• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам'яне

Завершена

402 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 050.00 UAH
Номер: 9a1f29fe5f2942f19c18fd5019ec19f9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-21-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.11.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 21.11.2023 17:31 - 13.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 21.11.2023 №85-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 21.11.2023 №85-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 4. UA-2023-09-25-011263-a, 25.09.2023 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі"
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, laevskazakupivli@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено недотримання абз.1 пункту 28 Постанови №1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Юрковецького ліцею Райгородської сільської ради Вінницької області (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 25 вересня 2023 року №1, тендерну пропозицію ТОВ «Торговий дім «Облпаливо»», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05 жовтня 2023 року №3, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 12 жовтня 2023 року №1, пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 04 та 05 грудня 2023 року через електронну систему закупівель. Відповідно до абз.1 пункту 28 Постанови №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178. За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до вимог Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, а саме, у пункті 1 Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» Замовником зазначено, що «у зв’язку з тим, що предметом закупівлі є вугілля кам’яне, учасниками процедури закупівлі не можуть бути суб’єкти господарювання на спрощеній системі оподаткування та пропозиції таких учасників будуть відхилені». Водночас, підстави щодо відхилення тендерної пропозиції визначені у пункті 44 Постанови №1178, який не містить вимог, щодо відхилення тендерної пропозиції з вищезазначеної підстави.
Період усунення порушень: 12.12.2023 17:02 - 27.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 12.12.2023 17:02

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На Ваш запит щодо зобов’язання здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому надаємо інформацію про наступне. Відповідно до абз.1 пункту 28 Постанови №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178. Вважаємо, що тендерна документація Замовника складена у відповідності до вимог Закону із урахуванням вимог Постанови №1178. Зокрема, у пункті 1 Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» Замовником встановлено: «у зв’язку з тим, що предметом закупівлі є вугілля кам’яне, учасниками процедури закупівлі не можуть бути суб’єкти господарювання на спрощеній системі оподаткування та пропозиції таких учасників будуть відхилені». Така вимога була встановлена виходячи із наступного. Починаючи з 01.01.2022 року припинено дію режиму звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання на митній території України вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД, який був тимчасово встановлений п. 45 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ. Таким чином, починаючи з 01.01.2022 року операції з постачання вугілля та/або продуктів його збагачення підлягають оподаткуванню ПДВ. При цьому за такими операціями платники податку застосовують касовий метод податкового обліку ПДВ, передбачений п. 44 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ. Тобто, і юридичні особи, і фізичні особи – підприємці, що займаються торгівлею вугілля, мають бути платниками ПДВ. Також повідомляємо, що не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп (спрощена система оподаткування) ті суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які проводять види діяльності, викладені у пп. 291.5.1 ПКУ: 1) діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, діяльність з випуску та проведення лотерей; (зміни, внесені абзацом двадцять третім підпункту 14 пункту 1 розділу I Закону України від 04.11.2011 р. N 4014-VI, (щодо обмеження застосування спрощеної системи оподаткування для провадження діяльності з організації, проведення азартних ігор) набирають чинності з дня набрання чинності законом, що регулює питання діяльності у сфері грального бізнесу) 2) обмін іноземної валюти; 3) виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин); 4) видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння); 5) видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення; 6) діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України "Про страхування", сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розділом III цього Кодексу; 7) діяльність з управління підприємствами; 8) діяльність з надання послуг пошти (крім кур'єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв'язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв'язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв'язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв'язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв'язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв'язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж; 9) діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату; 10) діяльність з організації, проведення гастрольних заходів. До корисних копалин відноситься нафта і природний газ, кам'яне та буре вугілля, а також горючі сланці, торф. Отже, Замовником правомірно було встановлено вимогу про те, що учасниками процедури закупівлі не можуть бути суб’єкти господарювання на спрощеній системі оподаткування та пропозиції таких учасників будуть відхилені», та підстава для відхилення визначена у п.44 Постанови №1178, а саме: Підпункт 2 п.44 Постанови №1178 - тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Разом з тим, уповноваженою особою прийняті усі зауваження щодо проведеного моніторингу та зобов’язуюсь в подальшому під час проведення закупівель дотримуватися усіх вимог законодавства під час складання тендерної документації.
Дата публікації звіту: 13.12.2023 14:53

Запити/Пояснення