-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Будівництво дитячої туристичної бази центру краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді на вул. І. Франка,156 у м. Львові.» (Коригування)
До цієї закупівлі правильним слід вважати річний план UA-P-2023-10-09-006544-a з очікуваною вартістю 10457603.00 грн. Замвоником було створено новий рчний план та вказано вірну очікувану вартість до предмета закупівлі «Будівництво дитячої туристичної бази центру краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді на вул. І. Франка,156 у м. Львові.» (Коригування), оскільки річний план UA-P-2023-10-05-006778-c не можливо вірдедагувати з технічних причин.
Завершена
10 457 603.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 52 288.02 UAH
мін. крок: 0.5% або 52 288.02 UAH
Номер:
d0ef51e88d0f4130a93c1ca570788441
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-31-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.10.2023 00:00
Період моніторингу:
31.10.2023 18:01 - 22.11.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
31.10.2023 №281
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 31.10.2023 №281.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-10-05-013991-a, 05.10.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «БАГЕНБОР» та визначення його переможцем тендеру встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того встановлено, що укладений договір про закупівлю не відповідає нормам пунктів 17, 83 та 84 Постанови КМУ №668 та, відповідно, нормам пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПП «БАГЕНБОР» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні інформації про закупівлі, а також норм пунктів 17, 83 та 84 Постанови КМУ №668 та, відповідно, нормам пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону при укладенні договорів підряду у будівництві.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 листопада 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-10-05-006778-c та UA-P-2023-10-09-006544-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ПП «БАГЕНБОР»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ПП «БАГЕНБОР» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 20.10.2023; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ПП «БАГЕНБОР» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір про закупівлю робіт від 26.10.2023 №5; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки зобов’язано забезпечити: обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; а також оприлюдненням такого обґрунтування шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Під час моніторингу, на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником надано пояснення, у якому зазначено, що власного сайту Замовник не має та що відповідно до Постанови КМУ №710 рекомендовано з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Також, у поясненні Замовником вказано, що норми Постанови КМУ №710 не є імперативними і не зобов’язують Замовника здійснювати відповідні дії, а спеціальним законодавством (Закон та Особливості №1178) не покладено на замовника додаткового обов’язку оприлюднювати вказану інформацію.
Водночас, відповідно до статті 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 № 794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
Так, пунктом 4-1 Постанови №710, який набрав чинності з 19.12.2020, запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2023-10-05-013991-a є кошти місцевого бюджету. Крім того, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі за досліджуваною процедурою закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За вимогами пункту 3.7.2 частини 3.7 розділу 3 тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції повинен надати: розрахунок договірної ціни; пояснювальну записку; локальний кошторис; підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат; проект календарного графіку виконання робіт.
При цьому, у пункті 3.7.2 частини 3.7 розділу 3 тендерної документації вказано, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 01.11.2021 за №281.
Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V (Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)) Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281).
Так, відповідно до норм пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Одночасно, згідно з пунктом 5.2 розділу V Настанови №281 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Також, за вимогою пункту 5.31 розділу V Настанови №281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
При цьому, у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) зазначені кошти за твердої договірної ціни враховуються у розмірі до 1,5% до підсумку глав 1–12 по графі 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
Таким чином, у Настанові №281 визначено граничний розмір обсягу витрат (коштів) на покриття ризиків, що враховується при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) за твердої договірної ціни.
Моніторингом встановлено, що учасником ПП «БАГЕНБОР» у складі тендерної пропозиції надано розрахунок договірної ціни, локальні кошториси на будівельні роботи та інші необхідні розрахунки, які є підставою для формування договірної ціни (архівована папка «Договірна ціна з розрахунками_ пояснювальна записка_ кошторис.zip»).
Зокрема, у наданій у складі тендерної пропозиції договірній ціні та пояснювальній записці учасником враховано кошти на покриття ризику в сумі 162 191,35 грн, що складає 2,26 відсотка від підсумку глав 1 – 12 (7 187 375,25 грн), що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови №281.
Таким чином, учасником ПП «БАГЕНБОР» розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) надано з недотриманням вимог пункту 3.7.2 частини 3.7 розділу 3 тендерної документації Замовника.
Окрім того, відповідно до норм пункту 5.17 розділу V Настанови №281 адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 №573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови.
Проте, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «БАГЕНБОР» адміністративні витрати у складі договірної ціни розраховані відповідно до показників Додатку 27 Настанови №281 (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови №281, що не відповідає вимогам пункту 5.17 Настанови №281, а відтак не відповідає умовам пункту 3.7.2 частини 3.7 розділу 3 тендерної документації Замовника.
З врахуванням вищенаведеного, учасником ПП «БАГЕНБОР» розрахунок договірної ціни, поданої у складі тендерної пропозиції, здійснено з недотриманням чинних кошторисних норм України з визначення вартсоті будівництва (Настанови №281), чим недотримано вимог пункту 6 розділу 3 тендерної документації Замовника.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а також коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «БАГЕНБОР», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю.
Відповідно до пункту 6.1 Настанови №281 у вартості виконаних робіт враховуються прямі витрати, загальновиробничі витрати, кошти на зведення і розбирання тимчасових будівель і споруд, кошти на виконання будівельних робіт у зимовий (літній) період, інші супутні витрати (на відрядження, перевезення працівників, доплати працівникам у зв’язку з втратою часу в дорозі тощо), а також прибуток, адміністративні витрати, кошти на покриття ризиків, на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені законодавством і не враховані складовими вартості будівництва, податок на додану вартість.
Також, відповідно до пункту 6.2 Настанови №281 за твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їх вартості, визначеної в договірній ціні.
Таким чином, врахування адміністративних витрат та коштів на покриття ризиків за розмірами, що не відповідають нормам Настанови №281, у актах приймання виконаних будівельних робіт та довідках про вартість виконаних будівельних робіт та витрат призведе до завищення вартості таких робіт.
Також, за вимогами пункту 10 частини 5.2.1 (Інша інформація відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити) розділу 5 тендерної документації Замовника учасник додатково на підтвердження можливості виконати договір повинен подат оригінал довідки або довідок (у разі відкриття рахунків у декількох банках) з обслуговуючого банку або обслуговуючих банків (у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відкриття рахунку та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, датовану або датовані не більше місячної давнини відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (в якій чи яких повинна бути інформація про відсутність простроченої заборгованості за кредитними угодами).
Моніторингом встановлено, що учасником ПП «БАГЕНБОР» у складі тендерної пропозиції надано довідку АТ «КРЕДОБАНК» від 06.10.2023 (файл «Довідка про відкриття банківського рахунку086.pdf») із реквізитами відкритого учаснику у вказаному банку рахунку та довідку АТ «КРЕДОБАНК» від 10.10.2023 №180-23964/23 (файл «Довідка з банку про відсутність кредитів та відсотків по них.pdf»), у якій вказано, що учасник станом на 09.10.2023 діючих кредитів у вказаному банку не має.
Однак, вищевказані довідки не містять інформації про відсутність в учасника простроченої заборгованості за кредитними угодами, чим недотримано умов пункту 10 частини 5.2.1 розділу 5 тендерної документації Замовника.
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «БАГЕНБОР», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю.
За умовами Розділу №3 Додатку №1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник повинен надати довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору за формою Таблиці «Г», що наведена у вказаному розділі Додатку №1 до тендерної документації, та для підтвердження зазначеної в довідці інформації – надати скановану з оригіналу копію не менше одного аналогічного договору, який повністю виконаний (вартість аналогічного договору має становити не менше 100% від очікуваної вартості предмету даної закупівлі, інформацію щодо якого вказано у довідці про виконання аналогічних договорів).
Учасником ПП «БАГЕНБОР», з врахуванням виконання вимог Замовника про усунення невідповідностей у його тендерній пропозиції щодо підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», надано Довідку №201 від 19.10.2023 про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, у якій як аналогічний вказано договір №4 від 12.09.2022, укладений із Замовником щодо будівництва дитячої туристичної бази центру краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді на вулю І.Франка, 156 у м. Львові (Коригування) вартістю 15 758 941,86 грн та 13 486 216,47 грн з коригуванням із зазначенням, шо договір виконано повністю.
Також у складі тендерної пропозиції учасника міститься скан-копія договору підряду №4 від 12.09.2022, відповідно до умов п.3.1, а також календарного графіка виконання робіт (Додаток №2 договору) та плану фінансування робіт (Додаток №3 до договору) якого договірна ціна на момент укладання договору є твердою і становить 15 758 941,86 грн з ПДВ.
Одночасно, учасником ПП «БАГЕНБОР» надано довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (ф. КБ-3) від 09.05.2023 до договору №4 від 12.09.2022, відповідно до якої вартість робіт за вказаним договором з початку будівництва по дату такої довідки – 13 486 216,47 грн з ПДВ.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 6.2 Настанови №281 за твердої договірної ціни взаєморозрахунки провадяться на підставі виконаних обсягів робіт та їх вартості, визначеної в договірній ціні.
Аналізом наданого у складі тендерної пропозиції учасником ПП «БАГЕНБОР» як аналогічного договору №4 від 12.09.2022, за його умовами ціна договору може бути змінена за взаємною згодою сторін у випадку зміни обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків (п.3.3 договору), розрахунок проводиться тільки за фактично виконані роботи (п.4.2 договору), зміна договору здійснюється шляхом зміни або доповнення його умов з ініціативи будь-якої сторони на підставі додаткової угоди, про що в договір вноситься відповідне застереження, додаткова угода є невід’ємною частиною договору (п.10.1 договору), істотні умови договору можуть змінюватися у випадку, зокрема, зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника або узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та кості товарів, робіт і послуг (п.11.1 договору).
У складі тендерної пропозиції ПП «БАГЕНБОР» додаткові угоди щодо зміни ціни договору №4 від 12.09.2022 з твердою договірною ціною 15 758 941,86 грн з ПДВ до суми 13 486 216,47 грн (про яку вказано у поданій учасником Довідці №201 від 19.10.2023 із зазначенням про повне виконання аналогічного договору) відсутні.
Таким чином, учасником документально не підтверджено наявність у нього повністю виконаного аналогічного договору (варітстю 15 758 941,86 грн з ПДВ), чим недотримано вимог Розділу №3 Додатку №1 до тендерної документації Замовника.
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «БАГЕНБОР», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю.
За нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), строки виконання робіт (будівництва об’єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Водночас, моніторингом встановлено, що укладений за результатами проведеної процедури закупівлі договір підряду від 26.10.2023 №5 містить графік виконання робіт по об’єкту, у якому зазначено лише найменування об’єкта будівництва (Будівництво дитячої туристичної бази центру краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді на вул. І. Франка,156 у м. Львові. (Коригування) (45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва) та суму виконання робіт, інформація дати початку та закінчення всіх видів видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду, - відсутня, чим недотримано вимог пункту 17 Постанови КМУ №668 та, відповідно, порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
Крім того, пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об’єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід’ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об’єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
Також, за нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, моніторингом встановлено, що укладений за результатами проведеної закупівлі договір підряду від від 26.10.2023 №5 містить план фінансування робіт, у якому зазначено фінансування вцілому по об’єкту будівництва без визначення фінансування за місяцями 2023 року та джерел та напрямів фінансування (видами витрат), чим недотримано вимог пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 та порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
13.11.2023 15:33 - 28.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
13.11.2023 15:33
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником торгів буде оскаржено Висновок до суду у термін що встановлений чинним законодавством.
Дата публікації:
23.11.2023 10:03
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Сторони дійшли згоди припинити дію договору
Дата публікації:
09.10.2024 18:07
Запити/Пояснення
Номер:
f6a096500f46409ea1b9210f9199ff20
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
01.11.2023 16:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.11.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ІD: UA-2023-10-05-013991-a, яка проведена Управлінням капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (з долученням відповідного документального підтвердження) ?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
За вимогами пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Аналогічна вимога міститься у пункті 6.3 розділу 6 тендерної документації Замовника.
Також, за умовами підпункту 1.1 пункту 1 (Правомочність на укладення договору про закупівлю та підписання пропозиції) Розділу №6 Додатку №1 до тендерної документації Замовника повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції уповноваженої особи учасника процедури закупівлі - юридичної особи підтверджується: для посадових (службових) осіб учасника, які уповноважені підписувати документи пропозиції та вчиняти інші юридично значущі дії від імені учасника на підставі положень установчих документів – розпорядчий документ про призначення (обрання) на посаду відповідної особи (наказ про призначення та/або протокол зборів засновників та/або рішення засновника тощо); для осіб, що уповноважені представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі, та які не входять до кола осіб, які представляють інтереси учасника без довіреності – довіреність, оформлена у відповідності до вимог чинного законодавства, із зазначенням повноважень повіреного, разом з документами, що у відповідності до цього пункту підтверджують повноваження посадової (службової) особи учасника, що підписала від імені учасника вказану довіреність.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178 та умов тендерної документації Замовника щодо надання під час укладення договору про закупівлю відповідної інформації про право підписання договору про закупівлю.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3502294d6afe486297d00894c766a8c1
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
06.11.2023 16:32
Опис:
У відповідь на Ваш запит повідомляємо наступне:
1) Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення закупівлі:
На «Будівництво дитячої туристичної бази центру краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді на вул. І. Франка,156 у м. Львові.» (Коригування) (45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва) було виділено кошти Розпорядженням Львівської обласної військової адміністрації №583/0/5-23ВА від 31.07.2023 р. «Про внесення змін до Програми соціально – економічного та культурного розвитку Львівської області 2021 – 2023 роки».
Щодо обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Очікувана вартість закупівлі робіт по даному об’єкту була визначена з урахуванням чинних кошторисних норм України відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації з урахуванням кошторисних норм України.
Повідомляємо, що при визначенні очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, за виключенням суми глави 10 «Утримання служби замовника» та глави 12 «Проектно-вишукувальні роботи та авторський нагляд» зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва з урахуванням ПДВ та без врахування понесених витрат.
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Замовником визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі: «Будівництво дитячої туристичної бази центру краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді на вул. І. Франка,156 у м. Львові.» (Коригування) (45200000-9 Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва), відповідно до розробленої проектно-кошторисної документації та затвердженого позитивного експертного звіту № 236.3196.23 від 02 жовтня 2023 р. Якісні та технічні характеристики відображені в відомостях обсягів робіт виходячи з вимог чинного законодавства України у сфері будівництва на момент оголошення закупівлі, а саме Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво».
2) Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Повідомляємо, що власного сайту Управління капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації немає. На разі відсутні кошти на створення власного веб-сайту та не передбачено зокрема.
Також, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п. п. 1 п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» зазначено: «Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель», а тому вважаємо за необхідне звернути увагу на те, що дані норми носять рекомендаційний характер (відповідно до тексту Постанови: «Рекомендовано»), тобто не є імперативними і не зобов’язують Управління капітального будівництва Львівської обласної державної адміністрації здійснювати відповідні дії. Спеціальним законодавством (яким є Закон України «Про публічні закупівлі» та Постанова КМУ !1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування») не покладено на замовника додаткового обов’язку оприлюднювати вказану інформацію.
3) На виконання вимоги пункту 17 Особливостей №1178 та умов тендерної документації Замовника щодо надання під час укладення договору про закупівлю Учасником було надано Наказ №18 від 01 вересня 2023 року.
Додатки:
Розпорядженням Львівської обласної військової адміністрації №583/0/5-23ВА від 31.07.2023 р. «Про внесення змін до Програми соціально – економічного та культурного розвитку Львівської області 2021 – 2023 роки»
Експертний звіт.
Зведений кошторисний розрахунок.
Відомості обсягів робіт з будівельними матеріалами, виробами і комплектами.
Наказ №18 від 01 вересня 2023 року.