- 
                    Відкриті торги з особливостями
- 
                        Однолотова
- 
                        КЕП
- 1
Електричні побутові прилади різні
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                7 585 000.00
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 1% або 75 850.00 UAH
        мін. крок: 1% або 75 850.00 UAH
                    Номер:
                    47f1e2ee4fe746169d58af120b5301b5
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2023-11-10-000011
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    10.11.2023 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    10.11.2023 14:30 - 02.12.2023 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
 В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
10.11.2023	                               № 72-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 13 жовтня 2023 року № 003100-18/11797-2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур  закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління 
Північного офісу Держаудитслужби 
в Черкаській області      					    Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 10.11.2023 № 72-З
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу  та/або унікальний номер  повідомлення про намір укласти договір  та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-15-010371-a, 15.09.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання  відповіді Замовника на звернення за роз’ясненнями до тендерної документації; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього – порушень не встановлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості); надання відповіді Замовника на звернення за роз’ясненнями до тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради (далі – Замовник)  на 2023 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи  від 15.09.2023 №85; надання відповіді Замовника на звернення за роз’ясненнями до тендерної документації; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-торгівельна компанія «СВІТ БУДІНВЕСТ» (далі – ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «СВІТ БУДІНВЕСТ»); протокольне рішення уповноваженої особи від 29.09.2023 №63; вимогу про усунення невідповідностей; документи, надані ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «СВІТ БУДІНВЕСТ» на вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «СВІТ БУДІНВЕСТ»  у спосіб, визначений тендерною документацією; пояснення Замовника, отримані 20.11.2023 та 27.11.2023 в електронній системі закупівель; договір від 10.10.2023 № 439; звіт про результати проведення процедури закупівлі; додаткову угоду від 10.10.2023 № 1 до договору; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.
Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення підпункту 1 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «СВІТ БУДІНВЕСТ», тоді як він не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції,  протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Зокрема, встановлено, що Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, в якому зазначив, що ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «СВІТ БУДІНВЕСТ» надало файл «Тендерна.pdf» із допущенням арифметичної помилки, та вимагав привести у відповідність тендерну пропозицію відповідно Додатку 1 до тендерної документації. На запит Управління від 23.11.2023 Замовником в електронній системі закупівель надано відповідь: «…у зв’язку з тим, що в пункті 18 тендерної пропозиції ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія СВІТ БУДІНВЕСТ» від 21 вересня 2023 року № 1 допущено невідповідність в колонці «всього» (зважаючи на колонку «планова кількість предмету закупівлі» та «ціна за одиницю»), керуючись вищезазначеним пунктом Особливостей, Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради розмістило вимогу про усунення невідповідностей…». Аналізом документа тендерної пропозиції від 21.09.2023 вих №1 (файл «Тендерна.pdf», оприлюднений 24.09.2023) встановлено, що у пункті 18 «Картоплечистка (220) APACH AP10 1Ф» учасником зазначено таке: 3 шт вартістю за одиницю з ПДВ 88000,00 грн на суму 1584000,00 грн з ПДВ. Тобто, неправильно зроблено розрахунки, оскільки якщо 3 шт помножити на 88000,00 грн буде 264000,00 грн, а не 1584000,00 грн і, як наслідок, загальна сума, на яку буде поставлений товар, повинна становити 6228000,00 грн, а не 7548000,00 грн, як визначено учасником в поданій тендерній пропозиції. 
У розміщеній 28 вересня 2023 року ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «СВІТ БУДІНВЕСТ» тендерній пропозиції від 28.09.2023 вих №1 (файл «Тендерна уточнена.pdf»), яка згідно з поясненнями Замовника була прийнята як виправлення невідповідностей, щодо картоплечистки (220) APACH AP10 1Ф зазначено таке: 3 шт по 582000,00 грн за одиницю з ПДВ на суму 1584000,00 грн з ПДВ (тобто 3 х 582000,00 = 1584000,00). Проведеним під час моніторингу процедури закупівлі перерахунком встановлено, що учасник не виправив протягом 24 годин арифметичні помилки, як цього вимагав Замовник, оскільки 3 шт х 582000,00 грн = 1746000,00 грн і, як наслідок, загальна сума, на яку буде поставлений товар, повинна становити 7710000,00 грн, а не 7548000,00 грн, як визначено учасником в поданій тендерній пропозиції.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «СВІТ БУДІНВЕСТ» підлягала відхиленню на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    29.11.2023 12:14 - 14.12.2023 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    29.11.2023 12:14
                
                        Інформація про усунення порушення
                    Опис звіту:
                    Щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-15-010371-a від 29 листопада 2023 року
Відповідно до абзацу другого частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» «протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень».
Керуючись вищезазначеною нормою закону, Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради надає інформацію та документи про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2023-09-15-010371-a від 29 листопада 2023 року, а саме:
1. Розділом 3 зазначеного Висновку передбачається: «з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
Водночас відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» «договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару».
Варто зауважити, що згідно з статтею 188 Господарського кодексу України «зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором».
Водночас Законом України «Про публічні закупівлі» та договором № 439 від 10 жовтня 2023 року не передбачено можливості розірвати замовнику договір про закупівлю в односторонньому порядку.
Таким чином, Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради листом від 04.12.2023 року № 895 (скан-копія додається) звернулося до ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СВІТ БУДІНВЕСТ» з пропозицією розірвати договір № 439 від 10 жовтня 2023 року.
2. На вищезазначений лист від 04.12.2023 року № 895 ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СВІТ БУДІНВЕСТ» надала відповідь (лист від 05.12.2023 року № 31, копія додається), де вказано: «на лист Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради від 04.12.2023 року № 895 повідомляємо, що ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СВІТ БУДІНВЕСТ» не заперечує проти розірвання зазначеного договору від 10 жовтня 2023 року № 439 (далі-Договір) у порядку, передбаченому чинним законодавством України та цим Договором. Проте, у зв'язку з тим, що сторони виконали частину зобов'язань за Договором, він не може бути розірвано у строк, який зазначено у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-15-010371-a від 29 листопада 2023 року. Таким чином, враховуючи необхідність здійснити звірку розрахунків та узгодити юридичні деталі угоди про розірвання, пропонуємо розпочати процедуру розірвання договору відповідно до вимог законодавства України».
Ураховуючи вищевикладене, договір від 10 жовтня 2023 року № 439 буде розірвано відповідно до вимог чинного законодавства України, Цивільного, Господарського кодексів України та Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-15-010371-a від 29 листопада 2023 року, а відтак, Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради вжило всіх можливих заходів відповідно до вимог чинного законодавства України щодо виконання вимог розділу 3 Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-15-010371-a від 29 листопада 2023 року, усунуло порушення та надалі не допускатиме таких порушень.
Ураховуючи вищевикладене, просимо Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області підтвердити факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-15-010371-a від 29 листопада 2023 року.
                
                                                                        
                    Дата публікації звіту:
                    05.12.2023 15:32
                
                        Підтвердження факту усунення порушення
                    Результат:
                    Усунуто
                
                                                        
                Результат по типу порушення:
                
                                                            - corruptionAwarded: Так
                    Опис:
                    Порушення усунуто шляхом розірвання договору
                
                                                                        
                    Дата публікації:
                    26.12.2023 11:19
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    b700eefb41e24d97b5c0a71dc91d3f1c
                
                                                                        
                    Назва:
                    Про надання пояснення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    17.11.2023 12:16
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    23.11.2023 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:39710000-2: Електричні побутові прилади (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-09-15-010371-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
                
                        
                    Номер:
                    a7056f6d761742a68b356d8035b9f6b2
                
                                                                        
                    Назва:
                    відповідь на запит
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    20.11.2023 12:29
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    На запит Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 17 листопада 2023 року Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради повідомляє, що через відсутність чіткого правового регулювання порядку визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, при визначені очікуваної вартості використовує в роботі, зокрема рекомендації ПРИМІРНОЇ МЕТОДИКИ визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 (примірна методика) та листа Мінекономрозвитку від 20.08.2019 року № 3301-04/34980-06 «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі». Так, у вказаному листі зазначається: «одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», є максимальна економія і ефективність. Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель — визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, заниження очікуваної вартості закупівлі може призводити до відсутності інтересу до закупівлі з боку учасників ринку і, як наслідок, неуспішності такої закупівлі. Встановлення ж очікуваної вартості завищеного розміру може нівелювати принцип максимальної економії».
Також зазначеною примірною методикою пропонується «метод порівняння ринкових цін – це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:
1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі:
інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;
довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності);
біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару);
дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань;
дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних.
Під час збору інформації про ціну слід враховувати, що умови запланованих закупівель (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки тощо) мають бути співставні з умовами закупівель, інформація про які міститься у відкритих джерелах та може бути використана для розрахунку очікуваної вартості. Крім того, слід враховувати інші можливі чинники, що впливають на ціну товарів та послуг, як, наприклад, сезонні коливання цін на певні предмети закупівлі».
Враховуючи вищевикладене, при формуванні очікуваної вартості предмету закупівлі «Електричні побутові прилади різні» враховувалось:
І. Аналіз інформації про середні споживчі ціни на електричні побутові прилади, які містяться в мережі інтернет, зокрема на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, а також цінові пропозиції учасників торгів в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках.
ІІ. Вартість предмету закупівлі у магазинах роздрібної та оптової торгівлі, станом на момент підготовки до оголошення закупівлі (збір інформації здійснюється шляхом безпосереднього відвідування магазину та з’ясування ціни).
ІІІ. Розгалужена мережа закладів освіти комунальної власності Білоцерківської міської територіальної громади й, у зв’язку з цим, потенційні витрати постачальника для доставки товару не лише у місто Біла Церква, а також навколишні села, де розташовані заклади освіти. Зауважуємо, що загальна кількість закладів, в які необхідно здійснити доставку товару, становить 61 установу (дислокація закладів зазначена в додатку 6 Тендерної документації).
ІV. Встановлення (підключення) електричних побутових приладів для кожного закладу освіти, оскільки установи не мають в штаті фахівців для такого підключення, а інженерні мережі та комунікації закладів є застарілими.
Разом із тим інформуємо, що розмір бюджетного призначення згідно з кошторисом на 2023 рік складає 7 585 000, 00 грн.
Таким чином, Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради застосовує комплексний підхід при формуванні очікуваної вартості предмета закупівлі, дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель відповідно до вимог чинного законодавства України, що дозволяє визначити обґрунтовану очікувану вартість з урахуванням актуальних пропозицій ринку.
Окрім того зауважуємо, що 10 жовтня 2023 року між Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради й ТОВ «БУДІВЕЛЬНО-ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СВІТ БУДІНВЕСТ» було укладено додаткову угоду № 1 до договору 439, якою зменшено ціну договору на 1 320 000 грн й викладено додаток 1 до договору 439 в новій редакції. Таким чином ціна договору становить 6 228 000, 00 грн.
                
                        
                    Номер:
                    42142c44599948cb9b2a24a53a23aec9
                
                                                                        
                    Назва:
                    Про надання пояснень
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    23.11.2023 14:51
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    29.11.2023 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:39710000-2: Електричні побутові прилади (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-09-15-010371-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- який файл «Тендерна уточнена» чи «Гарантійна тендерна» Замовником взято до уваги, як виконання товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельно-торгівельна компанія «Світ Будінвест» (далі – ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «Світ Будінвест») вимоги про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції?
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «Світ Будінвест», якщо учасником  не виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, зокрема, не виправлено в пункті 18 файлу «Тендерна уточнена» арифметичної помилки?
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
                
                        
                    Номер:
                    a9a606235b7448948f8dd357a95f58b8
                
                                                                        
                    Назва:
                    відповідь на запит
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    27.11.2023 14:43
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    На запит Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 23 листопада 2023 року Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради повідомляє, що відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі –Особливості), «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
У зв’язку з тим, що в пункті 18 тендерної пропозиції ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія СВІТ БУДІНВЕСТ» від 21 вересня 2023 року № 1 допущено невідповідність в колонці «всього» (зважаючи на колонку «планова кількість предмету закупівлі» та «ціна за одиницю»), керуючись вищезазначеним пунктом Особливостей, Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради розмістило вимогу про усунення невідповідностей, в якій зазначило: «перелік виявлених невідповідностей Учасника ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «Світ Будінвест»: 1.1. Надано файл «Порівняльна таблиця.pdf» де в колонці опис та технічні характеристики складових товару, що вимагаються замовником дещо відрізняються від опису технічних характеристик що зазначено в Додатку 4 до тендерної документації; 1.2. Надано файл «тендерна.рdf» із допущенням арифметичної помилки. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: 2.1. Відповідно пункту 1 додатка 4 до тендерної документації «окремі вимоги до товару» вимагалося на підтвердження відповідності тендерної пропозиції надати порівняльну таблицю. 2.2. Відповідно підпункту 1.1.1. пункту 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції вимагалося надати «Тендерну пропозицію за формою згідно з Додатком 1 до тендерної документації». 3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 3.1. оскільки відповідно до п. 43 Особливостей дана помилка не призводить до зміни предмета закупівлі, необхідно привести у відповідність порівняльну таблицю із зазначенням опису технічних характеристик відповідно Додатку 4 до тендерної документації, 3.2. привести у відповідність тендерну пропозицію відповідно Додатку 1 до тендерної документації».
Проте, варто зауважити, що загальна вартість обладнання, зазначена в тендерній пропозиції (7 548 000 грн.) є правильною при додаванні всіх сум в стовпці «Всього» і не є більшою за очікувану вартість закупівлі.
Згідно з пунктом 31 Особливостей «тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації».
Учасником ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія СВІТ БУДІНВЕСТ» в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм подано таку тендерну пропозицію:
Учасник	Рішення	Пропозиція	Опубліковано	Додатково
ТОВ БУДІВЕЛЬНО-ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СВІТ БУДІНВЕСТ
#41879354	Переможець
7 548 000,00
UAH з ПДВ	29 вересня 2023 13:14	Вимога про усунення невідповідностей
до 28 вересня 2023 16:20
Повідомлення
Ураховуючи пропозицію в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм, ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія СВІТ БУДІНВЕСТ» мав подати виправлену тендерну пропозицію шляхом завантаження окремого документу, яка відповідатиме пропозиції заповненої електронної форми.
Таким чином, ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «СВІТ БУДІНВЕСТ» подав виправлену, приведену у відповідність до суми тендерну пропозицію від 28 вересня 2023 року № 1 «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» (назва pdf файлу «тендерна уточнена»), а відтак виправив виявлену замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідність.
Також, відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку № 1082 від 11 червня 2020 року «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (далі - Порядок), у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Водночас рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) від 06 грудня 2021 року № 27038-р/пк-пз, наголошує на необхідності брати до уваги ціну пропозиції, зазначену в електронному полі, у свою чергу, враховуючи той факт, що така ціна може бути змінена в бік зменшення, з огляду на норму пункту 18 Особливостей або частини 4 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (в мирний час).
Ураховуючи викладене, на питання: «який файл «Тендерна уточнена» чи «Гарантійна тендерна» Замовником взято до уваги, як виконання товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельно-торгівельна компанія «Світ Будінвест» (далі – ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «Світ Будінвест») вимоги про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції?» повідомляємо, що файл «тендерна уточнена», бо саме цей документ є тендерною пропозицією за своїм змістом, має відповідну назву, дату та номер реєстрації, а також повністю відповідає вимогам чинного законодавства України та тендерній документації.
Разом із тим, Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради, керуючись принципом здійснення закупівель, як-от: «максимальної економії, ефективності та пропорційності», взято до відома Гарантійний лист, наданий ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «СВІТ БУДІНВЕСТ» (назва pdf файлу «гарантійна тендерна»), як пропозицію учасника зменшити вартість деякого обладнання.
На запитання: «чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «Світ Будінвест», якщо учасником не виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, зокрема, не виправлено в пункті 18 файлу «Тендерна уточнена» арифметичної помилки?» повідомляємо, що зважаючи на те, що ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «СВІТ БУДІНВЕСТ» подав виправлену, приведену у відповідність до суми тендерну пропозицію від 28 вересня 2023 року № 1 «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» (назва pdf файлу «тендерна уточнена»), а відтак виправив виявлену замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідність, Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради не мало юридичних підстав для відхилення учасника ТОВ «Будівельно-торгівельна компанія «Світ Будінвест».
                
                        
                    Номер:
                    0591b401377948618d38fc602c3bd4da
                
                                                                        
                    Назва:
                    Звернення щодо змісту висновку та зобов’язання щодо усунення порушення
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    01.12.2023 08:55
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» «замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку».
Керуючись вищезазначеною нормою Закону України «Про публічні закупівлі», Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради звертається до УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ за роз’ясненнями щодо Висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2023-09-15-010371-a, а саме пункту 3 Висновку (зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель), в якому зазначено, що «Управління Північний офіс Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України».
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» «договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару».
Варто зауважити, що згідно з статтею 188 Господарського кодексу України «зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором».
Водночас Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено можливості розірвати замовнику договір про закупівлю в односторонньому порядку.
Таким чином, просимо роз’яснити яким чином (в який спосіб) та відповідно до якої норми закону Замовник має «припинити зобов’язання за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України»?
                
                        
                    Номер:
                    5927e4303b5e41b38a5cdb036f29a44c
                
                                                                        
                    Назва:
                    Відповідь на звернення щодо висновку
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    25.12.2023 11:48
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області (далі – Управління) розглянуло звернення за роз’ясненням щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:39710000-2: Електричні побутові прилади (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-09-15-010371-a), що проведена Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради (далі - Замовник), та повідомляє.
Згідно з частиною першою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи. Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Замовник звернувся до Управління за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, встановлених у висновку про результати моніторингу, складеного 29.11.2023 року, зокрема «…просимо роз’яснити яким чином (в який спосіб) та відповідно до якої норми закону Замовник має «припинити зобов’язання за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України».
За результатами проведення моніторингу процедури закупівлі було встановлено, що Замовником на порушення підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, не відхилено тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельно-торгівельна компанія «СВІТ БУДІНВЕСТ» (далі - Товариство), тоді як він не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції,  протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Законом, а також Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 №552, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.10.2020 за № 958/35241, визначено форму та зміст висновку, який складається за результатами моніторингу процедури закупівлі. Так, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 Висновку має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.
У пункті 3 Висновку чітко вказано, що керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939 від 26.01.1993 Управління зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Отже, пункт 3 Висновку, у відповідності до вимог Закону містить посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, також у пункті 3 Висновку буквально наведено зміст відповідної структурної одиниці компетенційного нормативно-правового акту та, як один з можливих способів, для усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель зазначено здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень.
У висновку запропоновано шлях усунення порушень, а саме: зазначено дії, які повинен вчинити Замовник, визначено спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень,  отже висновок Управління є конкретизованим.
Усунення порушення шляхом припинення зобов`язань за договором є варіантом правомірної поведінки замовника при усунені порушень, що направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан, оскільки у разі недотримання учасником процедури закупівлі усіх кваліфікаційних вимог, зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим.
Відповідно до приписів статті 65 Господарського кодексу України правом вибору певного конкретного способу усунення порушень наділений керівник підприємства.
                
                        