• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Придбання спеціалізованої техніки (причіп для трактора 2 ПТС – 6), або еквівалент (ДК 021:2015 (CPV) : 34220000-5— Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери)

Придбання спеціалізованої техніки (причіп для трактора 2 ПТС – 6), або еквівалент (ДК 021:2015 (CPV) : 34220000-5— Причепи, напівпричепи та пересувні контейнери).В ціну товару включаються витрати на доставку та ПДВ.

Завершена

380 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 800.00 UAH
Номер: 2a72b54afe174e079b0cee462d307780
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-12-06-000074
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.12.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 06.12.2023 18:19 - 28.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 05.12.2023 № 62-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5. UA-2023-10-17-005274-a 17.10.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель закупівлі
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, y.p.smolovyk@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 8, 14 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, абзацу першого пункту 17 Особливостей та абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сновської міської ради Корюківського району Чернігівської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.10.2023 № 155 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД АГРОФОРМАТ» (далі – ТОВ «ЗАВОД АГРОФОРМАТ») та Товариства з обмеженою відповідальністю «ОРІХІВ РЕМОНТ - СЕРВІС» (далі – ТОВ «ОРІХІВ РЕМОНТ - СЕРВІС»), протокол уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЗАВОД АГРОФОРМАТ» від 26.11.2023 № 160, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.10.2023 та протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможцем ТОВ «ОРІХІВ РЕМОНТ - СЕРВІС» від 27.10.2023 № 162, договір купівлі-продажу товару від 10.11.2023 № 440, укладений Замовником з ТОВ «ОРІХІВ РЕМОНТ - СЕРВІС» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 10.11.2023, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 11.12.2023 та 12.12.2023. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей. Враховуючи вищезазначене та згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі). Згідно з даними електронної системи закупівель, на момент оголошення даної закупівлі (17.10.2023) була чинною редакція Особливостей від 19.09.2023. Проте, тендерна документація Замовником сформована з урахуванням Особливостей в редакції, що діяла до 19.09.2023, у зв’язку з чим, вимоги, встановленні Замовником в тендерній документації, не відповідають вимогам чинного законодавства, а саме: - пункт 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» суперечить пункту 44 Особливостей; - абзаци третій, п’ятий пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» суперечить пункту 41 Особливостей; - абзаци другий, п’ятий підпункту 1 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» суперечить пунктам 39, 38 Особливостей відповідно; - абзац другий підпункту 2 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» суперечить пункту 40 Особливостей; - абзаци третій, шостий підпункту 3 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» суперечить пунктам 44, 39 Особливостей відповідно; - підпункт 4 пункту 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» суперечить пункту 46 Особливостей; - пункт 5 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» суперечить пункту 41 Особливостей. Враховуючи вищевикладене, тендерна документація не відповідає вимогам абзацу першого пункту 28 Особливостей. Крім того, тендерна документація Замовника не відповідає вимогам частини другої статті 22 Закону, з огляду на наступне: - у тендерній документації відсутній проєкт договору про закупівлю, з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, чим порушено вимогу пункту 8 частини другої статті 22 Закону; - у тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим порушено вимогу пункту 14 частини другої статті 22 Закону. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Слід зазначити, що вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. При цьому, Замовником абзацом четвертим підпункту 3 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено вимогу, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, що не відповідає вимогам абзацу першого пункту 17 Особливостей. Таким чином, тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. Згідно з вимогами абзацу другого пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (в редакції, що діяла на момент закупівлі, далі – Порядок № 861), у разі якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного транспортного засобу з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника колісного транспортного засобу в Україні та місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні. Проте, в порушення вимог абзацу другого пункту 13-1 Порядку № 861, тендерна документація Замовника не містить вимоги до учасників щодо подання ними у складі тендерних пропозицій вищезгаданих сертифікатів. Відповідно до вимог пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. В ході моніторингу встановлено, що Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЗАВОД АГРОФОРМАТ» на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як такі, що не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зокрема, відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 25.10.2023 № 160 зазначено: «у Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовник встановив вимоги, а саме: «Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. У разі, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо Замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Учасник надає у складі тендерної пропозиції гарантійного листа, що по факту поставки товару буде надано на продукцію всю необхідну технічну документацію (керівництво з експлуатації, формуляр, сервісну книжку, паспорта на обладнання, що входить в комплектацію), яка підтверджує відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам згідно з даною тендерною документацією тощо. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати: - детальний опис предмету закупівлі, що буде постачатись, у тому числі технічні та якісні характеристики, креслення (за наявності), зображення: - інформаційний лист, в якому вказати адреси сервісних центрів, де буде здійснюватися гарантійне та післягарантійне обслуговування, розташованих якнайближче до Замовника для здійснення гарантійного та післягарантійного обслуговування безпосередньо на території Чернігівської області або за допомогою виїзних спеціалістів на спеціалізованих автомобілях. Учасником вищезазначені не були подані. Також учасником процедури закупівлі був поданий Додаток 1 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії» не у відповідності Форми 1 Довідки про наявність у власника досвіду виконання аналогічного) аналогічних за предметом закупівлі договору (договорів, а саме: дана довідка подана не встановленого зразка, яка вимагається тендерною документацією) Також учасником була подана тендерна пропозиція згідно додатку № 5 де зазначено цінову пропозицію на товар 400000,00 грн, що перевищує очікувану вартість закупівлю.». Таким чином, за результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником, відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЗАВОД АГРОФОРМАТ» у зв’язку з неподанням відповідної інформації, щодо маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів чи технічного паспорту, довідки про виконання аналогічного договору невстановленого зразка та тендерної пропозиції, що перевищує очікувану вартість закупівлі. В ході аналізу питання правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЗАВОД АГРОФОРМАТ» встановлено, що відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, учасником ТОВ «ЗАВОД АГРОФОРМАТ» надано «гарантійний лист, що по факту поставки товару буде надано на продукцію всю необхідну технічну документацію» (файл Гарант лист 1. pdf), «детальний опис предмету закупівлі, що буде постачатись, у тому числі технічні, якісні та кількісні характеристики, креслення зображення» (файл Тех спец.pdf), тендерну пропозицію (файл Прор. pdf) на суму 379 999,00 грн з ПДВ. Проте, учасником ТОВ «ЗАВОД АГРОФОРМАТ» не надано скан-копію відгуку від підприємства за договором, який надано на підтвердження повного виконання аналогічного договору відповідно до вимог підпункту 1.2 пункту 2 додатку 1 до тендерної документації Замовника. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Враховуючи викладене, Замовник, не розмістивши повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель та не надавши ТОВ «ЗАВОД АГРОФОРМАТ» можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень: 28.12.2023 13:40 - 12.01.2024 00:00
Дата публікації висновку: 28.12.2023 13:40

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Проведено роз’яснювальну роботу та економічне навчання щодо вивчення Закону України «Про публічні закупівлі»25 грудня 2015 року № 922-VIII (зі змінами) , та постанову Кабінету Міністрів України "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" від 12.10.2022 № 1178, зі змінами
Дата публікації звіту: 02.01.2024 14:50

Запити/Пояснення