовами пункту 5.3. вказаного договору виконавець зобов’язаний забезпечити надання послуг у строки, встановлені цим договором та забезпечити виконання робіт, якість яких відповідає умовам, установленим розділм ІІ цього договору.
Водночас, моніторингом встановлено, що зазначені у Локальних кошторисах №№ 02-01-01, 02-01-02, 02-01-03 та 02-01-04 трудовитрати робітників, які обслуговують машини (в загальній кількості 260,53 люд.-год.) по перевезенню будівельного сміття до 5 км та перевезенню ґрунту до 5 км включено до загального обсягу трудовитрат при розрахунку учасником ФОП Іванишиним І.С. загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку (архівована папка з документами «Гірка 1.11.rar»).
З врахуванням вищенаведеного, учасником ФОП Іванишиним І.С. у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни за відповідними статтями витрат при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельної техніки при перевезенні будівельного сміття до 5 км (без урахування вартості навантажувальних робіт) та перевезенні ґрунту до 5 км (без урахування вартості навантажувальних робіт), зокрема, спеціалізованого вантажного сідлового тягача DAF 95 XF-430, загального напівпричіпу-бортового марки TRAILOR SYY 3 CP, спеціалізованого вантажного сідлового тягача DAF XF-95-380, спеціалізованого напівпричіпа-самоскида WISMUT S 10, бульдозера ДТ 75 (що буде залучена за договорами надання послуг разом з особами, які мають право на керування такою технікою), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281.
Таким чином, учасником ФОП Іванишиним І.С. при поданні тендерної пропозиції недотримано вимог пункту 12 Додатку №1 до тендерної документації Замовника внаслідок розрахунку ціни тендерної пропозиції не у відповідності до Настанови №281.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а також не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП ІванишинА І.С., а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю.
Відповідно до пункту 18 Особливостей №1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Також, за нормами пункту 49 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Аналізом відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця встановлено, що укладений за результатами тендеру з переможцем ФОП Іванишиним І.С. договір від 23.11.2023 №315/2023 (далі – Договір №315/2023) не відповідає тендерній пропозиції ФОП Іванишина І.С., а також тендерній документації Замовника в частині календарного графіку виконання робіт.
Так, за умовами пункту 12 Додатку №1 до тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен, зокрема, надати проект календарного графіку виконання робіт.
Згідно умов тендерної документації (пункт 4.4 розділу «Загальні положення») строк виконання робіт – до 31.12.2024, але в будь-якому разі до повного виконання сторонами фінансових зобов’язань за договором.
Учасником ФОП Іванишиним І.С. у складі тендерної пропозиції надано Проект календарного графіку виконання робіт за предметом закупівлі (файл «графік в р Гірка.xls» у складі архівованої папки з документами «Гірка 1.11.rar»), який містить інформацію щодо періоду (місяців в розрізі тижнів) виконання робіт у розрізі переліку (видів) робіт, передбачених договірною ціною (технічним завданням).
Зокрема, відповідно до вищевказаного календарного графіку виконання робіт, підготовчі роботи буде проведено у листопаді (3-4 неділя) – грудні (1 неділя) 2023 року та березні (1-4 неділя) 2024 року, дорожній одяг – листопаді (3-4 неділя) – грудні (1 неділя) 2023 року та березні (з 1 неділі) – жовтні (по 2 неділю) 2024 року, тротуар – серпня (з 3 неділі) – листопаді (по 2 неділю) 2024 року, штучні споруди – листопаді (4 неділя) – грудні (1 неділя) 2023 року та березні (з 1 неділі) – травні (по 4 неділю) 2024 року, а також обстановка дороги – листопаді (1-4 неділя) 2024 року.
Водночас, моніторингом встановлено, що укладений Договір №315/2023 містить Додаток №2 «Графік виконання робіт», відповідно до якого підготовчі роботи буде проведено протягом листопада (4 неділя) – грудня (1 неділя) 2023 року та березня (1-4 неділя) 2024 року, дорожній одяг – березня (з 1 неділі) – жовтня (по 2 неділю) 2024 року, тротуар – листопада (4 неділя) – грудня (1-4 неділя) 2023 року та серпня (з 3 неділі) – вересня (по 4 неділю) 2024 року, штучні споруди - листопада (4 неділя) – грудні (2 неділя) 2023 року та березні (з 1 неділі) – травні (по 4 неділю) 2024 року, а також обстановка дороги – листопаді (1-4 неділя) 2024 року.
Таким чином, календарний графік виконання робіт за Договором №315/2023, не відповідає Проекту календарного графіку виконання робіт, наданого учасником ФОП Іванишиним І.С. у складі тендерної пропозиції, в частині періодів виконання наступних видів робіт: дорожній одяг, тротуар.
З врахуванням наведеного, Замовником, на порушення норм пунктів 18, 49, та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, укладено договір від 23.11.2023 №315/2023, умови якого не відповідають змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі (в частині строків виконання робіт).
Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей №1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей.
Пунктом 17 Особливостей №1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова КМУ № 668).
Пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
Крім того, за нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Водночас, моніторингом встановлено, що в укладеному договорі про закупівлю відсутні умови, що фінансування робіт проводиться за планом, який має бути невід'ємною частиною договору підряду, чим недотримано вимоги пунктів 83 та 84 Постанови КМУ № 668 та, відповідно, недотримано вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини 1 статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
04.01.2024 16:56 - 19.01.2024 00:00
Дата публікації висновку:
04.01.2024 16:56
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби у Львівській області, дійшли згоди розірвати Договір № 315/2023 від 23.11.2023 року. Разом з цим, для запобігання в подальшому порушень при поведені публічних закупівель зобов'язуюся більш ретельно переглядати документацію учасників та документи переможця, здійснити заходи ,зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, додаткових навчань у сфері публічних закупівель, економічних навчань, посилити увагу та вжити максимальних заходів щодо неухильного дотримання норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель у своїй подальшій роботі.
Дата публікації звіту:
09.01.2024 16:45
Запити/Пояснення
Номер:
8ca6e43dcffb451ba9c1df2332c1792d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.12.2023 15:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.12.2023 00:00
Опис:
Дата: 21.12.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2023-10-26-013932-a, яка проводилась Сколівською міською радою (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормою пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Згідно підпункту 2.4 «Прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками» пункту 2 «Інформація про замовника торгів» розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовника зазначено – Уповноважена особа з питань проведення закупівлі Кравчук Віра Олегівна; Тел. +380636068860; e-mail: smiskrada@ukr.net.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію щодо посади уповноваженої особи питань проведення закупівлі Замовника (Кравчук Віра Олегівна), яку уповноважену здійснювати зв’язок з учасниками процедури закупівлі.
Відповідно до норм пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
За вимогами частини першої статті 884 Цивільного кодексу України підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Також, згідно з пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва, далі Постанова КМУ №668), гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить 10 років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Крім того, ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво» (з Додаток Л), встановлено наступні мінімально допустимі гарантійні строки експлуатаційної придатності елементів дороги, зокрема: на земляне полотно – 10 років, на основу дорожнього одягу – 8 років, на покриття з фігурних елементів мощення – 5 років, на водопропускні труби – 6 років, на дорожні знаки – 2 роки.
Моніторингом встановлено, що відповідно до умов пункту 8.1. проекту договору (Додаток №3 до тендерної документації) підрядник гарантує якість закінчення робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників об’єкту визначених у договорі та проектно-кошторисній документації та можливість безперервної і нормальної експлуатації об’єкта протягом – 5 років з моменту здачі його в експлуатацію.
Аналогічно, гарантійний термін встановлений в укладеному Замовником із переможцем тендеру ФОП ІВАНИШИН І. С. договорі від 23.11.2023 №315/2023.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Надати обґрунтовані пояснення щодо гарантії якості закінчення робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників об’єкту визначених у договорі та проектно-кошторисній документації та можливість безперервної і нормальної експлуатації об’єкта – 5 років з моменту здачі його в експлуатацію за договором від 23.11.2023 №315/2023?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f828565e57df41279193b0b62c0c1f47
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
22.12.2023 14:51
Опис:
На Вимогу Західного офісу Держаудитслужби про надання пояснення стосовно закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-10-26-013932-a) Капітальний ремонт вул. Гірка в м. Сколе Львівської області. Коригування ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація ), Сколівська міська рада (далі – Замовник) повідомляє наступне.
1. Розмір бюджетних призначень встановлено рішенням сесії Сколівської міської ради № 3708 від 25.05.2023. Обґрунтування розміру очікуваної вартості, а також технічних та якісних характеристик предмета по даній закупівлі Замовником було здійснено на підставі робочого проекту, розробленого інженером-проектувальником Сипень Т.В. (копія додається), а також враховуючи експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації за робочим проектом : Капітальний ремонт вул. Гірка в м. Сколе Львівської області. Коригування від 02.08.2023 № ЛВ 0207-5957-23/УЕГ/А. (посилання на звіт: https://e-construction.gov.ua/proj_exp_detail/3160576131027961387 ).
2. Посилання на сторінку офіційного вебсайту Сколівської міської ради, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі:
https://skole-rada.gov.ua/news/1700143315/
3. Посада уповноваженої особи з питань проведення закупівлі Замовника (Кравчук Віра Олегівна), яку уповноважену здійснювати зв’язок з учасниками процедури закупівлі – провідний спеціаліст юридичного відділу апарату Сколівської міської ради.
4. Щодо встановлення гарантійного строку якості закінчених робіт, і змонтованих конструкцій, досягнення показників об’єкту визначених у договорі та проектно-кошторисній документації та можливість безперервної і нормальної експлуатації об’єкта протягом – 5 років, зазначаємо наступне:
- Вважаємо, що застосування до спірних правовідносин Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ № 668 від 01.08.2005, не є правомірним, оскільки Сколівська міська рада замовляла не капітальне будівництво об`єкта, а капітальний ремонт вулиці Гірка в м. Сколе Львівської області, про що зазначено в оголошенні на проведення відкритих торгів та додатково підтверджується тим, що зміст технічної специфікації містить дефектний акт, на підставі якої підрядником повинні бути виконані замовлені за договором роботи.
Положеннями ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.
До окремих видів договорів підряду, встановлених параграфами 2-4 цієї глави (§ 2 Побутовий підряд, § 3 Будівельний підряд, § 4 Підряд на проектні та пошукові роботи), положення цього параграфа застосовуються, якщо інше не встановлено положеннями цього Кодексу про ці види договорів.
Відповідно до ч. 1 ст. 317 Господарського кодексу України будівництво об`єктів виробничого та іншого призначення, підготовка будівельних ділянок, роботи з обладнання будівель, роботи з завершення будівництва, прикладні та експериментальні дослідження і розробки тощо, які виконуються суб`єктами господарювання для інших суб`єктів або на їх замовлення, здійснюються на умовах підряду.
Для здійснення робіт, зазначених у частині першій статті 317 ГК України, можуть укладатися договори підряду: на капітальне будівництво (в тому числі субпідряду); на виконання проектних і досліджувальних робіт; на виконання геологічних, геодезичних та інших робіт, необхідних для капітального будівництва; інші договори. Загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом (ч. 2 ст. 317 Господарського кодексу України).
Згідно з ч. 1 ст. 318 Господарського кодексу України за договором підряду на капітальне будівництво одна сторона (підрядник) зобов`язується своїми силами і засобами на замовлення другої сторони (замовника) побудувати і здати замовникові у встановлений строк визначений договором об`єкт відповідно до проектно-кошторисної документації або виконати зумовлені договором будівельні та інші роботи, а замовник зобов`язується передати підряднику затверджену проектно-кошторисну документацію, надати йому будівельний майданчик, прийняти закінчені будівництвом об`єкти і оплатити їх.
Частиною 1 ст. 875 Цивільного кодексу України встановлено, що за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.
Частиною 1 ст. 884 Цивільного кодексу України визначено, що підрядник гарантує досягнення об`єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об`єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об`єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Таким чином, визначення гарантійного строку є істотною умовою саме договору підряду на капітальне будівництво, що укладається на проведення нового будівництва, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.
Згідно з положеннями ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 163 від 04.06.2014 (далі - ДБН А.2.2-3-2014):
капітальний ремонт- сукупність робіт на об'єкті, прийнятому в експлуатацію, без зміни його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, що передбачають: - втручання у несучі та/або огороджувальні конструкції, у інженерні системи загального користування у зв'язку з їх фізичною зношеністю, руйнуванням та/або з метою покращення їх експлуатаційних показників (за необхідності), у тому числі з метою термомодернізації; дооснащення, заміну виробничого устатковання та технічного обладнання, що є стаціонарно змонтованим та призначеним для застосування протягом тривалого часу у будівлях та спорудах (за умови зміни навантажень на існуючі несучі та/або огороджувальні конструкції та/або схем їх прикладання); благоустрій території, у тому числі щодо забезпечення доступності для маломобільних груп населення (п.3.7)
Примітка. Для автомобільних доріг визначення терміна «капітальний ремонт» встановлюється [22] - 22. ГБН Г.1-218-182:2011 Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт., на заміну якого прийняті ДСТУ 8747:2017 Автомобільні дороги. Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання , де зазначено, що капітальний ремонт - Роботи з комплексного відновлення чи покращення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг та інженерних споруд або приведення геометричних параметрів і технічних характеристик окремих елементів до нормативних вимог з урахуванням зростання інтенсивності руху та осьових навантажень без підвищення категорії дороги. .
Водночас, предметом укладеного сторонами договору №315/2023 від 23.11.2023 було виконання роботи на об'єкті: Капітальний ремонт вул. Гірка в м. Сколе Львівської області, а саме роботи по дорожньому одязі передбачалися-
-Улаштування дорожніх корит коритного профілю із застосуванням екскаваторів, глибина корита до 500 мм
-Перевезення грунту до 5 км (без урахування вартості навантажувальних робіт)
- Улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з піску
- Улаштування одношарових основ товщиною 15 см із щебеню фракції 40-70 мм з межею міцності на стискання понад 98,1 МПа [1000 кг/см2]
- На кожний 1 см зміни товщини шару додавати або виключати до норм 1, 2, 3
(зміна на 5 см. Приведення до товщини 20 см.)
- Улаштування покриттів з дрібнорозмірних фігурних елементів мощення [ФЕМ]
(Підстилаючий шар з ЦПС (1:3))
-Установлення бортових каменів бетонних і залізобетонних при інших видах покриттів
- Укріплення узбіччя втрамбовуванням щебеню
( на товщину 10 см)
, тобто, роботи хоч і нерозривно пов`язані з місцезнаходженням об`єкта, однак з урахуванням наведених визначень не є роботами, що підлягають виконанню саме за договором підряду на капітальне будівництво.
Таким чином, укладений сторонами договір є договором підряду, а до правовідносини сторін, що виникли з нього, застосовуються положення § 1. «Загальні положення про підряд» глави 61 «Підряд» Цивільного кодексу України, які не передбачають ані встановлення гарантійного строку, як істотну умову договору підряду, ані встановлення гарантійного строку тривалістю не менше 10 років.
Крім того, п.3.1.15 ДБН В.2.3- 4:2015 розкриває поняття «мінімально допустимі терміни експлуатаційної придатності елементів дороги» та визначає його як «період часу, протягом якого втрата основних функціональних властивостей споруди в цілому або її окремих елементів чи складових пов’язана лише з прийняттям неправильних проектних рішень, неякісним виконанням будівельних робіт, або застосуванням неякісних матеріалів а бо виробів».
При цьому Додаток «Л» ДБН В.2.3- 4:2015, наводить мінімально допустимі терміни експлуатаційної придатності елементів дороги, зокрема: на земляне полотно – 10 років, на основу дорожнього одягу – 8 років, на покриття з фігурних елементів мощення – 5 років, на водопропускні труби – 6 років, на дорожні знаки – 2 роки, тобто враховуючи , що робочим проектом перебачено покриття з фігурних елементів мощення, строки щодо гарантії якості закінчення робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників об’єкту визначених у договорі та проектно-кошторисній документації та можливість безперервної і нормальної експлуатації об’єкта дотримані.
Додатки:
1. Скан-копія робочого проекту на 91 арк.;
2. Скан-копія рішення сесії Сколівської міської ради №3708 від 25.05.2023 на 4 арк.