• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 1

Придбання та встановлення збірно-розбірної металевої конструкції (ангар для зберігання техніки)

Завершена

1 820 612.20 UAH з ПДВ
Номер: 543a37dd944847f6bb1bda1d38b4c6a8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-10-24-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.10.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 24.10.2023 14:56 - 14.11.2023 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 23.10.2023 № 61-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 23.10.2023 № 61-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі / звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 9. UA-2023-09-27-011885-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 67) 804-52-01, snizhana1978@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання принципів здійснення публічних закупівель встановлено недотримання вимог пункту 3 частини 1 статті 5 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та укладанні договору в тому числі його відповідності вимогам законодавства, установлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору установлено порушення пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, обґрунтуванні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, визначенні розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 27.09.2023 № 269, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 листопада 2023 року. Предметом аналізу були питання: дотримання Виконавчим комітетом Руськополянської сільської ради (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, обґрунтуванні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, визначенні розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі, дотриманні принципів здійснення публічних закупівель, наявності умов для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, дотриманні законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Замовника на 2023 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, протокол уповноваженої особи від 27.09.2023, договір від 27.09.2023 № 269, додаткові угоди від 12.10.2023 № 1 та від 31.10.2023 № 2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 13.10.2023 та від 03.11.2023, лист від 30.10.2023 № 30, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 31.10.2023 та 06.11.2023 року. Відповідно до пункту 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. В свою чергу, Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості). Відтак, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням норм Особливостей. Відповідно до підпункту 22 частини 1 статті 1 Закону, зокрема визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено обґрунтування підстави укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у вигляді протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.09.2023 року. Так, відповідно до вказаного протоколу, підставою для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару є підпункт 6 пункту 13 Особливостей, а саме: Замовником відмінено процедуру закупівлі відкритих торгів за предметом «Конструкції та їх частини», інформація про яку оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-08-08-010503-a, через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений Замовником. Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Моніторингом установлено, що відповідно до наданого Замовником пояснення від 06.11.2023 року та копій документів (лист-запрошення до ТОВ Спільне українсько-американське підприємство «ТЕРМОБУД» від 27.09.2023 № 2676/02-09), Замовником на порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей, встановлено вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, які відрізняються від вимог, що були визначені у тендерній документації по процедурі закупівлі за номером ID: UA-2023-08-08-010503-a, а саме: - об’єм панелей стін, згідно тендерної документації (Додаток № 4), становив 254,00 м.кв., тоді як згідно вимог до учасника Замовником встановлено об’єм панелей стін в кількості 250,6 м.кв.; - об’єм панелей даху, згідно тендерної документації (Додаток № 4), становив 329,00 м.кв., тоді як згідно вимог до учасника Замовником встановлено об’єм панелей даху в кількості 320,00 м.кв.; - об’єм монтажу сандвіч-панелей, згідно тендерної документації (Додаток № 4), становив 583 м.кв., тоді як згідно вимог до учасника Замовником встановлено об’єм монтаж сандвіч-панелей в кількості 570,6 м.кв.; - строк поставки металевої конструкції (з монтажем), згідно тендерної документації (Додаток 4), не пізніше 30 листопада 2023 роки, тоді як згідно вимог до учасника Замовником встановлено строк поставки, не пізніше 31 жовтня 2023 роки. Також, Замовником не встановлено до учасника вимоги, що визначені підпунктом 1.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, зокрема: - у разі, якщо учасник не є виробником товару, на підтвердження можливості поставки предмета закупівлі в кількості, в строки та в терміни, визначені тендерною документацію учасник надає гарантійний лист від виробника з посиланням на номер цієї закупівлі з гарантією можливості поставки товару та договір (копію договору) з виробником як підтвердження наявності договірних відносин з виробником; - для підтвердження виконання аналогічних договорів учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копію не менше 1 (одного) договору та копії актів прийомки передачі/копії інших документів, що підтверджують факт передачі майна; - учасник завантажує до тендерної пропозиції проект договору, підготовлений у відповідності з Додатком № 5 тендерної документації, який повинен бути заповнений зі сторони учасника, включаючи додатки та специфікації до нього, та містити печатку учасника; - учасником надається у складі тендерної пропозиції заповнена та підписана «Тендерна пропозиція» за формою, зазначеною у Додатку № 1 до тендерної документації. Крім того, під час проведення моніторингу встановлено, що в порушення підпункту 6 пункту 13 Особливостей, між Замовником та ТОВ Спільне українсько-американське підприємство «Термобуд» укладено договір від 27.09.2023 № 269 (далі – Договір) умови якого відрізняються від умов зазначених в проекті договору (Додаток № 5 до тендерної документації по процедурі закупівлі за номером ID: UA-2023-08-08-010503-a). Так, в пункті 1.1 розділу 1 та пункті 5.1 розділу 5 проєкту договору зазначено, що «Постачальник зобов'язується до 30.11.2023 року поставити, розвантажити та встановити Замовнику товари, зазначені в специфікації». Проте, в пункті 1.1 розділу 1 укладеного Договору зазначено, що «Постачальник зобов'язується до 30.10.2023 року поставити, розвантажити та встановити Замовнику товари, зазначені в специфікації». Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, установлено, що в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей Замовником не дотримано вимоги, які дають право замовникам на укладання договорів про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, наступне. Статтею 638 Цивільного кодексу України встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягай згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови, зокрема, про предмет договору. Пунктом 19 Особливостей встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зазначених в підпунктах 1-8 пункту 19 Особливостей. Моніторингом встановлено, що між Замовником та ТОВ Спільне українсько-американське підприємство «ТЕРМОБУД» до Договору укладено додаткову угоду від 12.10.2023 № 1, якою внесено зміни до істотної умови вказаного договору в частині внесення змін до предмету закупівлі, а саме, розділ 1 «Предмет договору» Договору доповнено п. 1.3 «Сторони домовились про те, що Постачальник власними силами, але за кошти Замовника здійснює роботи з монтажу та облаштуванню збірно-розбірної металевої конструкції (ангар для зберігання техніки) у місці визначеному Замовником». Тоді як, відповідно до п 1.1 розділу 1 Договору встановлено, що «Постачальник зобов’язується до 31.10.2023 року поставити, розвантажити та встановити Замовнику Товари, зазначені в Специфікації». Поряд з цим, відповідно до Додатку № 1 (Специфікація) до Договору у вартість збірно-розбірної металевої конструкції входять монтажні роботи. Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, установлено, що Замовником на порушення пункту 19 Особливостей укладено додаткову угоду від 12.10.2023 № 1 до Договору, якою внесено зміни до предмету закупівлі. Відповідно до вимог пункту 3 Особливостей визначено, що замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Частиною першою статті 5 Закону встановлено перелік принципів за якими учасники здійснюють закупівлі, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. В ході моніторингу на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, про надання пояснення від 25.10.2023, за якими критеріями Замовником здійснювалась оцінка можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та надання документів (листів, запитів цінових пропозицій, відповідей), які підтверджують обрання для його постачання саме ТОВ Спільне українсько-американське підприємство «ТЕРМОБУД», Замовником в поясненні зазначено, що «Замовником було проаналізовано наявність потенційних постачальників товару, що за територіальними ознаками та кваліфікаційними критеріями відповідають умовам даної закупівлі. Після чого Замовник зв’язався з учасниками шляхом телефонного зв’язку щодо можливості поставки необхідного товару у відповідності до вимог, що попередньо були передбачені тендерною документацією. Товариством з обмеженою відповідальністю Спільне українсько-американське підприємство «Термобуд» було запропоновано ціну в межах встановлених Замовником вимог та тільки зазначеним товариством було надано підтвердження відповідності всім вимогам, аналогічним до вимог тендерної документації закупівлі». Однак, на вказаний запит, Замовником не надано жодних документів, які підтверджують здійснення ним відбору потенційний постачальників товару, що є предметом закупівлі, на ринку, чим недотримано вимоги пункту 3 частини першої статті 5 Закону, а саме: не дотримано принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Період усунення порушень: 16.11.2023 15:32 - 01.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 16.11.2023 15:32

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення Замовника Відповідно до приписів Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами) (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі», а саме ч.4 ст.8 визначає, що строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель. Відповідно до інформації в електронній системі закупівель Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 24 жовтня 2023 14:56. висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-27-011885-a було прийнято та опубліковано 16 листопада 2023р., що є 17-м робочим днем з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель. Таким чином висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-27-011885-a від 16.11.2023р. є незаконним оскільки порушує приписи Закону України «Про публічні закупівлі». Також звертаємо увагу на наявність судової практики про визнання протиправними висновків моніторингу у випадку порушення строків здійснення моніторингу процедури закупівлі, наприклад справа № 640/33411/20 рішення від 06 квітня 2021 року ОКРУЖНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ міста КИЄВА зазначає, що «з аналізу норм законодавства вбачається, що по завершенню моніторингу контролюючим органом має бути обов`язково складено та підписано висновок, а отже він має бути датований днем, коли відповідна процедура моніторингу була завершена. У подальшому, протягом трьох робочих днів з дня складання висновку він має бути опублікований в електронній системі закупівель. Тобто, висновок має бути обов`язково складено по завершенню моніторингу, тобто в останній день його проведення, та опубліковано протягом трьох робочих днів», та визнає висновок протиправним та скасовує його. Щодо суті висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-27-011885-a від 16.11.2023р. повідомляємо наступне: 1) Щодо об’ємів панелей зазначаємо, що відповідно до умов тендерної документації Додатком 4 визначено, що всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати та інтерпретувати як з виразом «або еквівалент». Це використовується для зручності наведення характеристик і не є вимогою постачання даної конкретної торгівельної марки, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Усі показники та функціональні можливості еквіваленту мають бути не гіршими, ніж у зазначеного товару. Постачальником було запропоновано товару, що є еквівалентом визначеному умовами тендерної документації. Як повідомлялося раніше Замовнику було запропоновано еквівалент товару, що дозволило закупити товар, за ціну суттєво нижчу від очікуваної вартості закупівлі за процедурою відкритих торгів, на виконання принципу максимальної економії при здійсненні публічних закупівель. Таким чином Замовником було закуплено товар, що має такі ж або кращі характеристики за нижчою ціною, та повністю виконано приписи законодавства у сфері публічних закупівель. Щодо термінів поставки відмічаємо, сторонами було узгоджено характеристики щодо терміну поставки та досягнуто домовленості щодо ранішого терміну поставки, що є вигіднішим для Замовника. 2) Щодо вимог тендерної документації - у разі, якщо учасник не є виробником товару, на підтвердження можливості поставки предмета закупівлі в кількості, в строки та в терміни, визначені тендерною документацію учасник надає гарантійний лист від виробника з посиланням на номер цієї закупівлі з гарантією можливості поставки товару та договір (копію договору) з виробником як підтвердження наявності договірних відносин з виробником - ТОВ Спільне українсько-американське підприємство «Термобуд» є виробником запропонованого товару та надано гарантійний лист №07 від 12.09.2023р. посилання на номер закупівлі не може бути зазначено, оскільки в даному випадку номер було призначено лише після публікації підписаного договору; - для підтвердження виконання аналогічних договорів учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копію не менше 1 (одного) договору та копії актів прийомки передачі/копії інших документів, що підтверджують факт передачі майна - ТОВ надано відповідні документи, в тому числі Договір поставки товару №8396 від 08.12.2022р. та копію видаткової накладної №376 від 08.12.2022р. - документи було долучено до відповіді на запит; - учасник завантажує до тендерної пропозиції проект договору, підготовлений у відповідності з Додатком № 5 тендерної документації, який повинен бути заповнений зі сторони учасника, включаючи додатки та специфікації до нього, та містити печатку учасника - ТОВ надано відповідний проект після чого Замовником було підписано та опубліковано даний договір, що є у вільному доступі, також додатково до проекту договору було надано лист-погодження з умовами договору; - учасником надається у складі тендерної пропозиції заповнена та підписана «Тендерна пропозиція» за формою, зазначеною у Додатку № 1 до тендерної документації - форма Тендерна пропозиція застосовується до конкурентних процедур закупівель, оскільки підготовка документів здійснювалась для договору без використання електронної системи закупівель ТОВ було надано відповідний документ - Протокол узгодження ціни, що містить аналогічну інформацію. 3) Щодо проекту договору, відмічаємо згідно умов тендерної документації Зазначений проект договору не є остаточним і вичерпним, і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства, законодавства, що регламентує взаємовідносини по предмету закупівлі і законодавства щодо закупівель за державні кошти. Оскільки сторони дійшли згоди про кращі умови поставки, до проекту договору було внесено відповідні зміни. 4) Щодо укладення Додаткової угоди №1 звертаємо увагу, що п. 19 Особливостей регулюється порядок внесення змін до істотних умов договору, зазначеною угодою було деталізовано предмет договору проте жодних змін предмет договору не зазнав. 5) Щодо запитів цінових пропозицій наголошуємо, що Замовником попередньо повідомлялося, що після відміни процедури відкритих торгів Замовником було проаналізовано наявність потенційних постачальників товару, що за територіальними ознаками та кваліфікаційними критеріями відповідають умовам даної закупівлі. Після чого Замовник зв’язався з учасниками шляхом телефонного зв’язку щодо можливості поставки необхідного товару у відповідності до вимог що попередньо були передбачені тендерною документацією ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-АМЕРИКАНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕРМОБУД" було запропоновано ціну в межах встановлених Замовником та тільки зазначеним ТОВ було надано підтвердження відповідності всім вимогам, аналогічним до вимог тендерної документації закупівлі після відміни якої у Замовника виникло право на укладення договору без використання електронної системи закупівель. Наголошуємо, що товар, який є предметом закупівлі пропонується обмеженим колом постачальників, тому Замовник не має можливості широкого вибору постачальників. Зокрема необхідно звернути увагу, що ані Особливостями, ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані будь-яким іншим нормативно-правовим актом в сфері публічних закупівель не вимагається певна кількість звернень до потенційних постачальників після відміни відкритих торгів, не вимагається документальне підтвердження моніторингу постачальників, не вимагається письмове листування з потенційними постачальниками. Таким чином Замовник вільний у виборі способі відбору постачальників та не зобов’язаний здійснювати оформлення будь-яких документів. У зв’язку з зазначеним у діях Замовника відсутні порушення принципів здійснення публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 22.11.2023 11:51

Запити/Пояснення