-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт тепломережі котельні в с.Дівички вул. Артилеристів ,22, Бориспільського району, Київської області (код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
4 282 655.00
UAH з ПДВ
Номер:
974da9fd31b047f483eea110aed693de
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-17-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.10.2023 00:00
Період моніторингу:
17.10.2023 18:17 - 07.11.2023 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.10.2023 №78-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України від 13 жовтня 2023 року №003100-18/11797-2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 17.10.2023 №78-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2.UA-2023-09-29-008639-a 29.09.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення вимог підпункту 4 пункту 13 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік комунального підприємства «Житлово-комунальне господарство Дівичківської сільської ради» (далі - Замовник), договір підряду від 27 вересня 2023 року №2209, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 29 вересня 2023 року, пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 24 та 25 жовтня 2023 року через електронну систему закупівель.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Постанова №1178).
Згідно з пунктом 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178.
У пункті 13 Постанови №1178 визначено виключний перелік підстав, за яких придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Моніторингом установлено, що Замовником здійснено закупівлю робіт з капітального ремонту тепломережі котельні в с. Дівички, вул. Артилеристів, 22, Бориспільського району, Київської області (ID: UA-2023-09-29-008639-a), очікуваною вартістю 4 282 655,00 грн, шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
У розпорядчому рішенні Замовника від 27 вересня 2023 року №16 підставою для проведення закупівлі без використання електронної системи закупівель визначено підпункт 4 пункту 13 Постанови №1178.
Згідно з вимогами підпункту 4 пункту 13 Постанови №1178 придбання замовниками робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн., може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про надання пояснень, зокрема інформації та її документального підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідно до підпункту 4 пункту 13 Постанови №1178 Замовником зазначено, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 19 травня 2023 року №455-р «Про затвердження плану заходів з підготовки об’єктів житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу України до осінньо-зимового періоду 2023/2024 року та його проходження», розпорядження Київської обласної (військової) адміністрації від 12 травня 2023 року №352 початок опалювального сезону повинен розпочатися 15 жовтня 2023 року. Розпорядженням Дівичківської сільської ради від 26 травня 2023 року №46/02-11/05-23 було проведено обстеження та аналіз фактичного стану об’єктів життєзабезпечення до роботи в осінньо-зимовий період 2023/2024 року, в тому числі котельні та тепломережі по вул. Артилеристів, 22, с. Дівички. Обстеженням встановлено, що тепломережа котельні зношена та потребує проведення капітального ремонту (акт обстеження стану тепломережі котельні вул. Артилеристів, 22, с.Дівички Бориспільського району, Київської області від 06 червня 2023 року). Замовником замовлено в ТОВ «Теплопроект» проектно-кошторисну документацію робочого проєкту «Капітальний ремонт тепломережі котельні в с. Дівички, вул. Артилеристів, 22, Бориспільського району, Київської області» від 26 червня 2023 року №18-23-А. Після розроблення проєктно-кошторисної документації між Замовником та ТОВ «Укрекспертиза груп» укладено договір на проведення комплексної експертизи проєкту від 30 серпня 2023 року №15-08-23. 31 серпня 2023 року від ТОВ «Укрекспертиза груп» отримано експертний звіт (позитивний) від 25 серпня 2023 року №0131-6631-23/УЕГ/А. Сесією Дівичківської сільської ради 25 серпня 2023 року №1897/52-VIII були виділені кошти для реалізації проектно-кошторисної документації «Капітальний ремонт тепломережі котельні в с. Дівички, вул. Артилеристів, 22, Бориспільського району, Київської області». Виходячи із вище наведеного та враховуючи строки проведення відкритих торгів біля 20 календарних днів часу для проведення процедури закупівлі «Капітальний ремонт тепломережі котельні в с. Дівички, вул. Артилеристів, 22, Бориспільського району, Київської області» недостатньо, щоб після проведених торгів виконати комплекс будівельних робіт з капітального ремонту вищевказаного об’єкту.
Також, до пояснення Замовником долучено, зокрема, експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проєктної документації на будівництво від ТОВ «Укрекспертиза Груп» від 25 серпня 2023 року №0131-6631-23/УЕГ/А, затверджений 31 серпня 2023 року.
Виходячи із вище викладеного, Замовником документально не підтверджено виникненням об’єктивних обставин, що унеможливили дотримання ним строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів щодо закупівлі робіт з капітального ремонту тепломережі котельні в с. Дівички, вул. Артилеристів, 22, Бориспільського району, Київської області.
Отже, Замовником проведено закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів з порушенням вимог підпункту 4 пункту 13 Постанови №1178.
Період усунення порушень:
31.10.2023 17:27 - 15.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
31.10.2023 17:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
на виконання вимоги Північного офісу Держаудитслужби за результатами здійсненого моніторингу закупівлі за предметом «Капітальний ремонт тепломережі котельні в с.Дівички вул. Артилеристів ,22, Бориспільського району, Київської області (код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) дійшли взаємної згоди про розяіірвання договору підряду №2209 від 27.09.2023 з 03 листопада 2023 року
Дата публікації звіту:
06.11.2023 13:16
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
Опис:
Порушення усунуто, шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
10.11.2023 09:54
Запити/Пояснення
Номер:
631968c4690e4533ae22d2dc86bdfa55
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
19.10.2023 14:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту тепломережі котельні в с.Дівички вул. Артилеристів ,22, Бориспільського району, Київської області (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-09-29-008639-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ «КЕГ-ТЕПЛО», з яким укладений договір підряду від 27 вересня 2023 року №2209, без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.