-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт дорожнього покриття проїзної частини вулиці Тиха в смт. Маневичі Камінь-Каширського району Волинської області – ДК:021:2015 – 45230000-8 – будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Завершена
365 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 650.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 650.00 UAH
Номер:
b72049d957974738bd00e2c7c1d9d914
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-07-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.11.2023 00:00
Період моніторингу:
07.11.2023 11:50 - 29.11.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
06.11.2023 № 45-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 06.11.2023 № 45-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-09-15-010251-a від 15.09.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 листопада 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, зі змінами, (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Відділу капітального будівництва, житлово-комунального господарства, благоустрою, розвитку інфраструктури та комунальної власності Маневицької селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 15.09.2023 № 48.1 (далі – тендерна документація), тендерну пропозицію приватного підприємства «Ространс», фізичної особи підприємця «Сардарян Артур Володимирович», товариство з обмеженою відповідальністю «Луцька дорожна пересувна механізована колона» повідомлення про намір укласти договір від 29.09.2023; договір від 05.10.2023 № 263 на суму 292 999,00 грн, відповіді Замовника на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 09.11.2023 та від 13.11.2023.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на виконання вимог пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та на виконання норм пункту 28 Особливостей Замовники формують тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
В свою чергу, пунктом 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація має містити, зокрема, проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Тобто, Замовник під час формування тендерної документації в обов’язковому порядку зазначає перелік підстав для зміни істотних умов договору.
Отже, законодавством встановлено імперативну норму, згідно з якою зміна істотних умов договору може здійснюватися виключно у випадках, визначених законодавством, вичерпний перелік яких наведено в пункті 19 Особливостей.
Проте, Замовником в Розділі 11.3 Додатку 4 «Проєкт договору про закупівлю» до тендерної документації передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».
В той же час предметом закупівлі є роботи, про що свідчить тендерна документація та оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями.
При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками в разі, якщо предметом закупівель є товари, про що свідчить підпункт 2 пункту 19 Особливостей. З огляду на зазначене, відображення у Додатку 4 «Проєкт договору про закупівлю» тендерної документації такої зміни істотних умов не відповідає абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до Додатку 4 тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Згідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
При цьому, відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених нормами пункту 19 Особливостей.
Відповідно до частини третьої статті 180 Господарського кодексу України (далі – ГК України) при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Поряд з цим, статтею 638 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) встановлено, що істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
У свою чергу, підстави для зміни або розірвання договору зазначені в статті 651 ЦК України. Порядок зміни та розірвання господарських договорів передбачений статтею 188 ГК України.
Отже, пунктом 19 Особливостей встановлено імперативну норму щодо можливості зміни істотних умов договору про закупівлю виключно у випадках, передбачених цим пунктом Особливостей.
Однак, Замовником розроблено «проєкт договору про закупівлю» Додаток 4 до тендерної документації, де затверджено: «Примітка: основні умови проекту договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства у сфері публічних закупівель.».
Отже, у тендерній документації Замовником затверджено умови щодо можливості коригування договору під час його укладання, що суперечить нормам пунктів 18 та 19 Особливостей.
Таким чином, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію без врахування чинних норм Особливостей, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
Період усунення порушень:
20.11.2023 17:16 - 05.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
20.11.2023 17:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері публічних закупівель встановлених в ході проведення моніторингу закупівлі за предметом: «Поточний ремонт дорожнього покриття проїзної частини вулиці Тиха в смт Маневичі Камінь-Каширського району Волинської області (ДК021:2015-45230000-8-Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-15-010251-a) повідомляємо наступне:
Замовником здійснені заходи, направлені на недопущення встановлених помилок у подальшому, зокрема проведено роз’яснювальну роботу для уповноваженої особи щодо недопущення порушень норм чинного законодавства з питань проведення публічних закупівель, також додатково прийнято рішення про проходження відповідних навчань, семінарів та тренінгів, щодо проведення публічних закупівель. Надалі зобов’язуємось дотримуватись законодавства у сфері публічних закупівель і не допускати подібних помилок в майбутньому.
Дата публікації звіту:
23.11.2023 14:36
Запити/Пояснення
Номер:
fbb66331f0944e52beb35a27982db98b
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
08.11.2023 15:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Поточний ремонт дорожнього покриття проїзної частини вулиці Тиха в смт. Маневичі Камінь-Каширського району Волинської області – ДК:021:2015 – 45230000-8 – будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-09-15-010251-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1.Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Крім того, надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
85b8636735384ab68e9d40a66bc26814
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
09.11.2023 18:32
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Поточний ремонт дорожнього покриття проїзної частини вулиці Тиха в смт Маневичі Камінь-Каширського району Волинської області (ДК021:2015-45230000-8-Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-15-010251-a) Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області оприлюднено запит до відділу капітального будівництва, житлово-комунального господарства, благоустрою, розвитку інфраструктури та комунальної власності Маневицької селищної ради щодо надання пояснень, в зв’язку із чим повідомляємо слідуюче.
З урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт» відповідно до розробленої та затвердженої проєктно-кошторисної документації.
Очікувана вартість, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (в тому числі технічна специфікація додаток № 3 тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи від 15 вересня 2023 року (Протокол № 48.1) визначено на підставі кошторисної документації робочого проекту «Поточний ремонт дорожнього покриття проїзної частини вулиці Тиха в смт Маневичі Камінь-Каширського району Волинської області» складеного у відповідності до вимог ДСТУ-Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» згідно позитивного експертного звіту № 342/03-0340/03-23 від 12 вересня 2023 року виданий Філією ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» у Волинській області.
У відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на офіційному веб-сайті Маневицької селищної ради за посиланням: https://mg.gov.ua/news/1697802760/.
Згідно Рішення Маневицької селищної ради № 36/24 від 12 липня 2023 року «Про внесення змін до рішення селищної ради від 21.12.2022 №30/10 «Про бюджет селищної територіальної громади на 2023 рік» 03561000000 (код бюджету)» відділу капітального будівництва, житлово-комунального господарства, благоустрою, розвитку інфраструктури та комунальної власності Маневицької селищної збільшено бюджетні призначення на утримання та розвиток автомобільних доріг на поточні ремонти дорожнього покриття зокрема: по вулицях Західна, Северинівська, Тиха, Янчишина в смт Маневичі, по вулицях Центральна с. Череваха, Набережна с. Комарово, та під’їзд до кладовища в смт Маневичі загалом на суму: 1 870 000 гривень за рахунок податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу.
Номер:
1cd05aa19738442c9a3f6f4c720d2563
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
10.11.2023 10:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Поточний ремонт дорожнього покриття проїзної частини вулиці Тиха в смт. Маневичі Камінь-Каширського району Волинської області – ДК:021:2015 – 45230000-8 – будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-09-15-010251-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
Замовнику надати наступні документи: проектно-кошторисну документацію, дефектний акт, експертний звіт.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
5b843f59eb6640a09795f71ed2c4dee3
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
13.11.2023 08:18
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Поточний ремонт дорожнього покриття проїзної частини вулиці Тиха в смт Маневичі Камінь-Каширського району Волинської області (ДК021:2015-45230000-8-Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-09-15-010251-a) Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області оприлюднено запит до відділу капітального будівництва, житлово-комунального господарства, благоустрою, розвитку інфраструктури та комунальної власності Маневицької селищної ради щодо надання пояснень, в зв’язку із чим надаємо слідуючі документи:
- проектно-кошторисну документацію;
- дефектний акт;
- експертний звіт.