-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 39710000-2 - Електричні побутові прилади Промислова пральна машина з віджимом (13-16 кг/цикл)
Завершена
274 620.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 373.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 373.10 UAH
Номер:
3d63b3b1a3f34fe4be75381770687f4c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-21-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.11.2023 00:00
Період моніторингу:
21.11.2023 18:20 - 13.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
21.11.2023 № 217
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/11797-2023 від 13.10.2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 21.11.2023 № 217
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
7 UA-2023-09-29-006012-a
29.09.2023 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СЛОБОЖАНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ» СЛОБОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. Заступника начальника відділу Людмила ХИТРЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання визначення коду предмета закупівлі встановлено порушення пункту 1 розділу І Порядку 708.
За результатом аналізу питання оприлюднення інформації в оголошенні про закупівлю встановлено порушення пункту 24 Особливостей.
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ "Нова Колор" абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939- XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором від 20.11.2023 № 342 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про процедуру закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ у редакції яка діяла на момент проведення закупівлі (далі Закон №922) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, Додаткових угод до Договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та чинному законодавству.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛОБОЖАНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ" СЛОБОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ, (далі Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-09-29-002019-b ), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, яка затверджена протокольним рішенням Уповноваженої особи (від 29.09.2023 року № 174), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.11.2023 №194/ВТ/23, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) від 27.10.2023 р. №17260-р/пк-пз, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "Нова Колор" (далі – ТОВ "Нова Колор"), вимогу про усунення невідповідностей до 11.11.2023, повідомлення про намір укласти договір опубліковане в електронній системі закупівель 13.11.2023, договір про закупівлю від 20.11.2023 № 342 та його оприлюднення, пояснення Замовника від 27.11.2023, 30.11.2023, 05.12.2023, 11.12.2023 на запити Східного офісу Держаудитслужби від 22.11.2023, 28.11.2023, 01.12.2023, 07.12.2023.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Комісії не проводився.
Правила визначення замовником предмета закупівлі регламентуються Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783 (далі Порядок 708) відповідно до пункту 1 розділу І якого предмет закупівлі визначається відповідно до Закону №922 із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товар; назву предмета закупівлі «Промислова пральна машина з віджимом (13-16 кг/цикл)» та вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015:39710000-2: Електричні побутові прилади.
Поряд з цим слід зазначити, що згідно з пунктом 3 розділу І ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ енергетичного маркування побутових пральних машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 2013 р. №702, термін «побутова пральна машина» вживається у наступному значенні - машина, яка очищує та ополіскує тканини з використанням води, виконує функцію віджимання і призначена для використання лише для непрофесійних цілей. Водночас у Додатку 3 до цього регламенту закріплені вимоги до мікрофіші для електричних побутових приладів.
Отже, за основним словником ЄЗС, який установлює коди та назви продукції та послуг, що можуть бути предметом закупівель, за технічними характеристиками, які викладені Замовником у Додатку 3 до тендерної документації, предмет закупівлі «Промислова пральна машина з віджимом (13-16 кг/цикл)» підпадає під розділ 42000000-6 «Промислова техніка», група 42700000-3 «Машини для виробництва текстильних виробів, одягу та шкіряних виробів», категорія 42716000-8 «Пральні машини, машини для сухого чищення та сушильні машини», номенклатурна позиція 42716120-5 «Пральні машини».
Таким чином, під час визначення коду предмету закупівлі Замовником не дотримано норми пунктом 1 розділу І Порядку 708.
Крім того, відповідно до пункту 24 Особливостей оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів відповідно до цих особливостей здійснюється Замовником самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082). Відповідно до пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015:39710000-2: Електричні побутові прилади, тоді як фактично здійснювалася закупівля промислової пральної машини, що відповідно до Єдиного закупівельного словника має здійснюватися за ДК 021:2015:42716000-8: Пральні машини, машини для сухого чищення та сушильні машини. Отже, Замовником невірно вказаний код предмета закупівлі.
Крім того, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-09-29-006012-a та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю Замовником не дотримано вимоги пункту 14 Порядку №1082 щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі - 42716120-5 «Пральні машини».
Поряд з цим, моніторингом встановлено не відповідність запропонованого товару технічним вимогам, які викладено у Додатку 3 до тендерної документації.
Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист, складений у
довільній формі з підписом та печаткою), яким підтверджує вимоги до комплектації та якості товару, зокрема.
Продуктивність: 13 - 16 кг/цикл;
Підготовка до використання дозаторів рідкої хімії для прання: не менше 5 входів;
Підключення до холодної та гарячої води: 2x 3/4’’.
ТОВ "Нова Колор" у складі тендерної пропозиції наданий Технічний паспорт "Прально-віджимна машина UA135", відповідно до якого, зокрема:
Продуктивність 1:10/1:9 13/15 кг (стор. 3 паспорту)
Кількість дозаторів рідкої хімії для прання: 4 входи (стор. 10 паспорту);
Підключення машини: різьба 3/4’’(стор. 3 паспорту).
Отже, пропозиція ТОВ "Нова Колор" не відповідає технічним характеристикам, встановленим в тендерній документації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Період усунення порушень:
15.12.2023 15:07 - 30.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
15.12.2023 15:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов'язання згідно висновку Східного офісу Держаудитслужби від 15 грудня 2023 року.
Виявлене порушення усунули повністю шляхом припинення зобов'язань за договором.
Договір розірвано 20.12.2023р. Документи у файлах.
Дата публікації звіту:
20.12.2023 12:36
Запити/Пояснення
Номер:
9f81969bd31648d984ba964b0613c858
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
22.11.2023 14:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.11.2023 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
4911ad8ba34a4822aa02b6484965e04b
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
28.11.2023 15:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.12.2023 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
6e923b19d5bd44f49be1552766186d18
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
01.12.2023 09:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2023 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
aea23583fb1443ed8f56c435951e1bc7
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
07.12.2023 13:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.12.2023 00:00
Опис:
Питання у файлі