• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дров'яна деревина

Завершена

1 202 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 000.00 UAH
Номер: abe198990f7f448fa9819f16b7cc9eaa
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-02-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.01.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919605
Період моніторингу: 02.01.2024 17:00 - 24.01.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 02.01.2024 №1-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 02.01.2024 №1-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 4.UA-2023-10-05-013301-a 05.10.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: Ukraine, Вінниця
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 96) 123-19-21, gurievanatalia85@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови 1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущене порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 січня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Барської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 05 жовтня 2023 року (протокол №137), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Жук Сергій Олександрович, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 19 жовтня 2023 року, протокольне рішення уповноваженої особи від 20 жовтня 2023 року №146, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір про закупівлю товару від 30 жовтня 2023 року №570 (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 31 жовтня 2023 року, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткову угоду від 01 грудня 2023 року №1, звіт про виконання договору про закупівлю та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 15 та 18 січня 2024 року через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу установлено, що Замовником 30 жовтня 2023 року укладено Договір із переможцем торгів ФОП Жук Сергій Олександрович на постачання товару, а саме: дров’яної деревини в кількості 610 куб.м (пункт 1.2. розділу 1 Договору) на загальну суму 1 085 590,00 грн (пункт 3.1. розділу 3). На дату укладання Договору сторони узгодили його істотні умови, в тому числі й ціну за одиницю товару, яка згідно із додатком №1 до Договору становила: 1779,65 грн (без ПДВ) за 1 куб.м дров’яної деревини. Згідно з підпунктом 2 пункту 19 Постанови №1178 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків, зокрема: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Водночас зазначена норма Постанови №1178 передбачена в підпункті 2 пункту 11.3 розділу 11 Договору, в якому також визначено, що у вищевказаному випадку сторони погоджуються, що зміна ціни здійснюється у такому порядку: документальним підтвердженням коливання ціни на ринку можуть бути надані документи, які видані уповноваженими на це органами (ДП «Зовнішінформ», Торгово-промисловою палатою тощо) та які підтверджують коливання ціни на ринку такого товару, або інші факти, на які посилається сторона або інші документи органу, установи чи організації, які мають повноваження здійснювати моніторинг цін на товари, визначати зміни ціни такого товару на ринку. При цьому умовами пункту 11.2. розділу 11 Договору передбачено внесення змін до нього у випадках, вказаних в пункті 11.3 зазначеного розділу Договору із оформленням відповідної додаткової угоди, підписаної уповноваженими представниками сторін й скріпленої їх печатками, що є невід’ємною частиною Договору. Так Замовником, посилаючись на норми підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178 та підпункту 2 пункту 11.3. Договору, до істотних умов Договору внесені зміни додатковою угодою від 01 грудня 2023 року №1, зокрема пункт 1.2. розділу 1 Договору викладено в наступній редакції «кількість: дров’яна деревина – 556,46 куб.м», а також визначено, що з 01 грудня 2023 року ціна на постачання товару (дров’яної деревини) в кількості 535,46 куб.м становить 1957,61 грн (без ПДВ). Водночас, згідно з наданими Замовником на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області інформацією та документами, збільшення ним ціни за одиницю товару за Договором здійснено відповідно до положень пункту 19 Постанови №1178 та за наявністю документального підтвердження такого коливання без збільшення суми, визначеної в Договорі на момент його укладення, а саме листа ФОП Жук Сергій Олександрович від 30 листопада 2023 року №215 та експертного висновку Вінницької торгово-промислової палати від 29 листопада 2023 року №В-415, згідно з яким коливання ціни на дров’яну деревину для непромислового використання 1-ї групи станом на 28 листопада 2023 року становило в межах 1818,00 грн – 2000,00 грн, та відповідає збільшенню ціни товару на ринку на дату укладання додаткової угоди у порівнянні із датою укладання договору 10 % - 11 %. Отже, Замовником факт коливання ціни товару (дров’яної деревини) на ринку документально підтверджується Експертним висновком Вінницької торгово-промислової палати від 29 листопада 2023 року №В-415 (далі – Експертний висновок). Так, в Експертному висновку зазначено, що підставою для проведення експертизи є заявка ФОП Жук Сергій Олександрович (від 28 листопада 2023 року) щодо визначення рівня оптово-ринкової вартості (з урахуванням ПДВ) дров’яної деревини для непромислового використання 1-ї групи (дрова паливні твердих порід) за 1 куб.м з врахуванням послуг навантаження, розвантаження та доставки до 50 км, станом на 28 листопада 2023 року на території Вінницької області. Водночас у даному Експертному висновку визначено, що за результатами дослідження, аналізуючи стан цін на території Вінницької області, встановлено рівень оптових ринкових цін, з урахуванням ПДВ (інформаційно), на деревину дров’яну станом на 28 листопада 2023 року в розмірі: 1818,00 грн – 2000,00 грн. Отже, наведена в Експертному висновку інформація свідчить про рівень мінімальної та максимальної ціни за одиницю товару (1 куб.м дров’яної деревини) станом на 28 листопада 2023 року на території Вінницькій області, а відтак документально не підтверджує коливання ціни зазначеного товару на ринку, що відбулося з моменту укладання Договору (30 жовтня 2023 року) до дати укладання додаткової угоди (01 грудня 2023 року). Водночас, інших документальних підтверджень, які б слугували підставами для внесення змін до Договору, в частині збільшення ціни за одиницю товару (1 куб.м дров’яної деревини), Замовником не надано. Зважаючи на зазначене Замовником додаткову угоду від 01 грудня 2023 року №1 до Договору укладено з порушенням вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови 1178 та пункту 11.3. розділу 11 Договору. В ході моніторингу Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив звіт про виконання Договору на суму 1 084 694,00 грн, що на 896,00 грн менше суми, визначеної умовами пункту 3.1. розділу 3 Договору. Згідно з наданим Замовником поясненням ФОП Жук Сергій Олександрович за умовами Договору поставлено 556 куб.м дров’яної деревини на суму 1 084 694,00 грн, а вищевказана різниця в сумах є наслідком зменшення обсягу закупівлі, що спричинене збільшенням ціни за одиницю товару, та його відображення в числовому значенні (556,46 куб.м), що призвело до технічної неможливості поставки деревини в кількості 0,46 куб.м на суму 896,00 грн.
Період усунення порушень: 22.01.2024 16:59 - 06.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 22.01.2024 16:59

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відділом освіти Барської міської ради на виконання висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 22 січня 2024 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-10-05-013301-a за предметом Дров'яна деревина (ДК 021:2015:03410000-7: Деревина), щодо зобов’язання замовника здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, та притягнення до відповідальності осіб, якими допущене порушення,інформує про виконання наступних заходів: - із фахівцем з публічних закупівель відділу освіти Барської міської ради було проведено роз’яснювальну роботу: наголошено про неухильність дотримуватися вимог чинного законодавства та постійно удосконалювати свої знання у сфері публічних закупівель, зокрема особливу увагу приділити процедурі проведення відкритих торгів із особливостями, (фахівцем з публічних закупівель було пройдено додаткові навчання у сфері публічних закупівель сертифікати додаються на 02 аркушах); - наказом відділу освіти Барської міської ради № 16-К/тр від 26 січня 2024 року, фахівця з публічних закупівель притягнено до матеріальної відповідальності шляхом зменшення розміру премії на 40 %, а також надбавки за складність та напруженість у роботі на 30 % за лютий-березень 2024 року.
Дата публікації звіту: 29.01.2024 16:53

Запити/Пояснення