• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

РЕСТАВРАЦІЯ ФАСАДУ БУДІВЛІ Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради “Львівський обласний медичний центр превенції та терапії узалежнень” пам’ятки архітектури місцевого значення (охорон. № 4779-Лв) за адресою вул. Кульпарківська, 95 у м. Львові (код ДК 021:2015:45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

17 329 816.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 86 649.08 UAH
Номер: 67f9e747ef934ef78cebccb05bb70b72
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-25-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.04.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 25.04.2024 17:53 - 17.05.2024 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.04.2024 № 87 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 25.04.2024 № 87. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2023-09-27-007420-a, 27.09.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РОКСІС ГРУП» та надання ним як переможцем документів при укладанні договору про закупівлю встановлено порушення вимог підпунктів 2 та 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Крім того встановлено порушення вимог пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону при укладенні договору про закупівлю. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпунктів 2 та 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 – вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «РОКСІС ГРУП» щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації; вимог пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону, а також норм Господарського та Цивільного кодексів України при укладенні договорів підряду. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівський обласний медичний центр превенції та терапії узалежнень» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-09-27-002558-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 10.10.2023 №119; тендерну пропозицію ТОВ «РОКСІС ГРУП»; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «РОКСІС ГРУП» як переможцем тендеру документи; договір від 23.10.2023 №64; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У пункті 17 Особливостей №1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Водночас, у пункті 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника зазначено, що договір про закупівлю укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин 3-5, 7-9 статті 41 Закону, та Особливостей №1178. Отже, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178 (не враховано, що норми частини другої статті 41 Закону не застосовуються), чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема інформації та документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам, встановленим у Додатку №1 до тендерної документації. Так, за вимогами пункту 2 таблиці розділу «Перелік документів, які вимагаються від учасника для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону» Додатку №1 до тендерної документації Замовника учасник повинен мати, зокрема: - не менше одного працівника, який пройшов навчання з пожежної безпеки та охорони праці – у складі тендерної пропозиції учасники повинні надати скановану з оригіналу копію посвідчення про проходження навчання з пожежної безпеки та сканованих з оригіналу копій посвідчень протоколів/витягів з протоколу комісії, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій; - працівників по верхолазних роботах (роботи на висоті) не менше 2 м, які мають мати посвідчення – для підтвердження кваліфікації надати скановані з оригіналу копії посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії; - працівників відповідних кваліфікацій з допусками атестаційної комісії з охорони праці відповідно до своїх професій – надати скановані копії діючих посвідчень про проходження навчання працівників на право виконання робіт з підвищеної небезпеки, та працівників з правом керування машинами та механізмами згідно п.1 Додатку №1 до тендерної документації; - кваліфікація спеціаліста(ів), що відповідатиме(-уть) за охорону праці (не менше 1 працівник) підтверджується документом встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання пропозицій. Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «РОКСІС ГРУП» у складі тендерної пропозиції надано Довідку (№16/10 від 02.10.2023) про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання і досвід, у якій зазначено про наявність в учасника 15 працівників: директор Коваль О.М., директор з капітального будівництва Бойчук Я.Б., заступник директора Коваль О.Я., бухгалтер Левчук Т.В., секретар Мичка Г.М., покрівельники Павловський Р.Л. та Григорців В.А., інженер Сегін М.М. покрівельник рулонних покрівель та покрівель із штучних матеріалів Мацюра Б.Р., водій автотранспортних засобів Стефанишин І.М., підсобний робітник Стефанишин М.М., виконавець робіт Забіяка Я.І., інженер-кошторисник Макар С.І., інженер з охорони праці Сиверин М.В. та інженер-будівельник Перейма І.М. При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «РОКСІС ГРУП» містяться копії: - витягу з протоколу №01-02В від 17.03.2023, а також посвідчень №01-02В-16 та №01-02В-15 про проходження навчання з питань охорони праці, пожежної безпеки, безпечної роботи з інструментами та пристроями, виконання робіт на висоті, промислової безпеки в будівництві, безпечної експлуатації електроустановок споживачів, техніки безпеки і виробничої санітарії в промисловості будівельних матеріалів Павловським Р.Л. та Григорцівим В.А. як покрівельниками ТОВ «РОКСІС ГРУП»; - протоколу №01-07КП від 04.11.2022 та посвідчення №01-07КП-8 про проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці Ковалем О.М. як директором ТОВ «БУДМОНТАЖРЕСУРС»; - витягу з протоколу №ПБ-139-22 від 30.11.2022 та посвідчення №ПБ-139-22-11 від 30.11.2022 про проходження навчання з питань пожежної безпеки Ковалем О.М. як директором ТОВ «БУДМОНТАЖРЕСУРС»; - витягу з протоколу №01-08/3 від 28.12.2022 та посвідчень №01-08/3-1 (Коваль О.М.) та №01-08/3-2 (Забіяка Я.І.) про проходження навчання те перевірку знань з питань охорони праці Ковалем О.М. та Забіякою Я.І. як працівниками ТОВ «БУДМОНТАЖРЕСУРС»; - витягу з протоколу №04-87 від 08.04.2021 та посвідчення №21 про проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці Сиверин М.В. як інженером з охорони праці ТОВ «ІНТЕРПЕТ»; - витягу з протоколу №064-20 від 15.10.2020 та посвідчення №064-20/29 про проходження навчання та перевірку знань з питань охорони праці Переймою І.М. як інженером з охорони праці ПП «ВІР-ЗАХІДБУД»; - витягу з протоколу №81-0381ЕЛ-2020 від 10.12.2020 про проходження навчання та перевірку знань з питань охорони праці Переймою І.М. як начальником відділу охорони праці ПП «ВІР-ЗАХІДБУД»; - витягів з протоколів №ОП-042-22 від 09.02.2022 та №ОП-042(ІДЕН)-22 від 09.02.2022 та посвідчення №ОП-042-22/9 про проходження навчання та перевірку знань з правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів Переймою І.М. як інженером з охорони праці ТОВ «ВАШ БІЛИЙ ДІМ»; - витягу з протоколу №011-22 від 14.04.2022 та посвідчення №011-22/8 про проходження навчання та перевірку знань з питань охорони праці Переймою І.М. як інженером з охорони праці ТОВ «ВАШ БІЛИЙ ДІМ»; - витягу з протоколу №ПБ-007-23 від 25.01.2023 та посвідчення №ПБ-007-23-12 про перевірку знань з питань пожежної безпеки Перейми І.М. як начальника відділу охорони праці ПП «ВІР-ЗАХІДБУД»; - посвідчення №0381-01-2020 від 10.12.2020, виданого про допуск до роботи в електроустановках Перейми І.М. як начальника відділу охорони праці ПП «ВІР-ЗАХІДБУД». Водночас, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» (далі – Закон №2694-XII) роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. За нормами статті 18 Закону №2694-XII працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Порядок проведення навчання та перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці визначається типовим положенням, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. Не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці. Крім того, фінансування охорони праці, відповідно до норм статті 19 Закону №2694-XII «Про охорону праці», здійснюється роботодавцем. За нормами пункту 1.6 НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки. Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп.3.1, 3.11, 5.1, п.5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15). Згідно з пунктом 3.16 Типового положення №15, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці. Також, у пункті 5.6 Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці. Перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці, під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, навчаються згідно з Типовими тематичним планом і програмою навчання з питань охорони праці посадових осіб визначено у Додатку 3 до Типового положення №15, до таких посад, зокрема, віднесено: керівники, заступники керівників, головні спеціалісти, керівники основних виробничих та технічних служб підприємств, установ й організацій, об'єднань підприємств незалежно від форм власності та характеру виробничої діяльності, які безпосередньо пов'язані з організацією безпечного ведення робіт; керівники, спеціалісти служб охорони праці, особи, відповідальні за технічний стан і безпечну експлуатацію об'єктів підвищеної небезпеки підприємств, установ й організацій, об'єднань підприємств, зазначених у пунктах 1-4 цього додатка. Відповідно до норм статті 18 Закону №2694-XII, працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Згідно з пунктом 4.1 Типового положення №15 (НПАОП 0.00-4.12-05) посадові особи та інші працівники, безпосередньо зайняті на роботах, зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженому наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 №15 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України від 15.02.2005 №232/10512, та Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі, затвердженому наказом МОЗ та Держнаглядохоронпраці України від 23.09.1994 №263/121 і зареєстрованому Міністерством юстиції України 25.01.1995 за №18/554, проходять спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Відповідно до пункту 1.4 Типового положення №15 спеціальне навчання проводиться щорічно. Необхідність проходження працівниками спеціального навчання визначається нормативними документами, наприклад: осіб, залучених до робіт з підвищеною пожежною небезпекою (частина 5 статті 40 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403-VI). Однак, учасником не підтверджено наявність у нього працівників відповідних кваліфікацій з допусками атестаційної комісії з охорони праці відповідно до своїх професій як працівниками ТОВ «РОКСІС ГРУП» (окрім покрівельників), подані учасником у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують наявність діючих посвідчень про проходження навчання відповідних працівників з правом керування машинами та механізмами згідно п.1 Додатку №1 до тендерної документації. Слід зазначити, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції довідки (№9/10 від 02.10.2023) учасником повідомлено про те, що він не планує залучати субпідрядні організації для виконання робіт за предметом закупівлі. З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «РОКСІС ГРУП» недотримано вимог пункту 2 таблиці розділу «Перелік документів, які вимагаються від учасника для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону» Додатку №1 до тендерної документації Замовника щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «РОКСІС ГРУП», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю від 23.10.2023 №64. Відповідно до вимог розділу «Загальні вимоги» Додатку №3 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) та пункту 11 Додатку №8 (Перелік документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції) до тендерної документації Замовника, розрахунок ціни тендерної пропозиції повинен відповідати вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», до розрахунку договірної ціни учасник надає локальні кошториси на будівельні роботи та інші необхідні розрахунки, які є підставою для формування договірної ціни. Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «РОКСІС ГРУП» у складі тендерної пропозиції надано розрахунок договірної ціни, пояснювальну записку до договірної ціни, Локальні кошториси №№02-01-01, 02-01-02, 02-01-03 та 06-01-01, розрахунки загальновиробничих витрат до вказаних локальних кошторисів та підсумкову відомість ресурсів. Аналізом вищевказаних локальних кошторисів учасника встановлено, що Локальний кошторис №02-01-03 (на влаштування блискавкозахисту) наданий учасником не в повному обсязі, а саме відсутні роботи, визначені у Розділі 2. Заземлення (Влаштування блискавкозахисту) відомості обсягів робіт Додатку №3 до тендерної документації Замовника (зокрема, розробка ґрунту вручну в траншеях глибиною до 2 м, вимірювання опору розтіканню струму заземлювача, перевірка наявності кола між заземлювачами і заземленими елементами, засипка вручну траншей, пазух котлованів і ям без кріплень з укосами) та враховані при розрахунку загальновиробничих витрат до Локального кошторису №02-01-03 (КБ1-164-2 (Розробка ґрунту вручну в траншеях глибиною до 2 м без кріплень з укосами), КМ8-472-2 (Заземлювач горизонтальний у траншеї зі сталі штабової), КМ8-471-4 (Заземлювач вертикальний з круглої сталі), КП1-61-1 (Пристрої, що заземлюють. Вимірювання опору розтіканню струму заземлювача), КП1-61-6 (Пристрої, що заземлюють. Перевірка наявності кола між заземлювачами і заземленими елементами), КБ1-166-1 (Засипка вручну траншей, пазух котлованiв i ям)). Крім того, моніторингом встановлено, що у Локальному кошторисі №02-01-01 (на реставраційні роботи фасаду будівлі) учасником враховано, зокрема, витрати труда робітників, що обслуговують машини при виконанні робіт з розробки ґрунту в траншеях та котлованах екскаваторами з навантаженням на автомобілі-самоскиди (Вiддiл 10. Гідроізоляція фундамента та відмостка, Роздiл 1. Гідроізоляція, КР1-9-2) – 206,6 м.куб (28,68 люд-год) та з навантаження сміття екскаваторами на автомобілі-самоскиди (Вiддiл 11. Різні роботи, КР20-41-1) – 15 т (1,54 люд-год), а також у Локальному кошторисі №06-01-01 (на зовнішню каналізацію) – при виконанні робіт з розробки ґрунту екскаватором з доробкою вручну (Вiддiл 1. К-2, Роздiл 1. Земляні роботи, КР1-5-2 та Вiддiл 2. Др, Роздiл 1. Земляні роботи, КР1-5-2) – 167,6 м.куб (32,38 люд-год). У Підсумковій відомості ресурсів (розділ ІІ) учасника включено екскаватор одноковшевий. При цьому, відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції Довідки (№25/10 від 02.10.2023) про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та копій договорів, ТОВ «РОКСІС ГРУП» для виконання робіт буде залучено міні екскаватор JCB8030 та екскаватор JCB8045 за договором на надання послуг спецтехнікою №020 від 20.08.2020 з ФОП Михайляком Я.М. (відповідно до якого виконавець зобов’язується надавати послуги спецтехнікою на об’єктах, визначених замовником, замовник оплачує послуги на підставі актів про надання послуг). Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281). Так, відповідно до норм пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови. Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації. Одночасно, згідно з пунктом 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються. Моніторингом встановлено, що ТОВ «РОКСІС ГРУП» при розрахунку договірної ціни зазначені у Локальних кошторисах №02-01-01 та №06-01-01 трудовитрати робітників, які обслуговують машини, керування якими здійснюватиметься силами надавача послуг спецтехнікою (екскаваторами), включено до розрахунків загальновиробничих витрат до вказаних локальних кошторисів, адміністративних витрат, а також прибутку. З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «РОКСІС ГРУП» у наданому у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни за відповідними статтями витрат безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що буде залучена за договором надання послуг спецтехнікою із здійсненням керування силами надавача послуг), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281 та, відповідно, недотримано вимог розділу «Загальні вимоги» Додатку №3 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) та пункту 11 Додатку №8 (Перелік документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції) до тендерної документації Замовника. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «РОКСІС ГРУП», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю від 23.10.2023 №64. Згідно з нормами пункту 17 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Також, за вимогами пункту 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору. Інформація про право підписання договору про закупівлю надається переможцем шляхом завантаження її в електронну систему закупівель. При цьому, у пункті 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації визначено, що у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю шляхом завантаження її в електронну систему закупівель до кінцевого строку для укладення договору про закупівлю, визначеного пунктом 49 Особливостей №1178, Замовник відхиляє його тендерну пропозицію на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178. Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 5.1.2 Статуту ТОВ «РОКСІС ГРУП» (затверджений протоколом загальних зборів учасників товариства від 13.06.2019 №2/19), який наданий учасником у складі тендерної пропозиції, до виключної компетенції загальних зборів учасників товариства належить, зокрема, прийняття рішень про надання згоди на вчинення директором від імені товариства значного правочину. У пункті 5.1.8 зазначеного Статуту зазначено, що учасники товариства беруть участь у загальних зборах учасників особисто або через своїх представників, на загальних зборах учасників ведеться протокол, у якому фіксується перебіг загальних зборів учасників та прийняті рішення. Також, у пункті 5.2.1 вищевказаного Статуту вказано, що директор здійснює керівництво усією оперативною діяльністю товариства в межах його компетенції та прав, визначених Статутом, та рішеннями загальних зборів учасників, а відповідно до пункту 5.2.10 – директор укладає та підписує від імені товариства правочини, господарські та інші договори з врахуванням обмежень, встановлених Статутом. Згідно з нормами статті 44 Закону України від 06.02.2018 № 2275-VIII «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» законом або статутом товариства може встановлюватися особливий порядок надання згоди уповноваженими на те органами товариства на вчинення певних правочинів залежно від вартості предмета правочину чи інших критеріїв (значні правочини), рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства. Відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції ТОВ «РОКСІС ГРУП» фінансової звітності за 2022 рік вартість чистих активів товариства становить 607,4 тис. гривень. За результатами досліджуваної процедури закупівлі Замовником укладено договір від 23.10.2023 №64 вартістю 15 958 272,00 грн з ТОВ «РОКСІС ГРУП» в особі (за підписом) директора товариства Коваля Олега Михайловича. Таким чином, вартість договору від 23.10.2023 №64 перевищує 50 відсотків вартості чистих активів ТОВ «РОКСІС ГРУП» відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності товариства. При цьому, після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю ТОВ «РОКСІС ГРУП» як переможцем тендеру в електронній системі закупівель розміщено лише Довідку про повноваження особи (№32/10 від 11.10.2023 за підписом директора Коваля О.М.), в якій зазначено, що директор товариства Коваль Олег Михайлович уповноважений на підпис тендерної пропозиції та договору про закупівлю за результатами торгів. Однак, відповідного рішення загальних зборів учасників (відповідно до п.1.2 Статуту учасниками товариства є громадяни Коваль Оксана Ярославівна та Сегін Олександр Романович) про надання згоди на вчинення директором Ковалем О.М. від імені товариства значного правочину переможцем тендеру ТОВ «РОКСІС ГРУП» в електронній системі закупівель до кінцевого строку для укладення договору про закупівлю, визначеного пунктом 49 Особливостей №1178, не оприлюднено. З врахуванням вищенаведеного, ТОВ «РОКСІС ГРУП» не надано відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, чим недотримано вимог пункту 17 Особливостей №1178 та пункту 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника. Проте, на порушення пункту 3 та підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178, а також пункту 4 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «РОКСІС ГРУП», а укладено з ним договір про закупівлю від 23.10.2023 №64. Згідно з нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктом 10 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Частиною першою статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. За нормами частини другої статті 317 Господарського кодексу України загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом, а відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України – договори підряду на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону. Так, відповідно до пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), строки виконання робіт (будівництва об’єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду. Водночас, укладений договір про закупівлю від 23.10.2023 №64 (далі – Договір №64) містить графік виконання робіт (Додаток №2 до договору), у якому зазначено лише найменування об’єкта будівництва (предмета закупівлі) та місяці початку і завершення виконання робіт в цілому. Інформація щодо видів (етапів, комплексів) робіт за договором, а також періодів початку та закінчення кожного етапу (виду) робіт у вказаному графіку виконання робіт відсутня, чим недотримано вимог пункту 17 Постанови КМУ №668 та, відповідно, порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону. Також, відповідно до пункту 83 Постанови КМУ №668 фінансування робіт (будівництва об’єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід’ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об’єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Відповідно до пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік – за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Проте, Договір №64 не містить плану фінансування будівництва на весь період будівництва за роками, а також на поточний рік – за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат), чим недотримано вимог пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 та порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 13.05.2024 17:28 - 28.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 13.05.2024 17:28

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою усунення порушень законодавства у сфері державних закупівель, зазначених у висновку про результат проведення моніторингу процедури закупівлі відкритих торгів по предмету: «РЕСТАВРАЦІЯ ФАСАДУ БУДІВЛІ Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівський обласний медичний центр превенції та терапії узалежнень» пам’ятки архітектури місцевого значення (охорон. № 4779-Лв) за адресою вул. Кульпарківська, 95 у м. Львові (код ДК 021:2015:45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)» (ID закупівлі: UA-2023-09-27-007420-a) замовником вчинено наступні заходи. З метою недопущення у подальшому порушень законодавства у сфері публічних закупівель з уповноваженою особою було проведено роз’яснювальну роботу та зобов’язано її пройти курс з удосконалення знань та підвищення кваліфікації у сфері проведення публічних закупівель, зокрема щодо порядку складання тендерної документації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) та щодо порядку укладання договорів підряду з дотриманням норм Господарського та Цивільного кодексів України. 20 травня 2024 р. відправлено листа-звернення до ТзОВ «РОКСІС ГРУП» з проханням достроково розірвати договір за згодою сторін на підставі статті 651 Цивільного кодексу України, статті 188 Господарського кодексу України та пункту 11.2 Договору №64 від 23.10.2023 р. Відповідно до частини 3 статті 188 Господарського кодексу України, сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. Про результат розгляду пропозиції щодо припинення зобов’язань за договором ТзОВ «РОКСІС ГРУП» повідомимо додатково.
Дата публікації звіту: 20.05.2024 13:02

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: сторонами договір розірвано
Дата публікації: 09.10.2024 17:34

Запити/Пояснення