-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дизельне паливо та бензин А-95
Завершена
3 160 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 31 600.00 UAH
Номер:
44de5ffb63854b60a45933ffb40d603d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-16-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.10.2023 00:00
Період моніторингу:
16.10.2023 14:27 - 06.11.2023 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
16.10.2023 Одеса № 247
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 16.10.2023.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 16.10.2023 № 247
Перелік
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
1 UA-2023-09-27-007101-a 27.09.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзаців 2 та 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 27 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ізмаїльського управління водного господарства (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 27.09.2023 № 28-23, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» (далі – ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ»), рішення уповноваженої особи від 05.10.2023 № 30-23, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 05.10.2023, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 16.10.2023 № 31-23, пояснення та документи Замовника, надані 20.10.2023 та 26.10.2023 на запит Південного офісу Держаудитслужби, через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
У пункті 7 Розділу 1 «Загальні положення» ТД зазначено, що усі документи тендерної пропозиції, які готуються безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою.
У разі, якщо документ або інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою мовою, ніж передбачено умовами цієї тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою.
Відповідно до Додатка 2 «Технічні вимоги» до ТД якість товару має відповідати вимогам Державних стандартів (ДСТУ) або технічних умов (ТУ), які діють на території України.
У пункті 5 Додатка 2 «Технічні вимоги» до ТД зазначено, що якість товару має відповідати вимогам нормативно – технічної документації. Для підтвердження відповідності дизельного палива та бензину А-95 зазначеним вимогам учасник надає у складі тендерної пропозиції наступні документи: скан-копію з оригіналу сертифікату відповідності на товар або паспорт якості.
Водночас учасник ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» у складі тендерної пропозиції на підтвердження якості товару надано документи без перекладу на українську мову та які не підтверджують відповідність товару вимогам Державних стандартів (ДСТУ) або технічних умов (ТУ), які діють на території України, що не відповідає вимогам Додатка 2 «Технічні вимоги» до ТД та пункту 7 Розділу 1 «Загальні положення» ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 19.10.2023 щодо вказаного питання Замовник в електронній системі закупівель 20.10.2023 надав пояснення, в якому зазначив: «У зв’язку з необхідністю придбання дизельного палива та бензину А-95 для проведення ремонтних робіт на аварійній ділянці трубопроводу, та своєчасної подачі води, а також у зв’язку з тим, що у процедурі закупівлі (відкриті торги з особливостями) брав участь один учасник з ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ», було ухвалено рішення запросити у учасника додати Сертифікат якості з перекладом на українську мову».
Крім того, в додаток до пояснення Замовник надав сертифікат якості на дизельне паливо з перекладом на українську мову. Слід зазначити, що предметом закупівлі, окрім дизельного палива, є також бензин А-95, сертифікат якості на який не надано.
Надане пояснення не спростовує факту встановленого порушення, оскільки відповідно до вимог Додатка 2 «Технічні вимоги» до ТД та пункту 7 Розділу 1 «Загальні положення» ТД на підтвердження відповідності дизельного палива та бензину А-95 учасник мав надати копії з оригіналу сертифікату відповідності на товар або паспорт якості з обов’язковим перекладом українською мовою у складі тендерної пропозиції.
Отже, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» у зв’язку з тим, що його тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно пункту 2 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» ТД в складі пропозиції учасник надає гарантійний лист щодо поставки товару без попередньої оплати до трьох місяців.
Проте у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» відсутня вищевказана довідка, що не відповідає вимогам пункту 2 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» ТД.
Крім того, відповідно до пункту 4 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників – юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб – підприємців) Додатка 1 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку в довільній формі про зобов’язання учасника під час надання послуг, виконання робіт чи постачання товарів застосовувати заходи із захисту довкілля.
Також відповідно до пункту 5 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників – юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб – підприємців) Додатка 1 до ТД учасники в складі своєї тендерної пропозиції мають надати довідку в довільній формі, що містить відомості про наявність запасів предмету закупівлі в кількості не менш ніж 10% від обсягу по кожній позиції асортименту предмету закупівлі у складських приміщеннях обладнаних для зберігання предмету закупівлі, що знаходяться в радіусі 10 км (по прямій лінії) від м. Ізмаїл Одеської області.
Проте у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» відсутні вищевказані довідки, що не відповідає вимогам пунктів 4 та 5 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників – юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб – підприємців) Додатка 1 до ТД.
Отже, на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ», як таку, що не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 24.10.2023 щодо вказаних питань Замовник в електронній системі закупівель 26.10.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що погоджується з допущеними фактами порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ», як таку, що не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
27.10.2023 16:02 - 10.11.2023 23:00
Дата публікації висновку:
27.10.2023 16:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Після того, як були розглянуті висновки про порушення у сфері публічних закупівель під час укладання Договору 31-23 від 16.10.2023 року до закупівлі Дизельного палива та бензину А-95 з учасником товариства з обмеженою відповідальністю "Чорноморська Паливна Компанія", та у зв'язку неможливості усунення виявленних порушень, було ухвалено рішення щодо розірвання цього Договору шляхом укладання Додаткової угоди №1 про дострокове розірвання, також оприлюднення звіту де сума сплати за Договором складає 0 грн.
Дата публікації звіту:
30.10.2023 15:00
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
02.11.2023 16:50
Запити/Пояснення
Номер:
3a825e7b8fea4219ad2d18d1a6f8fc10
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
19.10.2023 12:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» вимогам Додатка 2 до тендерної документації та пункту 7 Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеним учасником на підтвердження якості товару надано документи без перекладу на українську мову та які не підтверджують відповідність товару вимогам Державних стандартів (ДСТУ) або технічних умов (ТУ), які діють на території України?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f069fc8807dd45289fbaf712af8111b3
Назва:
Протокол №31-23 щодо обґрунтування рішення відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ»
Дата опублікування:
20.10.2023 15:06
Опис:
У зв’язку з необхідністю придбання дизельного палива та бензину А-95 для проведення ремонтних робіт на аварійній ділянці трубопроводу, та своєчасної подачі води, а також у зв’язку з тим, що у процедурі закупівлі (відкриті торги з особливостями) брав участь один учасник з ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ», було ухвалено рішення запросити у учасника додати Сертифікат якості з перекладом на українську мову.
На даний час, постачальник ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» надав необхідний Сертифікат відповідного зразку.
Номер:
fffd866597164fb198a7ca5b8499883d
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
24.10.2023 12:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» (далі ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ») вимогам пункту 2 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначений учасник не надав гарантійний лист щодо поставки товару без попередньої оплати до трьох місяців?
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» вимогам пункту 4 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників – юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб – підприємців) Додатка 1 до тендерної документації, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначений учасник не надав довідку в довільній формі про зобов’язання учасника під час надання послуг, виконання робіт чи постачання товарів застосовувати заходи із захисту довкілля?
3. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ» вимогам пункту 5 розділу 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників – юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб – підприємців) Додатка 1 до тендерної документації, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначений учасник не надав довідку в довільній формі, що містить відомості про наявність запасів предмету закупівлі в кількості не менш ніж 10 % від обсягу по кожній позиції асортименту предмету закупівлі у складських приміщеннях обладнаних для зберігання предмету закупівлі, що знаходяться в радіусі 10 км (по прямій лінії) від м. Ізмаїл Одеської області?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 3511 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e14cf715ccfb4785ba19c1b797890426
Назва:
Пояснення з приводу рішення про моніторинг
Дата опублікування:
26.10.2023 12:16
Опис:
Я розумію, що ми допустили порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та через неможливість їх виправити, змушені розірвати договір з ТОВ "Чорноморська Паливна Компанія"