• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Паливна деревина

Завершена

400 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 8c5c5bdd2c904b0391d10e6be5962d1b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-06-000100
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.11.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919605
Період моніторингу: 06.11.2023 18:08 - 28.11.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 06.11.2023 №82-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 06.11.2023 №82-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 16. UA-2023-10-03-008198-a, 03.10.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Вінниця
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, Kolonyk91@meta.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення вимог підпункту 4 пункту 13 Постанови №1178. За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Постанови №1178. За результатами аналізу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 листопада 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план на 2023 рік (UA-P-2023-10-03-004159-a) Комунального закладу «База спеціального медичного постачання» (далі - Замовник), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 03 жовтня 2023 року, договір від 02 жовтня 2023 року №29 (далі – Договір) та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 14 листопада 2023 року через електронну систему закупівель. Згідно з пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Постанова №1178) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178. У пункті 13 Постанови №1178 визначено виключний перелік підстав, за яких придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару. Моніторингом установлено, що Замовником здійснено закупівлю паливної деревини твердих порід (ID: UA-2023-10-03-008198-a), очікуваною вартістю 400000,00 грн, шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів. На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) про надання пояснень, зокрема інформації та її документального підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, Замовником зазначено, що відповідно до умов договору від 25 липня 2023 року №3 постачальник ФОП «Віхарєвою Лейла Сейядівна» повідомила Замовника про неспроможність виконання нею взятих на себе договірних зобов'язань та запропонувала достроково розірвати вказаний договір за взаємною згодою сторін. Зважаючи на вищезазначені обставини між Замовником та ФОП «Віхарєвою Лейлою Сейядівною» укладено договір від 07 вересня 2023 року про дострокове розірвання укладеного між сторонами договору про постачання товару від 25 липня 2023 року №3. Таким чином, за результатами проведення процедури закупівлі (UA-2023-06-16-004817-а) Замовник через незалежні від нього обставини (причини) не зміг здійснити закупівлю товару паливної деревини у кількості 210,00 м. куб. Враховуючи незабезпеченість паливною деревиною в умовах очікуваного стрімкого наближення холодів (початок опалювального сезону), відповідно до підпункту 4 пункту 13 Постанови №1178, Уповноваженою особою КЗ «БСМП» було прийняте рішення (протокол від 18 вересня 2023 року №19) про закупівлю паливної деревини (тверда порода) за прямим договором, у зв'язку з виникненням об'єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням процедури відкритих торгів. Згідно з нормами підпункту 4 пункту 13 Постанови №1178 придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Водночас, відповідно до інформації опублікованої в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-06-16-004817-a, договір від 25 липня 2023 року, яким визначено строк поставки паливної деревини твердих порід – до 31 серпня 2023 року, розірвано сторонами 07 вересня 2023 року (договір від 07 вересня 2023 року). Слід також зазначити, що вказаний договір достроково розірвано сторонами за їх взаємною згодою. Також, у пункті 2.1 договору від 07 вересня 2023 року вказано, що станом на момент (дату) розірвання за взаємною згодою сторони не мають претензій одна до іншої за договором від 25 липня 2023 року №3 про постачання товару, а інші його умови визнають такими, що припиняються (втрачають чинність) 07 вересня 2023 року. Крім того, зазвичай в Україні опалювальний період стартує з 15 жовтня. Зокрема, відповідно до інформації на офіційному вебсайті Вінницької міської ради (https://https://www.vmr.gov.ua/16-zhovtnia-u-vinnytsi-startuie-opaliuvalnyi-sezon/) зазначено, що опалювальний сезон на 2023-2024 роки у Вінницькій громаді розпочався з 16 жовтня 2023 року. Виходячи із вищевикладеного, Замовником документально не підтверджено виникненням об’єктивних обставин, що унеможливили дотримання ним строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу в період між розірванням договору від 25 липня 2023 року №3 (07 вересня 2023 року) та початком опалювального сезону на 2023-2024 роки (16 жовтня 2023 року). Отже, Замовником проведено закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів з порушенням вимог підпункту 4 пункту 13 Постанови №1178. Відповідно до пункту 13 Постанови №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Однак, Замовником під час оприлюднення звіту про укладання договору без електронної системи закупівель та Договору не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Постанови №1178. Таким чином, Замовник під час публікації інформації про закупівлю порушив вимоги пункту 13 Постанови №1178 в частині неоприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 4 пункту 13 Постанови №1178. Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження під час моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. При цьому, пояснення на запит Управління Замовником надано з недотриманням терміну, визначеного вимогами частини п’ятої статті 8 Закону. За даними пошуково-аналітичної системи (https://spending.gov.ua/new/transactions/search?page=1) фінансові зобов’язання за даним договором від 02 жовтня 2023 року №29 виконано в повному обсязі, а саме Замовником 13 жовтня 2023 року, на підставі накладної від 09 жовтня 2023 року №688, здійснено розрахунки із ДП «Погребищенський Райагроліс» у відповідності до умов Договору.
Період усунення порушень: 27.11.2023 17:12 - 12.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 27.11.2023 17:12

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 02/001/2024ПР
Дата відкриття провадження: 13.02.2024 00:00
Номер відкриття провадження : 127/2162/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Про вжиття заходів реагування, у зв'язку з виявленими органом державного фінансового контролю ознак порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель згідно інформації, оприлюднення в електронній системі закупівель
Дата публікації звіту: 01.12.2023 15:20

Запити/Пояснення