-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автомобіль BMW X3 або еквівалент, що був у використанні
Завершена
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Номер:
0b2e92c1f7e54b1fb4795d3f06208430
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-13-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.11.2023 00:00
Період моніторингу:
14.11.2023 12:09 - 06.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.11.2023 №251
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 13.11.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 13.11.2023 № 251
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
9 UA-2023-10-09-003230-a 09.10.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 41, пункту 43, підпунктів 1, 2, 3 пункту 44, Постанови № 1178, статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; правомірності внесення змін до договору та їх оприлюднення; дотримання вимог Постанови № 710; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Постанова № 1178); відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; правомірності відхилення тендерної пропозиції учасника; розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Краснокутська селищна рада Богодухівського району Харківської області; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 09.10.2023 № 63, правомірність відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІЗНЕС ДАР», тендерну пропозиції ТОВ «САТЕЛІТ МОТОР» (далі – учасник – переможець), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення ТОВ «БІЗНЕС ДАР» від 18.10.2023 №69, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця ТОВ «САТЕЛІТ МОТОР» від 18.10.2023 року № 70, повідомлення про намір укласти договір від 18.10.2023 року № 70, договір від 24.10.2023 року № 288 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 21.11.2023 року (далі – Пояснення).
За результатом аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено неправомірне відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника ТОВ «БІЗНЕС ДАР» з підстав, зазначених в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.10.2023 № 69 (далі – протокол № 69).
Додатком 2 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію Учасників про відповідність їх таким критеріям» тендерної документації передбачено, що у складі тендерної пропозиції учасник надає довідку щодо виконання учасником аналогічного (аналогічних) договору у таблиці встановленої форми та •оригінал (оригінали) чи копію (копії), зазначеного (зазначених) ним у таблиці форми І аналогічного договору (аналогічних договорів) з усіма додатками, виконаного (виконаних) у повному обсязі, з оригіналом (оригіналами) чи з копією (копіями) актів приймання виконаних робіт, що свідчать про виконання учасником кожного з наданих відповідних аналогічних за предметом договорів, вказаних у довідці.
Так, підставою для відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції у протоколі зазначено, що наданий учасником ТОВ «БІЗНЕС ДАР» є не надання оригіналу (оригіналів) чи копії (копій), зазначеного (зазначених) ним у таблиці форми І аналогічного договору (аналогічних договорів) з усіма додатками, виконаного (виконаних) у повному обсязі, з оригіналом (оригіналами) чи з копією (копіями) актів приймання виконаних робіт, що свідчать про виконання учасником кожного з наданих відповідних аналогічних за предметом договорів, вказаних у довідці.
Однак, Замовник в порушення п. 43 Постанови № 1178 учаснику ТОВ «Бізнес Дар» не надано можливості зробити виправлення які не призведуть до зміни предмету закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
Крім того відповідно до протоколу №69 серед підстав відхилення зазначено не надання учасником ТОВ «БІЗНЕС ДАР» витягу/виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про наявність в учасника КВЕД 45.11 – Торгівля автомобілями та легковими транспортними засобами.
Проте відповідно до тендерної документації затвердженої протокольним рішенням уповноваженої особи від 09.10.2023 № 63, жодної вимоги стосовно надання витягу/виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про наявність в учасника КВЕД 45.11 – Торгівля автомобілями та легковими транспортними засобами не зазначено.
Тому, Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ТОВ «БІЗНЕС ДАР», не надано можливості зробити виправлення які не призведуть до зміни предмету закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо відповідно до п.43 Постанови № 1178, чим порушив вимоги пункту 41, підпункту 1 пункту 44 Особливостей та не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону.
В ході проведення моніторингу Замовнику 20.11.2023 надано запит про надання пояснення стосовно вище зазначених порушень.
Замовником 21.11.2023 надано відповідь «Також, відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Тобто, якщо Учасник не надав би Виписку з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, то Замовник перевіряє інформацію у єдиному державному реєстрі у відкритому доступі. У юридичної особи ТОВ «БІЗНЕС ДАР» не відкритий КВЕД 45.11 - Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами, який дозволяє здійснювати дану господарську діяльність. Даний факт у майбутньому може негативно відобразитись на договірних відносинах між сторонами. Як приклад, із судової практики: ухвали ВАСУ від 18.05.2017 р. у справі № К/800/13843/16 та від 27.09.2016 р. у справі № К/800/12450/15. В них суди постановили, що відсутність у виконавця у ЄДР коду виду діяльності за КВЕД, яку він збирається здійснити, свідчить про те, що він не має жодного відношення до здійснення певного виду діяльності, а отже, не може виконати взяті на себе зобов’язання, тому такі договори можуть бути визнані недійсними, тому що здійснення діяльності без внесення інформації про новий вид діяльності розцінюється як ухиляння від сплати податку. Виписка з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є одним із документів, який передбачається законодавством для учасників – юридичних осіб. Відповідно до п. 1 розділу 3 тендерної документації документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Тобто можна зробити висновок, що документи, які передбачені законодавством для учасників – юридичних осіб подаються ними у складі тендерної пропозиції і це є вимогою тендерної документації. Конкретно у тендерній документації не вказано, щодо необхідності учасниками торгів надати витяг/виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про наявність в учасника КВЕД 45.11 – Торгівля автомобілями та легковими транспортними засобами, тому що зайняття діяльністю, на яку відсутній КВЕД, суперечить податковому законодавству і зрозуміло, що це в подальшому може призвести до негативних наслідків. Для прикладу: укладання договору з даним Учасником, може призвести до його розірвання, у разі перевірки господарських операцій даного Учасника контролюючим органом, про що свідчить судова практика. А це не припустимо у сфері використання бюджетних коштів, ще й на потреби військових формувань. До того ж, згідно реєстру відкритих даних, вбачається, що у ТОВ «Бізнес Дар» недійсний єдиний податок та анульоване свідоцтво ПДВ, що ставить під сумнів взагалі спроможність виконати договірне зобов’язання.
Оскільки Краснокутська селищна рада купувала автомобіль, а інформація, наявна у відкритих реєстрах стосовно ТОВ «Бізнес Дар» свідчить про те, що воно не може здійснювати господарську діяльність за КВЕД 45.11 - Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами, укладення договору могло би призвести до негативних наслідків для Замовника, що не припустимо у сфері використання бюджетних коштів.
Також, надавати 24 години на виправлення невідповідності даному учаснику (надання аналогічного договору) не було сенсу, якщо ми відхилили його й за інших обставин.»
Пояснення Замовника не спростовує суті порушення.
Тому, з огляду на вищенаведене, вважаємо, що визнавати даного Учасника переможцем є ризиком для Замовника, та виникає сумнів: чи зможе підприємство, яке займається за КВЕД електромонтажними роботами, виконати договірні зобов’язання за КВЕД торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами.»
Під час проведення моніторингу Замовником 15.11.2023 оприлюднено звіт про виконання договору.
Період усунення порушень:
05.12.2023 16:19 - 20.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
05.12.2023 16:19
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновку Північно-Східного офісу Держаудитслужби від 05 грудня 2023 року по закупівлі «Автомобіль BMW X3 або еквівалент, що був у використанні) (код ДК 021:2015:34110000-1: Легкові автомобілі)», (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-10-09-003230-a) повідомляємо. Детально вивчивши даний висновок та доповідну записку уповноваженої особи, в якій уповноважена особа надала пояснення щодо даної закупівлі та виходячи із структури та змісту частини 8 статті 8 Закону № 922-VIII, що саме замовник публічної закупівлі вправі визначати, яким чином він має намір усунути виявлені правопорушення шляхом притягнення до відповідальності осіб повідомляємо, що Замовником (керівником Краснокутської селищної ради) було прийнято рішення підвищити кваліфікацію уповноваженої особи у сфері публічних закупівель, шляхом проходження додаткового навчання та проведено роз'яснювальну роботу.
Дата публікації звіту:
07.12.2023 10:44
Запити/Пояснення
Номер:
0970414670f34ef697926168cb691e2e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.11.2023 18:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.11.2023 00:00
Опис:
Директору
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області
Ірині КАРАБУТ
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі «Автомобіль BMW X3 або еквівалент, що був у використанні) (код ДК 021:2015:34110000-1: Легкові автомобілі)», (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-10-09-003230-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Чому в порушення п. 43 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» учаснику ТОВ «Бізнес Дар» не надано можливості зробити виправлення які не призведуть до зміни предмету закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо??
3. Яким пунктом тендерної документації чи додатків до неї передбачалося необхідність учасниками торгів надати витяг/виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про наявність в учасника КВЕД 45.11 – Торгівля автомобілями та легковими транспортними засобами.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Головний державний аудитор
відділу контролю у сфері закупівель Олена КИРИЛЕНКО
Номер:
bb7cc28fc37c4379be9a0160908d22fa
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
21.11.2023 19:05
Опис:
Відповідно до запиту Північно-Східного офісу Держаудитслужби від 20 листопада 2023 року по закупівлі «Автомобіль BMW X3 або еквівалент, що був у використанні) (код ДК 021:2015:34110000-1: Легкові автомобілі)», (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-10-09-003230-a) повідомляємо наступне.
Необхідність у закупівлі даного товару виникла, у зв’язку із збройною агресією російської федерації проти України, а точніше, відповідно до службової записки командира добровольчого формування Краснокутської селищної територіальної громади № 1 Сергія ЛАЗАРЕНКА від 01 серпня 2023 року № 213 та листа командира військової частини А7033 полковника Євгена ФОМЕНКО від 02 серпня 2023 року № 1494/10/3040. Визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося наступними методами: пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі інформація про ціни даної марки та моделі автомобілю, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro", а також розрахунок очікуваної вартості автомобіля на підставі закупівельних цін попередніх закупівель Краснокутської селищної ради (відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275).
Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівліhttps://krkut.com.ua/wp-content/uploads/2023/10/Обґрунтування-технічних-та-якісних-характеристик-предмета-закупівлі-10.10.2023.pdf.
Також, відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Тобто, якщо Учасник не надав би Виписку з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, то Замовник перевіряє інформацію у єдиному державному реєстрі у відкритому доступі. У юридичної особи ТОВ «БІЗНЕС ДАР» не відкритий КВЕД 45.11 - Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами, який дозволяє здійснювати дану господарську діяльність. Даний факт у майбутньому може негативно відобразитись на договірних відносинах між сторонами. Як приклад, із судової практики: ухвали ВАСУ від 18.05.2017 р. у справі № К/800/13843/16 та від 27.09.2016 р. у справі № К/800/12450/15. В них суди постановили, що відсутність у виконавця у ЄДР коду виду діяльності за КВЕД, яку він збирається здійснити, свідчить про те, що він не має жодного відношення до здійснення певного виду діяльності, а отже, не може виконати взяті на себе зобов’язання, тому такі договори можуть бути визнані недійсними, тому що здійснення діяльності без внесення інформації про новий вид діяльності розцінюється як ухиляння від сплати податку. Виписка з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є одним із документів, який передбачається законодавством для учасників – юридичних осіб. Відповідно до п. 1 розділу 3 тендерної документації документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Тобто можна зробити висновок, що документи, які передбачені законодавством для учасників – юридичних осіб подаються ними у складі тендерної пропозиції і це є вимогою тендерної документації. Конкретно у тендерній документації не вказано, щодо необхідності учасниками торгів надати витяг/виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про наявність в учасника КВЕД 45.11 – Торгівля автомобілями та легковими транспортними засобами, тому що зайняття діяльністю, на яку відсутній КВЕД, суперечить податковому законодавству і зрозуміло, що це в подальшому може призвести до негативних наслідків. Для прикладу: укладання договору з даним Учасником, може призвести до його розірвання, у разі перевірки господарських операцій даного Учасника контролюючим органом, про що свідчить судова практика. А це не припустимо у сфері використання бюджетних коштів, ще й на потреби військових формувань. До того ж, згідно реєстру відкритих даних, вбачається, що у ТОВ «Бізнес Дар» недійсний єдиний податок та анульоване свідоцтво ПДВ, що ставить під сумнів взагалі спроможність виконати договірне зобов’язання.
Оскільки Краснокутська селищна рада купувала автомобіль, а інформація, наявна у відкритих реєстрах стосовно ТОВ «Бізнес Дар» свідчить про те, що воно не може здійснювати господарську діяльність за КВЕД 45.11 - Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами, укладення договору могло би призвести до негативних наслідків для Замовника, що не припустимо у сфері використання бюджетних коштів.
Також, надавати 24 години на виправлення невідповідності даному учаснику (надання аналогічного договору) не було сенсу, якщо ми відхилили його й за інших обставин.
Тому, з огляду на вищенаведене, вважаємо, що визнавати даного Учасника переможцем є ризиком для Замовника, та виникає сумнів: чи зможе підприємство, яке займається за КВЕД електромонтажними роботами, виконати договірні зобов’язання за КВЕД торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами.