• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

"Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку для внутрішньо переміщених осіб по вул. Сонячна, 10А в смт Межова Синельниківського району Дніпропетровської області". Коригування

Завершена

78 869 904.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 394 349.52 UAH
Номер: d25c654fb76c4e728e0a904927bdc228
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-21-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.11.2023 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 21.11.2023 18:28 - 13.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 21.11.2023 № 217 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/11797-2023 від 13.10.2023, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 21.11.2023 № 217 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 1 UA-2023-10-06-010299-a 06.10.2023 Комунальне підприємство «Магдалинівська центральна лікарня" Магдалинівської селищної ради Дніпропетровської області» Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель В.о. заступника начальника відділу Людмила ХИТРЕНКО
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 91) 900-05-25, s.h.aleksieieva@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами визначення очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено недотримання норм Наказу №408. За результатами аналізу відповідності умов тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено порушення абзацу 8 пункту 28 та пункту 47 Особливостей. За результатами аналізу розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, пункту 2 частини 1 статті 5 Закону №922. За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону № 922, Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом розірвання договору від 06.11.2023 №102 через укладання додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та розміру бюджетного призначення, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Межівської селищної ради (далі Замовник) UA-P-2023-10-06-002874-c, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію Замовника, затверджену уповноваженою особою (протокол від 06.10.2023 № 114), тендерну пропозицію учасника ТОВ «Навітехсервіс», повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 26.10.2023, договір від 06.11.2023 №102, пояснення Замовника, отримані 27.11.2023, 29.11.2023, 05.12.2023, 11.12.2023 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби від 23.11.2023, 27.11.2023, 30.11.2023 та 06.12.2023 . Згідно норм пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922 з урахуванням Особливостей. Аналізом відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 та підпункту 11 пункту 47 Особливостей, в підпункті 5.2. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, при визначенні вимоги, установленої пунктом 47 Особливостей, Замовником при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі не враховано норми пункту 47 Особливостей у редакції на дату проведення торгів, чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей. Окрім того, відповідно до обґрунтування, яке оприлюднене на сайті Замовника, та шляхом проведення розрахунку середня вартість кв.м житла по закупівлі складає 39 166,66 грн (78 869 904,00/2013,7 кв.м) При цьому, відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 17.05.2023 р. № 408 (далі – Наказ №408) затверджено показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України (розраховані станом на 01 квітня 2023 року), зокрема, для Дніпропетровської області показники вартості 1 кв. м загальної площі квартир будинку (з урахуванням ПДВ) складає 20237 грн. Як наслідок, при визначенні очікуваної вартості робіт з нового будівництва багатоквартирного житлового будинку для внутрішньо переміщених осіб по вул. Сонячна, 10А в смт Межова Синельниківського району Дніпропетровської області". Коригування Замовником завищено очікувану вартість предмета закупівлі на суму 38 118 656,34 гривень. Надані Замовником пояснення від 29.11.2023, отримані через електрону систему закупівель, не спростовують виявленого порушення, адже Замовник посилається на норми Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, які втратили чинність 08.11.2021. Також, відповідно до технічного завдання, яке викладене у Додатку 3 до тендерної документації, Замовником передбачено виконання робіт, за допомогою, використання наступних машин та механізмів, зокрема: Поз.21 Крани козлові при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 32 т Поз.29 Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність 40 т. Моніторингом установлено, що у підсумковій відомості ресурсів учасником ТОВ «Навітехсервіс» відсутні зазначені технічні ресурси. Відповідно до пункту 5.9 Настанови з визначення вартості будівництва, вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт визначається на підставі фізичних обсягів виконаних робіт, нормативного часу роботи машин та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх використання. Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт визначається на підставі фізичних обсягів виконаних робіт, нормативного часу роботи машин та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година), передбаченої в договірній ціні. Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів за одиницю часу їх застосування (машиногодина) може уточнюватися відповідно до умов, передбачених договором. За погодження з замовником вартість будівельних робіт може визначатися із зміненими технічними ресурсами. Моніторингом установлено, що у тендерній документації Замовником не погоджувалася зміна технічних ресурсів. Як наслідок, Учасник не мав права самостійно змінювати передбачені технічним завданням машин та механізмів на наявні. Окрім того, Замовником не доведено ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів, тощо. Таким же чином, відповідно до пп.2.1. п. 2 розділу 5 Тендерної документації Замовником зазначено: «Ціна тендерної пропозиції учасника (договірна ціна ) – сума за яку учасник пропонує виконати перелік робіт, передбачених згідно вимог Додатку №3 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ВІДПОВІДНА ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» до цієї тендерної документації. Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 3 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання». Моніторингом установлено, що на порушення п.5.31 Настанови до договірної ціни учасником включено кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт у сумі 1082,58721 тис.грн. Разом з тим, згідно з пунктом 5.31. Настанови за динамічної договірної ціни зазначені кошти у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) не враховується. Отже договірна ціна розрахована не у відповідності до Настанови, як того вимагалось у пп.2.1. п. 2 розділу 5 Тендерної документації Замовником. Як наслідок, тендерна пропозиція ТОВ «Навітехсервіс» не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей підлягала відхиленню. Щодо правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВАЛЕОБУД» моніторингом встановлено наступне. Замовник скористався своїм правом, визначеним у пункті 41 Особливостей, та не зазначив конкретну виявлену невідповідність в повідомленні про її усунення, зокрема, викладення змісту повідомлення про усунення невідповідностей, яке підлягає оприлюдненню. Разом з тим, моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ВАЛЕОБУД» була вигіднішою на 376 974,50 грн. Таким чином, при відхиленні тендерної пропозиції ТОВ "ВАЛЕОБУД" Замовником не дотримано норм пункту 2 частини 1 статті 5 Закону №922.
Період усунення порушень: 12.12.2023 10:08 - 27.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 12.12.2023 10:08

Оскарження висновку в суді

Опис: Про скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Дата публікації: 26.12.2023 10:12
Дата відкриття провадження: 25.12.2023 00:00
Номер відкриття провадження: Справа № 160/33916/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ на висновок Східного офісу Держаудитслужби 06.10.2023 виконавчим комітетом Межівської селищної ради оголошено процедуру закупівлі «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку для внутрішньо переміщених осіб по вул. Сонячна, 10А в смт Межова Синельниківського району Дніпропетровської області». Коригування, очікуваною вартістю 78 869 904,00 грн. (номер процедури UA-2023-10-06-010299-a). На підставі наказу від 21.11.2023 № 217 Східним офісом Держаудитслужби (далі – Офіс) розпочато моніторинг цієї процедури закупівлі. За результатами здійсненого моніторингу процедури закупівлі головним державним аудитором Алексєєвою С.Г. складено висновок, який 12.12.2023 затверджено начальником Офісу Довгим В.В. Згідно із висновком: «За результатами визначення очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено недотримання норм Наказу №408; за результатами аналізу відповідності умов тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено порушення абзацу 8 пункту 28 та пункту 47 Особливостей; За результатами аналізу розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, пункту 2 частини 1 статті 5 Закону №922». Виконавчий комітет Межівської селищної ради, як Замовник, категорично не погоджується з виявленими Офісом порушеннями законодавства у сфері закупівель зважаючи на наступне. 1. В обґрунтування виявленого порушення вимог Наказу № 408 Офіс зазначає: «Окрім того, відповідно до обґрунтування, яке оприлюднене на сайті Замовника, та шляхом проведення розрахунку середня вартість кв.м житла по закупівлі складає 39 166,66 грн (78 869 904,00/2013,7 кв.м) При цьому, відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 17.05.2023 р. № 408 (далі – Наказ №408) затверджено показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України (розраховані станом на 01 квітня 2023 року), зокрема, для Дніпропетровської області показники вартості 1 кв. м загальної площі квартир будинку (з урахуванням ПДВ) складає 20237 грн. Як наслідок, при визначенні очікуваної вартості робіт з нового будівництва багатоквартирного житлового будинку для внутрішньо переміщених осіб по вул. Сонячна, 10А в смт Межова Синельниківського району Дніпропетровської області". Коригування Замовником завищено очікувану вартість предмета закупівлі на суму 38 118 656,34 грн.». Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі аудитор Офісу звернувся до виконавчого комітету Межівської селищної ради із запитом замовнику на пояснення, в якому зазначив необхідність надання пояснень щодо завищення очікуваної вартості предмета закупівлі. На зазначений запит було надано обґрунтовану відповідь щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі на підставі: проектно-кошторисної документації (зведеного кошторисного розрахунку об’єкта будівництва, який входив до складу проектно-кошторисної документації), розробленої Собко О.Ю. Також було зазначено, що проектно-кошторисна документація пройшла експертизу у Дніпровській філії Державного підприємства «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут «Ндіпроектреконструкція» про що видано експертний звіт (позитивний), в якому зазначено, що : «За результатами розгляду кошторисної документації та зняття зауважень встановлено, що зазначену документацію, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 №162 «Деякі питання ціноутворення у будівництві», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за №1225/36847 та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281. Загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на 17 листопада 2022 року складає 81221,245 тис.грн., у тому числі: будівельні роботи - 60106,014 тис. грн..; устаткування, меблі, інвентар – 5115,658 тис.грн.; інші витрати - 15999,573 тис.грн. Із загальної кошторисної вартості виконано 408,510 тис.грн., у тому числі: будівельні витрати - 0,000 тис.грн.; устаткування, меблі, інвентар – 0,000 тис.грн.; інші витрати - 408,510 тис.грн.» До зазначених пояснень було надано підтвердні документи з якими можливо ознайомитись за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-06-010299-a . Враховуючи зазначене, виконавчий комітет Межівської селищної ради при визначенні очікуваної вартої предмета закупівлі в повній мірі дотримав вимог законодавства, однак зазначене не враховано Офісом. 2. В обґрунтування виявленого порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Офіс зазначає: «По перше: Також, відповідно до технічного завдання, яке викладене у Додатку 3 до тендерної документації, Замовником передбачено виконання робіт, за допомогою, використання наступних машин та механізмів, зокрема: Поз.21 Крани козлові при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 32 т Поз.29 Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність 40 т. Моніторингом установлено, що у підсумковій відомості ресурсів учасником ТОВ «Навітехсервіс» відсутні зазначені технічні ресурси. Відповідно до пункту 5.9 Настанови з визначення вартості будівництва, вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт визначається на підставі фізичних обсягів виконаних робіт, нормативного часу роботи машин та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх використання. Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат при взаєморозрахунках за обсяги виконаних робіт визначається на підставі фізичних обсягів виконаних робіт, нормативного часу роботи машин та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година), передбаченої в договірній ціні. Вартість експлуатації будівельних машин та механізмів за одиницю часу їх застосування (машиногодина) може уточнюватися відповідно до умов, передбачених договором. За погодження з замовником вартість будівельних робіт може визначатися із зміненими технічними ресурсами. Моніторингом установлено, що у тендерній документації Замовником не погоджувалася зміна технічних ресурсів. Як наслідок, Учасник не мав права самостійно змінювати передбачені технічним завданням машин та механізмів на наявні. По друге: Таким же чином, відповідно до пп.2.1. п. 2 розділу 5 Тендерної документації Замовником зазначено: «Ціна тендерної пропозиції учасника (договірна ціна ) – сума за яку учасник пропонує виконати перелік робіт, передбачених згідно вимог Додатку №3 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ВІДПОВІДНА ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» до цієї тендерної документації. Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 3 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання». Моніторингом установлено, що на порушення п.5.31 Настанови до договірної ціни учасником включено кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт у сумі 1082,58721 тис.грн. Разом з тим, згідно з пунктом 5.31. Настанови за динамічної договірної ціни зазначені кошти у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) не враховується. Отже договірна ціна розрахована не у відповідності до Настанови, як того вимагалось у пп.2.1. п. 2 розділу 5 Тендерної документації Замовником». Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі аудитор Офісу звернувся до виконавчого комітету Межівської селищної ради із запитом замовнику на пояснення з цих питань. На зазначений запит було надано обґрунтовану відповідь: По перше: У пункті 6 розділу 3 тендерної документації передбачено, що учасник процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у Додатку № 3 до цієї тендерної документації. Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі (у тому числі відповідна технічна специфікація) встановлено в Додатку № 3 до цієї тендерної документації. у разі, якщо документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам до предмета закупівлі, містять не всі види робіт згідно Додатку № 3 до тендерної документації або містять змінені обсяги та/або склад робіт згідно Додатку № 3 до тендерної документації, така пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та відхиляється замовником. Як слідує із зазначеного, тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню виключно у разі якщо документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам до предмета закупівлі, містять не всі види робіт згідно Додатку № 3 до тендерної документації або містять змінені обсяги та/або склад робіт згідно Додатку № 3 до тендерної документації. Відповідно до розділу V Настанови для розрахунку ціни пропозицій учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, здорів, обов’язкових платежів (пункт 5.1. Настанови). При визначенні вартості однієї машино-години експлуатації у складі прямих витрат у складі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) розраховуються прямі та непрямі витрати у вартості експлуатації будівельних машин і механізмів (пункт 5.5 Настанови). При розрахунку вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, ЯКЩО ВНАСЛІДОК ОБ’ЄКТИВНИХ ПРИЧИН (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і ДЛЯ ВИКОНАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ РОБІТ, або ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ НАЯВНИХ У ПІДРЯДНІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНИХ НОРМАМИ МАШИН ТА МЕХАНІЗМІВ, вартість таких робіт визначається з урахуванням ЗМІНЕНИХ УМОВ РОБІТ. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із зміненими технічними ресурсами (пункт 5.9. Настанови). Як слідує із зазначеного, Замовник при оприлюдненні процедури закупівлі зобов’язаний надати відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію, що і було виконано. В свою чергу, учасник процедури закупівлі при розрахунку договірної ціни тендерної пропозиції МАЄ ПРАВО змінити технічні ресурси, зазначені у відомості ресурсів технічного завдання тендерної документації шляхом включення (застосування) наявних у нього машин та механізмів необхідних для виконання робіт (у разі якщо це не призведе до погіршення технології виконання робіт та показники цих норм не змінюються). Учасник ТОВ «Навітехсервіс» у складі тендерної пропозиції надав відомості ресурсів до локальних кошторисів та підсумкову відомість ресурсів, в яких детально зазначив інформацію про всі необхідні для виконання робіт за об’єктом будівельні машини та механізми, які наявні у нього. Заміна таких технічних ресурсів не призводить до погіршення технології виконання робіт та показників цих норм також не змінюються. Водночас зазначаємо, що умовами тендерної документації не передбачено підстави відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі через заміну технічних ресурсів при розрахунку договірної ціни тендерної пропозиції. По друге: У пункті 6 розділу 3 тендерної документації визначено, що інформація про відповідність запропонованого предмета закупівлі технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасники повинні надати у складі своїх тендерних пропозицій: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси, об’єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; проект календарного графіку виконання робіт в якому помісячно визначаються початок та закінчення всіх робіт. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, РИЗИК, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково-аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією. ЯК СЛІДУЄ ІЗ ЗАЗНАЧЕНОГО, умовами тендерної документації передбачено здійснення розрахунку договірної ціни з урахуванням коштів на покриття РИЗИКІВ всіх учасників будівництва. Водночас, розмір такого ризику тендерною документацією не встановлено, що надає право учаснику торгів самостійно визначити його. Відповідно до пункту 5.1. КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття РИЗИКІВ у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Згідно із пунктом 4.40 кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування: збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат; звільнення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів. Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено в додатку 28 цієї Настанови. Пунктом 5.31 Настанови передбачено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%; за динамічної договірної ціни - не враховується. РОЗМІР ЦИХ КОШТІВ залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт. Під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції (пункт 5.32 Настанови). Як слідує із зазначеного, кошторисні норми передбачають обов’язок розрахунку договірної ціни з урахуванням коштів на покриття ризиків всіх учасників будівництва. При динамічній договірній ціни такі кошти часто не враховуються, ОДНАК МОЖУТЬ БУТИ ВКЛЮЧЕНІ ДО ЦІНИ ПРОПОЗИЦІЇ (ДОГОВІРНОЇ ЦІНИ) У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДРЯДНИКОМ ПРОБЛЕМ, ЩО МОЖУТЬ ВИНИКНУТИ НА БУДІВЕЛЬНОМУ МАЙДАНЧИКУ. Крім цього, дані кошти можуть бути використані у випадку тривалого строку виконання робіт у зв’язку із затримкою фінансування чи його відсутності у повній мірі, або наявності непередбачуваних видів ремонтних робіт, що можуть виникнути в період їх виконання. У РАЗІ ВІДСУТНОСТІ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНИХ НЕПЕРЕДБАЧУВАНИХ ОБСТАВИН В ХОДІ ВИКОНАННЯ БУДІВЕЛЬНИХ РОБІТ, ПЕРЕДБАЧЕНІ НА ВКАЗАНІ ЦІЛІ КОШТИ ЗАМОВНИКОМ І НЕ СПЛАЧУВАЛИСЬ БИ. Термін виконання будівельних робіт у даній процедурі закупівлі встановлено в межах 2023-2024 років і, як показує практика, може бути продовжений в зв’язку із недостатністю у бюджеті коштів на фінансування повного обсягу робіт. Ураховуючи зазначене, з метою забезпечення можливості недопущення зупинки виконання робіт та можливості в межах дії одного договору виконати додаткові роботи за даним об’єктом, у договірні ціні доцільно закласти кошти (у вигляді ризиків) на їх покриття, адже такі витрати не зможуть бути компенсовані за рахунок інших статей договірної ціни. На виконання зазначених вимог тендерної документації учасник ТОВ «Навітехсервіс» надав договірну ціну, що розрахована відповідно до Настанови з урахуванням коштів на покриття ризиків всіх учасників будівництва, чим в повній мірі дотримав вимог тендерної документації. Насамкінець зазначаємо, що проектна документація (розроблена Собко О.Ю.) на виконання робіт за об’єктом передбачає кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва (що підтверджується документами наданими до пояснень). Враховуючи зазначене, у Замовника були відсутні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Навітехсервіс» із зазначених питань, однак зазначене не враховано Офісом. Також Офісом не враховано те, що до наданих пояснень надавалась судова практика із зазначених питань та висновки про результати моніторингу процедури закупівлі Державної аудиторської служби України (рішення 160/11386/21, висновки про результати моніторингу за номерами UA-2023-07-28-004707-a, UA-2023-09-01-000005-a, UA-2023-08-23-010248-a, UA-2023-09-07-002037-a, UA-2023-08-08-008875-a, UA-2023-08-24-006860-a) (з інформацією можливо ознайомитись за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-10-06-010299-a). Звертаємо Вашу увагу, що у двох випадках аудитори порушують саме питання ціноутворення запланованих до виконання робіт, а не відповідності пропозиції переможця торгів вимогам тендерної документації та законодавства у сфері публічних закупівель. 3. В обґрунтування виявленого порушення вимог пункту 2 частини 1 статті 5 Закону №922 Офіс зазначає: «Замовник скористався своїм правом, визначеним у пункті 41 Особливостей, та не зазначив конкретну виявлену невідповідність в повідомленні про її усунення, зокрема, викладення змісту повідомлення про усунення невідповідностей, яке підлягає оприлюдненню. Разом з тим, моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ВАЛЕОБУД» була вигіднішою на 376 974,50 грн. Таким чином, при відхиленні тендерної пропозиції ТОВ "ВАЛЕОБУД" Замовником не дотримано норм пункту 2 частини 1 статті 5 Закону №922». Із зазначеного взагалі не зрозуміло яким чином Замовник порушив вимоги пункту 2 частини першої статті 5 Закону № 922 якщо, як зазначає аудитор Офісу, Замовник скористався своїм правом визначеним пунктом 41 Особливостей. Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель аргументовані заперечення до висновку. У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку (частини дев’ята статті 8 Закону). Згідно із частиною десятою статті 8 Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження. Враховуюче зазначене, - ПРОХАЮ: 1. Врахувати інформацію щодо відсутності порушень вимог законодавства в сфері публічних закупівель та підтвердити даний факт шляхом відображення відповідної інформації в електронній системі закупівель. У разі не підтвердження факту усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі будемо змушені звернутись до суду з метою захисту своїх прав та законних інтересів.
Дата публікації звіту: 18.12.2023 15:51

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Не усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Ні
  • other: Ні
Опис: Роз'яснення до висновку у файлі
Дата публікації: 27.12.2023 16:47

Запити/Пояснення