-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт приміщень паліативного відділення комунального некомерційного підприємства «Обласна дитяча лікарня» Закарпатської обласної ради по вул. Франка Івана, 43 м. Мукачево» (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
3 226 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 32 260.00 UAH
мін. крок: 1% або 32 260.00 UAH
Номер:
18f948e0bf5f4309a521994dd85ddc22
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-21-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.11.2023 00:00
Період моніторингу:
21.11.2023 13:47 - 13.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
21.11.2023 № 39-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 21.11.2023 № 39-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2023-10-18-013077-a 18.10.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 46 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» встановлено порушення вимог пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника з найменшою ціновою пропозицією.
За результатами проведеного моніторингу установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939- XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором з ТОВ «БІОСИСТЕМИ» від 16.11.2023 №185, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 листопада 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2023 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 19.09.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «ОБЛАСНА ДИТЯЧА ЛІКАРНЯ» Закарпатської обласної ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену рішенням в.о. уповноваженої особи від 18.10.2023 №176; тендерні пропозиції Приватного Підприємства
«СПЕЦБУДСЕРВІС-М» (далі – ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М») та Товариства з обмеженою відповідальністю «БІОСИСТЕМИ» (далі – ТОВ «БІОСИСТЕМИ»); повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» від 02.11.2023; протокол щодо прийняття рішення в.о. уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» від 08.11.2023 №189; протокол щодо прийняття рішення в.о. уповноваженою особою про визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір з ТОВ «БІОСИСТЕМИ» від 09.11.2023 №190; повідомлення про намір укласти договір від 09.11.2023; наказ від 07.11.2023 №195-о; договір від 16.11.2023 №185; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 22 листопада 2023 року.
В ході аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції
ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» установлено що Замовником відповідно до протоколу в.о. уповноваженої особи від 08.11.2023 №189 було відхилено тендерну пропозицію вказаного учасника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в тому числі, як такого що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме: наявні помилки (невідповідності, завищення/заниження кількості матеріалів) в локальному кошторисі та підсумковій відомості ресурсів).
Однак, під час здійснення моніторингу було виявлено, що в протоколі від 08.11.2023 №189 не зазначено (не конкретизовано), які саме були виявлені помилки (невідповідності, завищення/заниження кількості матеріалів) в локальному кошторисі та підсумковій відомості ресурсів) у документах, наданих учасником ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника.
Разом з тим, відповідно до абзацу першого пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Проте на порушення вимог абзацу першого пункту 46 Особливостей Замовником в оприлюдненій в електронній системі закупівель інформації про відхилення тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» (протокол від 08.11.2023 №189) не зазначено, у чому саме полягає невідповідність тендерної пропозиції та/або учасника умовам тендерної документації щодо технічних, якісних, кількісних та інших вимог Замовника.
З огляду на вищезазначене, під час проведення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області 22.11.2023 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, яким чином здійснювалася оцінка тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» відповідно до умов/вимог тендерної документації та було прийнято рішення про її відхилення, зокрема: які саме були виявлені помилки (невідповідності, завищення/заниження кількості матеріалів) в локальному кошторисі та підсумковій відомості ресурсів) у документах, наданих учасником ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» та чому не розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, які підлягали виправленню згідно умов пункту 43 Особливостей.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області з приводу відхилення учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» в електронній системі закупівель Замовником 24.11.2023 надано пояснення, в якому, зокрема, зазначено наступне: «….При перевірці поданих розрахунків встановлено, що учасником у локальному кошторисі та підсумковій відомості ресурсів подано «унітаз CERSANIT MERIDA MR 011» - 12шт., тоді як замовником вимагалось 3 шт.; подано «малошумний витяжний вентилятор» - 1 шт., а замовником вимагалось 3 шт., що не відповідає технічному завданню замовника.».
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином пояснення, надані в.о. уповноваженої особи Замовника не обґрунтовують прийняте рішення про відхилення учасника
ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», оскільки документи (локальні кошториси та підсумкова відомість ресурсів), які вимагалися на підтвердження умов технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації були наявні у складі тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» та підлягали виправленню відповідно до пункту 43 Особливостей, як такі, що містили певні помилки (невідповідності), виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі - «Капітальний ремонт приміщень паліативного відділення комунального некомерційного підприємства «Обласна дитяча лікарня» Закарпатської обласної ради по вул. Франка Івана, 43 м. Мукачево» (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація), запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Проте, Замовником в порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей не розміщено у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Враховуючи зазначене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» встановлено, що Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, чим порушено вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Слід зауважити, що Замовником відхилено тендерну пропозицію
ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» з найнижчою ціновою пропозицією, яка становить 2925800,00 гривень та є меншою на 32 200,00 гривень за цінову пропозицію переможця ТОВ «БІОСИСТЕМИ» (2 958 000,00гривень), з яким Замовником укладено договір від 16.11.2023 №185, чим зайво буде витрачено бюджетних коштів на тотожну суму та призведе до негативних наслідків використання бюджетних коштів.
Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що може призвести до неефективного та нераціонального використання бюджетних коштів.
Таким чином, підсумовуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
28.11.2023 16:22 - 13.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
28.11.2023 16:22
Оскарження висновку в суді
Опис:
Подано адміністративний позов до Закарпатського адміністративного окружного суду про оскарження висновку ДАСУ від 28 листопада 2023 року
Дата публікації:
11.12.2023 15:53
Дата відкриття провадження:
11.12.2023 14:00
Номер відкриття провадження:
260/10773/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення до Висновку про результати моніторингу
закупівлі UA-2023-10-18-013077-a
Відповідно до наказу від 21.11.2023 №39-з Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області був здійснений моніторинг відкритих торгів на закупівлю робіт по «Капітальному ремонту приміщень паліативного відділення комунального некомерційного підприємства «Обласна дитяча лікарня» Закарпатської обласної ради по вул. Франка Івана, 43 м. Мукачево» (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація), проведених комунальним некомерційним підприємством «Обласна дитяча лікарня» Закарпатської обласної ради (далі - Замовник) (інформація про процедуру закупівлі опублікована в електронній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-10-18-013077-a). Висновок про результати моніторингу закупівлі опубліковано 28.11.2023 року (далі - Висновок).
Відповідно до Висновку, за результатами моніторингу встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 46 Особливостей щодо повноти відображення інформації про відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М». За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» встановлено порушення вимог пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника з найменшою ціновою пропозицією. За результатами проведеного моніторингу установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII.
Поряд з цим Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язало здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором з ТОВ «БІОСИСТЕМИ» від 16.11.2023 №185, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Замовник категорично не погоджується з висновками Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, заперечує наявність будь-яких порушень під час проведення даних відкритих торгів та, користуючись наданим абз. 2 ч. 8 ст. 8 Закону правом, надає свої аргументовані заперечення до висновку.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 46 Особливостей «Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель». Замовник вважає, що виконав вимоги абзацу першого пункту 46 Особливостей, оскільки розмістив інформацію про невідповідність пропозиції учасника ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі, зазначеним в ч.6 розд.ІІІ Тендерної документації замовника, а саме про наявні помилки – завищення та заниження кількості матеріалів в локальному кошторисі та підсумковій відомості ресурсів учасника, що суперечить вимогам тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу другого пункту 46 Особливостей «У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону».
Учасник ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» таким правом не скористався та не звернувся до замовника за додатковою інформацією про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації чи технічній специфікації, а це означає, що учаснику зрозумілі причини відхилення його тендерної пропозиції.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Оскільки помилки виявлено в локальних кошторисах та підсумковій відомості ресурсів (учасником у локальному кошторисі та підсумковій відомості ресурсів подано «унітаз CERSANIT MERIDA MR 011» - 12шт., тоді як замовником вимагалось 3 шт.; подано «малошумний витяжний вентилятор» - 1 шт., а замовником вимагалось 3 шт., що не відповідає технічному завданню замовника), а ці помилки не підпадають під виправлення відповідно до пункту 43 Особливостей, бо впливають на розрахунки, а саме розрахунки підтверджують відповідність вимогам в роботах предмету закупівлі, замовник вважає правомірним своє рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей як такої, що «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Хочемо зазначити, що учасник ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» мав право оскаржити рішення замовника відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі». Також відповідно до абзацу 3 пункту 59 Особливостей, учасник ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» мав право оскаржити рішення замовника щодо оцінки пропозиції та визначення переможцем торгів ТОВ «БІОСИСТЕМИ». Своїм правом на оскарження ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» не скористалось, що повторно підтверджує правомірність прийнятого замовником рішення про відхилення пропозиції даного учасника.
Також інформуємо, що замовник не згодний з інформацією, викладеною у висновку, щодо порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII. При проведенні процедури закупівлі робіт по «Капітальному ремонту приміщень паліативного відділення комунального некомерційного підприємства «Обласна дитяча лікарня» Закарпатської обласної ради по вул. Франка Івана, 43 м. Мукачево» (ДК 021:2015:45453000-7- Капітальний ремонт і реставрація), замовник чітко дотримувався всіх принципів здійснення публічних закупівель відповідно до частини першої статті 5 Закону, таких як: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Змовник вважає, що дана процедура закупівлі проведена у відповідності до Закону.
Враховуючи все вищевикладене, замовник має намір скористатися своїм правом та оскаржити висновок ДАСУ до суду відповідно до пункту 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту:
05.12.2023 13:24
Запити/Пояснення
Номер:
406a2b14fb6043a6a5828bcc07c70d4e
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
22.11.2023 13:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт приміщень паліативного відділення комунального некомерційного підприємства «Обласна дитяча лікарня» Закарпатської обласної ради по вул. Франка Івана, 43 м. Мукачево» (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-18-013077-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
2. Яким чином здійснювалася оцінка тендерної пропозиції ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» відповідно до умов/вимог тендерної документації та було прийнято рішення про її відхилення?
Тоді як, згідно протоколу від 08.11.2023 №189 Уповноваженою особою КНП «ОБЛАСНА ДИТЯЧА ЛІКАРНЯ» Закарпатської обласної ради ( далі - Замовник) було відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника
ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі, зазначеним в тендерній документації замовника, а саме наявні помилки (невідповідності, завищення/заниження кількості матеріалів) в локальному кошторисі та підсумковій відомості ресурсів).
Разом з цим, виходячи зі змісту вказаного протоколу, невідповідності, виявлені Замовником у поданих вказаним учасником документах на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, є такими, виправлення яких не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, а отже підлягають виправленню відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Враховуючи зазначене поясніть, чому уповноваженою особою КНП «ОБЛАСНА ДИТЯЧА ЛІКАРНЯ» Закарпатської обласної ради не розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, які підлягали виправленню згідно умов пункту 43 Особливостей?
Окрім цього, надайте відповідь, які саме уповноваженою особою Замовника були виявлені помилки (невідповідності, завищення/заниження кількості матеріалів) в локальному кошторисі та підсумковій відомості ресурсів) у документах, наданих учасником ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, що закуповуються по об’єкту «Капітальний ремонт приміщень паліативного відділення комунального некомерційного підприємства «Обласна дитяча лікарня» Закарпатської обласної ради по вул. Франка Івана, 43 м. Мукачево» (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)», виправлення яких призвело б до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9216a67ada8741b8b16062a33c550bcf
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
24.11.2023 14:20
Опис:
На Ваш запит повідомляємо наступне.
При здійснення закупівлі робіт по «Капітальному ремонту приміщень паліативного відділення комунального некомерційного підприємства «Обласна дитяча лікарня» Закарпатської обласної ради по вул. Франка Івана, 43 м. Мукачево» (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація) (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-20-18-013077-а) замовник керувався нормами Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Країні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022р. №1178 (далі-Особливості).
1. Розмір очікуваної вартості предмету закупівлі визначено керуючись ПРИМІРНОЮ МЕТОДИКОЮ визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
Так, відповідно до даного наказу, очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 №293, визначається на відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації.
Очікувану вартість предмету закупівлі робіт по «Капітальному ремонту приміщень паліативного відділення комунального некомерційного підприємства «Обласна дитяча лікарня» Закарпатської обласної ради по вул. Франка Івана, 43 м. Мукачево» (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт та реставрація) визначено на основі розробленої проектно-кошторисної документації ФОП Бочкор А.І. (Сертифікат серія АР №012382) та експертного звіту (позитивного) (зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва та експертний звіт додаються).
2. При проведенні даної процедури закупівлі замовник дотримувався принципів здійснення публічних закупівель, таких як: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Так, за результатом розгляду цінової пропозиції учасника торгів ПП «Спецбудсервіс-М» встановлено наступне.
На підтвердження кваліфікаційного критерію відповідно до ст. 16 Закону та пп.2.1. п.2 ч.5 розділу ІІІ Тендерної документації замовник вимагав надати «Інформаційну довідку учасника закупівлі про наявність працівників у довільній табличній формі із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, досвіду роботи тощо, з долученням: копій наказів про призначення/прийняття на роботу вказаних у довідці працівників або скан-копії трудових книжок (при наданні скан-копії трудових книжок достатньо надати копію сторінки з ПІБ працівника та копію сторінки з записом про прийом на роботу працівника Учасником торгів);
Учасником таку довідку надано. На частину працівників (директор, виконавець робіт, головний інженер, маляри-штукатури 5-го та 4-го розряду) учасником надано копії наказів на призначення/прийняття на роботу працівників на відповідні посади.. На інших працівників (покрівельник, ветиляційник, різноробочий, лицювальник-плиточник, слюсар-сантехнік) у складі пропозиції надано цивільно-правові договори (що суперечить вимогам пп.2.1 п.2 ч.5 розд.ІІІ ТД), в яких не зазначено ні кваліфікації даних працівників, ні робіт, які вони мають виконувати. Відповідно до п.43 Особливостей дані помилки підлягають виправленню.
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання) розміщено в п.6 розділу ІІІ Тендерної документації замовника. На виконання даного пункту учасником ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» у складі своєї пропозиції надано файл «4.2 Кошторисні розрахунки. рdf» (додається).
Даний файл включає:
1) Пояснювальна записка
2) Договірна ціна
3) Розрахунки №№1-4, Прямі витрати і загальновиробничі витрати.
4) Кошторисний розрахунок, № П-137 Єдиний податок за ставкою 5%
5) Підсумкова відомість ресурсів
6) Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01
7) Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02
8) Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-03
9) Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-04
10) Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-05
11) Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-06
12) Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-07
13) Загальновиробничі витрати на будову
При перевірці поданих розрахунків встановлено, що учасником у локальному кошторисі та підсумковій відомості ресурсів подано «унітаз CERSANIT MERIDA MR 011» - 12шт., тоді як замовником вимагалось 3 шт.; подано «малошумний витяжний вентилятор» - 1 шт., а замовником вимагалось 3 шт., що не відповідає технічному завданню замовника.
Оскільки показники у локальних кошторисах та відомості ресурсів не підпадають під виправлення відповідно до п.43 Особливостей, замовником прийнято рішення відразу відхилити пропозицію ПП «Спецбудсервіс-М» відповідно до пп.2 п.44 Особливостей, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації замовника та не надавати учаснику 24 години на виправлення інформації щодо наявності працівників відповідної кваліфікації.
Хочу зазначити, що при прийнятті даного рішення замовник керувався вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями, затрвердженими Постановою КМУ №1178. Також замовником враховано рекомендації консультантів з публічних закупівель, розміщених в офіційних спеціалізованих виданнях «Держзакупівлі», а також взято до уваги практику АМКУ з розгляду подібних випадків.