Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення встановлено порушення абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання закупівель розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та з дотриманням вимог пункту 43 та абзацу четвертого пункту 54 Особливостей, (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 листопада 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2023 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 19.09.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства "Ужгородський міський пологовий будинок" Ужгородської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію зі змінами, затверджену протоколом уповноваженої особи від 17.10.2023 №33; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ДОЙЧ-ФАРМ» (далі – ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ»); протокол уповноваженої особи про визначення учасника переможцем процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти и договір з ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ від 24.10.2023 №34; повідомлення про намір укласти договір від 24.10.2023; договір про закупівлю товарів від 03.11.2023 №03/11-2220; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 31 жовтня та 13 листопада 2023 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
У відповідності до абзацу третього пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону № 922-VIII, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
При цьому, у відповідності до абзацу четвертого пункту 54 Особливостей - зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Так, під час аналізу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником 17.10.2023 вносилися зміни до тендерної документації на закупівлю товару «Лікарські засоби», проте окремого документу з переліком змін, що внесені до тендерної документації Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено.
З огляду на викладене, в ході проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба в отриманні пояснень з приводу внесених до тендерної документації змін, відповідно, Замовнику 31.10.2023 через електронну систему закупівель було направлено запит про надання пояснень.
Таким чином, за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення з урахуванням наданих Замовником пояснень встановлено, що в порушення абзацу четвертого пункту 54 Особливостей не оприлюднено перелік змін, що внесені до тендерної документації.
В ході аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника
ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» та визначення його переможцем процедури закупівлі встановлено наступне.
Замовником у пункті 4 Додатку 2 тендерної документації встановлено вимогу, відповідно до якої спроможність учасника поставити товар повинна підтверджуватись оригіналом листа(ів) авторизації від виробника(ів) (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом(ами) авторизації від представника(ів) товаровиробника(ів) в Україні, (інформація щодо представництва документально підтверджується у складі тендерної пропозиції офіційним документом від товаровиробника (довіреність ) про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару в Україні у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, виданим із зазначенням замовника торгів та номером закупівлі, що опубліковане в ProZorro. Дана вимога стосується лікарських засобів кількість яких рівна або більша 40 уп/фл/шт.
Учасником у складі тендерної пропозиції запропоновано до постачання відповідно до потреб Замовника лікарський засіб «Карбетоцин» у кількості 60 упаковок, виробником якого є ТОВ «Фармідія», країна виробництва Латвія. На підтвердження спроможності учасника поставити товар надано гарантійний лист від ТОВ «НКС-ФАРМ», проте документи, які б підтверджували передачу повноважень ТОВ «НКС-ФАРМ» на продаж (реалізацію) товару товаровиробника ТОВ «Фармідія» в Україні у складі тендерної пропозиції ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» відсутні.
З огляду на вищезазначене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області 13.11.2023 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень яким чином учасником ТОВ "ДОЙЧ-ФАРМ" виконана вимога Замовника пункті 4 Додатку 2 тендерної документації щодо спроможності учасника поставити лікарський засіб «Карбетоцин» (60 упаковок).
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області з приводу відповідності учасника вимогам ТОВ "ДОЙЧ-ФАРМ" вимогам тендерної документації, Замовником надано пояснення, зокрема: «ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» у складі тендерної пропозиції запропоновано до постачання відповідно до потреб Замовника лікарський засіб «Карбетоцин» у кількості 60 упаковок, виробником якого є ТОВ «Фармідія», країна виробництва Латвія. На підтвердження спроможності учасника поставити товар надано гарантійний лист від ТОВ «НКС- ФАРМ». Оскільки даний лікарський засіб був у край необхідний до постачання та, відповідно, рішення про визначення переможця приймалося досить оперативно, а на дану закупівлю прийшов лише один учасник (час на проведення повторної процедури був обмежений), то інформація про представництво перевірялася самостійно Замовником, так як вона міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, публічній інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. На інформаційному порталі www.importgenius.com/ukraine/suppliers/pharmidea-sia, де зазначається інформація про представництво ТОВ «Фармідея» в Україні, зазначено таких представників: ТОВ "РІК-ФАРМ", ТОВ "ГРІН-ФАРМ" та ТОВ "НКС-ФАРМ". Дані про відправлення Import Genius надходять безпосередньо з митного бюро кожної країни, таким чином, Замовник отримав підтвердження про представника виробника. Також, на момент підписання договору, переможцем закупівлі ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» було надано скан-копію відповідного доручення (додається до даного Пояснення). КНП "Ужгородський міський пологовий будинок" Ужгородської міської ради було обговорено дану закупівлю та проведено попереджувальну бесіду із уповноваженою особою, з метою запобігання таких ситуацій. Проте, враховуючи ризик можливої відсутності лікарського засобу, за умови, якби закупівля не відбулася, то дані підтвердження отримані із відкритих джерел та надані вже переможцем торгів (так як, мова йшла про підтвердження спроможності учасника поставити товар) – були визначені як прийнятні. Тендерна пропозиція ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» відповідала вимогам тендерної документації, а запропонований товар відповідав визначеним Замовником медико-технічним вимогам.».
Абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
З огляду на викладене та з врахуванням наданих пояснень, за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» невідповідностей та надання відповідних документів, подання яких передбачалося тендерною документацією, а саме, надання документів, які б підтверджували передачу повноважень ТОВ «НКС-ФАРМ» на продаж (реалізацію) товару товаровиробника ТОВ «Фармідія» в Україні у складі тендерної пропозиції ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ».
Період усунення порушень:
20.11.2023 16:33 - 05.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
20.11.2023 16:33