-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ ПРИМІЩЕННЯ (АДМІНІСТРАТИВНОГО БЛОКУ) РІВНЕНСЬКОГО МІСЬКОГО ЦЕНТРУ КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ОСІБ ТА ДІТЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ З ПОРУШЕННЯМ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ «КРОК» ПО ВУЛ. ЧОРНОВОЛА, 40/56 В М. РІВНЕ. КОРИГУВАННЯ»
Завершена
3 581 629.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 908.15 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 908.15 UAH
Номер:
465774a770dd4a6892a484a7af821f0a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-27-000087
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.11.2023 00:00
Період моніторингу:
27.11.2023 17:00 - 19.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.11.2023 № 76
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Управління
Західного офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 27.11.2023 № 76.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
7 UA-2023-10-19-012497-a 19.10.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства встановлено, що при укладанні договору підряду №97 від 06.11.2023 не враховано норми частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві №668, п. 17 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, планування закупівлі, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, дотримання вимог Постанови №710, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю (змін до нього) та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII із змінами (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю (змін до нього) та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Рівненського міського центру комплексної реабілітації осіб та дітей з інваліднісю з порушенням опорно-рухового апарату «Крок» (далі – Замовник) на 2023 рік за номером ID: UA-P-2023-10-19-004783-a; оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію з додатками до неї, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника ТОВ «Кортакоз» на предмет відповідності вимогам тендерної документації, протокол розкриття тендерних пропозицій UA-2023-10-19-012497-a, протокол від 30.10.2023 №27 щодо визначення переможця торгів, повідомлення про намір укласти договір від 30.10.2023, Договір №97 від 06 листопада 2023, додаткову угоду від 28.11.2023 №1, пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 29.11.2023.
При проведенні моніторингу встановлено наступне. Згідно п. 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ №668 від 01.08.2005 (із змінами), та частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України передбачено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Частиною 3 статті 875 Цивільного кодексу України визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до норм п. 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 №45, та розділу 3 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» будівництво включає нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт об’єктів будівництва. Згідно п. 1 Порядку від 16.05.2011 №45 об’єкт будівництва - будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об’єкти інженернотранспортної інфраструктури.
При цьому відповідно до пункту 5 Постанови № 668, закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду.
Водночас, Замовником в проєкті договору та у Договорі підряду на виконання робіт укладеного з ТОВ «Кортакоз» від 06.11.2023 № 97 не визначений гарантійний строк відповідно до пункту 5 Постанови № 668.
Тобто гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва не визначений Замовником, що не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві № 668, п. 17 Особливостей.
Під час моніторингу Замовником додатковою угодою №1 від 28.11.2023 внесено зміни до договору з ТОВ «Кортакоз» від 06.11.2023 № 97 в частині гарантій якості строком 10 років.
Період усунення порушень:
30.11.2023 17:05 - 15.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
30.11.2023 17:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Враховуючи виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, Центром "Крок" було вжито заходів,направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому. Зокрема, проведено з уповноваженою особою роз'яснювальну роботу та виправлено виявлену помилку шляхом укладення додаткової угоди.
Дата публікації звіту:
01.12.2023 10:27
Запити/Пояснення
Номер:
beb1c46c2b4e432f9915d96ec67590e2
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
27.11.2023 17:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт приміщення (адміністративного блоку) Рівненського міського центру комплексної реабілітації осіб та дітей з інвалідністю з порушенням опорно-рухового апарату «Крок» по вул. Чорновола, 40/56 в м. Рівне. Коригування» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-10-19-012497-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ №668 від 01.08.2005 (із змінами), та частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України передбачено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
При цьому відповідно до пункту 5 Постанови № 668, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору, яка відповідно до частини 5 статті 41 Закону змінюватись не може.
Поясніть чому Замовником в проєкті договору та у Договорі закупівлі укладеного з ТОВ «Кортакоз» від 06.11.2023 №97 не визначений гарантійний строк відповідно до пункту 5 Постанови № 668?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового
контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f1ab5d3127874cb5b755269cbd30026a
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
29.11.2023 13:39
Опис:
Центр «Крок» надає пояснення щодо процедури закупівлі робіт з «Капітальний ремонт приміщення (адміністративного блоку) Рівненського міського центру комплексної реабілітації осіб та дітей з інвалідністю з порушенням опорно-рухового апарату «Крок» по вул. Чорновола, 40/56 в м. Рівне. Коригування» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-19-012497-a), а саме:
1. Обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та його очікувана вартість визначена на підставі проектно-кошторисної документації (Зведений кошторисний розрахунок - скан-копія додається) та експертного звіту № 230908-04/В від 02.10.2023 року (скан-копія додається).
Відповідно до Довідки про зміни до річного розпису бюджету на 2023 рік №32-17 від 16.05.2023 р. (скан-копія додається) було виділено 1 457 900,00 грн. на виконання робіт по об’єкту «Капітальний ремонт приміщення (адміністративного блоку) Рівненського міського центру комплексної реабілітації осіб та дітей з інвалідністю з порушенням опорно-рухового апарату «Крок» по вул. Чорновола, 40/56 в м. Рівне. Коригування».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено веб-сайті Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради за посиланням, оскільки власного веб-сайту Центр «Крок» немає.
https://rivnesoc.gov.ua/wp-content/uploads/2023/11/obgruntuvannya.docx
Назва документу «obgruntuvannya.docx»
2. Проєкт договору та Договір підряду № 97 від 06.11.2023 р. (далі –Договір) укладено між Замовником та ТОВ-фірма «Кортакоз» (далі – Підрядник), на умовах п.2.1. якого зазначено, що «2.1. Підрядник повинен виконати передбачені цим Договором роботи (послуги), якість яких відповідає державним стандартам, державним будівельним нормам та правилам, технічним умовам, іншим нормативно-правовим актам та вимогам Замовника.».
Частиною 1 статті 884 ЦК України зазначено, що: Підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об’єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Аналіз вищенаведених вимог закону, а передусім ст. 884 ЦК України свідчить про те, що Підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку - десять років.
Враховуючи вище викладене та враховуючи п.2.6. та п.2.1. Договору Підрядник гарантує гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) протягом гарантійного строку (що становить десять років), який визначений нормативно-правовим актам, а саме постановою КМУ №668 від 01.08.2005 року «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» та ч.1 ст.884 ЦК України.
Водночас зазначаємо, що оскільки договір про закупівлю на вимогу ч. 1 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» повинен бути укладений із врахуванням норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а п.п. 3 п. 19 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» передбачає можливість «покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю», тому враховуючи вищезазначене сторонами договору погоджено покращити якість предмету закупівлі, а саме, додатковою угодою №1від 28.11.2023 року доповнити договір підряду № 97 від 06.11.2023 р. пунктом 2.7. наступного змісту: «Гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) становить десять років від дня його прийняття замовником».
Водночас, зазначаємо, що згідно вимог тендерної документації Учасник процедури закупівлі ТОВ-фірма «Кортакоз» надав (завантажив) файл «1. Тендерна пропозиція.pdf» (27 жовтня 2023р. об 10 год. 30 хв.) Вих. № 1945 від 25 жовтня 2023 р. в якому зазначив, що «Гарантійний термін 10 років (у роках).», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства.