-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автокран вантажопідйомністю 25т. на автомобільному шасі 6х4
Завершена
10 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 50 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 50 500.00 UAH
Номер:
5852ac8538e24f86bf873473dbf8becc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-01-02-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.01.2024 00:00
Період моніторингу:
02.01.2024 17:51 - 24.01.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.01.2024 № 1-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами), доручення Держаудитслужби України від 13.12.2023 № 003100-18-14492-2023.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА
Додаток
до наказу від 01.01.2024
№ 1-з
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОМУНТЕХ" М.НОВОГРОДІВКА UA-2023-10-09-005345-a 09.10.2023 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами питання додержання вимог законодавства при розгляді тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178 (в редакції яка діяла в період проведення досліджуваної процедури закупівлі), абзацу 3 пункту 3 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо, забезпечення притягнення до відповідальності осіб якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 січня 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, яка діяла в період проведення досліджуваної процедури закупівлі) (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КОМУНТЕХ» М.НОВОГРОДІВКА (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.10.2023 № 13/10 та від 16.10.2023 № 16/10, реєстр пропозицій, протокол розкриття, протокол розгляду тендерних пропозицій від 21.10.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.10.2023 № 26/10, тендерну пропозицію учасника-переможця ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ» (далі – ТОВ «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ»), повідомлення про намір укласти договір від 26.10.2023, договір від 06.11.2023 № 95 на загальну суму 10 006 200,00 грн з ПДВ, відповідь замовника на пояснення від 15.01.2024.
Моніторингом питання дотримання діючого законодавства при розгляді тендерних пропозицій встановлено, що пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника поміж іншого передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку 2 (для переможця).
Додатком 2 (для переможця) передбачено що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
У ході аналізу інформації та документів, наданих в складі тендерної пропозиції Переможця ТОВ «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ»» (далі Переможець) встановлено що ним в порушення абзацу 15 пункту 47 Особливостей № 1178 (в редакції, яка діяла в період проведення досліджуваної процедури закупівлі) у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці 14 пункту 47 Особливостей.
Керуючись пунктом 5 статті 5 Закону, посадовою особою управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівель, 10.01.2024 через електронну систему закупівель оприлюднено запит Замовнику щодо причин не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ»» через не надання переможцем, документів що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
У наданій 15.01.2024 Замовником відповіді причиною невідхилення тендерної пропозиції зазначено надання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей, через електрону пошту. Враховуючи дію воєнного стану та об’єктивні пояснення Учасника, Замовником були прийняті та розглянуті відповідні документи Переможця.
Однак частиною 8 статті 12 Закону зокрема передбачено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору.
Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель. Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів.
На порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178 (в редакції яка діяла в період проведення досліджуваної процедури закупівлі), абзацу 3 пункту 3 частини 1 статті 31 Закону Замовником не відхилена тендерна пропозиція Переможця ТОВ «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ»», а укладено з ним договір від 06.11.2023 № 95.
Під час проведення моніторингу замовником в електронній системі закупівель оприлюднений звіт про виконання договору про закупівлю UA-2023-10-09-005345-a.
Період усунення порушень:
23.01.2024 15:55 - 07.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
23.01.2024 15:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Для подальшого недопущення порушень законодавства у сфері державних закупівель керівництвом КП "Комунтех" м. Новогродівка були прийняті такі заходи:
- проведені роз’яснювальні роботи з Уповноваженою особою підприємства, визначенні причини допущення відповідних порушень;
- організовано навчання за програмою "Публічні закупівлі в умовах воєнного стану", які уповноважена особа пройде протягом січня/лютого 2024 року за програмою від ТОВ "Навчально-консалтинговий центр "Закупівлі";
- відповідно наказу №20 від 24.01.2024 (Додається) призначено уповноважену особу, яка успішно пройшла тестування та має відповідний сертифікат (додається) для посилення контролю та якіснішої роботи у сфері Публічних закупівель для подальшого недопущення будь-яких порушень у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
24.01.2024 16:28
Запити/Пояснення
Номер:
d96d961603d54d2784d6090f9779fe3e
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
10.01.2024 14:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.01.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Автокран вантажопідйомністю 25т. на автомобільному шасі 6х4» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-09-005345-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено його очікувану вартість? Крім того прошу надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Пояснити причини не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НПО НТ «БУДШЛЯХМАШ»» через не надання пере , документів що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b2963f7db76549c28b6353bfc157d8ba
Назва:
Надання інформації
Дата опублікування:
15.01.2024 17:57
Опис:
1. Комунальне підприємство «Комунтех» м. Новогродівка не є розпорядником бюджетних коштів. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі було розроблено на підставі нагальної потреби підприємства ( надання послуг з забезпечення мобілізаційних та оборонних заходів на території Новогродівської міської територіальної громади).
Очікувану вартість предмета закупівлі було визначено на підставі вивчення комерційних пропозицій потенційних постачальників:
1. ТОВ «Торговий дім « БУДШЛЯХМАШ» - 10 006 200,00 грн
2. ТОВ «ЄВРОАВТОАЛЬЯНС» - 10 308 000,00 грн
3. ПП "ВКП "АЛЬФАТЕКС" – 10 750 000,00 грн.
Для очікуваної вартості предмета закупівлі застосовано границю, що становить 10 100 000,00 грн з ПДВ, яка встановлена Програмою фінансової підтримки комунальних підприємств Новогродівської міської ради на 2022-2025 роки.
Відповідно до постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» деякі замовники повинні на власному веб-сайті оприлюднити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до постанови Комунальне підприємство «Комунтех» м. Новогродівка не відноситься до жодної з категорій замовників, які повинні оприлюднювати таке обґрунтування.
Підприємство є юридичною особою, та не є розпорядником бюджетних коштів. Бюджетні кошти було отримано на банківський рахунок підприємства для реалізації Заходів Програми, а саме поповнення ( збільшення) статутного капіталу (придбання комунальної спецтехніки).
2. Відповідно до тендерної документації переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
26 жовтня 2023 року було сформовано повідомлення про намір підписати договір.
30 жовтня 2023 року Замовником було отримано лист від ТОВ "НПО НТ "БУДШЛЯХМАШ" з інформацією, про неможливість доєднати через електрону систему відповідних документів та надано відповідні документи на виконання вимоги згідно п. 47 Особливостей шляхом додання їх до листа ( Додається).
Замовником не було відхилено пропозиція Учасника згідно п. 44 Особливостей, оскільки переможець процедури закупівлі надав документи через електрону пошту, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Враховуючи дію воєнного стану та об’єктивні пояснення Учасника, Замовником були прийняті та розглянуті відповідні документи Переможця.