-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нове будівництво споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття Чемерського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кіптівської сільської ради Чернігівської області за адресою: Чернігівська область, Чернігівський район, с. Чемер, вул. Столярова, 6
Завершена
8 141 446.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 707.23 UAH
мін. крок: 0.5% або 40 707.23 UAH
Номер:
cac987bd42374772a019304314e055b1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-30-000063
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.10.2023 00:00
Період моніторингу:
30.10.2023 17:02 - 21.11.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
30.10.2023 № 55-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника Олександр ЗАКУРІН
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2023-10-06-003497-a 06.10.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції, чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Киїнської сільської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.10.2023 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, вимога Замовника про усунення приватним підприємством «АВАНГАРД БУД-СЕРВІС» невідповідностей до 14:46 год. 19.10.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.10.2023 б/н щодо відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства «АВАНГАРД БУД-СЕРВІС», тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Чернігів Буд» (далі – ТОВ «Чернігів Буд»), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 20.10.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.10.2023 б/н, вимога про усунення порушення № UA-2023-10-06-003497-a.a2 та відповідь Замовника від 27.10.2023, скарга до процедури (скасована суб'єктом оскарження) від 25.10.2023 № UA-2023-10-06-003497-a.a1, договір підряду від 27.10.2023 № 27-10/23, укладений Замовником з ТОВ «Чернігів Буд» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 30.10.2023, інформація та документи Замовника, оприлюднені в електронній системі закупівель 03.11.2023 на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 розділу 5 тендерної документації Замовника, учасник визначає ціни на роботи, що він пропонує виконати за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для робіт даного виду.
Пунктом 3.1. проекту договору (додаток 3 до тендерної документації) передбачено, що «вартість будівництва визначається з урахуванням кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», кошторисної документації, пропозиції Виконавця та вимог чинного законодавства».
Відповідно до пункту 5.31 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни - не враховується.
Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.
Відповідно до пункту 5.33 Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Чернігів Буд» міститься договірна ціна (вид договірної ціни: тверда) (файл «Договірна ціна.pdf»), в якій не враховані кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, що не відповідає пунктам 5.31 та 5.33 Настанови, вимогам пункту 1 розділу 5 тендерної документації тендерної документації та пункту 3.1. проекту договору (додаток 3 до тендерної документації) Замовника.
Однак, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив учасника ТОВ «Чернігів Буд» через невідповідність його тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, натомість 20.10.2023 визначив його переможцем (протокол від 20.10.2023 б/н) та 27.10.2023 уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
21.11.2023 11:23 - 06.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
21.11.2023 11:23
Оскарження висновку в суді
Опис:
Подано адміністративний позов до суду від 29.11.2023 року
Дата публікації:
01.12.2023 16:48
Дата відкриття провадження:
04.12.2023 13:26
Номер відкриття провадження:
620/17850/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
d045ce4849414f26b683030be085a517
Назва:
Запит щодо надання пояснень
Дата опублікування:
31.10.2023 15:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з «Нове будівництво споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття Чемерського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кіптівської сільської ради Чернігівської області за адресою: Чернігівська область, Чернігівський район, с. Чемер, вул. Столярова, 6», код ДК 021:2015: 45216129-4 - Будівництво сховищ; очікуваною вартістю 8 141 446,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-10-06-003497-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (у тому числі надати зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів тощо)?
2. Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e04f7cf1116f4536a544170b96030dad
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
03.11.2023 16:30
Опис:
На виконання вимог, викладених у запиті Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області у межах проведення моніторингу щодо закупівлі №UA-2023-10-06-003497-a, Кіптівська сільська рада (далі – Замовник) повідомляємо про наступне.
Відповідно до положень ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про публічні закупівлі, Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі «Прикінцеві положення» (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону/
Враховуючи вимоги Закону, замовник через авторизовані електронні майданчики оприлюднює інформацію про закупівлю, яка включає в себе і розмір бюджетного призначення, і технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що в свою чергу зазначаються відповідно до вимог Закону.
Розмір бюджетного призначення здійснений і затверджений рішенням сесії Замовника на підставі проектно-кошторисної документації за робочим проектом: «Нове будівництво споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття Чемерського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кіптівської сільської ради Чернігівської області за адресою: Чернігівська область, Чернігівський район, с. Чемер, вул. Столярова, 6», яка пройшла комплексну експертизу, і, в установленому порядку, затверджена відповідним рішенням Замовника, а також внесена проектною організацією до Реєстру будівельної діяльності.
Очікувана вартість закупівлі робіт по об’єкту будівництва: «Нове будівництво споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття Чемерського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кіптівської сільської ради Чернігівської області за адресою: Чернігівська область, Чернігівський район, с. Чемер, вул. Столярова, 6», визначається з урахуванням кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва»), затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, і розрахована на підставі зведеного кошторисного розрахунку.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до затвердженої проектної документації по об’єкту будівництва: «Нове будівництво споруди подвійного призначення з захисними властивостями протирадіаційного укриття Чемерського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кіптівської сільської ради Чернігівської області за адресою: Чернігівська область, Чернігівський район, с. Чемер, вул. Столярова, 6».
19.12.2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710” №1266 від 16 грудня 2020 року (далі - Постанова).
Відповідно до зазначеної вище Постанови, доповнень зазнала постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 “Про ефективне використання державних коштів”, зокрема доповнено пунктом “4ˡ. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі”.
Відповідно до пункту 4 цієї ж Постанови для органів місцевого самоврядування зазначені заходи мають рекомендаційних характер.
Подібні роз’яснення щодо рекомендаційного характеру вимог постанови містяться на сайті уповноваженого органу, на сайті майданчика «Zakupivli.pro», на сайті журналу «Радник у сфері публічних закупівель» та інших джерелах інформації, а також у офіційному листі Держаудитслужби від 09.06.2021 р. № 003100-14/7175-2021 «Щодо застосування постанови КМУ від 16.12.2020 р. № 1266».
Таким чином, ані Постанова № 1266, ані в цілому Постанова № 710 не належать до законодавства про публічні закупівлі.
Не є таким нормативно-правовим актом, який встановлює обов’язок Замовника визначати та обґрунтовувати очікувану вартість, і Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року № 275, оскільки остання має рекомендаційних характер (п.1 вказаної методики). А також, положення Закону не зобов’язують Замовника розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на своєму офіційному сайті.
Крім того, Замовником вже давно реалізована можливість автоматичного оприлюднення всіє інформації про публічні закупівлі з авторизованого майданчика на сайті громади: https://kiptivska-gromada.gov.ua/.