-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141015 Малнів – Піхи – Мартини – Малнів на ділянці км 0+000 – км 1+600, Яворівського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
49 596 784.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 247 983.92 UAH
мін. крок: 0.5% або 247 983.92 UAH
Номер:
8d35c3d685b1450ba49311d81d78bc73
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-12-27-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.12.2023 00:00
Період моніторингу:
27.12.2023 16:36 - 18.01.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.12.2023 № 329
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п. 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 27.12.2023 № 329.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-09-29-009528-a, 29.09.2023. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при оприлюдненні інформації про закупівлю, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 17 січня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-09-29-003087-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Приватного підприєства «РОМА» (далі – ПП «РОМА»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 11.10.2023 №210; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ПП «РОМА» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 25.10.2023 №104-10/23 та додаткові угоди від 25.10.2023 № 1, від 08.12.2023 №2 та від 11.12.2023 №3 до нього, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковані разом з такими додатковими угодами; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Замовником у відповіді на запит органу державного фінансового контролю щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі зазначено, що «ознайомитись із обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141015 Малнів – Піхи – Мартини – Малнів на ділянці км 0+000 – км 1+600, Яворівського району Львівської області» можна за посиланням: https://old.loda.gov.ua/informatsiya_shchodo_stanu_avtodorih».
Разом з ти, проведеним під час моніторингу аналізом інформації, розміщеної на веб-сайті Львівської обласної деожавної адміністрації за посиланням https://old.loda.gov.ua/informatsiya_shchodo_stanu_avtodorih встановлено, що інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-09-29-009528-a на вказаному веб-сайті відсутня.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-09-29-009528-a шляхом розміщення на власному веб-сайті у визначений строк, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанова КМУ №710.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Згідно з пунктом 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Одночасно, у пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Згідно з нормами пункту 47 Особливостей №1178 учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Слід зазначити, що електронні поля для здійснення учасником під час подання тендерної пропозиції самостійного декларування відсутності підстав, визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей №1178, в електронній системі закупівель відсутні.
Моніторингом встановлено, що у тендерній документації за досліджуваною процедурою закупівлі (частина 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та розділ «Підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей.» Додатку 2 до тендерної документації) вказано, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей №1178 (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей №1178), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції та що Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей №1178), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей №1178.
Однак, Замовником у тендерній документації не вказано способу підтвердження учасником відсутності підстав для відхилення за абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей №1178.
Таким чином, Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178 при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Одночасно, у частині першій статті 22 Закону вказано, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
Згідно з нормами пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Моніторингом встановлено, що у пункті 2.3 частини 2 розділу «Загальні положення» тендерної документації Замовника, яка розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документу, посадовою особою Замовника, уповноваженою здійснювати зв’язок з учасниками, вказано головного спеціаліста відділу тендерно-договірних відносин управління тендерно-договірних відносин та кошторисної діяльності Паук Христину Михайлівну (із зазначенням електронної адреси та номеру телефону для зв’язку).
Водночас, в електронних полях, реалізованих в електронній системі закупівель, для здійснення зв’язку вказано посадову особу Замовника: Васьо Анна Орестівна, із зазначенням електронної адреси, проте без зазначення посади вказаної посадової особи.
З врахуванням вищенаведеного, складена тендерна документація Замовника не відповідає нормам пункту 17 частини другої статті 22 Закону, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Крім того, за умовами частини 3 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю та скановану копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Однак, за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, за винятком окремих її частин, зокрема частини другої, якою саме передбачено надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю у відповідних випадках копії ліцензії або документа дозвільного характеру.
Таким чином, норми частини другої статті 41 Закону під час проведення досліджуваної процедури закупівлі не застосовуються та вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі Замовнику під час укладення договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, у пункті 17 Особливостей №1178, відсутня.
Враховуючи вищенаведене, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
18.01.2024 11:08 - 02.02.2024 00:00
Дата публікації висновку:
18.01.2024 11:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновку моніторингу від 18.01.2023 року процедури закупівлі робіт: «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141015 Малнів – Піхи – Мартини – Малнів на ділянці км 0+000 – км 1+600, Яворівського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)» Західний офіс Держаудитслужби здійснити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при оприлюдненні інформації про закупівлю, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Замовником на виконання висновку було проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при оприлюдненні інформації про закупівлю, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Дата публікації звіту:
23.01.2024 12:12
Запити/Пояснення
Номер:
4253c5b33a93414987f2fe8ee1d87410
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
28.12.2023 17:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.01.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-09-29-009528-a, яка проводилась Департаментом дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
7f223ff28ee54039acc150b77d44c61e
Назва:
Пояснення ДАСУ
Дата опублікування:
29.12.2023 12:59
Опис:
На Ваш запит про надання пояснення від 28.12.2023 року в межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт: «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141015 Малнів – Піхи – Мартини – Малнів на ділянці км 0+000 – км 1+600, Яворівського району Львівської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-29-009528-a, Департамент дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації повідомляє наступне.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі ««Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141015 Малнів – Піхи – Мартини – Малнів на ділянці км 0+000 – км 1+600, Яворівського району Львівської області» підготовлено на основі проєктно-кошторисної документації виготовленої спеціалізованою проєктною організацією. Проєктно-кошторисна документація пройшла експертизу у ТОВ «ВЕСТ БУД ЕКСПЕРТИЗА», № 04-04/48-23.08.23 від 23 серпня 2023 року).
Очікувана вартість предмета закупівлі: «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141015 Малнів – Піхи – Мартини – Малнів на ділянці км 0+000 – км 1+600, Яворівського району Львівської області» сформовано на основі проєктно-кошторисної документації, яка пройшла експертизу у ТОВ «ВЕСТ БУД ЕКСПЕРТИЗА», № 04-04/48 -23.08.23 від 23 серпня 2023 року
Джерелом фінансування за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141015 Малнів – Піхи – Мартини – Малнів на ділянці км 0+000 – км 1+600, Яворівського району Львівської області» є державний бюджет України. Джерело фінансування може бути доповнено та/або змінено у разі прийняття органами місцевого самоврядування рішень щодо скерування додаткового фінансування.
Ознайомитись із обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141015 Малнів – Піхи – Мартини – Малнів на ділянці км 0+000 – км 1+600, Яворівського району Львівської області» можна за посиланням:
https://old.loda.gov.ua/informatsiya_shchodo_stanu_avtodorih
Щодо надання переможцем процедури закупівлі при укладанні договору відповідних документів про підтвердження права підписання договорів про закупівлю та копію ліцензій або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності зазначаємо, що переможець процедури закупівлі – Приватне підприємство «РОМА» надав вищезгадані документи відповідно до вимог пункту 17 Постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та тендерної документації (додаються до листа).