-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Торги відмінено
464 984.10
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 648.94 UAH
мін. крок: 1% або 4 648.94 UAH
Номер:
a20d17f116624381abdb69747015062e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-30-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.10.2023 00:00
Період моніторингу:
30.10.2023 17:38 - 21.11.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
30.10.2023 №81-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 30.10.2023 №81-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
4.UA-2023-10-23-006083-a 23.10.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено порушення вимог пункту 29 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання роз’яснень на звернення установлено порушення абзацу 2 пункту 54 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та внесення змін до неї, із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), своєчасності надання роз’яснень на звернення під час проведення тендеру, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства Заболотненське вище професійне училище №31 ім. Д.К.Заболотного (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 02 листопада 2023 року №4), звернення до Замовника з вимогою щодо усунення порушення від 24 та 27 жовтня 2023 року, 01 листопада 2023 року 2023 та відповіді Замовника від 31 жовтня 2023 року та 01 листопада 2023 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03 листопада 2023 року №2 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані від 06 та 10, 13 листопада 2023 року від Замовника через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Так, у пункті 28 Постанови №1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178.
Відповідно до вимог частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (пункт 2), інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (пункт 3).
Також, згідно з нормою абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Одночасно, відповідно до пункту 29 Постанови №1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з Постанови №1178 для закупівлі електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Крім того, пунктом 29 Постанови №1178 встановлено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом 1 цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно з вимогами частини другої статті 16 Закону до кваліфікаційних критеріїв, які може установлювати замовник (із вимогами подання учасниками процедури закупівлі документально підтвердженої інформації про їх відповідність таким кваліфікаційним критеріям) віднесено зокрема: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (пункт 1 частини другої статті 16 Закону), наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (пункт 2 частини другої статті 16 Закону).
За результатами моніторингу установлено, що у Додатку №4 «Перелік документів, необхідних для участі у закупівлі» тендерної документації Замовника визначено вимоги про надання учасником, зокрема, наступних документів:
- довідки у довільній формі про наявність на території України власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року №312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території України або посадової особи, з робочим місцем на території України, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Учасник, у якого не створено Центр обслуговування споживачів (клієнтів) відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року №312, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50 000 споживачів, повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше поточного року. Отримання та надання у складі пропозиції довідок необхідно для документального підтвердження відсутності обов’язку створення Центру обслуговування споживачів (клієнтів), який відповідає вимогам «Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року №312, в зв’язку з тим, що учасником обслуговується менше 50 000 споживачів;
- довідки про наявність в учасника кол-центру/контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року №373 «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами», положення про кол/центр/контакт-центр та/або інший підтверджуючий документ учасника, затверджений у встановленому законодавством порядку та інформації щодо кількості прийнятих кол-центром/контакт-центром звернень за тематикою та за формою згідно з додатку 1 до Мінімальних організаційно-технічних вимог до функціонування кол-центрів електропостачальників, встановлених Постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року №373 за останній звітний період. У разі, якщо створення кол-центру у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» №373 від 12 червня 2018 року не є обов‘язковим для учасника, такий учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби комунікації із споживачами, підрозділ на який учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або, у разі відсутності підрозділу, про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов’язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи). Учасник, у якого не створено кол-центр, який відповідає вимогам Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» №373 від 12 червня 2018 року, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу. Довідки повинні бути видані не пізніше поточного року. Отримання та надання у складі пропозиції довідок необхідно для документального підтвердження відсутності обов’язку створення кол-центру, який відповідає вимогам Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» №373 від 12 червня 2018 року, в зв’язку з тим, що учасником обслуговується менше 100 000 споживачів.
Таким чином, тендерна документація по процедурі закупівлі за ІD: UA-2023-10-23-006083-a складена з порушенням вимог пункту 29 Постанови №1178, зокрема під час проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії застосовано положення пунктів 1 та 2 частини другої статті 16 Закону та установлено вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом для електричної енергії.
Так, Замовником у Додатку №3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі» тендерної документації зазначено, що предметом закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» (далі - ДСТУ EN 50160:2014).
Таким чином документи, які вимагалися Замовником у додатку 4 тендерної документації, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив вимоги до предмета закупівлі, чим порушив вимоги пункту 29 Постанови №1178.
Відповідно до вимог абзацу 2 пункту 54 Постанови №1178 фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Водночас моніторингом установлено, що Замовником не надано роз’яснення на звернення від 24, 27 жовтня 2023 року та 01 листопада 2023 року протягом трьох днів з дати їх оприлюднення в електронній системі закупівель, чим порушено вимоги абзацу 2 пункту 54 Постанови №1178.
Також, моніторингом установлено, що Замовником на запит, оприлюднений 31 жовтня 2023 року в електронній системі закупівель Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, надано відповідь з перевищенням терміну, визначеного частиною 5 статті 8 Закону.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником 06 листопада 2023 року (протокол про прийняття рішення уповноваженою особою від 03 листопада 2023 року №2) відкриті торги відмінено.
Період усунення порушень:
20.11.2023 15:51 - 05.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
20.11.2023 15:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушеення усунені шляхом відміни торгів згідно рішення уповноваженої особи (Протокол №2 від 03,011,2023 року.).
В подальшому зобов'язуємося під час проведення закупівлі дотримуватися норм Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178.
Дата публікації звіту:
21.11.2023 09:28
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionUntimely: Так
- corruptionFailureDocuments: Так
Опис:
Замовником усунуто порушення, шляхом відміни закупівлі.
Дата публікації:
21.11.2023 09:47
Запити/Пояснення
Номер:
7028858eeba145058df875b43f1c09d1
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
31.10.2023 16:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі електричної енергії (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-10-23-006083-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чому тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи 20 жовтня 2023 року, складена не у відповідності до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), а саме під час проведення відкритих торгів для закупівлі електричної енергії, установлено вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом для електричної енергії?
3. Чому Вами не дотримано вимоги абзацу 2 пункту 54 Постанови №1178, в частині надання відповідей на роз’яснення до тендерної документації від 24 та 27 жовтня 2023 року протягом трьох днів з дати їх оприлюднення?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
934f1fa81c814896a02726b03da22541
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
06.11.2023 12:17
Опис:
Обгрунтування технічних та якуісних характеристик закупівлі електричної енергії,розміру бюджетного признавчення,очікуваної вартості предмета закупівлі(оприлюднюється на виконання Постанови КМУ №710 від 11.10.2016'Про ефективне використання державних коштів(зі змінами))
Номер:
c2edb48185b54381b537a53728cd889a
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
06.11.2023 13:05
Опис:
Цінова пропозиція
Номер:
b734e95591114d9daac5767310b34f4b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.11.2023 17:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі електричної енергії (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-10-23-006083-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питання:
Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), якщо так, то надати посилання яке буде доступне для перегляду?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
661e03bef654409caeb0b1bf4b27bef2
Назва:
Обгрунтування
Дата опублікування:
10.11.2023 15:03
Опис:
Надаю обгрунтування в pdf ному файлі
Номер:
f099c6bd65784c92b789a6e428f53c6a
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
13.11.2023 09:46
Опис:
Посилання на офіційний сайт навчального закладу:https://zvpu31.wixsite.com/site/%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D1%96%D1%8F-%D0%B2%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F