- 
                    Відкриті торги з особливостями
 - 
                        Однолотова
 - 
                        КЕП
 
Аварійно - відновлювальні роботи (капітальний ремонт) багатоквартирного житлового будинку за адресою: Харківська область, Чугуївський район, смт Старий Салтів, вул. Садова, 89
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                39 247 968.00
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 0.5% або 196 239.84 UAH
        мін. крок: 0.5% або 196 239.84 UAH
                    Номер:
                    ace0fd2f1ac14ba2b94a037c0bdf3884
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2024-08-13-000034
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    13.08.2024 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    13.08.2024 19:41 - 04.09.2024 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.08.2024
№ 132
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
    1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
    2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М  від 13.08.2024 року	
Начальник                                                                           Станіслав КОСІНОВ 
Додаток
до наказу Північно-східного офісу 
Держаудитслужби
від 13.08.2024 № 132
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
2. UA-2023-09-25-002039-a 25.09.2024 повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Заступник начальника відділу 
контролю у сфері закупівель						Ольга АЛЯБ`ЄВА
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
 
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
 
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
 - Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
 - Інші порушення законодавства у сфері закупівель
 
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ "СХІДБУДТРАНСГАЗ" встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації̈ про закупівлю встановлено порушення пункту 12 частини першої статті 10 Закону
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до тендерної документації,  відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його  розміщення та виконання учасником,  своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення;  надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу:  20 серпня 2024 року. 
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації̈ про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні за-купівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (да-лі – Особливості), внесення змін до тендерної документації,  розгляду тендерної пропозиції учасника, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його  розміщення та виконання учасником,  своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної про-позиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення;  надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
	Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕПАРТАМЕНТУ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 25.09.2024 року № 298, зміни до тендерної документації, затверджені протокольним рішенням від 02.10.2023 № 305, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 07.10.2023 року, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДБУДТРАНСГАЗ" (далі – ТОВ "СХІДБУДТРАНСГАЗ", Учасник, Переможець), протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.10.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 10.10.2023 № 325, повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 10.10.2023 року, Договір № 51-23 від 19.10.2023 року, додаткові угоди про зміни до договору від 19.10.2023 № 1, №2, від 27.12.2023 №3, від  10.04.2024 №4, від 05.07.2024 №5, від 08.07.2024 №6, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 12.08.2024  року (далі – Пояснення).
За результатами проведеного моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "СХІДБУДТРАНСГАЗ" установлено наступне.
	Відповідно до умов пункту 1.2.4. Додатку №2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНО-СТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА»  (далі — Додаток №2) тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати Сканкопії оригіналів/належним чином завірених копій посвідчень з охорони праці директора, головного інженера та виконроба. 
	При цьому, учасником ТОВ "СХІДБУДТРАНСГАЗ" у складі тендерної пропозиції надано витяги з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці директора, головного інженера та виконроба, що не відповідає  пункту 1.2.4. Додатку №2 тендерної документації.
Однак, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей̆ Замовником не розміщено в електронній̆ системі повідомлення з вимогою про усунення  зазначених невідповідностей̆ в інформації̈ та/або документах, які наявні у складі тендерної̈ пропозицій̈ ТОВ "СХІДБУДТРАНСГАЗ", тим самим не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності.
Відповідно до пункту 43 Особливостей Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, в якому відсутня вимога надання учасником ТОВ "СХІДБУД-ТРАНСГАЗ" саме сканкопій оригіналів/належним чином завірених копій посвідчень з охорони праці директора, головного інженера та виконроба, що визначено  в  пункті 1.2.4 Додатку №2.
Крім того, відповідно до пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 13.08.2024 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. 
На вищезазначений запити Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 15.08.2024 оприлюднив інформацію наступного змісту: «...У складі тендерної пропозиції ТОВ "СХІДБУДТРАНСГАЗ" надано довідку від 02.10.2023 № 19/02, в якій повідомляється про затримку видачі посвідчень щодо проходження навчання з охорони праці. Тобто на момент по-дання пропозиції (06.10.2024) у учасника фізично не було саме посвідчень. У зв'язку з чим учасником надано витяги з протоколів про перевірку знань з питань охорони праці від 28.09.2023, якими підтверджено факт проходження навчання та успішної перевірки знань з охорони праці працівниками ТОВ "СХІДБУДТРАНСГАЗ". Зазначені протоколи містять всю інформацію, що передбачена чинним законодавством України. Таким чином учасник виконав вимоги пункту 1.2.4. Додатку 2 до Тендерної документації надавши інший за формою, але аналогічний за змістом, документ. У замовника були відсутні підстави для застосування положень пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 №1178 (зі змінами)».
Пояснення Замовника не спростовує порушення пункту 43, абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей, оскільки  ТИПОВИМ ПОЛОЖЕННЯМ про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженим Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005  № 15 не передбачено відтермінування видачі посвідчень з охорони праці.  Крім того, посвідчення з охорони праці та  витяги з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці не є взаємозамінними документами.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ "СХІДБУДТРАНСГАЗ" підлягала відхиленню на підставі абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей̆, як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами проведеного моніторингу питання оприлюднення інформації̈ про закупівлю установлено наступне.
Абзацом першим пункту 4 Особливостей визначено, що у разі виконання сторонами договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 цих особливостей, або закінчення строку дії такого договору про за-купівлю за умови його виконання сторонами, або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю у строки, визначені пунктом 12 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
Так, відповідно до пункту 12 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.
Згідно умов пункту 14.1 Договору, Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2023, а в  порядку розрахунків – до повного виконання сторонами своїх зобов’язань за Договором.
Ціна Договору в редакції додаткової угоди від 05.07.2024 №5 становить 32 827 433,03 грн.
Відповідно до даних веб-порталу використання публічних коштів Замовник в періоді з 11.11.2023 по 10.07.2024 здійснив оплату по Договору в сумі 32 827 433,03 грн, що відповідає ціні договору та свідчить про повне його виконання. 
Проте, в порушення пункту 12 частини першої статті 10 Закону, звіт про виконання договору про закупівлю Замовником не оприлюднено протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю та закінчення строку дії договору про закупівлю.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    20.08.2024 19:10 - 04.09.2024 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    20.08.2024 19:10
                
                        Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
                    Номер протоколу:
                    20/31/2433/2024/пр
                
                                                                        
                    Дата відкриття провадження:
                    11.10.2024 00:00
                
                                                                        
                    Номер відкриття провадження	:
                    3/638/7272/2024
                
                                                                        
                    Законодавче обгрунтування:
                    Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
                
                        Інформація про усунення порушення
                    Опис звіту:
                    Інформація
                
                                                                        
                    Дата публікації звіту:
                    04.09.2024 15:47
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    db5f085cf9f14d1b9bbace0525accabc
                
                                                                        
                    Назва:
                    Запит про надання пояснень
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    13.08.2024 20:48
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    17.08.2024 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу закупівлі робіт  «Аварійно - відновлювальні роботи (капітальний ремонт) багатоквартирного житлового будинку за адресою: Харківська область, Чугуївський район, смт Старий Салтів, вул. Садова, 89» (ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт), очікуваною вартістю 39 247 968,00 гривень,  (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-09-25-002039-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
	1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
	2. Відповідно до п. 1.2.4. Додатку №2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати Сканкопії оригіналів/належним чином завірених копій посвідчень з охорони праці директора, головного інженера та виконроба. 
	Відповідно до п.3.13. ТИПОВОГО ПОЛОЖЕННЯ
про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого  Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005  № 15, результат перевірки знань з питань охорони праці оформлюється протоколом засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці (додаток 1). 
	Особам, які під час перевірки знань з охорони праці виявили задовільні результати, видається посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці (додаток 2). При цьому в протоколі та посвідченні у стислій формі зазначається перелік основних нормативно-правових актів з охорони праці та з безпечного виконання конкретних видів робіт, в обсязі яких працівник пройшов перевірку знань.
	У складі тендерної пропозиції ТОВ «СХІДБУДТРАНСГАЗ" відсутні зазначені посвідчення, а надані витяги з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці. 
Поряд з цим, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній закупівель по закупівлі за номером UA-2024-04-16-000093-a встановлено, що ТОВ «СХІДБУДТРАНСГАЗ» у складі тендерної пропозиції надав посвідчення з питань охорони праці директора, головного інженера та виконроба, датою видачі є 28.09.2023 року.
	Чому Замовником не надано ТОВ «СХІДБУДТРАНСГАЗ" повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, щодо відсутності у складі тендерної пропозиції сканкопії оригіналів/належним чином завірених копій посвідчень з охорони праці директора, головного інженера та виконроба?
	Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
	Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.