-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Ремонт трибун елементу благоустрою локації «Урбан-парк» Національного комплексу «Експоцентр України» (ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
1 648 362.00
UAH з ПДВ
Номер:
d339400b8eb146efa9961df487538e86
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-07-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.11.2023 00:00
Період моніторингу:
07.11.2023 16:42 - 29.11.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.11.2023 № 286
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 07.11.2023 № 286.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-09-25-007834-a, 25.09.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України від 13.10.2023 №003100-18/11797-2023.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 3 та 13 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання укладення договору встановлено порушення вимог статті 884 Цивільного кодексу України, пунктів 83, 84 та 103 Постанови КМУ №668, пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пунктів 3 та 13 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 листопада 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; укладення договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного комплексу «ЕКСПОЦЕНТР УКРАЇНИ» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-09-25-004388-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет закупівлі та умови оплати за договором; договір від 22.09.2023 №403/1476; додаткова угода №2 від 23.11.2023; опублікований звіт про договір про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що Замовником закупівля за ID: UA-2023-09-25-007834-a (Ремонт трибун елементу благоустрою локації «Урбан-парк» Національного комплексу «Експоцентр України» (ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи) очікуваною вартістю 1 648 362,00 грн проведена шляхом укладання договору без застосування відкритих торгів відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178.
Так, відповідно до підпункту 6 пункті 13 Особливостей №1178, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом.
Згідно з нормами пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Моніторингом встановлено, що Замовником при здійсненні закупівлі без використання електронної системи за ID: UA-2023-09-25-007834-a за винятком, наведеним у підпункті 6 пункту 13 Особливостей №1178, оприлюднено 25.09.2023 звіт про договір про закупівлю та договір від 22.09.2023 №403/1476 (далі - Договір №403/1476).
Проте, на порушення пункту 13 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, та договором в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей №1178, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, не оприлюднено.
Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Також, відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
За результатами аналізу умов укладеного договору №403/1476 встановлено, що у пункті 6.1 розділу 6 вказаного договору зазначено: «Гарантійні строки за цим договором становлять 3 роки – на роботи, прямо передбачені даним договором».
Водночас, відповідно до норм частини першої статті 884 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – Цивільний кодекс України) підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Також, згідно з пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Таким чином, в укладеному договорі №403/1476 (пункт 6.1) встановлено гарантійні строки на виконані роботи (3 роки), що є меншим за мінімально встановлений чинним законодавством, чим порушено норми статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови КМУ №668 та, як наслідок пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
Також, пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
За нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, укладений договір №403/1476 не містить плану фінансування робіт, чим недотримано вимоги пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668, та, як наслідок пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
В опублікованому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що в оприлюдненому договорі №403/1476 від 22.09.2023 було допущено помилку в пункті 6.1. щодо гарантійного строку та допущено помилку щодо відсутності плану фінансування робіт, а також що задля усунення даної помилки та приведення у відповідність до статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови КМУ №668 було укладено додаткову угоду від 23.11.2023 про внесення змін до договору.
Слід зазначити, що під час моніторингу Замовником оприлюднено додаткову угоду №2 від 23.11.2023, в якій викладено у новій редакції розділ 6 (встановлено гарантійний строк на виконані роботи та експлуатацію трибун – 10 років) та додатно план фінансування (Додаток №4 до договору).
Період усунення порушень:
29.11.2023 09:30 - 14.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
29.11.2023 09:30
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
Серія ДАСУ №13/0003/2024пр
Дата відкриття провадження:
26.01.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0003/2024пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ СПРАВАМИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ КОМПЛЕКС «ЕКСПОЦЕНТР УКРАЇНИ»
ПРОТОКОЛ
наради щодо розгляду висновку моніторингу від 29.11.2023 р. (ID моніторингу: UA-M-2023-11-07-000071) по закупівлі за предметом: Ремонт трибун елементу благоустрою локації «Урбан-парк» Національного комплексу «Експоцентр України» (ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи) ( ідентифікатор закупівлі: UA-2023-09-25-007834-a), розгляд виявлених порушень та здійснення заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому.
04.12.2023 р. м. Київ
Головував: Шиндін Олексій Володимирович – заступник генерального директора.
Присутні:
Тарасенко Олександр Олександрович – головний бухгалтер.
Груздова Олена Євгеніївна – фахівець з управління проєктами та програмами у сфері нематеріального виробництва.
Баран Андрій Вікторович – уповноважена особа.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Розгляд висновку моніторингу від 29.11.2023 р. (ID моніторингу: UA-M-2023-11-07-000071) по закупівлі за предметом: Ремонт трибун елементу благоустрою локації «Урбан-парк» Національного комплексу «Експоцентр України» (ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи) ( ідентифікатор закупівлі: UA-2023-09-25-007834-a), розгляд виявлених порушень та здійснення заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому.
Щодо питання 1 порядку денного слухали:
уповноважену особу – Барана Андрія Вікторовича, який ознайомив присутніх з висновком за результатами проведення моніторингу від 29.11.2023 р. (ID моніторингу: UA-M-2023-11-07-000071) по закупівлі за предметом: Ремонт трибун елементу благоустрою локації «Урбан-парк» Національного комплексу «Експоцентр України» (ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи) ( ідентифікатор закупівлі: UA-2023-09-25-007834-a) (надалі – висновок) та методами усунення порушення:
- висновок моніторингу:
«Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; укладення договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного комплексу «ЕКСПОЦЕНТР УКРАЇНИ» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-09-25-004388-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет закупівлі та умови оплати за договором; договір від 22.09.2023 №403/1476; додаткова угода №2 від 23.11.2023; опублікований звіт про договір про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що Замовником закупівля за ID: UA-2023-09-25-007834-a (Ремонт трибун елементу благоустрою локації «Урбан-парк» Національного комплексу «Експоцентр України» (ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи) очікуваною вартістю 1 648 362,00 грн проведена шляхом укладання договору без застосування відкритих торгів відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178.
Так, відповідно до підпункту 6 пункті 13 Особливостей №1178, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом.
Згідно з нормами пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Моніторингом встановлено, що Замовником при здійсненні закупівлі без використання електронної системи за ID: UA-2023-09-25-007834-a за винятком, наведеним у підпункті 6 пункту 13 Особливостей №1178, оприлюднено 25.09.2023 звіт про договір про закупівлю та договір від 22.09.2023 №403/1476 (далі - Договір №403/1476).
Проте, на порушення пункту 13 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, та договором в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей №1178, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, не оприлюднено.
Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Також, відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
За результатами аналізу умов укладеного договору №403/1476 встановлено, що у пункті 6.1 розділу 6 вказаного договору зазначено: «Гарантійні строки за цим договором становлять 3 роки – на роботи, прямо передбачені даним договором».
Водночас, відповідно до норм частини першої статті 884 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – Цивільний кодекс України) підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Також, згідно з пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Таким чином, в укладеному договорі №403/1476 (пункт 6.1) встановлено гарантійні строки на виконані роботи (3 роки), що є меншим за мінімально встановлений чинним законодавством, чим порушено норми статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови КМУ №668 та, як наслідок пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
Також, пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
За нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, укладений договір №403/1476 не містить плану фінансування робіт, чим недотримано вимоги пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668, та, як наслідок пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
В опублікованому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що в оприлюдненому договорі №403/1476 від 22.09.2023 було допущено помилку в пункті 6.1. щодо гарантійного строку та допущено помилку щодо відсутності плану фінансування робіт, а також що задля усунення даної помилки та приведення у відповідність до статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови КМУ №668 було укладено додаткову угоду від 23.11.2023 про внесення змін до договору.
Слід зазначити, що під час моніторингу Замовником оприлюднено додаткову угоду №2 від 23.11.2023, в якій викладено у новій редакції розділ 6 (встановлено гарантійний строк на виконані роботи та експлуатацію трибун – 10 років) та додатно план фінансування (Додаток №4 до договору).
Висновок про наявність чи відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 3 та 13 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання укладення договору встановлено порушення вимог статті 884 Цивільного кодексу України, пунктів 83, 84 та 103 Постанови КМУ №668, пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі – порушень не встановлено.
- методи усунення порушення:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пунктів 3 та 13 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
ПІСЛЯ ОБГОВОРЕННЯ ВИРІШИЛИ:
1. Прийняти до уваги висновок Західного офісу Держаудитслужби за результатами проведення моніторингу від 29.11.2023 р. (ID моніторингу: UA-M-2023-11-07-000071) по закупівлі за предметом: Ремонт трибун елементу благоустрою локації «Урбан-парк» Національного комплексу «Експоцентр України» (ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи) ( ідентифікатор закупівлі: UA-2023-09-25-007834-a) та вжити заходів, направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме: провести роз’яснювальну роботу зі співробітниками, що беруть участь у підготовці та проведенні публічних закупівель.
Заступник генерального директора Шиндін О.В. __________________
Головний бухгалтер Тарасенко О.О __________________
Фахівець з управління проєктами та
програмами у сфері нематеріального
виробництва Груздова О.Є. __________________
Уповноважена особа Баран А.В. __________________
Дата публікації звіту:
04.12.2023 13:09
Запити/Пояснення
Номер:
397c237f75de4aaba7fe3798298c0caf
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.11.2023 09:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.11.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-09-25-007834-a, яка проведена Національним комплексом «ЕКСПОЦЕНТР УКРАЇНИ».
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме: ФОП Кравчонок Олександр Олександрович, з яким укладений договір від 22.09.2023 №403/1476?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
4ca6528e0b3140fa9670fdf705c07e34
Назва:
Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Дата опублікування:
13.11.2023 17:11
Опис:
пояснення
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі Кошторисної документації складеної в програмному комплексі АВК-5 версії 3.8.3 у відповідності до "Настанова з визначення вартості будівництва" затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" з урахуванням Змін: № 1, затвердженої Наказом від 30.04.2022 № 67, № 2, затвердженої Наказом від 01.12.2022 № 244, № 3, затвердженої Наказом від 22.09.2023 № 854.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Згідно з пунктом 6 частиною 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено Постановою Кабінету Міністрів Українивід 12 жовтня 2022 р. № 1178(в редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 12 травня 2023 р. № 471))
«13. Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли:
6) відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації;»
НК «Експоцентр України» було оголошено відповідну закупівлю за процедурою «Відкриті торги з особливостями», а саме:
- Оголошено закупівлю «Ремонт трибун елементу благоустрою локації «Урбан-парк» Національного комплексу «Експоцентр України» (ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи)» (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-08-30-009285-a; Ідентифікатор плану UA-P-2023-08-30-003155-c) (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-30-009285-a). Закупівля не відбулась у зв’язку із відсутністю учасників, у зв’язку з чим було прийнято рішення про здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме: ФОП Кравчонок Олександр Олександрович, з яким укладений договір від 22.09.2023 №403/1476?
При відборі та оцінці можливих потенційних виконавців послуг, що є предметом закупівлі, замовником ставились ті ж самі вимоги та вимагались ті ж самі документи, що і при оголошенні закупівлі (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-08-30-009285-a; Ідентифікатор плану UA-P-2023-08-30-003155-c) (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-30-009285-a), ФОП Кравчонок Олександр Олександрович надав документи які вимагалися, всі документи додаються.
Номер:
e8b944766b6e4e67b2c1a9e5ac612913
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.11.2023 16:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.11.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-09-25-007834-a, яка проведена Національним комплексом «ЕКСПОЦЕНТР УКРАЇНИ».
В розумінні Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі»: послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації;
роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Моніторингом встановлено, що згідно звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель вид предмета закупівлі – роботи.
Водночас, в оприлюдненому договорі №403/1476 від 22.09.2023 (Додаток №2) у технічному завданні вказано місце надання послуг - Національний комплекс «ЕКСПОЦЕНТР УКРАЇНИ», строк надання послуг – протягом 30 робочих днів з дня укладення договору, також визначено, що послуги з поточного ремонту повинні надаватися з дотриманням вимог чинного законодавства, що встановлюються до даного виду послуг, після надання послуг на об’єкті територія необхідно очистити від сміття, що накопичилось в ході надання послуги, під час надання послуг учасник зобов’язаний використовувати обладнання та матеріали, які не спричинять шкоди довкіллю і забрудненню навколишнього середовища, тощо.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Просимо надати до моніторингу обгрунтування визначення предмета закупівлі за ID: UA-2023-09-25-007834-a: роботи чи послуги?
Відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно з нормами частини першої статті 884 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – Цивільний кодекс України) підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Крім цього, згідно з пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ №668), гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Моніторингом встановлено, що відповідно до умов пункту 6.1. укладеного договору від 22.09.2023 №403/1476 зазначено, що гарантійний строк за цим договором становить 3 роки на роботи, прямо передбачені цим договором.
Крім того, пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду.
Проте, моніторингом встановлено, що в укладений договір від 22.09.2023 №403/1476 за результатами проведеної закупівлі за ID: UA-2023-09-25-007834-a не містить плану фінансування робіт.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Надати обґрунтоване пояснення стосовно встановлення Замовником в укладеному договорі від 22.09.2023 №403/1476 гарантійний строк за цим договором становить 3 роки на роботи?
3.Пояснити причини відсутності в укладеному договорі від 22.09.2023 №403/1476 плану фінансування робіт?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
0c41cf25fb5d4ebfb6fa70022e4296da
Назва:
Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Дата опублікування:
24.11.2023 14:45
Опис:
Пояснення
1. Просимо надати до моніторингу обгрунтування визначення предмета закупівлі за ID: UA-2023-09-25-007834-a: роботи чи послуги?
Комплекс робіт по ремонту трибун елементу благоустрою локації «Урбан-парк» Національного комплексу «Експоцентр України» (ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи) передбачається сукупність робіт з ремонту металоконструкцій трибун та повну заміну фанери в зв'язку з їх
фізичною зношеністю. Під час проведення комплексу робіт призупинено експлуатації
трибун елементу благоустрою локації «Урбан-парк» Національного комплексу «Експоцентр України».
В оприлюдненому договорі №403/1476 від 22.09.2023 (Додаток №2) у технічному завданні було допущено помилку вказавши по тексту послуги замість робіт, задля усунення даної помилки та на підставі п.п.3 пункту 19 Особливостей, які затверджені постановою Уряду №
1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю) та п. 9.2. Договору № 403/1476 від 22.09.2023 року було укладено Додаткову угоду від 23.11.2023 р. про внесення змін до договору.
2. Надати обґрунтоване пояснення стосовно встановлення Замовником в укладеному договорі від 22.09.2023 №403/1476 гарантійний строк за цим договором становить 3 роки на роботи?
В оприлюдненому договорі №403/1476 від 22.09.2023 було допущено помилку в пункті 6.1. укладеного договору від 22.09.2023 №403/1476 зазначено, що гарантійний строк за цим договором становить 3 роки на роботи, задля усунення даної помилки та приведення у відповідність до статті 884 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, на підставі п.п.3 пункту 19 Особливостей, які затверджені постановою Уряду №
1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю) та п. 9.2. Договору № 403/1476 від 22.09.2023 року було укладено Додаткову угоду від 23.11.2023 р. про внесення змін до договору.
3. Пояснити причини відсутності в укладеному договорі від 22.09.2023 №403/1476 плану фінансування робіт?
В оприлюдненому договорі №403/1476 від 22.09.2023 було допущено помилку, а саме відсутність плану фінансування робіт задня усунення помилки задля усунення даної помилки на підставі п.п.3 пункту 19 Особливостей, які затверджені постановою Уряду №
1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю) та п. 9.2. Договору № 403/1476 від 22.09.2023 року було укладено Додаткову угоду від 23.11.2023 р. про внесення змін до договору.