• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А-95

Завершена

3 270 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 350.00 UAH
Номер: 56344a2027904fdc9ab0667f9de3adca
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-10-26-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.10.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 26.10.2023 17:57 - 16.11.2023 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 26.10.2023 №80-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України від 13 жовтня 2023 року №003100-18/11797-2023, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 26.10.2023 №80-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1.UA-2023-09-29-001459-a 29.09.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, lilizakup@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності підстав для придбання бензину А-95 шляхом здійснення спрощеної закупівлі установлено порушення вимог пунктів 5 та 10 Постанови №1178.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, притягнення осіб, винних у встановлених порушеннях до відповідальності та в подальшому здійснювати закупівлі з дотриманням вимог Закону та Постанови №1178 і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 листопада 2023 року. Предметом аналізу були питання: наявність підстав щодо придбання бензину А-95 шляхом здійснення спрощеної закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Дочірнього підприємства «Кіровоградський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення спрощеної закупівлі, документацію спрощеної закупівлі, затверджену рішенням уповноваженої особи від 28 вересня 2023 року №58, пропозицію ТОВ «Укрпетролцентр», повідомлення про намір укласти договір, договір поставки (купівлі-продажу) товару від 11 жовтня 2023 року №УПЦ(О)-030/2023/544, пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 27 жовтня та 07 листопада 2023 року через електронну систему закупівель. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі - Управління) звернулось через електронну систему закупівель до Замовника про надання пояснення (інформації, документів), зокрема щодо обґрунтування застосування спрощеної закупівлі. Замовник у відповіді на запит Управління надав інформацію, що «…Дочірнє підприємство «Кіровоградський облавтодор» здійснює свою діяльність на комерційній основі, метою якої є одержання прибутку, тобто підприємство не виступає замовником у розумінні Закону, і відповідно на нього не поширюється дія вимог Закону. Дочірні підприємства ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» створені відповідно до Наказу Державної служби автомобільних доріг України від 09 квітня 2002 року. Дочірні підприємства ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України в свою чергу створені відкритим акціонерним товариством «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», а не державою і на власності саме АТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (тобто юридичної особи), що свідчить про підприємницьку й приватну правову природу таких дочірніх підприємств. В свою чергу, під дочірнім підприємством слід розуміти юридичну особу, створену іншою юридичною особою (засновником) як єдиним учасником. Структура корпоративного управління і режим майна дочірнього підприємства визначаються його засновником на власний розсуд. Підприємство не є замовником у розумінні Закону, оскільки не є органом державної влади та органом місцевого самоврядування, уповноваженою розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, в межах такого фінансування, у його статутному капіталі відсутня державна або комунальна частка акцій (часток, паїв), яка перевищує 50 відсотків, діяльність (господарську діяльність), зокрема щодо придбання товару за спірним договором, воно здійснює на комерційній (промисловій) основі…» Однак, постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року №221 «Про утворення відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (далі – Компанія) установлено, що засновником Компанії є держава в особі Державної служби автомобільних доріг. Повноваження вищого органу управління покладаються на засновника Компанії. У державній власності закріплюються 100 відсотків акцій Компанії із забороною їх відчуження, використання для формування статутних фондів будь-яких суб’єктів господарювання, передачі в управління будь-яким особам та вчинення будь-яких дій, наслідком яких може бути відчуження цих акцій з державної власності, зокрема передача в заставу, до прийняття окремого рішення щодо приватизації Компанії. Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року №221 установлена вимога Державній службі автомобільних доріг України щодо передачі до статутного фонду Компанії майна державних підприємств, які належать до сфери управління Державної служби автомобільних доріг України, з наступним перетворенням їх у дочірні підприємства в місячний термін. Відповідно до частини 1 статті 141 Господарського кодексу України (далі – ГКУ), до державного майна у сфері господарювання належать цілісні майнові комплекси державних підприємств або їх структурних підрозділів, нерухоме майно, інше окреме індивідуально визначене майна державних підприємств, акції (частки, паї) держави у майні суб’єктів господарювання різних форм власності, а також майно, закріплене за державними установами і організаціями з метою здійснення необхідної господарської діяльності, та майно, передане в безоплатне користування самоврядним установам і організаціям або в оренду для використання його у господарській діяльності. Держава через уповноважені органи державної влади здійснює права власника також щодо об’єктів права власності Українського народу, зазначених у частині першій статті 148 ГКУ. Згідно з частиною 5 статті 141 ГКУ види майна, що може перебувати виключно у державній власності, відчуження якого недержавним суб’єктам господарювання не допускається, а також додаткові обмеження щодо розпорядження окремими видами майна, яке належить до основних фондів державних підприємств, установ і організацій, визначаються законом. Враховуючи викладене, майно, що передане дочірнім підприємствам Компанії, у тому числі і дочірньому підприємству «Кіровоградський облавтодор», є державним майном у розумінні частини першої статті 141 ГКУ. Окрім цього, відповідно до Статуту дочірнього підприємства «Кіровоградський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», затвердженого в.о. Голови Державного агентства автомобільних доріг С.Р. Новак від 02 серпня 2019 року, підприємство засноване з метою, зокрема, задоволення потреб територіальних громад і держави у безпечних та якісних автомобільних дорогах загального користування, його роботах, послугах і товарах, а також сприяння розвитку дорожньої галузі України. Пунктом 11 частини першої статті 1 Закону визначено, що замовники – суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону. Відповідно до абзацу четвертого пункту 3 частини першої статті 2 Закону до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак, зокрема у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. З огляду на викладене, дочірнє підприємство «Кіровоградський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», є підприємством, у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує 50% та як наслідок є Замовником у розумінні вимог Закону. Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 10 Постанови №1178 замовники здійснюють закупівлі товарів і послуг, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Постановою №1178. Згідно із пунктом 5 Постанови №1178 забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної Постановою №1178, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної Постановою №1178 (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 Постанови №1178). Зважаючи на зазначене, Замовник на порушення вимог пунктів 5 та 10 Постанови №1178 здійснив закупівлю та уклав Договір №УПЦ(О)-030/2023/544 на суму 3 252 000,00 грн без проведення процедури закупівлі відкритих торгів.
Період усунення порушень: 13.11.2023 17:14 - 28.11.2023 00:00
Дата публікації висновку: 13.11.2023 17:14

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява від 15.11.2023 року № 878 про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Дата публікації: 27.11.2023 14:13
Дата відкриття провадження: 22.11.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 340/9592/23

Запити/Пояснення