• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Сіль для промислового перероблення кам'яна, 3-го помолу з протизлежувальною добавкою (насипом)

Завершена

8 880 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 44 400.00 UAH
Номер: be38c4d6307a4a049c6618073094ad84
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-01-000058
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.11.2023 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 01.11.2023 18:07 - 23.11.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 01.11.2023 № 73-з Кропивницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пунктів 2, 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області від 01.11.2023 № 73-з Витяг з перелік процедур закупівель Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-09-26-013927-a 26.09.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в системі закупівель. В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Адреса: Ukraine, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби ( обл.), +38 (0 66) 706-24-52, nata012533@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав щодо придбання солі для промислового перероблення кам’яної, 3-го помолу з протизлежувальною добавкою (насипом) шляхом здійснення спрощеної закупівлі установлено порушення вимог пунктів 5 та 10 Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 листопада 2023 року. Предметом аналізу були питання: наявність підстав щодо придбання солі для промислового перероблення кам’яної, 3-го помолу з протизлежувальною добавкою (насипом) шляхом здійснення спрощеної закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель дочірнього підприємства «Чернівецький облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення спрощеної закупівлі, документацію спрощеної закупівлі № 36 (вимоги до предмета закупівлі) затверджену рішенням відповідальної особи від 22.09.2023 б/н, пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАЛЬЦ», приватного підприємства «АВТОТРАНСЛАЙН», товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЄВРОСВІТ», приватного підприємства «Віктор – Ком - Імпекс» (далі – ПП «Віктор – Ком - Імпекс»), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 18.10.2023, договір поставки (купівлі-продажу) товару від 03.11.2023 № UA-2023-09-26-013927-a на суму 8 640 000,00 грн, укладений між Замовником та ПП «Віктор – Ком - Імпекс» (далі – Договір), додаткова угода від 10.11.2023 № 1 до Договору, звіт про виконання договору про закупівлю, сформований 10.11.2023, пояснення від 10.11.2023№ 625, від 14.11.2023 № 631, від 15.11.2023 № 632 (далі – Пояснення) надані 10.11.2023, 14.11.2023, 15.11.2023, відповідно, Замовником через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання наявності підстав щодо придбання солі для промислового перероблення кам’яної, 3-го помолу з протизлежувальною добавкою (насипом) шляхом здійснення спрощеної закупівлі установлено, що на порушення вимог пунктів 5, 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – «Особливості») Замовник здійснив закупівлю та уклав Договір без проведення процедури закупівлі відкриті торги з особливостями. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 221 «Про утворення відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (далі – Постанова № 221, ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України») установлено, що засновником ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» є держава в особі Державної служби автомобільних доріг. Повноваження вищого органу управління покладається на засновника ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України». У державній власності закріплюються 100 відсотків акцій ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» із забороною їх відчуження, використання для формування статутних фондів будь-яких суб`єктів господарювання, передачі в управління будь-яким особам та вчинення будь-яких дій, наслідком яких може бути відчуження цих акцій з державної власності, зокрема, передача в заставу, до прийняття окремого рішення щодо приватизації ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України». Пунктом 3 Постанови № 221 встановлена вимога Державній службі автомобільних доріг України щодо передачі до статутного фонду ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» майна державних підприємств, які належать до сфери управління Державної служби автомобільних доріг України, з наступним перетворенням їх у дочірні підприємства в місячний термін. Частина 1 статті 141 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) передбачає, що до державного майна у сфері господарювання належать цілісні майнові комплекси державних підприємств або їх структурних підрозділів, нерухоме майно, інше окреме індивідуально визначене майно державних підприємств, акції (частки, паї) держави у майні суб`єктів господарювання різних форм власності, а також майно, закріплене за державними установами і організаціями з метою здійснення необхідної господарської діяльності, та майно, передане в безоплатне користування самоврядним установам і організаціям або в оренду для використання його у господарській діяльності. Держава через уповноважені органи державної влади здійснює права власника також щодо об`єктів права власності Українського народу, зазначених у частині першій статті 148 ГКУ. Згідно частини 5 статті 141 ГКУ види майна, що може перебувати виключно у державній власності, відчуження якого недержавним суб`єктам господарювання не допускається, а також додаткові обмеження щодо розпорядження окремими видами майна, яке належить до основних фондів державних підприємств, установ і організацій, визначаються законом. Враховуючи викладене, майно, що передане дочірнім підприємствам ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», у тому числі і дочірньому підприємству «Чернівецький облавтодор», є державним майном у розумінні частини 1 статті 141 ГКУ. Пунктом 11 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі (далі – Закон) визначено, що замовники – суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону. Відповідно до абзацу 4 пункту 3 частини 1 статті 2 Закону до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об`єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак, зокрема, у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. З огляду на викладене, дочірнє підприємство «Чернівецький облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» є підприємством у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує 50% та, як наслідок, є замовником у розумінні вимог Закону. Тому, Пояснення Замовника, надані 10.11.2023, 14.11.2023, 15.11.2023 на запити Держаудитслужби від 07.11.2023, 09.11.2023, 14.11.2023, про те, що дочірнє підприємство «Чернівецький облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» не є замовником у розумінні Закону, спростовуються наведеними вище доводами. Відповідно до вимог пункту 3 Особливостей, замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 10 Особливостей замовники здійснюють закупівлю товарів і послуг, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями. Згідно із пунктом 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної Особливостями, та укладання договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної Особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 Особливостей). Зважаючи на викладене, слід зазначити, що Замовником не дотримано вимоги законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності підстав для придбання товару шляхом здійснення спрощеної закупівлі та на порушення вимог пунктів 5, 10 Особливостей здійснено закупівлю та укладено Договір без проведення процедури закупівлі відкриті торги з урахуванням Особливостей. Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, під час проведення моніторингу, Договір розірвано згідно з умовами додаткової угоди від 10.11.2023 № 1 до Договору.
Період усунення порушень: 17.11.2023 16:32 - 02.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 17.11.2023 16:32

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionProcurementMethodType: Так
Опис: -
Дата публікації: 02.02.2024 11:00

Запити/Пояснення