• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт (благоустрій) території ЗОШ №3 на вул. Герцена, 36 в м. Чернівці (коригування)

Завершена

9 627 157.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 135.79 UAH
Номер: 168ea58eb81846f787d785314e045040
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-07-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.11.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 07.11.2023 16:33 - 29.11.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 07.11.2023 № 286 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 07.11.2023 № 286. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-09-21-010473-a, 21.09.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України від 13.10.2023 №003100-18/11797-2023. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710. Крім того, укладений договір про закупівлю не відповідає нормам пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 та, відповідно, не відповідає нормам пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, а також привести у відповідність до норм чинного законодавства, що регулює питання укладання та виконання договорів підряду у будівництві (Постанова КМУ №668) умови укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі договору шляхом укладання додаткової угоди до договору. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 листопада 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-09-21-005201-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «ФЕЛІКС КОМ»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «ФЕЛІКС КОМ» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 04.10.2023; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ФЕЛІКС КОМ» як переможцем тендеру документи; договір від 19.10.2023 №537; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2023-09-21-010473-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. У наданому під час моніторингу на запит щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на відповідному веб-сайті поясненні Замовником зазначено, що вказану інформацію оприлюднено на офіційному вебпорталі Чернівецької міської ради за наступним посиланням https://city.cv.ua/mt/publichni-zakupivli/publichni-zakupivli-departament-infrastrukturi-ta-blagoustroyu (в полі пошуку необхідно ввести номер закупівлі - UA-2023-09-21-010473-a). Водночас, проведеним під час моніторингу аналізом інформації за вказаним Замовником посиланням (https://city.cv.ua/mt/publichni-zakupivli/publichni-zakupivli-departament-infrastrukturi-ta-blagoustroyu), встановлено, що при введені в полі пошуку ідентифікатора досліджуваної процедури закупівлі виводиться лише наступна інформація «Обґрунтування: Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: відповідно до виготовленої проектної документації. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: відповідно до виготовленої проектної документації.». Вказаний запис не містить самого обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Таким чином, на порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Відповідно до частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 17 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі- Постанова КМУ №668), строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду. Водночас, моніторингом встановлено, що укладений за результатами проведеної процедури закупівлі Договір №537 від 19.10.2023 (далі- Договір №537) містить договірну ціну (Додаток №1 до договору) та календарний план- графік виконання робіт (Додаток №2 до договору), у якому зазначено лише інформацію про роки початку та дати закінчення робіт вцілому без зазначення переліку самих видів робіт (етапів, комплексів) з розбивкою на дати їх початку та закінчення (конкретних видів робіт які плануються виконати), чим недотримано вимоги пункту 17 Постанови КМУ № 668 та, відповідно, не дотримано вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону. Крім того, пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Також, за нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Проте, моніторингом встановлено, що укладений за результатами проведеної закупівлі за ID: UA-2023-09-21-010473-a договір №537 не містить плану фінансування робіт, чим недотримано вимоги пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 та пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 23.11.2023 16:12 - 08.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 23.11.2023 16:12

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі за предметом «Капітальний ремонт (благоустрій) території ЗОШ №3 на вул. Герцена, 36 в м. Чернівці (коригування)» (унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель - UA-2023-09-21-010473-a) повідомляємо про наступне. Стосовно оприлюднення обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі Як вказано в констатуючій частині висновку, під час переходу за посиланням https://city.cv.ua/mt/publichni-zakupivli/publichni-zakupivli-departament-infrastrukturi-ta-blagoustroyu та введення у полі пошуку ідентифікатора закупівлі - UA-2023-09-21-010473-a відображається наступна інформація: «Обґрунтування: Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: відповідно до виготовленої проектної документації. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: відповідно до виготовленої проектної документації.». У відповіді департаменту на запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які були предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-09-21-010473-a (лист № 23/01-04/4982 від 10.11.2023р.) зазначено, що обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі виготовленої проектної документації. Також замовником було надано скан-копії зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва та позитивного експертного звіту. Тобто надана департаментом на запит органу державного фінансового контролю інформація стосовно обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі співпадає з інформацією, опублікованою на офіційному веб-порталі Чернівецької міської ради. Водночас вважаємо твердження органу державного фінансового контролю про те, що вказаний запис, оприлюднений на офіційному веб-порталі Чернівецької міської ради, не містить самого обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, безпідставним та хибним, оскільки фраза «відповідно до виготовленої проектної документації» і є цим самим обґрунтуванням, адже саме проектною документацією визначаються види та обсяги робіт (технічні та якісні характеристики предмета закупівлі), а також кошторис на виконання цих робіт (розмір бюджетного призначення та очікувана вартість предмета закупівлі). Додатково слід зазначити, що а ні Постанова КМУ від 11 жовтня 2016р. № 710 (зі змінами), а ні жоден інший нормативний документ не містять норм стосовно того, яка саме інформація повинна оприлюднюватись як обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Стосовно календарного графіку виконання робіт Як зазначено в констатуючій частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-21-010473-a, відповідно до пункту 17 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду. Між департаментом інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради та переможцем процедури закупівлі – ТОВ «ФЕЛІКС КОМ» 19.10.2023р. укладено договір підряду № 537 на виконання робіт з капітального ремонту (благоустрою) території ЗОШ №3 на вул. Герцена, 36 в м. Чернівці (коригування) (далі - Договір). Відповідно до пункту 14.1. Договору невід'ємною частиною цього Договору є Договірна ціна (Додаток №1) та календарний план-графік виконання робіт (Додаток № 2). В даному календарному плані-графіку виконання робіт відображено всі комплекси робіт, які були передбачені технічним завданням (додаток 1 до тендерної документації за закупівлею UA-2023-09-21-010473-a), а також строки їх виконання у розрізі місяців. Враховуючи наведене вище, вважаємо, що департаментом під час укладення Договору не порушено норми пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (зі змінами), пунктів 3 та 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами). Стосовно плану фінансування Як зазначено в констатуючій частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-21-010473-a, пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Також, за нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Моніторингом встановлено, що укладений за результатами проведеної закупівлі за ID: UA-2023-09-21-010473-a договір №537 не містить плану фінансування робіт, чим недотримано вимоги пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 та пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону. Повідомляємо, що план фінансування робіт по договору підряду від 19.10.2023 року №537 узгоджено у пункті 3.1. зазначеного договору, яким ліміт асигнувань на 2023 рік встановлено у сумі 2 844 825,00 грн. Обсяг робіт, які підрядник мав виконати в межах даного ліміту у 2023 році, передбачений календарним планом-графіком виконання робіт та проектно-кошторисною документацією по даному об’єкту капітального ремонту. Даний ліміт буде коригуватися залежно від наявного в Замовника фінансування на поточний чи наступні періоди дії Договору. Враховуючи зазначене, вважаємо, що департаментом під час укладення Договору не порушено вищезазначені норми пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 та пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини першої статті 41 Закону. Щодо зобов’язання внести зміни до договору підряду від 19.10.2023 року №537 Пунктом 19 Особливостей передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зазначених у даному пункті. В контексті цього повідомляємо, що зобов’язання органу Держаудитслужби вжити заходів щодо приведення у відповідність до норм чинного законодавства, що регулює питання укладення та виконання договорів підряду у будівництві (Постанова КМУ №668), умов укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі договору шляхом укладення додаткової угоди до договору не передбачено як підстава для внесення змін до істотних умов договору, які перелічені в пункті 19 Особливостей. Як наслідок повідомляємо, що з урахуванням відсутності підстав для внесення змін до істотних умов договору, які передбачені пунктом 19 Особливостей, виконання зазначеного висновку в частині внесення змін до істотних умов договору є неможливим.
Дата публікації звіту: 30.11.2023 09:37

Запити/Пояснення