• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття від будинку 3/11 до будинку 92 по вул.Танкістів в смт. Гончарівське, Чернігівського району Чернігівської області (ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Завершена

4 920 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 600.00 UAH
Номер: 3bd57e9dfbe74ef98b3c4b990ac664e6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-20-000164
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.05.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 20.05.2024 17:47 - 11.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 20.05.2024 № 32-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5. UA-2023-10-03-008008-a 03.10.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 345-94-83, chernihivmonitoring11@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено порушення вимог пунктів 11 та 12 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог пункту 18 Особливостей. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог підпункту четвертого пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІНЕЙТС» з урахуванням вимог Особливостей, правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС ЛАЙН ГРУП», своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 червня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Гончарівської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи б/д та б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, скарга до процедури товариства з обмеженою відповідальністю «ІНЕЙТС» від 20.10.2023 та рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 31.10.2023 № 17461-р/пк-пз (далі – комісія АМКУ), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНС ЛАЙН ГРУП» (далі – ТОВ «ТРАНС ЛАЙН ГРУП») та товариства з обмеженою відповідальністю «ІНЕЙТС» (далі – ТОВ «ІНЕЙТС», Учасник), протокол уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС ЛАЙН ГРУП» від 07.11.2023 № 97, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 10.11.2023 та протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможцем ТОВ «ІНЕЙТС» від 10.11.2024 № 102, договір від 16.11.2023 № 24/238, укладений Замовником з ТОВ «ІНЕЙТС» (далі – Договір), додаткова угода від 30.11.2023 № 1 до Договору, додаткова угода від 20.12.2023 № 1 до Договору, звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 16.11.2023, звіт про виконання договору про закупівлю, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 23.05.2024 та 04.06.2024. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. Аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону встановлено наступне. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Положеннями пунктів 11 та 12 частини першої статті 10 Закону передбачено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору – протягом трьох робочих днів з дня внесення змін; звіт про виконання договору про закупівлю – протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання. Згідно з даними електронної системи закупівель Замовником 20.12.2023 та 09.01.2024 накладені електронні цифрові підписи та оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору та додаткові угоди від 30.11.2023 та від 20.12.2023 до Договору, тобто в обох випадках публікація змін до договору здійснена на чотирнадцятий робочий день з дня внесення змін, чим порушено вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону. Крім того, в ході моніторингу Замовником 22.05.2024 оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю, тобто на сто третій робочий день, з дня закінчення строку дії договору про закупівлю, чим порушено вимоги пункту 12 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено невідповідність умов договору умовам тендерної пропозиції ТОВ «ІНЕЙТС», з огляду на наступне. Згідно з інформацією, розміщеною а електронних полях оголошення про проведення закупівлі в електронній системі закупівель, у розділі «Інформація про предмет закупівлі» Замовником зазначено, що «строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 30 листопада 2023». При цьому, згідно з проєктом договору, що є додатком № 5 до тендерної документації Замовником передбачено, що «початок виконання робіт – з моменту підписання договору, закінчення виконання робіт – до 31.10.2023». Крім того, в тендерній пропозиції ТОВ «ІНЕЙТС» надано лист-погодження від 09.10.2023 № 1944 з проєктом договору, яким учасник гарантує наступне: «Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНЕЙТС» погоджується з проектом договору на закупівлю робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття від будинку 3/11 до будинку 92 по вул. Танкістів в смт. Гончарівське, Чернігівського району Чернігівської області (ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)». Проте, Замовником 16.11.2023 укладено Договір з ТОВ «ІНЕЙТС» відповідно якого початок виконання робіт – з моменту підписання договору, закінчення виконання робіт – до 30.11.2023 (пункт 5.1. розділу 5 Договору). Відповідно до вимог пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Отже, враховуючи вищевикладене, умови договору від 16.11.2023 № 16, укладеного Замовником з ТОВ «ІНЕЙТС» не відповідають вимогам тендерної документації Замовника та тендерної пропозиції переможця ТОВ «ІНЕЙТС», чим не дотримано вимоги пункту 4 розділу «Результат торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, та порушено вимоги пункту 18 Особливостей. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору про закупівлю встановлено наступне. Моніторингом установлено, що за умовами Договору ТОВ «ІНЕЙТС» зобов’язується виконати роботи з капітального ремонту асфальтобетонного покриття по вулиці Танкістів в смт. Гончарівське, договірна ціна загального обсягу яких складає 4 879 957,08 грн, у строк з моменту підписання Договору, закінчення виконання робіт – до 30.11.2023 (пункт 1.1. розділу 1; пункт 3.1. розділу 3; пункт 5.1. розділу 5). При цьому, пунктом 10.1 розділу 10 Договору визначено строк його дії до 31 грудня 2023 року, а по невиконаним зобов’язанням сторін – до їх повного виконання. Згідно з додатком 2 «Дефектний акт» до Договору Замовником із ТОВ «ІНЕЙТС» погоджено виконання складових елементів робіт з капітального ремонту асфальтобетонного покриття по вулиці Танкістів в смт. Гончарівське, а саме: знімання асфальтобетонних покриттів доріг за допомогою машин для холодного фрезерування асфальтобетонних покриттів шириною фрезерування 2100 мм та глибиною фрезерування 50 мм; на кожні 10 мм зміни глибини фрезерування додавати або виключати до норми 18-3-1 до 40мм, розкриття тріщин у асфальтобетонному покритті нарізувачем швів; розбирання бортових каменів; установлення бортових каменів бетонних і залізобетонних при інших видах покриттів; різання дрібнорозмірних фігурних елементів мощення [ФЭМ]; засипання вручну траншей, пазух котлованів та ям; розливання в'яжучих матерiалiв (2,5л/м2); улаштування покриттів товщиною 4 см із гарячих асфальтобетонних сумішей; згін покриття з асфальтобетонної сумiшi без застосування укладальникiв асфальтобетону, тобто виконання загального обсягу робіт передбачено протягом 15 календарних днів. Поряд із цим, моніторингом установлено, що учасник ТОВ «ІНЕЙТС» погодився із вищевказаними умовами Договору та зобов’язався їх виконати до 31.10.2023, що документально ним підтверджено наданим у складі тендерної пропозиції проєктом Договору (файл «проект договору.pdf»). Додатковою угодою від 30 листопада 2023 року № 1 Замовником внесені зміни до істотних умов Договору, а саме умови пункту 5.1. розділу 5 Договору викладено в новій редакції, згідно з якими підрядник зобов’язаний виконати роботи, визначені Договором та додатками до нього, з моменту підписання договору, закінчення виконання робіт – до 20 грудня 2023 року включно. Згідно з поясненнями, наданими Замовником на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області (далі – Управління), додаткова угода від 30 листопада 2023 року № 1 до Договору укладена на підставі того, що виконання робіт супроводжувалося несприятливими погодними умовами, що призвело до відтермінування строків виконання робіт. Слід зазначити, що документальне підтвердження виникнення об’єктивних обставин, що спричинили внесення змін до Договору додатковою угодою від 30.11.2023 № 1, зокрема продовження строку виконання робіт до 20 грудня 2023 року включно, Замовником надано не було. Отже, учасник ТОВ «ІНЕЙТС» подаючи свою тендерну пропозицію на участь у відкритих торгах 03 жовтня 2023 року та укладаючи 16 листопада 2023 року із Замовником Договір, усвідомлював, що виконання робіт з капітального ремонту асфальтобетонного покриття по вулиці Танкістів в смт. Гончарівське в зимовий період буде супроводжуватися погіршенням погодних умов, проте зобов’язався їх виконати протягом 15 календарних днів з кінцевим строком до 30 листопада 2023 року. Водночас, Замовником внесені зміни до Договору, в частині продовження строку виконання робіт з капітального ремонту асфальтобетонного покриття до 20 грудня 2023 року включно, які за умовами Договору та додатку 2 до нього станом на дату їх внесення (30 листопада 2023 року), мали бути вже виконані в повному обсязі (30 листопада 2023 року). Відповідно до норм підпункту четвертого пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків, зокрема продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Водночас, зазначена норма Особливостей передбачена в пункті 10.2. розділу 10 Договору. Умовами Договору визначено, що підрядник зобов’язаний у 2023 році якісно та своєчасно виконати роботи для Замовника передбачені цим Договором у терміни, зазначені в Договорі (пункт 1.1. розділу 1, пункт 5.1. розділу 5 та пункт 6.3. розділу 6) та несе передбачену чинним законодавством України відповідальність за невиконання своїх зобов'язань за Договором (пункт 7.1. розділу 7), а також, за кожен день затримки здачі виконаних робіт Підрядник сплачує Замовнику пеню у розмірі облікової ставки Національного банку України від ціни послуг (пункт 7.2. розділу 7), при цьому, сплата пені не звільняє Сторони від виконання своїх зобов'язань за Договором у повному обсязі (пункт 7.3. розділу 7). Згідно з пунктом 6.2. розділу 6 Договору Замовник має право: достроково розірвати Договір у разі невиконання зобов'язань Підрядником, повідомивши про це його у строк не пізніше ніж за 5 днів; контролювати виконання робіт у строки, встановлені Договором; відмовитися від Договору та вимагати відшкодування збитків, якщо Підрядник своєчасно не розпочав роботи або виконує їх настільки повільно, що закінчення їх у строк, визначений Договором, стає неможливим; ініціювати внесення змін у Договір, або вимагати його розірвання та відшкодування збитків за наявності істотних порушень Підрядником умов Договору. Разом з тим, сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов'язань за Договором у разі виникнення обставин непереборної сили, які не існували під час укладання Договору та виникли поза волею сторін – аварія, катастрофа, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, війна тощо (пункт 8.1. розділу 8 Договору). Сторона, що не може виконувати зобов'язання за Договором унаслідок дії обставин непереборної сили, повинна не пізніше ніж протягом 5 календарних днів з моменту їх виникнення повідомити про це іншу сторону у письмовій формі (пункт 8.2. розділу 8 Договору). Доказом виникнення обставин непереборної сили та строку їх дії є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою України (пункт 8.3. розділу 8 Договору). Однак, у своєму поясненні Замовником документально не підтверджено виникнення об’єктивних обставин, у тому числі непереборної сили, що спричинили продовження строку виконання зобов’язань за Договором до 20 грудня 2023 року, та яких не існувало на час укладання Договору. Крім того, додатковою угодою від 20 грудня 2023 року № 1 до Договору Замовником внесені зміни до істотних умов Договору, а саме умови пункту 3.1. розділу 3 та розділу 12 Договору викладено в новій редакції, згідно з якими загальна вартість робіт за даним Договором складає 396 277,60 грн у т.ч. ПДВ та дефектним актом передбачено наступний перелік робіт та витрат: розбирання бортових каменів; установлення бортових каменів бетонних і залізобетонних при інших видах покриттів; засипання вручну траншей, пазух котлованів та ям. Враховуючи вищевикладене та те, що ТОВ «ІНЕЙТС», згідно з умовами Договору, зобов’язалось виконати роботи з капітального ремонту асфальтобетонного покриття по вулиці Танкістів в смт. Гончарівське у строк до 30 листопада 2023 року, продовження строку їх виконання до 20 грудня 2023 року на підставі пояснення Замовника, що виконання робіт супроводжувалося несприятливими погодними умовами, не є достатнім документальним підтвердженням об’єктивних обставин, що спричинили продовження строків виконання зобов’язань за Договором. Зважаючи на зазначене, додаткова угода від 30 листопада 2023 року № 1 до Договору укладена з порушенням вимог підпункту четвертого пункту 19 Особливостей. Згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, Замовником в ході моніторингу процедури закупівлі 22.05.2024 оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень: 06.06.2024 17:45 - 21.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 06.06.2024 17:45

Запити/Пояснення