-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
М'ясо ( м'ясо свинини без кістки, м'ясо яловичини без кістки )
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська, якщо інше не передбачено умовами документації
Торги відмінено
148 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 480.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 480.00 UAH
Номер:
c3da9dd5531b4c9bb364c27a376180b5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-04-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.03.2024 00:00
Період моніторингу:
04.03.2024 17:44 - 26.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
04.03.2024
№ 24-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 04.03.2024 № 24-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2023-10-19-011038-a виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Аврамчука В.П. встановлено порушення вимог пунктів 43 та 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством установлено порушення частини 5 статті 8 Закону та абзацу 1 пункту 23 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «М’ЯСНИЧОК», - порушень не встановлено.
Питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності укладання договору про закупівлю неможливо дослідити, у зв’язку з ненаданням Замовником відповіді на запит посадової особи органу державного фінансового контролю.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни тендеру з урахуванням вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 березня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Новоборівського дитячого будинку-інтернату Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.10.2023 № 248, тендерні пропозиції ФОП Аврамчука В.П. та ТОВ «М’ЯСНИЧОК» (переможець), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 02.11.2023 № 325 та від 03.11.2023 № 326, повідомлення про намір укласти договір від 03.11.2023.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено наступні порушення:
- на порушення вимог пунктів 14 та 17 частини 2 статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника не містить кінцевого строку подання тендерних пропозицій та посади уповноваженої особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками;
- на порушення вимог абзацу 4 пункту 49 Особливостей, в пункті 2 розділу VI тендерної документації Замовником передбачено строки укладання договору, які не відповідають строкам встановленим у вказаному пункті Особливостей, зокрема, договір про закупівлю повинен бути укладеним не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, а не 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, як передбачено умовами тендерної документації;
- на порушення вимог пунктів 44, 50 та 51 Особливостей, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником у пункті 3 розділу V та пункті 1 розділу VI тендерної документації зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій та відміни торгів, які не відповідають вищевказаним нормам законодавства.
Крім того, опис та перелік формальних помилок, передбачений Замовником у пункті 1 розділу 3 тендерної документації, не враховує увесь перелік формальних помилок, затверджений Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998.
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій від 31.10.2023 до участі у процедурі закупівель подано тендерні пропозиції від двох учасників: ФОП Аврамчука В.П. та ТОВ «М’ЯСНИЧОК».
Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.11.2023 № 325, відхилено від участі у торгах тендерну пропозицію подану ФОП Аврамчуком В.П., а протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 03.11.2023 № 326 визнано переможцем тендерну пропозицію подану ТОВ «М’ЯСНИЧОК».
Разом з тим, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженої особи Замовника від 02.11.2023 № 325 встановлено, що тендерну пропозицію ФОП Аврамчука В.П. відхилено від участі у процедурі закупівлі, на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, у зв’язку з ненаданням у складі пропозиції вказаного учасника експертних висновків (Додаток № 4 до тендерної документації).
В свою чергу, відповідно до пункту 43 Особливостей та пункту 1 розділу V тендерної документації, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В свою чергу, не надання у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Аврамчука В.П. експертних висновків не призводить до зміни предмета закупівлі та може бути усунено шляхом виправлення таких невідповідностей.
Крім того, у складі тендерної пропозиції ФОП Аврамчука В.П. надано лист від 28.10.2023 № 13 про те, що вказаний учасник погоджується з технічними, якісними, кількісними та іншими вимогами до предмета закупівлі, та гарантує їх виконання, з наданням декларацій від виробника (посвідчення про якість) на продукцію тваринного походження, які підтверджують відповідність такої продукції технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі за даною процедурою.
Однак, Замовником в порушення вимог пункту 43 Особливостей, не розміщено в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення ФОП Аврамчуком В.П. невідповідностей у тендерній пропозиції.
Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення вимог передбачених пунктом 44 Особливостей, безпідставно відхилено тендерну пропозицію подану ФОП Аврамчуком В.П. з найменшою ціновою пропозицією, чим в свою чергу порушено принципи здійснення публічних закупівель (об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність), дотримання яких передбачено пунктом 3 Особливостей та статтею 5 Закону.
Таким чином, моніторингом установлено, що Замовник, за відсутності підстав відхилення визначених підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Аврамчука В.П., яка за результатами аукціону була дешевшою на 1 998,00 грн (121 998,00 грн – 120 000,00 грн) за пропозицію учасника ТОВ «М’ЯСНИЧОК», якого за результатами проведеної процедури закупівлі визнано переможцем торгів.
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством встановлено, що на порушення вимог частини 5 статті 8 Закону та абзацу 1 пункту 23 Особливостей, Замовником на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, що оприлюднений в електронній системі закупівель 05.03.2024, відповідь не надано.
Слід зазначити, що питання дотримання законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності укладання договору про закупівлю неможливо дослідити, у зв’язку з ненаданням Замовником відповіді на вищевказаний запит.
Період усунення порушень:
21.03.2024 18:03 - 05.04.2024 01:00
Дата публікації висновку:
21.03.2024 18:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Закупівля скасована
Дата публікації звіту:
26.03.2024 13:50
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
- corruptionFailureDocuments: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом відміни процедури закупівлі.
Дата публікації:
26.03.2024 13:55
Запити/Пояснення
Номер:
f2b452787f6e472cbeb03daad3a02d01
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) № 1
Дата опублікування:
05.03.2024 09:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної Новоборівським дитячим будинком-інтернатом Житомирської обласної ради (далі - Замовник) по предмету «М'ясо (м'ясо свинини без кістки, м'ясо яловичини без кістки)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-19-011038-a), відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та п. 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість (з наданням копій таких документів)?
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та будівництва Радомишльської міської ради Житомирської області є розпорядником бюджетних коштів.
Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710.
2. Відповідно до абз.4 п.49 Особливостей передбачено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
В свою чергу, пп. 2 п. 50 Особливостей передбачено, що замовник відміняє відкриті торги у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Разом з тим, згідно з інформацією, яку оприлюднено в електронній закупівель, протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 03.11.2023 визнано переможцем торгів пропозицію подану ТОВ «М’ясничок», однак, станом на 05.03.2024 інформація про укладання договору за вказаною вище процедурою закупівлі відсутня.
Прошу надати пояснення, чи укладався договір за результатами проведеної процедури закупівлі? Якщо укладався, прошу надати його копію.
У випадку не укладання договору, прошу надати пояснення, чому відповідно до пп. 2 п. 50 Особливостей вищевказану процедуру закупівель не відмінено?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.