• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 03410000-7 Деревина (деревина твердих порід (дрова колоті))

Завершена

1 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 000.00 UAH
Номер: 8e50ed5d80f44c97add07ab44d5b739f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-10-23-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.10.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 23.10.2023 16:42 - 13.11.2023 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 23.10.2023 Одеса № 253 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 23.10.2023. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 23.10.2023 № 253 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 2 UA-2023-10-04-006929-a 04.10.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 705-51-89, il_krasiy@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання роз’яснень щодо ТД та внесення змін до ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 31 жовтня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), надання роз’яснень щодо ТД та внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Захарівська багатопрофільна лікарня» Захарівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 04.10.2023, роз’яснення на звернення щодо ТД, оприлюднене в електронній системі закупівель 06.10.2023, зміни до ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 06.10.2023, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» (далі – ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД»), протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 13.10.2023 № б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 13.10.2023, договір купівлі -продажу від 20.10.2023 № 04/10 (далі – Договір), пояснення Замовника від 30.10.2023, отримані через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено. Відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до абзацу 3 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо коду товару чи послуги, визначеного згідно з національним класифікатором України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. В оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено предмет закупівлі ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (деревина твердих порід (дрова колоті); код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі – ДК 021:2015:03410000-7: Деревина. Проте на порушення пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: «деревина твердих порід» становить код «ДК 021:2015: 03418100-4 – Деревина твердих порід». За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено. У підпункті 2 пункту 4 Додатка 1 до ТД Замовником визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначено дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Проте у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» відсутня інформація щодо документів дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.10.2023 щодо відсутності вищезазначеної інформації Замовник 30.10.2023 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено, що уповноваженою особою Замовника направлено лист ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» №1132 від 27.10.2023 року про надання довідки довільної форми, у якій зазначено дані про наявність чинної ліцензії. Враховуючи нечіткість відповіді та відсутність інформації, запитуваної у Замовника в рамках моніторингу закупівлі, Південний офіс Держаудитслужби не має можливості дослідити питання, викладене у запиті. У підпункті 3 пункту 6 Додатка 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги) до предмету закупівлі» до ТД Замовником визначено, що для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема: довідку у довільній формі, яка повинна містити інформацію про технічні характеристики та рік виготовлення товару, що пропонується до постачання, назву виробника (виробників) товару, із зазначенням їх адреси та країни походження, а також надати документами, що підтверджують походження товару, запропонованого до постачання та відображають зв’язок між виробником товару або сировини і учасником процедури закупівлі. У складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» надав довідку в довільній формі від 10.10.2023 № 208/10, яка містить інформацію про технічні характеристики та рік виготовлення товару, що пропонується до постачання, назву виробника товару, із зазначенням його адреси. Проте у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» відсутні документами, що підтверджують походження товару, запропонованого до постачання та відображають зв’язок між виробником товару або сировини і учасником процедури закупівлі, чим не дотримано вимоги підпункту 3 пункту 6 Додатка 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги) до предмету закупівлі» до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.10.2023 щодо відсутності вищезазначених документів Замовник 30.10.2023 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, що не спростовує факту виявлених порушень. Отже, на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Крім того, відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. Відповідно до пункту 3 Додатка № 1 до ТД Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, зокрема: повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію. Проте переможець процедури закупівлі ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» надав скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» замість повного, чим не дотримано вимоги пункту 3 Додатка № 1 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.10.2023 щодо відсутності повного витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» Замовник 30.10.2023 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено, що Замовником здійснено перевірку вказаної інформації учасником закупівлі в спосіб не визначений тендерною документацією, а саме отримання інформації із веб-ресурсу. Проте надане Замовником пояснення не спростовує факту виявленого порушення, оскільки в Україні відсутній відкритий реєстр щодо осіб, яких (не)притягнуто згідно із законом до кримінальної відповідальності, та, відповідно, відсутня можливість самостійної перевірки Замовником таких відомостей. Отже, на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» у той час, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 цих особливостей та уклав з ним Договір. Слід зазначити, що відповідно до інформації, розміщеної на офіційному державному вебпорталі з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів https://spending.gov.ua/new/, що є офіційним державним інформаційним ресурсом у мережі Інтернет, на якому оприлюднюється інформація згідно із Законом «Про відкритість використання публічних коштів», 27.10.2023 Договір оплачений у повному обсязі на суму 899 999,10 гривень.
Період усунення порушень: 31.10.2023 17:11 - 15.11.2023 00:00
Дата публікації висновку: 31.10.2023 17:11

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 15-0200/2023/пр
Дата відкриття провадження: 07.12.2023 00:00
Номер відкриття провадження : 3/517/811/2023

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами здійснення моніторингу закупівлі Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Одеській області за результатами моніторингу закупівлі UA-2023-10-04-006929-a ● 943cfec83cb342e9aea485f671b4c241 Дата публікації висновку про результати моніторингу: 31 жовтня 2023 року В системі електронних торгів Prozorro опубліковано висновок про результати моніторингу UA-2023-10-04-006929-a ● 943cfec83cb342e9aea485f671b4c241 від 31 жовтня 2023 року (надалі по тексту - Висновок. Частиною 8 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. За Висновком встановлено: «Відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до абзацу 3 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо коду товару чи послуги, визначеного згідно з національним класифікатором України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. В оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено предмет закупівлі ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (деревина твердих порід (дрова колоті); код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі – ДК 021:2015:03410000-7: Деревина. Проте на порушення пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: «деревина твердих порід» становить код «ДК 021:2015: 03418100-4 – Деревина твердих порід». За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено. У підпункті 2 пункту 4 Додатка 1 до ТД Замовником визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначено дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Проте у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» відсутня інформація щодо документів дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.10.2023 щодо відсутності вищезазначеної інформації Замовник 30.10.2023 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено, що уповноваженою особою Замовника направлено лист ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» №1132 від 27.10.2023 року про надання довідки довільної форми, у якій зазначено дані про наявність чинної ліцензії. Враховуючи нечіткість відповіді та відсутність інформації, запитуваної у Замовника в рамках моніторингу закупівлі, Південний офіс Держаудитслужби не має можливості дослідити питання, викладене у запиті. У підпункті 3 пункту 6 Додатка 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги) до предмету закупівлі» до ТД Замовником визначено, що для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема: довідку у довільній формі, яка повинна містити інформацію про технічні характеристики та рік виготовлення товару, що пропонується до постачання, назву виробника (виробників) товару, із зазначенням їх адреси та країни походження, а також надати документами, що підтверджують походження товару, запропонованого до постачання та відображають зв’язок між виробником товару або сировини і учасником процедури закупівлі. У складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» надав довідку в довільній формі від 10.10.2023 № 208/10, яка містить інформацію про технічні характеристики та рік виготовлення товару, що пропонується до постачання, назву виробника товару, із зазначенням його адреси. Проте у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» відсутні документами, що підтверджують походження товару, запропонованого до постачання та відображають зв’язок між виробником товару або сировини і учасником процедури закупівлі, чим не дотримано вимоги підпункту 3 пункту 6 Додатка 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги) до предмету закупівлі» до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.10.2023 щодо відсутності вищезазначених документів Замовник 30.10.2023 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, що не спростовує факту виявлених порушень. Отже, на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Крім того, відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. Відповідно до пункту 3 Додатка № 1 до ТД Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, зокрема: повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію. Проте переможець процедури закупівлі ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» надав скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» замість повного, чим не дотримано вимоги пункту 3 Додатка № 1 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.10.2023 щодо відсутності повного витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» Замовник 30.10.2023 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено, що Замовником здійснено перевірку вказаної інформації учасником закупівлі в спосіб не визначений тендерною документацією, а саме отримання інформації із веб-ресурсу. Проте надане Замовником пояснення не спростовує факту виявленого порушення, оскільки в Україні відсутній відкритий реєстр щодо осіб, яких (не)притягнуто згідно із законом до кримінальної відповідальності, та, відповідно, відсутня можливість самостійної перевірки Замовником таких відомостей. Отже, на порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» у той час, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 цих особливостей та уклав з ним Договір. Слід зазначити, що відповідно до інформації, розміщеної на офіційному державному вебпорталі з відкритими даними про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів https://spending.gov.ua/new/, що є офіційним державним інформаційним ресурсом у мережі Інтернет, на якому оприлюднюється інформація згідно із Законом «Про відкритість використання публічних коштів», 27.10.2023 Договір оплачений у повному обсязі на суму 899 999,10 гривень. За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання роз’яснень щодо ТД та внесення змін до ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено». Враховуючи надзвичайні, невідворотні та об’єктивні обставини, а саме військова агресія російської федерації проти України, на території України введено воєнний та надзвичайний стан. Це визначено в Україні як надзвичайна ситуація. У зв`язку з наближенням холодів та можливих відключень електроенергії в закладу охорони здоров`я, яким являється Замовник, виникла нагальна потреба в закупівлі дров задля запобігання та недопущення холоду в палатах, де перебувають хворі, в операційних. Замовник мав невідкладно здійснити Закупівлю задля належного функціонування приміщень Замовника та вжиття невідкладних заходів, спрямованих на попередження та ліквідацію негативних наслідків. Слід зазначити, що не укладання з Учасником найближчим часом договору на закупівлю дров могло призвести до негативних соціальних та економічних наслідків, поставити під загрозу здоров'я та життя пацієнтів, що є недопустимим в реаліях сьогодення. З метою вчасного реагування на надзвичайну ситуацію, що склалась у Замовника, зокрема необхідності дотримання державних санітарних норм та правил гігієнічних вимог до організації температурного режиму у приміщень Замовника, необхідно було вжити заходи недопущення зриву опалювального сезону та в подальшому настанні надзвичайної ситуації. Враховуючи вищенаведене, у Замовника виникла необхідність у закупівлі ДК 021:2015 – 03410000-7 Деревина (деревина твердих порід (дрова колоті)),що унеможливлює дотримання термінів проведення повторної процедури закупівлі відкритих торгів. На підставі викладеного Уповноваженої особою Замовника прийнято рішення про укладення договору. Крім того, значущим фактором про невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «АГРО ВЕКТОР ТРЕЙД» стало те,що цей Учасник був єдиним по даній процедурі закупівлі, а, як уже зазначалося, виникла нагальна потреба в закупівлі дров. Комунальне некомерційне підприємство "Захарівська багатопрофільна лікарня» Захарівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області» зобов’язується в подальшому не вчиняти подібних порушень. До уповноваженої особи застосовано заходи дисциплінарної відповідальності, що підтверджується доданими до даної відповіді документами. У зв’язку із застосуванням до уповноваженої особи замовника заходів впливу та наданням особистого зобов’язання Замовника в подальшому не вчиняти таких порушень, вважаємо що є підстави для застосування ч. 9 ст. 8 Закону – звільнення від адміністративної відповідальності. Додатки: - Доповідна записка; - Наказ про накладення дисциплінарного стягнення на Гончарук Ольгу Остапівну.
Дата публікації звіту: 01.11.2023 15:38

Запити/Пояснення