• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Борошно, крупи

Завершена

402 705.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 013.53 UAH
Номер: f9b4800afae3461f82302899c6170be1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-10-02-000082
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.10.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 02.10.2023 17:08 - 24.10.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 02.10.2023 № 59-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 02.10.2023 № 59-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 8. UA-2023-09-15-005932-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 024-92-47, ekonsevych@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі установлено порушення вимог пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, пункту 3 розділу I Порядку № 708 та пункту 15 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Іскра Микола Миколайович, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни тендеру з урахуванням вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 жовтня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Черняхівської селищної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 15.09.2023 № 145, тендерна пропозиція учасника ФОП Іскра Микола Миколайович, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 29.09.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.10.2023 № 177, повідомлення про намір укласти договір від 02.10.2023 року, пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель 05.10.2023. Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 року №1749 (далі - ДК 021:2015). Також, відповідно до пункту 15 Особливостей, предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. Згідно пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 року за № 500/34783 (далі - Порядок № 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником, зокрема, за показником четвертої цифри ДК 021:2015. Так, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та Додатку 4 до тендерної документації, предметом закупівлі є «Продукція борошномельно-круп’яної промисловості», код за ДК 021:2015 15610000-7 (Борошно пшеничне першого сорту, крупа гречана ядриця, рис пропарений шліфований, довго зернистий, крупа пшенична, крупа перлова, пшоно шліфоване, крупа ячна, крупа вівсяна плющена(або пластівці вівсяні), крупа булгур, крупа кукурудзяна, крупа манна). Проте, проведеним аналізом дотримання законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено, що Замовником визначено предмет закупівель за кодом за ДК 021:2015: 15610000-7 «Продукція борошномельно-круп'яної промисловості», на закупівлю 10 - ти найменувань продуктів харчування, перелік і обсяг яких наведено у Додатку 4 до тендерної документації, з порушенням вимог пункту 3 розділу I Порядку № 708, а відтак з порушенням пункту 22 частини 1 статті 1 Закону та пункту 15 Особливостей. Так, до коду ДК 021:2015: 15610000-7 із переліку товарів (10 найменуваннь), які є предметом закупівель, відноситься закупівля борошна пшеничного першого сорту, крупи гречаної ядриці, рису пропареного шліфованого, довго зернистого, крупи пшеничної, крупи перлової, пшона шліфованого, крупи ячної, крупи вівсяної плющеної(або пластівці вівсяні), крупи булгуру, крупи кукурудзяної. В свою чергу, закупівля частини предмету (крупа манна в кількості 418 кг) закупівлі повинна здійнюватись за кодом ДК 021:2015: 156200000-5 (Крохмалі та крохмалепродукти), тобто Замовником до предмету закупівель товарів даної закупівлі по коду ДК 021:2015: 15610000-7 включено закупівлю крупи манної, закупівля якої відповідно до норм пункту 3 розділу I Порядку № 708 відноситься до іншого предмету закупівель товарів за кодом ДК 021:2015: 156200000-5. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 06.10.2023 14:39 - 21.10.2023 00:00
Дата публікації висновку: 06.10.2023 14:39

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 06/50/2023/ПР

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЧЕРНЯХІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ майдан Рад, 2, смт.Черняхів, Житомирська область, 12301, Україна Е-mail: chernjakhiv_rayvo@ukr.net Код ЄДРПОУ №44124829 ПРОТОКОЛ 191 Уповноваженої особи 13.10.2023 р. смт Черняхів ПОРЯДОК ДЕННИЙ: 1. Про розгляд висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (далі — Висновок) щодо закупівлі: Борошно, крупи ДК 021:2015: 15610000-7 Продукція борошномельно-круп'яної промисловості UA-2023-09-15-005932-a (далі – Закупівля) та затвердження аргументованих заперечень до висновку (далі – Заперечення). 2.Про оприлюднення через електронну систему закупівель аргументованих заперечень до висновку. Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2023-09-15-005932-a Під час розгляду першого питання порядку денного: Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). Щодо Закупівлі за ідентифікатором № UA-2023-09-15-005932-a здійснено моніторинг органом державного фінансового контролю, зареєстрований в електронній системі закупівель за ідентифікатором № UA-M-2023-10-02-000082, дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.10.2023, дата публікації рішення про проведення моніторингу: 02.10.2023, за результатом якого органами фінансового контролю 06.10.2023 в електронній системі закупівель оприлюднено Висновок. Згідно з абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. За результатом Висновку: Встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни тендеру з урахуванням вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Враховуючи викладене вище, Замовник не погоджується з Висновком та надає Заперечення (додається). По другому питанню порядку денного: На виконання абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону необхідно оприлюднити через електронну систему закупівель аргументовані заперечення до висновку (додається) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю Висновку. ВИРІШИЛА: 1. Затвердити аргументовані Заперечення до Висновку щодо Закупівлі (додаються). 2. Оприлюднити аргументовані заперечення до Висновку щодо Закупівлі через електронну систему закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю Висновку. Додаток 1 Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Замовник: Відділ освіти, молоді та спорту Черняхівської селищної ради Моніторинг № UA-M-2023-10-02-000082 Оголошення № UA-2023-09-15-005932-a Предмет закупівлі: Борошно, крупи ДК 021:2015: 15610000-7 Продукція борошномельно-круп'яної промисловості ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»,повідомляю: 06 жовтня 2023 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі процедури закупівель по предмету Борошно, крупи ДК 021:2015: 15610000-7 Продукція борошномельно-круп'яної промисловості (номер закупівлі № UA-2023-09-15-005932-a Згідно з висновком, ДАСУ встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни тендеру з урахуванням вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Відділ освіти, молоді та спорту Черняхівської селищної ради не погоджується з зазначеним висновком та залишає за собою право оскаржити його в судовому порядку відповідно до приписів ч.10 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі», враховуючи наступне. Так, у висновку зазначено, що ДАСУ зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни тендеру з урахуванням вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні регламентовано Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року №2939-XII з наступними змінами та доповненнями у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі Закон України №2939-ХІІ). Згідно з ч.1 ст. 1 цього Закону, здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю). Постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року №868 «Про утворення Державної аудиторської служби України», яка набрала чинності 03 листопада 2015 року, утворено Державну аудиторську службу України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, реорганізувавши Державну фінансову інспекцію шляхом перетворення. Відповідно до пункту 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 (далі Положення №43), Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. За змістом ч.1 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі», Моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання (ч.6 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії як актів правозастосування є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав їх прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття, чого Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зроблено не було. Встановлення у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі вимоги щодо вчинення дій щодо відміни торгів порушує принцип обґрунтованості та пропорційності, адже виявлена невідповідність, яка допущена уповноваженою особою під час публікації закупівлі Борошно, крупи Код ДК 021:2015: 15610000-7 Продукція борошномельно-круп'яної промисловості в частині визначення предмету закупівлі за кодом за ДК 021:2015: 15610000-7 «Продукція борошномельно-круп'яної промисловості», на закупівлю 10 - ти найменувань продуктів харчування. Так, до коду ДК 021:2015: 15610000-7 із переліку товарів (10 найменувань), які є предметом закупівель, відноситься закупівля Борошна пшеничного першого сорту, Крупи гречаної ядриця, Рису пропареного шліфований, довго зернистого, Крупи пшеничної, Крупи перлової, Пшона шліфованого, Крупи ячної, Крупи вівсяної плющеної(або пластівці вівсяні), Крупи булгуру, Крупи кукурудзяної,а закупівля товарів (1 найменування) повинна бути здійснена за іншими назвами номенклатурних позицій предмета закупівлі згідно кодів ДК 021:2015, а саме: крупи манної за кодом ДК 021:2015: 156200000-5 (Крохмалі та крохмалепродукти); Ст. 10 ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Зобов`язуючи в межах законодавства вжити заходів шляхом відміни закупівлі, ДАСУ не врахувала, що здійснення державного фінансового контролю спрямоване на оцінку ефективного, результативного використання та збереження фінансових ресурсів, досягнення економії бюджетних коштів. Слід наголосити на тому, що в висновку про результати моніторингу закупівлі відсутнє посилання на неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується та є неспівмірним із вимогою ДАСУ про відміну проведеної закупівлі. Уповноваженою особою 5 жовтня 2023 року було надано пояснення, що відмінити закупівлю не є можливим, закупівля відкриті торги з особливостями триває в середньому 35 днів, за умови, що закупівлю не буде оскаржено до АМКУ (в такому випадку відкриті торги з особливостями займуть в часі 50-55 днів), як наслідок відміна закупівлі спричинить зупинення харчування у навчальних закладах Черняхівської селищної ради, що складає 932 дитини. Крім того уповноваженою особою було проаналізовано помилку та проінформовано ДАСУ, що Уповноважена особа в подальшому врахує зауваження державної аудиторської служби у своїй роботі. Водночас спосіб усунення виявлених під час моніторингу закупівлі недоліків та порушень має бути пропорційним виявленим недолікам. При цьому має враховуватися принцип співмірності наслідків такого реагування тим порушенням, які виявлені та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних послуг і публічними інтересами. ДАСУ не було позбавлене права застосувати до уповноваженої особи статтю 164-14 КпАП якою передбачено, що порушення законодавства про закупівлі тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до ч.1. Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України від 17.03.20р. за № 530-IX ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції. Крім того, PROZORRO ІНФОБОКС на сайті https://infobox.prozorro.org/articles/yak-viznachiti-kod-tovaru-yakiy-vi-prodayete у статті щодо визначення коду ДК одним із варіантів рекомендує скористатись CPVtool Cpv-tool - інформаційно-аналітичний ресурс, який стане у нагоді закупівельникам при визначенні предмету закупівлі. Аналізує закупівельні специфікації і прив'язані до них спв-коди. Цей сервіс створено Центром вдосконалення закупівель Київської школи економіки. Дозволяє швидко визначати спв-код закупівлі, подивитись ціни, підібрати кращу Тендерну документацію. Замовник не лишив це поза увагою, і скориставшись даним інструментом було виявлено, що 28% замовників крупу манну відносять до Коду ДК 021:2015: 15610000-7 Продукція борошномельно-круп'яної промисловості, слід врахувати те, що манні крупи́ (род. відм. крупі́в, рідше круп) або манна крупа́ (в просторіччі — манка) — пшеничні крупи дрібного помелу з середнім діаметром часток від 0,25 до 0,75 мм. Виробляються з твердої пшениці (марка «Т»), м'якої пшениці (марка «М») або їх суміші (марка «МТ)», тому у уповноваженої особи не залишалось сумнівів щодо віднесення крупи манної до коду ДК 021:2015: 15610000-7 Продукція борошномельно-круп'яної промисловості Враховуючи наведене, Відділ освіти, молоді та спорту Черняхівської селищної ради не погоджується з зазначеним висновком та залишає за собою право оскаржити його в судовому порядку відповідно до приписів ч.10 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа Марія ХАРТНИК
Дата публікації звіту: 13.10.2023 16:35

Запити/Пояснення